ayrıca elimde bi PDF var malezya dilinde ama upload edemiyorum forum a : buyrun link :
http://www.4shared.com/office/hx0S3f...talog-rkv.html
frame eski modelin- bu arada...
ayrıca elimde bi PDF var malezya dilinde ama upload edemiyorum forum a : buyrun link :
http://www.4shared.com/office/hx0S3f...talog-rkv.html
frame eski modelin- bu arada...
adim Onur
beyin değiştiklerini sanmıyorum pek detay vermedi usta daha üzerinde çaliştiklari için- ama full detay alip ögrenirim en kısa zamanda =) sinyalleri ve kafanın altında ne yaptığının da detaylarını sorarim öğrenip yazarim yarın-öbürgün, faturasını almayi unuttuğumu farkettim :p
stop etme olayi bende daha olmadi ama onu da sorarim =)
inan hiç hatirlamiyorum nerden bulduğumu pdf i =) firefox da 2 pencere de 150+ tab açik =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:10 ----------
şanslısın valla- http://www.keeway-thailand.com/ un tamamını indexlemişim ordan almişim =)
full link :
http://www.keeway-thailand.com/wp-co...atalog-rkv.pdf
düzeltme yapmam gerekiyor ayrıca: malezyaca değilmiş taylandcaymiş :p
bide bu var =
http://benelli.keeway.my/brochure/RKV200G_BROCHURE.pdf
tamam saol.
yalnız bu motor bizimkisi değil.
bizim motor kısmı değişik.
RKV 200 G olanını bulmak lazım bide
bide ben az binmeye çalışıyorum çok benzin masrafım oluyor diye her haftasonu 200km garanti yapıyorum.
bakımda yağ değiştirmekten başka hiçbişey yapmıyorlar. Belki hava filtresine bakarlar ama 500 km de kirlenmez zaten. ilk bakıma 500 km olunca git bence ilk yağı bir an önce değişsin ilk yağ değişimi çok önemli. ve kaliteli bir yağ koydur 10-15 liralık yağ koydurma. hatta dışarıdan kendin al istediğin yağı götür koysunlar. Yağı tam 1 litre alıyor, sakın fazla koymalarına izin verme.
suzuki motoru var konusunda tamamen sıkmışlar hemde sağlam sıkmışlar
---------- Post added at 13:36 ---------- Previous post was at 13:23 ----------
evet farklı. broşürde motor gücü 12kw diyor yani 16hp. bizim motorlar 13hp.
farklı ama bizim motorlar 12 kw.
yeni bulduğumuz buroşürlerde yazıyordu ya
http://www.motosiklet.net/forum/moto...basligi-9.html
---------- Post added at 13:43 ---------- Previous post was at 13:40 ----------
birde Onur şu çatal şasi gelmesinin tam olarak mantığı neymiş ? onu da bi sorarsan
hesabında yanlışlık var. Birincisi bizim motorların deposu 13 yada 16 litre şimdi tam hatırlayamadım, evde yazıyor not almıştım kullanım kılavuzundan. Yani 50 liraya dolması mümkün değil. Sen bir miktar benzin varken doldurmuşsundur ondan 50 lira tutmuştur. Dolayısı ile o hesapların tamamen yanlış oluyor. Ben her seferinde 30 TL lik benzin alıyorum, tripmetreyi sıfırlıyorum ve 160-170km de benzin bitiyor. Yani 18-19 kuruş a geliyor km de. 100km 3,6 - 3,7 litre kadar. Ama benim motorun fazla yaktığını düşünüyorum ayarlarını bozdular yeniden ayar yaptırıcam.
birde banada 1 adet sol ön sinyal lazım bakabilirmisin kaç paraymış hemen yollarım bedelini.
---------- Post added at 13:49 ---------- Previous post was at 13:45 ----------
açıkçası ben 12 kw olduğuna inanmıyorum. o broşürler türkiye modeli için değil sonuçta. burda satılanların motor kısmında farklar olabilir.
dümdüz yolda cbf 150 yi zor zor geçtim son gaz giderken hızım 115 falandı daha da gitmiyor. 16 beygir olsaydı çok farklı olurdu.
Güç olayında değilim, gördüğümü yazdım.
Sende devirdin heralde motoru Onur ikimizede kargo geçeceksin anlaşılan
Motorumdan genel olarak memnunum. Zırıltı ve stop problemi hallolunca hiç bir şeyi kalmayacak
bu hafta sonu Çift tırnaklı buji ve Beyaz Sprey boya alacağım.
Egzosun korumalık yerlerini beyaza boyayacağım. bakalım nasıl olacak
Arkadaşlar sizin motorların Suzuki motoru olmadığına emin misiniz ?? İyi araştırın bak, kesi suzukidir o, bizim satıcılar yalan söylemez! Ulan 1 kere de farklı birşey duymadım şu hıyarlardan, "abi bu sipeysiyal, suzuki motoru var üzerinde" ... Niye kawa değil, niye honda değil...Neden sürekli suzuki ?
Hava filtresinde yağ olur. Olması gereklidir. Hava filtreleri yerleştirilmeden önce bir miktar yağlanır. Bazı yerlerde "air filter lubricant" diye geçer, biz de "aman yarabbi, çok mühim, farklı bir yağ galiba" diye tepki verebiliriz. Habusi, WD40 da aynı görevi görür. Bu yağlamanın sebebi tozları ve kiri tutmaktır. Yani filtreleme görevi hem sünger(yada kağıt) parça ile hem de yağ ile gerçekleştirilir. Ancak bu yağlama yapıldıktan sonra filtrenin duruşundan ötürü yağ bir süre sonra filtrenin(süngerin) altına doğru toplanır, süzülür. O yüzden de toplanan yerde fazla yağ olur ve bir kısmı akar gider, bir kısmı buharlaşır zamanla. Böylece hava filtremizi kontrol ettiğimizde "lan bu süngerin şurası azcık yağlı, gerisi kuru" deriz. Bu yağı arada sırada yenilememiz gerekir. Yada tazelemenin daha iyi olduğu söylenir. Detaylarına girmiycem. Ancak gereğinden fazla yağlı bırakırsak da hava çekişini ciddi ölçüde engelleyebilir. En azından fazla yağ alta süzülene kadar bir süre çekişi engeller. Çünkü zaten karbüratörün 2 gram canı var, zar zor hava çekiyor, bir de çok yağlı bir sünger çekişten düşürebilir motoru.
Hava filtresinde epey yağ olmasının sebebi motordan gelen fazla yağ olabilir. Ancak bu normal yollar ile tahliye edilen yağ olamaz. Çünkü normalde motor bloğunda (çoğumuz biliyoruzdur zaten) yağ tahliye hortumu vardır. Ve bu tarz tahliye hortumları asla başka kısımların içine tahliye yapmazlar. Doğrudan dışarıya tahliye ederler(hortumun ucu yere bakar). 1 litre olması gerekirken maskeli kahramanımız gibi 1,2 litre yağ basarsak motora (benim de başıma geliyordu az kalsın) bu fazla yağ teoride yağ tahliye hortumundan dışarı atılır zamanlar. Tabi motor keçelerine zarar vermez ise. Bu taz fazla yağ miktarları siz motoru zorlamasanız bile keçeleri patlatabilir. O zaman motor bloğunun bir türlü tespit edemediğiniz yerlerinden yağ sızıntıları görebilirsiniz.
Mustafa, eğer senin hava filtresindeki yağ, biraz kirli ve bolca bir yağ ise, yani motor yağı olduğuna emin isen, pistondaki sekmanları yıpratmış veya zorlamış olabilirsin. Çünkü hava filtresine ancak sekmanlardan yağ sızması sonucu yağ gelir. Sekmandan sızan yağ, yanma odasına geçer. Az ise benzin ile yakılır, ve "motor yağ yakıyor" olur. Ama fazla ise pistonun sıkıştırması ile karbüratöre ve oradan da hava filtresine basılır. Bu yüzden hava filtresinde yağ birikir. Bu durum sizin yeni motorlar için düşükte olsa bir ihtimaldir. Çünkü +200ml yağ motoru nekadar zorlamıştır kestiremeyiz(kestiremem). O yüzden hava filtresindeki yağın sebebinin ve kaynağını iyi öğrenmek gerekir. Belki serviste temizledikten sonra çok fazla WD40 sıkmış bile olabilirler.
Buarada mustafa, sen euro3 felan neyi iptal ettiysen bana bir anlat. Kaçırmışım o kısmı. Bana da lazım o bilgiler. Karşılaşırsak unutturma, bana anlatcaksın bak
@sgurdal O bulduğun motul çok kaliteli bir yağ. Eğer yağ oranları da doğruysa (10-40 gibi) gönül rahatlığı ile kullan Vites geçişlerine bile etki edecektir kanımca, benzer örnekler var çünkü. Yanlız motorun biraz fazla yakıyor eğer hesabın doğruysa. Çünkü ben bile çok sakin kullanmıyorum ve 3,5 litreyi geçemedim henüz.
Bir de motorlarınızın gücü karışık bir durum olabilir. Aynı motordan yurt dışında bulursunuz ancak onların gücü 16dır ama sizinki 13dür ve farklı motor olduklarını düşünebilirsiniz. Bu yanıltıcı olabilir. Çünkü ülkeden ülkeye göre emisyon şartlarına göre ithal edilirken egzoz sisteminde bazı değişiklikler yapılıyor. Ve aynı motor, emisyon kasıntısı olmayan tayvanda 16hp ike TR'ye 13 hp olarak geliyor. Bu benim modelde de başıma geldi. Zar zor çözdüm olayı. Avustralyada 18KW olan motor TR de 12KW olarak geçiyor. Önce suçu Mondial'e attım ama öyle değilmiş, egzoz sistemleri ithal edilecek ülkeye göre fabrika çıkışı olarak farklıymış...
#sürenadam
hacı senin içine açıklama canavarı kaçmış ya la :D
şaka şaka.
iyi oluyo böyle, araştırmacıları severim.
de hiç iyi demedin. Ordaki yağa tam dikkatli bakmadım. bulduğum bezin rengi de koyu idi. Motordan gelip gelmediğine emin değilim. Ama motordan gelmediyse başka nerden yağ atabilir ki ?
birde nasıl piston - sekman zarar görmesi. nasıl biliriz sıkıntı olup olmadığını ? sevgi göstersem biraz düzelir mi ?
aha da eksoza yaptığım bu idi. ben yapmadım, eksozcu yaptı.
ama acıdı biraz. 90 TL yaptı köfte. daha bide şey diyo;
" senin egzos da ikili demir kestim, bilmiyodum, bilseydim fiyatı 180 derdim " dedi
neyse, olay bu;
http://rkstitanic200.blogspot.com/20...s-calsmas.html
Syanur öncelikle yazdıklarını zevkle okuyorum teşekkür ederim bu başlığa da yazdığın için.
**hava filtresi konusuna gelirsek, benim gördüğüm servislerin bazıları sadece hava filtresini basınçlı hava ile temizliyorlar, bazıları çeşmede yıkayıp basınçlı hava ile kurutuyor, bazıları ise balata spreyi ile kirini akıtıp kurutuyor. dediğin air filter lubricant'ı duydum ama kullanan servis görmedim benim motorun filtresi de gözlerimin önünde temizlenip yerine kupkuru takıldı.
**eksozda euro3 katalizör falan bişeyler iptal ettirmeden önce iki kere düşünün derim, yine bu forumda bir topik vardı, motosiklet muayene istasyonunda çalışan birisi soruları yanıtlıyordu. orada okumuştum eksoza bu şekilde yapılan müdahaleleri (kaynak izlerini görüyorlar) tespit ediyorlarmış ve muayenede problem yaşayabilirsiniz. tercih sizin.
**evet bende motul'un en kaliteli yağ olduğunu duydum. gerçi bu motora biraz fazla olabilir, o kadar kaliteli yağa gerek yok falan dediler ama ben yinede aldım. bizim motor da 10/40 yağ kullanıyor, aldığım motul da 10/40 sorun yok. daha 1 gün oldu yorum yapmak için erken ama henüz 2. vites takılması olmadı
**motorumun fazla yakması konusunu daha önce açıklamıştım; stop etme problemini çözmek için sübap ve kalbüratör hava ayarı yaptılar, ondan sonra fazla yakmaya başladı ve çalışma sesi de daha gürültülü oldu. Tekrar başka bir ustaya ayar yaptıracam ondan sonra düşeceğini umut ediyorum. Bu arada yabancı bir sitede bir kullanıcı en uygun sübap ayarlarını yazmış onları not ettim ustaya o şekilde yaptıracam sizlerinde aklında olsun aynen şöyle:
intake : 0,05
release : 0,15
sözlükte intake=giriş yazıyor, release de serbest bırakma anlamında. heralde usta anlar bunu söyleyince.
**motor güçleri konusunda haklısın bende aynı şeyi söylemeye çalıştım. bizim motorlarımızın gücü 16 hp değildir dememin nedeni senin açıklamanla netlik kazandı.
Demekki forumdaki tatsız tuzzsuz gerizekalı tartışmalar yaşanan hatta ırkçı konulardan bıktıysam eğer madem... Ondan bukadar uzun yazmışsam demek ben...
Valla Hava filtresine yağ gelmesinin tek bir yolu var, o da anlattığım şekilde. Ancak sekmanlar sağlam da olabilir, fazla yağ zorla sızmış olabilir, zarar vermeden. Şimdi de o fazla miktar bir şekilde gittiyse, artık hava filtresine yağ gelmeyebilir. Ancak motoru kontrol et, yağ eksilmesi var mı diye. Sızıntı var mı diye kontrol et sık sık, yağ miktarını da kontrol et. Eğer yağ eksiltme durumu yoksa ve filtreye de artık yağ gelmiyorsa sıkınıtı yoktur büyük ihtimal. Şuanda yağ seviyen nasıl birde?
Dur şu egzoz olayını inceleyeyim ben bir
#sürenadam
bende subap ayarını tekrar yaptırtcam ama değerler kesin değil.
yani şöyle bir durum mu var bilmiyorum;
"bah abicim 200 lük motorlara şu numara intake ve release yapılır" gibi mi durum mu vardır, yoksa her farklı motor için değişik midir ?
bu arada ayrılan usta subap ayarı yaparkene gördük.
Bizim motorlar 4 valf ama bir birlerine tutturulmuş şekilde çalışıyor.
yani 2 valfli diyebilirik.
hadi @syanur bunu da açıklasın :D :D
Demekki forumdaki tatsız tuzzsuz gerizekalı tartışmalar yaşanan hatta ırkçı konulardan bıktıysam eğer madem... Ondan bukadar uzun yazmışsam demek ben...
Valla Hava filtresine yağ gelmesinin tek bir yolu var, o da anlattığım şekilde. Ancak sekmanlar sağlam da olabilir, fazla yağ zorla sızmış olabilir, zarar vermeden. Şimdi de o fazla miktar bir şekilde gittiyse, artık hava filtresine yağ gelmeyebilir. Ancak motoru kontrol et, yağ eksilmesi var mı diye. Sızıntı var mı diye kontrol et sık sık, yağ miktarını da kontrol et. Eğer yağ eksiltme durumu yoksa ve filtreye de artık yağ gelmiyorsa sıkınıtı yoktur büyük ihtimal. Şuanda yağ seviyen nasıl birde?
Dur şu egzoz olayını inceleyeyim ben bir
#sürenadam
Syanur rica etsem benim önceki sayfada fotolar eşliğinde sorduğum soruyu biliyorsan cevaplayabilirmisin
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post2822840
Benim net biraz sıkıntılı. Ya komple gidiyor, ya 2 kere yapıştırıyor felan
Yahu sizin motorlar daha yep yeni motorlar. Hiç stop ediyor diye subap ayarına gidilir mi...!!! Yani suç sizde değil zaten, o usta olacak eşoğleşeklerde. Daha kaç km yapmış ki motor sübap ayarı yapıyor. Zaten kendin demişsin, sübap ayarından sonra daha gürültülü çalışıyor diye. O gerizekalı herifler emin olun ki sübap ayarını becerememişlerdir. Birkere o bulduğun değerler emme ve egzoz sübabı açıklıkları, yani isimleri böyle geçiyor. Yanlız o değerlerin doğru olduğundan emin olmalısın. Kaldı ki 0,10mm yazan bir açıklığa usta 0,15mm yaparsa, geçmiş olsun.... Büyük ihtimalle senin daha gürültülü çalışıyor demen sübapların vurması demektir, ki bir an önce bir doktora göstersen iyi olur.
Yapılması gerekenler, değerleri doğru kaynaktan kesin olarak öğrenmek. Tabikide her 200cc aynı değerde olmaz. Her motorun bambaşka subap ayarı değerleri olabilir. Değerler için +-0,01~0,002 mm oynayabilir derler. Fazlası kesinlikle zarardır, sübaplar zarar görür.
Bizim ustalarımız(bisikletçiler yani) hayatlarında çok fazla 4 sübaplı motorlar ile karşılaşmazlar. Bunlar bir de üstten egzantrikli ise hatta benim motor gibi çift egzantrikli(DOHC) ve 4 sübaplı ise bunların sübap ayarını yapmak çok daha karmaşıkmış. (Ben önceki motorumda deneyecektim ama deneyemeden sattım.) Bizim ustalar bunları pek bilmezler. Ayrıca "yav bunlara emme 0,10mm egzoz da 0,15mm olur" derler, birçok motora bunları kafadan söylerler. Sonrada eğer jilet varsa onunla mm ölçer gibi ayar verirler, yada bilemedin bir çoğu eliyle sıkar ve "tamam bu, hissettim" derler. Allaha emanet yani. Adam 0,05 mm yi eliyle sıkarak anlıyor... Ben ebay'den sentil almıştım sırf bu iş için. Ama motorunuza ait değerleri önce bilmeniz gerek. Benimkini öğrendim ama periyotlarını araştırıyorum şimdi, her motor aynı peryotta sübap ayarına girmez. Hele ki bizim gibi daha 1 yılını doldurmamış motorlar asla sübap ayarı istemezler(istisnai bir durum yoksa.). En güzeli 1000 km bakımında sübap ayarı kontrolü yapılır, mesafeler kontrol edilir hani rodaj sürecinde bişeyler olmuş mu, sübaplar gereğinden fazla gevşekmi yoksa sıkı mı diye. Ama ayar yapılmaz... Zaten bu sübaplar fabrikadan ayarlı olarak çıkıyorlar...
Ayrıca çoğu kişi bilmez, ama sübap ayarı yapılırken krankın en az 10 kere dönmesi tavsiye edilir. Yani doğru değerleri bularak, doğru mm aletleri ile sübapları sıkıp gevşeterek de hemen olmaz bu ayar. ~10 kere krankı çevirip her defasında sübap ayarları kontrol edilmeli... Aksi taktirde o ayarı çöpe at gitsin...(Bunları bende okuyarak öğrendim, elin gavuru araştırıyor, öğreniyor ve allahtan yazarak paylaşıyor...)
Hava filtresinin kuru takılması da dert değil. Zaten çok çok minik, tozları felan tutuyor yağ. Okadar tozun motora zarar verdiği henüz ispatlanmamış. Sen hava filtresi kapağını açık yada kesip gezmedikten sonra şehir içinde sıkıntı olmaz. Önemli olan motorun çok yada az hava çekmesine sebep olmamak.
Katalizör iptali için de dediğine katılıyorum. O konuyu ben de okumuştum, ve kulağıma küpe oldu. Şu apaçhi mustafa muayneden çaksın da biz de burada gülelim kendisine Kaynak izlerine dikkat ediyorlarmış. Mustafa sen orayı boyamadan önce iyice törbile, eğele, zımparala... Sonra boya. Olurda sorarlarsa ben yapmadım, imalatta böyle dersin. Ama bu şekilde bariz belli oluyor. Gerçi gürültü yapmıyorsa motor, egzoza da bukadar takmazlar kanımca. Benim o parçalar susturucunun içinde. O yüzden susturucuyu dağıtıp toplamam gerek. O da çok çok çok zor bir durum.
Motul'un yarı sentetik bir yağı o. Çok da abartılcak birşey değil. Öyle gerek yok felan diyenlere s..... gidebilirsiniz deyip geç. Bir de bu akım başladı, "bu motora okadar da gerek yok canım...". Bıraksan mineral yağ koyacaklar motora....
Mustafa 2subap birleşik çalışıyor nedemek ben anlamadı? Nasıl bişey bilmiyorum ama günümüz 4 sübaplı teknolojisinden başka bir şey kullandıklarını sanmıyorum. Yani çalışma prensibi farklı yada yeni bir sistem değildir. Diye tahmin ediyorum. Bir de şimdiden uyarayım, çift tırnaklı buji olayına girme, faydadan çok zararını görebilirsin. Belki bir fark da olmayabilir, hatta düşük bir ihtimal verim bile alabilirsin. Ama zararlı çıkma ihtimalin daha yüksek. Orjinal bujinin NGK modelini tak geç
La ne çok yazdım yaaa... Ben gidiyom artık
#sürenadam
Hacı bakalım Muayene isteyene kadar bende duracak mı bu alet :D
sanırım 2014 te muayene gelecek.
Buji olayına takdım deneyecem olm
Valf lerin fotolarını çekmiştim sanırım bi ara bulursam atarım...
önce bizim doğru subap ayarlarını bulmamız gerekir !
evet doğru subap ayarını bulmak mesele..
kitapçık yok ki bakalım ordan.
firma da cevap vermiyor maillere napıcaz?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)