RKS Cruiser 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
14 Nisan 2017, 11:05
#1181
reberemo adlı üyeden alıntı
nede yapılmaz? daha doğrusu neden yokuş aşağı yapılmaz
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------
bitirdiler black bizim yerimize geldi. ben ellerinde kalan son bir tane vardı blackster almadım bunu aldım
Hız denemesini mi soruyorsun ? Rodajda kitapçıkta yazana uymak için yapılmaz bu bir. İkincisi de yokuş aşağı sürüşlerde yokuş sizin düzlükte çıkamayacağınız hızlara ve buna bağlı olarak devir aralığına çıkmanızı sağlar. O devir aralığı da muhtemelen devir saatinin kırmızı bölgesi içindedir. Rodaj bittikten sonra bile kırmızı bölge içinde sürüş yapmama kuralına göre de yokuş aşağı motorla sürat denenmez. Ayrıca yokuş aşağı yapılan süratin de hükmü yoktur. Ben dağdan aşağı bisikleti saldığımda 100 km hıza çıkıyorsam bisikletle 100 km hıza çıkabiliyorum diyemem.
Forumda bazı şeyleri pek anlayamıyorum. Mesela bir motorun 1. viteste çok hız yapabilmesi neyi gösterir ? Bana göre hiçbir şeyi göstermez. Tamamen 1. vites dişli oranı ile ilgili bir durumdur. 5. vitesin dişli oranı 1. viteste olsaydı 100 yapacaktı. Bu bir performans göstergesi değildir. Ama mesela motorun az yakması bir meziyettir ki bu motor okuduğum yorumlara göre bu konuda çok iyi bir motor.
Blackster çok güzel motor da ona bir adet sissy bar ve çanta ayarlamak zorunluluğu var. Fiyatı da 12 bin TL falan olmalı yoksa Daelim de aynı paraya alınabiliyor.
Reklamlar
-
14 Nisan 2017, 19:15
#1182
-
15 Nisan 2017, 16:19
#1183
bu makinanın yeri dolduramaz bence.İNŞALLAH yeni cruiserler gelir.
-
15 Nisan 2017, 21:20
#1184
teşekkür ederim yokuş aşağı meselesini anladım
-
25 Nisan 2017, 12:40
#1185
Arkadaşlar selam. Dün motorum muayeneden kaldı, hüsranlar içerisindeyim :/
Sinyal yanmadığı için bıraktı. Ben hafif kusur yazar gönderir diye umuyordum, tutmadı. Ayrıca ön park yanmadığı için de bıraktı ama kolay iş, konu değil.
Asıl sorun sinyaller. Fren hidrolik sıvısını değiştirirken sızmış ve sinyal butonunu bozmuştu. Tamir etmeyi denedim, olmadı. Şimdi oraya başka bir tetik uydurmayı deneyeceğim. Olmazsa sağ kütük sol kütük ikisini birlikte değiştirip sinyal kullanımı daha kolay ve üstünde kill switch olan bir model tercih edeceğim. Sinyal tetiği nasıl? Sinyal devresi nasıl? Sinyal marifeti tetikte mi yoksa başka bir parçada mı bilmiyorum. Yanıp sönme olayı için röle var tamam. Ama sağ ve sol olmak üzere ayrılıyor, nasıl? Yeterli bilgiye sahip değilim. Biraz deneme yanılma, biraz da araştırma ile yapacağım. Tavsiyelere açığım. En kötü sağ ve sol kütükleri değiştireceğim o kadar.
Şuan motorun muayene kağıdında "motorlu taşıt yoluna çıkamaz" gibisinden bir ibare var, sıkıntı!
-
30 Nisan 2017, 10:21
#1186
polo34 adlı üyeden alıntı
bir de motor durduktan 15-20 dk sonra yağ seviyesine bakmak gerekiyor
Abi merhaba kusura bakmazsan bir kaç sorum olacak. 2016 ekim ayında tuzla üçerler motordan Rks 250 cruiser almıştım. Kışında rodajı bitti şimdi 1700 km deyim. geçen gün 1500 yağ değişimine gittim ve yağ değişimde 2 litre yağ koydular. önceden gittiğimde de 1.7 lite koydular. 1.7 litre koyduklarında motorum daha randımanlı çalışıyordu ama son bakımdan sonra motor radaja dondu sanki dün eşimle maltepeden kilyosa 150 km yaptık. 3. köprü yolunda 110 km yi geçmedi sanki motor çok zorlanıyor gibiydi. önceden rahat 120 yapıyorduk ben gazı kesiyordum rüzgardan dolayı motor yağının fazla olmasından kaynaklandığını düşünüyorum sen ne dersin? 200 lira aldılar birde üstüne geçen sefer 150 lira alanlar bu sefer 200 aldılar. kafalarına göre ... motora fazla yağ koymadın mı dedim ustaya kitapçıkta az yazıyordu dedim. sen fabrikaya bakarsan 3000 km de motoru eline alırsın gibi bir cevap verdi. bana da böyle gidersem elime alacakmışım gibi geliyor aliexpresten yağ çekme aparatı sipariş ettim ucunda serum lastiği olan şırınga çekeyim mi yağın bir kısımını ne dersin?
Bir de motoru aldığımda sol kumanda da uzun kısa düğmesi çalışmıyordu garantiden değişicek dediler kol gitti başka kol geldi gelen kol sl200 ün kolumuş bizimkiyle giriş jakları uymadı birinde 7 kablo var birinde 8 kablo var. neyse usta uydurdu bir şekilde ancak gelen kumanda da sinyal duğmesi bozuk çıktı. tekrar göndercez dediler. sonra gelen kumanda alakasız alt kısmında jikle kaydırması olan bişeydi. sinyal kısmı farklıydı 4 lü flaşörü olan biraz farklı bir koldu. bizim motorlarda 4 lü olmadığı için sadece sinyali kullanıryorum ama 4 kere falan basmam gerekiyor sinyali sondürmek için. Bu kolda olmadı yani ... Velhasıl ben hayatımda Üçerler Motorun servisi kadar berbat rezalet bir başka yer görmedim. adamlar gelen insanlara hayvanmış gibi davranıyorlar herşey satana kadarmış. neyse en azından çalışmayan bi aksam kalmadı motorda.
Ataşehirde oturuyorum Anadolu yakasında iyi bir servis arayışı içerisindeyim. yoksa Motor yağını kendim değiştircem artık motul 5100 kullandığını söylemişsin bende siparış ettim yağ değişimde koyacağım.
Bunalttıysam affola şimdiden çok teşekkürler
-
30 Nisan 2017, 11:06
#1187
kerempan adlı üyeden alıntı
Abi merhaba kusura bakmazsan bir kaç sorum olacak. 2016 ekim ayında tuzla üçerler motordan Rks 250 cruiser almıştım. Kışında rodajı bitti şimdi 1700 km deyim. geçen gün 1500 yağ değişimine gittim ve yağ değişimde 2 litre yağ koydular. önceden gittiğimde de 1.7 lite koydular. 1.7 litre koyduklarında motorum daha randımanlı çalışıyordu ama son bakımdan sonra motor radaja dondu sanki dün eşimle maltepeden kilyosa 150 km yaptık. 3. köprü yolunda 110 km yi geçmedi sanki motor çok zorlanıyor gibiydi. önceden rahat 120 yapıyorduk ben gazı kesiyordum rüzgardan dolayı
motor yağının fazla olmasından kaynaklandığını düşünüyorum sen ne dersin? 200 lira aldılar birde üstüne geçen sefer 150 lira alanlar bu sefer 200 aldılar. kafalarına göre ... motora fazla yağ koymadın mı dedim ustaya kitapçıkta az yazıyordu dedim. sen fabrikaya bakarsan 3000 km de motoru eline alırsın gibi bir cevap verdi. bana da böyle gidersem elime alacakmışım gibi geliyor
aliexpresten yağ çekme aparatı sipariş ettim ucunda serum lastiği olan şırınga çekeyim mi yağın bir kısımını ne dersin?
Bir de motoru aldığımda sol kumanda da uzun kısa düğmesi çalışmıyordu garantiden değişicek dediler kol gitti başka kol geldi gelen kol sl200 ün kolumuş bizimkiyle giriş jakları uymadı birinde 7 kablo var birinde 8 kablo var. neyse usta uydurdu bir şekilde ancak gelen kumanda da sinyal duğmesi bozuk çıktı. tekrar göndercez dediler. sonra gelen kumanda alakasız alt kısmında jikle kaydırması olan bişeydi. sinyal kısmı farklıydı 4 lü flaşörü olan biraz farklı bir koldu. bizim motorlarda 4 lü olmadığı için sadece sinyali kullanıryorum ama 4 kere falan basmam gerekiyor sinyali sondürmek için. Bu kolda olmadı yani ... Velhasıl ben hayatımda Üçerler Motorun servisi kadar berbat rezalet bir başka yer görmedim. adamlar gelen insanlara hayvanmış gibi davranıyorlar herşey satana kadarmış. neyse en azından çalışmayan bi aksam kalmadı motorda.
Ataşehirde oturuyorum Anadolu yakasında iyi bir servis arayışı içerisindeyim. yoksa Motor yağını kendim değiştircem artık motul 5100 kullandığını söylemişsin bende siparış ettim yağ değişimde koyacağım.
Bunalttıysam affola şimdiden çok teşekkürler
Motora kitapçığında ne kadar deniyorsa o kadar konulur, cahil insanları dinlemeyin, gerekirse rks'ye telefon edip sor, internette motora fazla yağ konursa ne olur bakabilirsin, anladigim kadarıyla garanti sürsün istiyorsun, garantiden farklı motorun parçalarının takılmasına izin vermemen gerekiyordu, satarken illaki sorun çıkar, blackstere cruiser 250 statoru takmışlar aylarca motor stop etti, sahibi mağdur oldu, şu an satılık, kendi konusunda hikayesi var...
Garantici değilsen rutin servis işlerine tonla para verme, internette fiyatlar belli, parçaları al, güvendiğin tavsiye edilen bir yere git, ben mecidiyekoydeki motorsepeti.com u tavsiye ederim, sizinkilerden daha makul fiyat çeker illaki, ben yağ değişimi için en fakir semtteki ustaya gitmiştim, yağ bendendi, 10 tl aldı...
Bizim motora daha büyük yan çanta takan var mı acaba? Foto atsanız yorumlarınızla
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:39 ----------
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/60273-motora-fazla-yag-koyarsak-ne-olur.html
Konudan alıntı
Ben yaptım ne olduğunu söyleyeyim, hava filtresinden bile yağ çıktı. Bunun haricinde fazla yağ , yağ keçelerini zorlar ve silindir yanma odasına yağ sızar,iki zamanlı gibi yağlı benzin yakmaya başlarsın, bujilerin kurum yapar ayrıca egzosdan bir süre sonra köfteci arabası gibi duman çıkmaya başlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------
Bir de artık whats up grubu kursak, ne dersiniz? Facebook yok bende hanımdan yasakliyiz whats up da olsun
-
30 Nisan 2017, 17:31
#1188
Oncelikle ilginiz icin tesekkur ederim. Bana kitapcik verilmedi motoru alirken ilk motosikletim oldugu icinde biraz caylakligima geldi. Esimle ufak gezmelere cikmak icin chopper bakiyorduk. Amacimiz sl200 almakti ama bi baktik rks 250 ile ciktik☺ bayinin tek iyiligi bizi bu motorla tanistirmasi oldu iyiki sl200 almamisiz. internette kullanim kilavuzu buldum bitane ama bizim motorla pek bi alakasi yok karburatorlu baska bir motoru anlatiyor. Suruste dikkat edilmesi gereken seyler falan yaziyor. 1400 ml midir konmasi gereken 600 ml cekicem icinden ona gore. Hava filtresini ve bujileri kontrol ettireyim mi? Sonucta 200 km yakin yol yaptik yusek devirde bu sekilde.
-
30 Nisan 2017, 19:39
#1189
Yav arkadas senede 2-3 kere S2 ampul patlatiyorum ben. :D Elektronik herhangi sorun teskil eden baska bir durum yok ancak rastgele vakitlerde senede 2-3 kere kisa far patliyor hele bu sefer uzun da patladi. Bu tarz bir sorun yasayan var mi?
-
30 Nisan 2017, 20:00
#1190
polo34 adlı üyeden alıntı
1,4 lt 10/40 yağ değişimi oldu,2 adet ngk buji takıldı, orjinalleri de aynı ngk çıktı, o kadar da kötü değilmiş
boşuna endişelenmişim...
İlk yağ degişimini 1.4 lt olarak yapmışız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:49 ----------
polo34 adlı üyeden alıntı
Bugün çağlayandaki metal sanatları atölyesindeydim, sisibar arkası çantanın oturduğu demiri büyüttüler, 100 TL mal oldu, adamlar işinin ehli, hesap kitap ölçümler cihazlar vs şansa bir iş orada yapılmıyor
http://i65.tinypic.com/8vrsrk.jpg
n11'den indirim çekiyle aldığım Motul 10w40 5100 değişimi 10 TL karşılığında bugün oldu, vites geçişleri daha iyiydi, geçmeme henüz olmadı, eski yağ eneos 10w40 idi, onda bazen oluyordu, biraz daha zaman geçsin bakalım
1.4lt koyduk, kalan yağ için istekli olan varsa görüşelim...
Bu da ikinci yağ degişimi, o da 1.4 lt konmuş...
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
-
30 Nisan 2017, 20:27
#1191
polo34 adlı üyeden alıntı
İlk yağ degişimini 1.4 lt olarak yapmışız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:49 ----------
Bu da ikinci yağ degişimi, o da 1.4 lt konmuş...
hocam çok teşekkür ederim. Biraz önce yağı tahliyeden eksilttim cam bölmeden baktığımda cam bölmenin yarısına geldi umarım yeterlidir. artık 1000 km falan sonra kendim değiştirince içim tam rahatlayacak. fabrikaya da mail attım kullanım kılavuzu istedim bide servis ağının gelişmesini istedim. Umarım daha rahat parça bulup keyfimiz kaçmadan uzun kmler yaparız..
-
01 Mayıs 2017, 13:05
#1192
Yan çantaları daha büyük takan var mı? Whats up grubu kursak mi
-
01 Mayıs 2017, 15:36
#1193
Kuralım artık bir whatsapp grubu, yazıktık geçen zamana
-
01 Mayıs 2017, 16:47
#1194
sen fabrikaya bakarsan 3000 km de motoru eline alırsın gibi bir cevap verdi. bana da böyle gidersem elime alacakmışım gibi geliyor
Virago 250 ile ayni oldugunu dusunerek kitapcigindan okuyup yaziyorum:
Sadece yag degisiminde 1400ml
Yag ve yag filtresi degisiminde 1600ml
Toplam yag kapasitesi 1800ml
Sizin durumunuzda eger gercekten 2lt yag konmussa, motorun yag basinci anormal artip motor contalarini zorlamistir. O durumda kullandiysaniz, sagdan soldan yag kacagi olmus olabilir, motor birlesim yerlerini kontrol edin derim. Hic iyi bir durum degil bu arada. Boyle seylere dikkat etmek lazim.
Bir ihtimal de fazla yagin hava filtre kutusundan tahliye edilmesi, orayi da bir kontrol edin.
-
01 Mayıs 2017, 18:06
#1195
arkadaşlar blackster kullanıyorum ama whatsapp grubu kurarsanız katılmak isterim bende.
-
01 Mayıs 2017, 18:18
#1196
Katılmak isteyen arkadaşlar yazsın numaralarını, grubu kurayım
-
01 Mayıs 2017, 19:42
#1197
https://youtu.be/3kcyIBu3KLo
Bizim motor için bir inceleme, epey memnunlar
Gökhan sana numaramı özelden gönderiyorum.. .
Terminator egzoz takicam galiba
-
02 Mayıs 2017, 15:18
#1198
10 günde 1000k yol yaptım. bursa ankara ankara bursa ve arasında da gezdim. oldukça yoruyor bunu söyleyebilirim. ha durur muyum durmam yine yaparım zevkli denilebilir. bu motorların ne işe yaradığını sorgulamaya başladım. cruiser gezi motorudur tamam.. ama şehir içi değildir zorlar. uzun yol motoru mudur touring/sport touringler o amaçla var bizimkiler malum rahat oturulsa da kıpraşyonlu makinalar. bu motorlar şekli güzel kontenjanından mı üretiliyor nedir. herneyse 1lt benzin 31 km gibi götürdü 16 kuruş civarı yaktım. ara ara molalar verdim ama çok kısa sigara tuvalet çay molalarıydı motoru fazla dinlendirmedim yine de zorlanmadı diyebilirim. rampalar zorladı bazen 80 in altına düşüp 4 e indiğim oldu. 250 cc 170 kg anca bu kadar tabi..
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------
1 Kilometre de aracınız 0,16 kr yakar
1 lt yakıt ile 32,8 km yol gidebilirsiniz.
100 km de ortalama 3,04 lt harcarsınız. böyle bir tüketimim olmuş çoğu uzun yol.. ve whatsapp için +1...
ek: bir süredir ciddi titreşim artışı vardı lastik değişimine yormuştum.. balansa girince gördüm ki ön jant yamuk. lastik değilse jant yani. 500 lira gibi bir maliyeti var ve üretim hatası olduğunu ispatlamak imkansız. gördüm ki lastikten janttan değil egzosttaki deliklerdenmiş vibrasyon. gaz altı kaynağıyla kapattırdım ankarada 20 liraya. eski haline döndü hala kıpraşım var ama azaldı..
-
02 Mayıs 2017, 15:20
#1199
Whats up için numaralarınızı Gökhan arkadaşımıza gönderebilirsiniz
-
02 Mayıs 2017, 15:59
#1200
deli çılgın manyak bir organizasyon yapsak... anteple görüşsek... yazın sadece biz mi olur.. blacksterlerle beraber mi olur.. hatta genişletip rks ciler kubacılar benelliciler mi olur.. antep yapsak.. adamlar sevinir hatta bence destek dahi olurlar.. yerel hatta belki ulusal medyaya dahi yansır.. zor ütopik belki.. ama başarılabilse muhteşem olur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler