Olabilir kısmetse, ankara mt sayfasını takip edeyim düzenli.
Olabilir kısmetse, ankara mt sayfasını takip edeyim düzenli.
ah bee eski motorum str 250 ne özledim
arazide gezmek çok eğlenceli asfaltla karşılaştırılamaz bile
125 Mh drift ve bir kaç cross daha var grupta, merak etme.
bugünkü geziden bizim motor. Arka çamurluk uzatmayı taktım artık.
görüntü bence o kadar da bozmamış
tekrar video
Özgür abi duymasın ama Ya kendisi motoru çok hırpaladı, ya ilk defa cross a binen biri olduğumdan; str 250 yi beenmedim.
benimki kadar konfor beklemiyorum ama her tarafı dökülüyo gibimdi. Arka sinyaller bi denişik, arka fren ve vites kolu bi başka felan derken olmadı gibi geldi...
yok öle deme str 250 güzel makinedir.
ön arka orjinal led sinyaldir, sen değişik diyorsan sahibi değiştirmiştir.
fren ve vites kolları da güzeldir.
seviyorum ben onu laf söyletmem modu: on
Hayırlı bayramlar arkadaşlar
Arkadaşlar bugün kafadan gelen zırıltının kaynağını buldum.
Plastik aksamlar birbirlerine sürtme-çarpma yapıyormuş.
Fotoda ( anahtarlığın iki yanında ) gördüğünüz ( turunculu ) yeri sizde yalıtın ve sesten kurtulun
bu da blog girdisi http://rkstitanic200.blogspot.com/20...-sorunsal.html
---------- Post added at 00:39 ---------- Previous post was at 00:19 ----------
Geziler ve işe git-gel 5600 km yi devirmişim
bugün ikinci kez Xeon takmaya çalıştım olmadı :(
1 saat uğraştım, plastik aksam yerine birşey uyduramadım. Yarın tekrar bakacam.
İşte kafayı sökünce farkettim oranın zırıltı yaptığını.
birde sol ayna çok zırıltı yapıyor.
Aynaları hiç beğenmiyorum. Aslında yeni bir ayna alsam çok iyi olur
Arkadaşlar Sakın ha Zeon takmaya çalışmayın !
ben kaç zamandır uğraşıyorum 120 TL ye yakın para harcadım olmuyo.
H7 Xeon almışım, kesinlikle bizim far yuvamıza uymuyor.
H4 olanı uyuyor ama onu da yonta yonta anca oturtabildim.
her şey iyi güzel, Motor - röle zımbırtısı sığmıyor !
Xeon motor çalışmıyoken yanıyodu, Çalışırken bi yanıyo bi yanmıyo.
Kısa Far için olan soket zaten hiç çalıştırmıyor.
Velhasılı kelam neticeyi meram = Xeon Far yalan bizim için.
illa deneyecek olan varsa da;
ben 8000 lik lerden aldım denemeye çalıştım, olmadı. Siz daha az elektrik harcayan birşey bulun felan.
tek Beyaz - Mavi ( artık hangisi oluyorsa ) Philips Ampül alacayim artık yarın !
anahtarlığın iki yanında dediğin neresi anlamadım turuncu bi yer yokki orda
yalıtın demişsin ama bunu biraz daha detaylı anlatabilirsen sevinirim
tam olarak ne yaptın?
ha xenon işine bence hiç gerek yok ben bu motorun aydınlatmasını çok başarılı buldum. beyaz ampül takabilirsin sarı sevmiyorsan
ama onunda dezavantajı ışık gücü düşer ve yağmurda çok kötü oluyor derler mavi-beyaz farlar için. bence gereksiz sen bilirsin.
ben eski motorumdan kalan bir çift 3 er power ledli sis taktım amortisörlerin yanlarına süper oldu.
gece gündüz daima açık ledler hem farkedilmek için çok başarılı hemde aydınlatması müthiş.
zenon takılır neden takılmasın ben ankaray geldiğimde halledeyim.. sen 3 metre kablo dişi erkek fiş ve bir adet basit far rolesi al.. h4 zenon ve balans için uygun yer ayarlarız ...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
fotoda tam 10 luk vidaların olduğu yerde.
turuncu olarak durmuyor. yapıştırdığım şey turuncu idi ama akşam foto çekince sarı gibim olmuş.
Bu arada şu ledler, amortisörün ora felan bi foto çekersen iyi olur.
Ramazan biri istedi verdim gitti. Parasını ne zaman alırım Allah bilirRamazan adlı üyeden alıntı
Far olarak Xenon'a bir miktar karşıyım İnsanın gerçekten gözünü alıyor(ayarlı da olsa, mercekli de olsa...).
Ben Osram N.B.plus aldım. En azından benim için büyük fark yapar diye düşünüyorum. Çünkü orjinalinde 35W lık ampül var. Bu N.B.+ ise 55w ve kendi sınıfında en iyi aydınlatan halojen far.
Geçen akşam Beypazarından Ayaşa geldim ve Ayaştan Polatlıya saptım. Oradaki "kendine has" yolda, hava tamamen kararmışken, ay ışı altında, nadir de olsa karşıdan gelen arabalar karşısında, yolu görmeye çalışırken akla karayı seçtim (~60 km ) O açıdan çok müzdaribim şu 35liklerden doktor bey...
#sürenadam
osram night breaker o da mavi/beyaz ışıklı ampül değilmiydi? nasıl memnunmusun siyanür?
birde orjinal 35w ise 55w çok gelmesin? fazla ısıdan far tası eriyebilir diye biliyorum.
Sarımtrak bir ışık veriyor osram NB. Ancak daha takamadım. Gezmekten vakit bulamadım.
Orjinalinde 35w gelen daha dandik mondial modellerine bile takıyorlarmış, bir sorun yaşamamışlar. Bende bundan cesaret alarak giriştim. Takınca söylerim.
Fazla güçten de yanarsa yansın dünya gari... Yeter valla, kör kör geziyorum etrafta, deniycem ne olursa olsun
#sürenadam
iyi de guzum
35 w isteyen duy 55 lik ampülü patlatıp çatlatabilemez mi ?
bırak ampülü elektrik sistemimize hucüm etmesin !
---------- Post added at 15:21 ---------- Previous post was at 15:14 ----------
birde bena yağ tavsiyesi verin.
6000 km bakım geliyor :galp: :galp:
he bide sinyal kapağını taktım arkadaşlar. japonlan felan denedim olmadıydı.
gittim 10 TL ye ... bi yapıştırıcı aldım, yanında hızlandırma için sprey veriyorlar.
kemik gibi oldu, çok da iyi oldu, çok da güzel oldu yani :D
beyaz sprey boya aldım, egzos korumayı boyayacayimdir
he ne diyoduk, hadi bi 10 / 40 sentolojik felan bi yağ tavsiyesinden bulununuz. debriyaj ve vites geçişleri felan sıkıntı yapmasın he mi
bu da kayıtlara geçsin ;
bundan sonra bir de iridyum buji deneyeceğimdir. Çift tırnak buji pek fark etmiyor, büyük ihtimal iridyum da fark ettirmeyecektir ama olsun :D !
şu sizin videodaki Xtreme kim polat mı o? pata pata geziyor :D
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun
@Maskeli, şöyle bir ihtimal de var, gelen motorların düzeneği 55W ı kaldıracak şekilde olabilir, sadece ampul 35W olarak takılıp gönderilmiş olabilir... Bir de benim ampul-tesisat uyumuna laf ediyon amma, gidiyon iridyum buji takmaya çalışıyon... Şu yazıyı alıntı yaparak sana armağan ediyorum,
VEStandart Iridyum buji nedir? Gerek varmıdır?
SANIRIM AŞAĞIDAKİ AÇIKLAM HEPİMİZİ AYDINLATACAK..
Çeşitleri saymakla bitmeyecek kadar çok buji çeşidi vardır.
Genelde motorlu araç üreticileri piyasa sürdükleri benzinli motora sahip araçlarında birkaç bujiyi test edip kullanma kılavuzunda kullanıcının isteğine göre istediğini seçebilmesine olanak tanır.
Bu seçeneklerden birisi de iridyum denilen yüksek malzeme kalitesine sahip bujilerdir.
Fiyatları geleneksel bujilerin çok üzerinde olmasına rağmen ömürleri 80-100bin kilometre olarak bildirilir.
Yumuşak Bakır elektrodun yerine özel alaşımlı sert metallerin ve cüruf oluşumunu engelleyen kaplamaların kullanıldığı bu bujiler gerçekten de çok sağlamdır.İdeal çalışma koşullarının korunduğu ortamda bozulması imkansız gibidir.
Ancak bu bujilerin de bir düşmanı var.
Bu düşman hiç tahmin edilemeyen bir düşmandır ve sizin akünüzdür.
Akünüzün voltajı eğer düşükse ve eğer siz marşa basarsanız maalesef on yılda bozulamayan bu bujiler bir marşta arızalanabiliyor.
Bu durumda takviye yapsanız bile motorunuz belki hiçbirşeyi yokmuş gbi çalışıp birkaç gün sonra bujilerini bozabilir.Hemen orada da bozulabilir.Bunu tahmin edemiyoruz.
Ancak standart bujilerin böyle bir sorunu yok.
Bir arabanız varsa ben iridyumu eğer kesenizeuyuyorsa ve çok kilometre yapıyorsanız tavsiye ederim.Ben şu anki arabamda iridyum buji varken bile söküp standart bujilerle değiştirdim.Çünkü çok kilometre yapmıyorum ve bazen uzun süre kullanmadan arabamı yatırabildiğimden yolda kalmayı göze almıyorum.
Motosiklet konusuna gelince.Biz bu kadar kilometreleri Türkiye şartlarında hayalimizde bile göremiyoruz.Ne gerek var.Hem kışın uzun süre kullanamadığımız zamanlar gerçekten oluyor.Gerek yok böyle yararlanamayacağımız bir teknolojiye sahip olmaya.
Birde motosikletin arabaya benzemeyen devrilme sorunu var.
Çalışırken devrilen bir motor genellikle boğulur.Bu da bujileri bozmak için yine yeterli.
Buji kıvılcımla ateşlemeli motorlara sahip taşıtlarda en önemli parçalardan biridir. Buji, kıvılcımla ateşlemeli motorların optimum performansını ve güvenilir çalıştırılmasını önemli bir oranda belirler. Bu özellikle bujinin ve onun özel dizaynlarının artarak önem kazandığı modern motor yönetim sistemlerinde kullanılmasını sağlar.
Bujinin görevi, yanma odasına endüksiyon bobini tarafından üretilen yüksek voltajın iletilmesi ve elektrotlar arasında oluşturulan elektrik kıvılcımı vasıtasıyla yakıt/hava karışımının yakılmasını sağlamaktır.
İridyum bujiler yüksek ateşleme sağladıkları için yanma odalarındaki benzin-hava karışımının daha yüksek güçle patlamasını sağlayıp performans artışına yardımcı olurlar. Ancak iridyum bujinin normal bujiye yani içinde bakır yada bakır özlü nikel - krom çubuk elektrot olan bujiye göre daha yüksek ateşleme yapabilmesi için yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Çünkü bujiler tek başlarına elektrik üretmezler onlara bu elektrik akımını motorlarımızda bulunan ateşleme bobinleri sağlar. İşte burada küçük bir sorun baş gösteriyor iridyum buji kullanımında bakıra göre daha yüksek bir özgül kütleye sahip olan iridyumun ( civaya yakın ) ateşlemeyi sağlıklı yapabilmesi için daha yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Yani eğer iridyum buji kullanacaksak ateşleme bobinlerimizide ona göre değiştirmemiz lazımdır. Aksi takdirde normal ateşleme bobini iridyum bujiye gerçek randımanla ateşleme yaptıramayacağından performans kaybına sebep olabilir.
Zaten performan yükseltmek için yüksek ateşlemeye sahip bobin sistemleri çoğu motor markası için kit olarak satılmaktadır. İridyum bujiler bu kitler takıldıktan sonra kullanılırsa motora modeline ve gücüne göre 5 ile 20 beygir arasında güç kazandırabilir. Normal ateşleme bobini ile iridiyum buji ise çok büyük olmasa bile 2-3 beygir güç kaybına sebep olabilir..........
Şu bilgiyide ekleyelim
Bujilerdeki karbon artıklarını, bir parça tel veya iğne ile düzenli olarak temizleyiniz. Buji tırnak aralığını bir sentil kullanarak, 0.6-0.7 mm?ye (0.024-0.028 in) yeniden ayarlayınız. Bujilerin her 12000 km?de (7500 mil) değişltirilmesi gerekir. Karbon artıklarını temizlerken, her bujinin porselen izolatör ucundaki çalışma rengini inceleyiniz. Bu renk, standart bujinin sizin kullanmanıza uygun olup olmadığını gösterir. Normal çalışan bujinin rengi, çok açık kahverengi olur. Buji çok beyaz veya camsı bir görünüm içinde ise, sizin kullanma koşullarınız açısından "sıcak" demektir. Bu bujinin, daha "soğuk" bir buji ile değiştirilmesi gerekir.
İnşallah anlaşılır bilgi olmuştur.
alıntıdır..
Ayrıca şuna da bir göz at derim;
İbret.... 1
Bir de "Sana Yağ" olarak da Shell Advance VSX tavsiye ediyorum. 10-40 yada 15-50 gibi seçenekleri var. Çok da makul fiyata, ~15TL gibi. Önceki motorumda ve bu motorda kullanmıştım, gayet bildiğin yağ işte, sorun olmamıştı. Fiyatı da makuldür, kolay bulunur... Shell'in bir sloganı vardır zaten;
Yağ nasıl olmalıdır;
Kolay ulaşılabilir (Easy)
Çabuk (quick)
Ucuz (cheap)
#sürenadam
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)