merhaba, cuma günü fazerimi verip rks yi aldım.
ilk izlenimim motor kesinlikle çok şık.
önde ters maşa amortisör, arkada gazlı ayarlı amortisörler bana biraz sert geldi. çukurlarda tümseklerde çok rahatsız ediyor. arka ayarlanabiliyor ama elimde anahtarı ve kitapçığı yok. kullanım klavuzu olan varsa bakıp cevap verirse sevinirim. bir de yağını değiştiricem ama kaç litre yağ aldığını bilmiyorum ayrıca yağ filtresi varmı?
frenler çok iyi bence. benim fazer ufak frenlerde bile kayma yapıyordu bu çok başarılı. sadece arka fren evimin önündeki dik bayırdan inerken kuvvetli fren yaptığımdan ötüyor nedense.
arka fren lambası ledli çok şık bir tasarım. yanılmıyorsam 5 sıra led var fakat benim motorda üst 2 sıra yanmıyor daha sonra bakıcam arızalımı diye.
selesi çok rahat ve yumuşak. en çok düşündüren soru "fazerden sonra rahat edebilecekmiyim" di. hiç sıkıntı olmadı, artçım da bende rahatız.
titreşim konusu motoru almadan önce iki kişiye sordum kullanan, birisi var dedi diğeri hiç yok dedi
yaklaşık 100 km kullandım ve titreşiminin çok az olduğunu söyleyebilirim. kesinlikle rahatsız etmedi. kymco ck 125 kullanırken titreşimin ne olduğunu öğrenmiştim
debriyaj, fren, gaz kolu yumuşacık hiç yormuyor. gösterge tasarımı ve işlevselliği çok başarılı, klasik analog devir göstergesi ve sağında mavi taban aydınlatmalı km saati, km ve trip sayacı, saat, benzin seviye göstergesi hepsi var.
aydınlatması başarılı. üstte var altta H4 ampuller var. kısada üstteki, uzunda sadece alttaki yanıyor.
deponun üzerindeki şerit benim çok hoşuma gitti. fakat yandaki koca harflerle RKS yazısı sökülemiyor. üzeri verniklenmiş sanırım.
gücü biraz olması gerekenden düşük geldi bana. 2 kişi uzun ve eğimli bir yolu tırmanırken hızı 4. vites 70 lere kadar düştü. 125cc motorla da ben aynı hızda çıkıyordum rampayı. motor daha 1700 km de belki de yeterince açılmamış olabilir.
aldığımda motorun bir problemi vardı, debriyajı sıkıp beklerseniz motor her seferinde stop ediyordu. basit birşeydir diye önemsemedim aldım.
bakımlarımı yaptırdığım ustama gittim ertesi gün, subap ayarı yapalım bir de kalbüratör hava ayarına bakalım düzelir dedi. yan grenajları söktü, koltuğun nerden açıldığını bulamadık. meğer altta 2 adet somun ile açılıyormuş.
güzel bir detay vereyim sağ grenajı sökünce içinde Yuasa akü olduğunu gördük, çinliler kaliteyi yükseltmiş. neyse subap ayarları yapıldı (motor 4 valf) kalbüratör ayarlandı deneme turları atıldı problem çözüldü gibi.
fakat o günün akşamı eve dönerken lambalarda durunca 1 defa yine stop etti. Galiba tam çözülmedi. Birde motorun çalışması daha gürültülü oldu gibi hissettim.
şimdilik bu kadar, artık sürekli burdan paylaşım yaparım, ortak çözümler üretir, yaşadıklarımızı yazarız.
(merak edenler olmuştur mutlaka neden fazerden buna geçtim? biriken borçlarımı kapatmak için küçük motorla takas arıyordum. CBF 150 istiyordum aslında ama bir türlü kısmet olmadı.)
herkese selamlar.
---------- Post added at 20:04 ---------- Previous post was at 19:17 ----------
yedek parça kataloğunu buldum. işe yarar.
http://www.keeway-thailand.com/wp-co...atalog-rkv.pdf