Teşekkürler
Merhaba, Foruma bugün üye oldum. İstanbulda yaşayan ve bankada çalışan birisiyim.
Daha önce Motorsikletim olmadı. Yarım saatlik bir direksyon eğitimi ve 30 saniyelik bi direksyon sınavi ardinden ehliyet aldim.
Sonra uzun boylu (1,88) çaylak bir motorsiklet meraklısı için en ideal motorun cross olduğu gibi bir hissiyata kapıldım.
ilk önce ikinci el düşündüm. Sonra ikinci el alıp kazıklanma ve potansiyel bir oroblemli moto ile işe başlayıp daha filiz halindeki motor merakını tamircilerde ziyan etme tavsiyesinin etkisiyle sıfır motorları da kapsama alanına aldim. Sonra başladım internetten yorum ve forumları okumaya. Ama FoRumlarda övgüyle söz edilen Hyonsung markasının yerinde yeller estiğini - ST Kanuni'ye dönüşüverdiğini görüyorsunuz. İnternette gördüğünüz yakışıklı modelleri görebileceğiniz bir kanuni showroom'unu ben ne kadiköydedeki - ne kağıthanede deki yetkili satış noktası olarak belirtilen yerlerde göremedim. Gören/bulan varsa - arayanlara tarif etsin.
Sonra forumlarda hakkı teslim edilen ve adindan saygı ile söz edilen - okuyana REMZİ gibi bir ismi ve alaturkalığı çağrıştıran RAMZEY markasinı takibe aldım. Sonra bi baktım o marka da piyasana kaybolmuş...
Sonra anliyorsunuz ki ÇİN menşeili ürünlerde ünvan -marka olayi zırt pırt değişiyor - kayboluyor falan..
KÜBA - ASYA - KANUNİ - RKS - LİFAN - MOTORAN - MONDİAL - SYM - KEEWAY - Lebron James falan filan bisürü anlamsız ve acayip isim.
Bazıları öbürlerinden daha iyi - yani tercih yapmak ve kötü olanı teşhis edip ondan kaçmak lazim. Gönül ister ki KTM - YAMAHA - BMW - SUZUKİ gibi motorları alıp ne kadar kaliteli ve rasyonel bir tercih yaptığımızı gerine gerine cümlealeme teşhir edelim. Ama bütçe - fayda - maliyet kriterleri bizleri ÇİN müşterisi yapıyor ister istemez.
Ben bir iki sordum, artık ne kadar dikkate alınır bilgi verdiler bilemiyorum ama RKS (neyin kısaltması olduğunu hala öğrenebilmiş değilim. Üstelim RKS markasının motor üzerine konan yazi karakteri o kadar uyduruk ki - motoru ilk bakışta ciddiye almanız mümkün değil) ile ilgili ;
- Vites geçişlerinin çok daha iyi olduğu
- Titreşim sorununu makul seviyeye indirgemiş olduğu,
- 200 cc ile aynı sınıfta gayet iyi iş yapan RAMZEY cross modelinin biraz daha geliştirilmiş versiyonu olduğu,
- Alüminyım cant ve makas ile sınıfındaki diğer motorlara göre daha hafif olduğü vs.vs. vs.
gibi belki eften puften beylik satış sözleri - belki diğer motorlara göre gerçekten nisbi ama sınırlı cazip özellikleri değerlendirdim,
ve bugün RKS RK200-R cross motorsiklet aldim Motoru 2 gün sonra teslim alacağım. beğendiğim ve beğenmediğim herşeyini buraya hunharca yazıp sizler ile paylaşacağım.
Ne demişler - bilgi paylaştıkça çoğalır.
Öncelikle hayırlı olsun. Bende yaklaşık alalı 1 ay oldu. Şunu söyleyeyim Ramzey krosların ruhsatında Tip bölümünde QM 200GY yazıyor RKS de is QM 200GY-B. Yani tamamen aynı motorun gelişmişi. Gönlün rahat olsun iyi bir motosiklet aldın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:45 ----------
Şüphe ile bakan arkadaşlara tavsiye ederim. Eğer bu Motosikleti Ramzey getirmiş olsaydı ne kadar satardı Allah bilir. Ama eski ramzeyden farlarını bende paylaşayım.
Olumlu Yanları
1- Jantlar alüminyum
2- Ters maşa
3- Gösterge ve far daha küçük (iyi saklamışlar düşmeler de hemen kırılma ihtimali Ramzey lere göre daha az)
4- motoruna ayak marşı ilave etmişler.
5- koltuk sipesiyal motorlar gibi
6- Şase ile arka maşa birleşiminde Ramzey lerde yırtılmalar oluyormuş RKS de ek destek koymuşlar.
7- Arka freni disk yapmışlar.
Olumsuz Yanları
1- Ayak freninin basamak mesafesi kısa biraz uzatmak lazım.
2- Devir göstergesini dijital yapmışlar biraz 1 sn kadar geç gösteriyor.
3- hava filtresi kutusu ile eksoz borusu çok yakın.
Arkadaşlar benim olumlu ve olumsuz görüşlerim bunlar.
Hepimize Kazasız belasız günler.
Teşekkür ederim Barkar. Motorsiklet seçimimi yaparken senin değerlendirme ve paylaşımlarını takip ettim. Bundan sonraki paylaşım ve yorumlarını da takip ediyor olacağım. Evet Hem Ramzey - Hem RKS ikisi de Quinqi Motorcycle (QM)'İN 200cc'lik motorsikletiymiş. QM; Ramzey'de tecrübe edilen bazı sıkıntıları düzenleyerek 200 CClik modelini RKS olarak satiyor.Bu benim için olumlu bir referans noktası.
Arkadaşlar motsikletimi cumartesi günü teslim aldım. Daha önce de söylemiştim. Motorsiklette direskyon tecrübem - ehliyet kursundaki 30 dakikalık boş alanda gitgel ile - ehliyet sınavındaki 30 saniyelik sınav performansı ile sınırlıydı
Yağmurlu ve trafiğin fecii olduğu bir cumartesi gününde yeni alıdığım motorsikletimi evime götürmek için arada yaklaşık 20 kilometlerlik yoğun şehiriçi trafikli ve ıslak zeminli küçük bir sorun vardı
Satıcı ile helalleşip motoruma atladım. Güzergah boyunca yaklaşık 15 kere istop ettim acemilikten. Tabi trafigin aşırı yoğun olması da etkili oldu bunda. Motor bunca kötü pilotajıma rağmen bir kafakarışıklığı aksama tekleme yapmadı
Stresli ama son derece mutlu ve heyecanlı yolculukla eve geldim. Forumdaki kimsenin seviyesinde motorsiklet tecrübem olmadığı için hariçten gazel okur bir pozisyona düşmeyeyim.
Nacizane şuları söyleyebilirim.
- Titreşim konusunda kendimi epey zorlu bir duruma hazirlamiştim ama titreşimin "T" si yoktu.
- Sele BARKAR'IN dediği gibi diğer cross motorlarınkinden çok daha rahat. (Asya - Kanuni - Lifan - Mondilal ve KTM cross modellerine oturup bakmışlığım oldu motor ararken)
- Sahilyolunda - trafiğin boş olduğu bir kısımda gazı kökledim. Motor tecrübesi olan arkadaşlar "Yaw 5. viteste gidiyorum - niçin sağımdam solumdan geçen bisürü aaraç oluyor" temalı - azami süratın yetersiz olduğu ile ilgili sıkıntı yaşayabilirler gibi hissettim.
Ama benim gibi çömez bir çaylak için ilk etapta aktarabileceğim bir sorun tespitim olmadı.. Haaa - yine Barkar'ın söylediği gibi ayak freninin ucundaki pabuç kısmı biraz küçük. herhalde ilk müdahaleyi oraya yapacağım ama bu biraz da tercih meselesi tabi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------
arkadaşlar ayrıca,
2013 yılı Motosiklet Bisiklet ve Aksesuarları fuarı, 28 Şubat - 03 Mart 2013 tarihleri arasında Eurasia Moto Bike Expo fuarı ile İstanbul Fuar Merkezinde açılacakmış.
Detay bilgi için aşağıdaki linkten faydalanabilirsiniz.
http://www.motobike.com.tr/
the-ozz,hayırlı olsun kardeş.motor tecrüben olmadan
bu kadar tanıtmışsın,bir de olsaymış....
Para her şeydir diyen, para için her şeyi yapabilendir...
Nasıl bir hayat yaşıyorsan, öyle ölürsünüz. Nasıl öldüyseniz, öylede dirilirsiniz.
http://gezginpardus.blogcu.com/
teşekkürler hercul
Arkadaşlar İstanbulda bu hafta içi havalar epey bir soğuk geçti. Haftasonu motorla biraz tur attim.
1- Kontak anahtarı zor dönüyor - zor çıkıyor. Bu sadece benim kontak ve anahtarımdaki bir sıkıntı mıdır yoksa sizde de benzer bir durum var mı? Kontak anahtatını sağa sola çevirmek biraz zor. ara an ahtarları gibi seri çalışmıyor.
2- Motoru çalıştırmak için Gidondaki marş düğmesine 5-6 kez basmam gerekti. iki günde de marşı ilk seferde almadı. Jİkslesi falan var mi bu motorun? Havalar soğuk olduğu için mi marş alması sorun oluyor. Sizde benzer durumlar oluyor mu?
Haftasonu Yeşilköy'deki motorsiklet fuarındaydım. BMW - SUZUKİ - ARPILLA - DUCATI'nin akıllar zarar modelleri arasında kendimi motorsiklet fuarında değil; başka bir gezegeni istila için prototip çalışmaların yapıldığı NASA üssünde zannettim.
Fuarda beeğenmediğim bişey görmedim neredeyse diyecğım ama özellikle Husqvarna marka motorsikletler acayip dikkatimi çekti.
Fuarda bizim RKS de hayet geniş bir stant açmış - KUBA ile sırt sırta verip.
Bu motorsiklet piyasası kafamı karıştırmaya devam ediyor. Bizim RKS Cross motorsikletin gösterge paneli - KUBA ile birebir ayni.. Hadi bayii - distribütör aynı falan diyeceğim.. Ama MOTORAN'IN Motoran'IN XF 250 CROSS BALENCER modeline baktım. Ana onun gösterge paneli de birebir aynı..
Hani çok matah - hoş bir gösterge paneli olsa içim yanmayacak.. ama bu kadar basit ve soradan bir gösterge paneli 3-4 farklı motosiklet markasında ayni olur mu yaw enteresan...
bi de - buraya resim nasil eklenir yaw... resmi ayri bir yere yükleyip - url mi girmek lazim.. ne saçma..
http://www.hizliresim.com/ bu siteye fotoğrafı yükle sonra ordaki url yi kopyala foruma yapıştır.
Arkadaşlar bir sıkıntıyı bildirmek istedim. yağ filtresinin içinde çapaklar var diye duydum bende baktım ve malesef var. bilginize
eveet rks 200 cross kullanıcıları,
yazın bakim hele durumunuz nedir, neler yaparsınız ?
foto video felan atın hele.
birde size grup kurdum facebook tan http://www.facebook.com/groups/502371989822732/ gelin sizde
Kaç KM desiniz ?
Son hız nedir ?
yakıt ölçümü yaptınız mı ?
değişen ya da sıkıntılı parça var mı ?
lastikler nasıl ?
yol tutuşu iyi mi ?
bu haftasonu dağ bayır biraz gazlayayım dedim, tırmandığım parkur tamamen çamurdu, çok zevkli bir gezi oldu, ama sonu benim için biraz kötü bitti, bir tepecikten zıplama yapıyordum, gaza biraz gaza gelip fazla bastım ve daha güzel uçmak için gidonu kendime doğru çektim,motor 2m kadar havalandı ve önü dikildi tam havadayken elimden kaçtı :D :D o yükseklikten sırt üstü yere çakıldım :D kafamı 2 kere yere vurdum ama zeus marka kask almıştım, hissetmedim bile, sırtımı yere vurduğum için 4 5 sn kadar nefes alamadım sonra kalkım atlamaya devam ettim motorun ön çamurluk ve ön amontisör korumalığı çatladı, belimde hala biraz ağrı mevcut.. pek resim çekme olanağım olmadı. 2. resim kazadan 1 dk sonra çekilmiştir :D
Dağda motor kullanan asfaltta yan yatmaz...
saolası 3000 km civarındayım,hiç bir kronik problemi yok, hafif bir şıkırtısesi geliyordu, egsoz korumalığı gevişemiş sıktım problem ortadan kalktı, şu an ani kalkışlarda debriyaj kaçırıyor balatarını bitirdimişim, değişecek oda ortadan kalkıcak., son hızı ölçemedim, motoru 2600 kmde almıştım eski sahibi km telini kopartmış, bende arazide kullandığım için teli taktırmaya gerek duymadım, ama tecrübeme göre 130 civarı hızlara rahat çıkıyor.. ama benim son hızla bir alakam yok,54 olan arka dişliyi srt 250 dişlisi ile değiştirip 56 yapmayı planlıyorum.. son hız biraz daha düşecek yani..
Dağda motor kullanan asfaltta yan yatmaz...
ben zaten en fazla 4 5 km asfaltta gidiyorum, 110 km hızla giden kuzenimi rahatça tam gaz yapmadan geçebiliyorum, o yüzden 130 rahat dedim balata konusunu neden sonra derken anlamadım? balata bitmeye başladı ve önce az olan kaçırma giderek arttı
Dağda motor kullanan asfaltta yan yatmaz...
Merhaba gençler,
kısmet olursa bir tane RKS oğluma düşünmekteyim. Daha önce Kanuni Cros 150 kullanıyordu. Sorum şöyle; RKS diğer çinlilerde olduğu gibi orası burası gevşeyip dökülüyormu ?
Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor
Bugün oğluma aldım, inşallah pişman olmam Buyrun resimleri...
Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor
Merhaba Muzaffer bey,
hayırlı olsun oğlunuzun motoru
ramzey 200 ün motoru var mış üzerinde bu motorun.
ramzey 200 çok övülüyor, inş. problem olmaz.
motorun durumundan bizi haberdar ederseniz seviniriz ;)
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)