eyw.
lastik tamam. hatta bugün baya bi yağmurda gittim, bi sıkıntı olmadı. memnunum şimdilik
karbüratör e önce bi Yiba ( bilmeyenler için Ankara da bir yer ) Çarşısından bi bakayım, yazarım.
eyw.
lastik tamam. hatta bugün baya bi yağmurda gittim, bi sıkıntı olmadı. memnunum şimdilik
karbüratör e önce bi Yiba ( bilmeyenler için Ankara da bir yer ) Çarşısından bi bakayım, yazarım.
maskeli kardeşim kalbüratör olayını haber bekliyorum.
bu arada o kadar para verip iyi bir ustada sübap ayarı yaptırdım buji değişti hava ayarı yapıldı falan ama hikaye...
bişey değişmedi.
yakıt aynı
sübap sesi aynı
stop etme problemi aynı
yazık verdiğim 135 liraya.
Orjinal karbüratör iyidir herzaman, iyi bir dayanaktır. Ancak karbüratör ayarından anlayan birisi için ise motorun karbüratörlü olması veli nimettir. Motorun çehresini değiştirebilirsin. Karbüratör değişimi ile yaşanabileceği bahsedilen sorunları yaşamazsın, hatta mevcutsa onları da halledersin. Karb. malum, motorun atan kalbi gibidir. İyi bir ayar ile yada motora daha uygun bir karb. ile sürüş keyfini ciddi şekilde artırırsın. Dikkat çekmek istiyorum, motorun gücünü demedim, sürüş keyfi dedim. Motorun gücü elbet 2-3 hatta daha fazla hp artabilir. Ancak karbüratör motor kısmının performansını ve karakterini ciddi bir şekilde etkilemektedir.
O açıdan elimizde böyle çinli motorlar varken, orjinal karbüratörü bir kenara koymak suretiyle(ayarsız bir karb. insanı hayattan da bezdirebilir, her an elimizin altında orjinal karb.ün orjinal şekilde bulunması iyidir) uygun olacağını düşündüğümüz bir karbüratör ve bir gurup main+pilot jet kiti alarak motora uygulamaya çalışmayı tavsiye ve tercih ediyorum. Buaralar bende düşünüyorum, hatta araştırmalarım devam ediyor. Bir sıkıntı var, onu halledebilirsem siparişi geçicem.
@sgurdal geçmiş olsun, çok pis bir döngüye girdiğin bir süreç bu işte Bazen uğraşırsın uğraşırsın bir türlü halledemezsin sorunu. Ama olsun canını sıkma.
#sürenadam
hacı bahsettiğin bu "karbüratör ayarını anlayan" (süpermen) kişisini nasıl bulacaz. var mı bildiğin biri.
bi de ne marka (hadi marka önemli değil desek) nası bişey olacak (elden jikleliymiş, yok bel kütletmeli) felan, ben öyle bodoslama gidiyom O_o
bizim elden jikle olayı var, sende gördüydün işte.
200 cc herhangi bir ucuz karbüratör bulacam ben şu minvalde. bide kaliteli alırık olmaz molmaz, paracıklar gitmesin. gerçi ferrarilerimden bi tanesini satarım çokda önemli değil O_O
Eski karbüratörü sökün. Çok basit bir işlem. Daha sonra motor yedek parça satan yerleri sora sora bulun(Bağdat misali.) Elden jikleli sheng wey 200cc "püskürtmeli" karbüratör alın.
Yine sora sora güzel bir usta bulun. Ayar çeksin. Hiç bir sıkıntınız kalmayacak. Koca İzmir'de bile usta bulmakta çok aşırı zorlanıyoruz. Çoğu bisikletten anlamıyor.
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
@makseli, evladım... Süpermen dedin diye şu videoyu yolluyorum sana öncelikle. Adam burada karb.ün nekadar basit(günümüzde) ayarlara sahip olduğunu anlatıyor : Karbüratör jetleme...
Gerçi ingilizce anlatıyor. Amcamız meşhur ve tecrübeli bir kimse. İşinin ehli. Ve genel olarak diyorki,
Günümüzdeki karbüratöreler ile ayar yapmak çok kolay. Normalde çok fazla parça vardır karb.de. Ama günümüzde Needle jet, main jet ve Pilot(slow) jet ile her türlü ayarı yapabilirsiniz diyor. Diyafram gibi, air jet gibi parçaları hiç ellemenize gerek yok diyor.
Ve bahsettiği parçalar şöyle çalışıyor,
Needle jet dediğimiz şey, uzun bir çubuk ve üzerinde çentikler var, bu çentiklerin birinde de bir tane parça var. Videoda ilk kısımda anlatıyor. Bu parçayı çentikte aşağı ve yukarı yerleştirerek karbüratörün totalde zengin veya fakir karışım yapmasını belirliyorsun. Diyelimki main jeti en sona getirmene rağmen hala karbüratör fakir karışım sağlıyor, yani senin main jetin çok küçük. Ozaman bu needle jet deki parçayı bir çentik yukarı alıyorsun ve karb. genel olarak daha fazla yakıt daha az hava, yani zengin karışıma doğru meğil ediyor. Daha yukarı alırsan da daha da zengin karışım yapıyor. Aynısı tam tersinde geçerli. Genelde bu parçanın orjinal olarak hangi çentikte bulunduğu çok önemli, onu şaşırırsan bir daha dikiş tutturamayabilirsin. Orjinalinde 3. çentikte olmalı demek, üstten 3. çentiğe takılı olmalı demek.
Lakin sadece bu needle ile karb ayarının tamamını yapmak mümkün değil. Malum, çok hassas ayarlar gerekebiliyor. İşte ozaman pilot ve yukarıda bahsettiğim main jet devreye giriyor. Pilot(slow) jet nedir ; gazın 1/4 ünü kontrol eden jettir. Yani çok alt devirleri ve kalkışları. Bu jetin bir numarası olması gerekir, misal #20. Bu değer büyüdükçe alt devirlerde daha fazla zengin karışım yakalarsın. Ancak fazla büyük bir pilot jet de(mesela #50) 200cc motor için boğucu olur. öncelikle numarayı motorun hacmine göre doğru bulmak lazım. Ve her markanın numaralandırması diğer markalar ile 1e1 tutmuyor elbet. Hondanın kendi ürettiği jet numaraları ile Mikuni jet numaraları aynı değil. Yani ikisi de #20 der ama arada fark olabilir. Lakin bu fark çok fazla değildir. birinin 20 si diğerinin 22si gibi bişeydir yaklaşık olarak.
Diyelim netten araştırdın ve şöyle alt devirleri iyi olan bir 200 lüğün pilot jet numarasını öğrendin. Sen de o civarda bir numara takmalısın. Ancak takarken de çevirme sayısı var. Misal, Pilot jeti taktın karb. kitapçığında yazan olması gereken 2,5 tur çevirdin. Baktın kalkışlarda motor boğuluyor, demekki zengin karışım yapıyor. Ozaman 1,5 tur çevircen. Hala aynı durum varsa büyük ihtimalle biraz fazla büyük bir pilot jet kullanmışsındır. Yada tam tersi. Jeti sonuna kadar çevirdin(3~4 tur) ama yeterince zengin karışım olmuyor. Ozaman jet küçük kalmış demektir. O yüzden, 17.5, 20.0, 22.5 gibi 3 tane pilot jet almalısın. Tanesi max 5$ dır.
Main jet nedir? Main jet gazın geri kalan, 3/4 ünü kontrol eden jettir. Çalışma prensibi pilot jet ile aynıdır. Lakin daha geniş bir alanı kontrol ettiği için buradaki numarayı ve ayarı iyi yapamazsan motor ciddi ölçüde etkilenir. Pilot jette, aradaki farkı anlayamayabilirsin. Ama main jet karb. ün en temel parçasıdır.
Benim araştırmalarıma göre, benim motora benzer, KLR, KLX, NX, TTR 250 gibi modellerde çeşitli markalar olmak süretiyle #130~150 main jet ve #35~50 arası pilot jetler kullanılmış. Bu bana seçeceğim jetler hakkında ve yanında sipariş edeceğim jet kitler hakkında fikir verdi mesela.
Bir şey daha var. Her karb. aynı prensipte çalışmaz. Vakumlu karb.ler vardır. Normal karb.ler vardır. Çok ciddi paralara (sanırım CRF450 gibi motorlar için) içerisinde bir şekil hızlandırıcı(turbo etkisi) olan karb.ler vardır. O açıdan bu tip karb.lerde numaralar yanıltıcı olabilir. Ama bizim ilgi alanımıza girenler sanırım normal karb.ler.
Son birşey daha, Viper'ın tavsiye ettiği karbüratör, yada başka bir çinliden alınan bir karbüratör neyi değiştirecek sizin motorda ? Yani aynısının laciverti olma ihtimali vardır bence. Ama diyorsanız ki Sheng wey200 modeli karbüratöründen dolayı gayet performanslıydı(hiç bilmiyorum hani) ozaman tamam. Ama alacağın herhangi çinli bir karb.ün seninkinden daha iyi olacağını nerden biliyorsun onu anlamadım ??
SEnin kinin modeli ne, üzerinde ne yazıyor ?
#sürenadam
eline koluna sağlık civanım yiğidim.
sen bu konuları blogda yazsan var ya acayip para kazanırsın, ciddi söylüyorum.
dediğin olaya gelirsek; önce karbüratöre bakmam lazım
@Syanur
Çok güzel anlatmışsın. Stop etme sorunu ve rölanti düzensizliği vardı yanlış hatırlamıyorsam.
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
Bu günkü Ankara MT gezimizden...
fotolar gelecektir...
Süpermiş koordinatlar tam olarak neresidir gidip cross yapayım biraz.
walla beynam köyünden sonra Bala ya doğru bir yol idi.
tam o noktdan Polat ın plaka için geri döndük.
bende üstüme baya birşey giydim, üşürüm donarım deyu, o da beni duba gibi göstermiş
neyse bi dahakine daha yakışıklı kareler vermeye çalışacağım :D
bu arada Polatların Syanur benim motorda titreşim olmadığını ve Kalkışta nazlanmanın da olmadığını beyan etmek süretiylen içime su serptiler.
ama ben 150 MR de ki zengin kalkışını istyorum yaw bişeyler yapmak lazım...
Plakayı bulabildiniz mi bari ? Kalkışta bolca gaz verin cidden bol ben 125MX motorumda kırmızı ışıklarda hızlı kalkmak için 4.5-5 bin devirde yarım debriyajla kalkıyorum, yoksa tıkanıp gitmiyo hatta yokuş ise stop ediyo. Bugün çubuktan şabanözü üzerinden çankırıya gittim kastamonu yolundan geri döndüm 270km yol yaptım.
plakayı bulduk bulmasına da Polat ın macera bitmedi
benzin bitti felan derken... devamı Ankara MT başlığında olsun.
benim motorla ilgili olan fotoları atarım birazdan...
katılaydın bize.
Şu dikkatimi çekti; Artık titreşim rahatsız etmiyo ve eller ayaklar karıncalanmıyo !
bide sakin kullanabilsem tamam
kalkış olayına dişli ile birşeyler yapabilriz belki ama stop etme olayını şeyetmem lazım. Çok moralimi bozuyo.
Bu arada KTM 200 ün selesine oturdum ve motoru çalıştırdım. Gezmedim bile.
bizimki titreşimse o makine de de baya bi titreşim var yani.
Kullanan kişi ellerim uyuştu demişti gideceğimiz yere ulaştığımızda.
bide zorlamış olmalıki radyatörden Yeşil soğutma sıvısı atmıştı dışarı. Fotosunu çekti, servisine gösterecek...
ve 130 a gelince adamı atacak gibi oluyo dedi. Ben 136 yaptım hiçte öyle bi durum yoktu. yani motorumuzu küçümsemeyelim
çinli minli ama adamlar artık doğru düzgün iş yapmaya başlamışlar.
neyse, Ben motordan memnunum bu haliyle bile. kalkıştaki nazlanmayı dişli ile halledip stop u da karbüratör ile kesersem deymeyin keyfime.
bunu satmam artık. Görüntü var, Azıcık ses var ve önemlisi güç var Şehir içi süper bi motor işte. Param olursa ilerde, bi hız makinesi alırım o ayrı tabi...
Katılayım da benim motorlar yavaş kalır sizin grupta, 125'lik bile yokuşlara gelinde 70-75'e kadar düşüyo. Ama öyle köy yollarında takılıyosanız sorun olmaz. Hız makinesi bence almayın baba oldunuz artık düşüneceğiniz bir kişi daha var.
Kuba str 250 vardı mesela o da yavaş geldi. Öyle hız yapmak için değil, gezmek için gittik zaten. genelde öyle oluyor, Bikaç kere gel durama bak derim.
Babalık insanın içindekileri bir nebze değiştiriyor ama gereklerini yerine getirdikten ( eğitim ve Korumalar ) sonra Allah a sığınırım ve hiç birşeyden çekinmem.
Bu gözlerle 200 + ve daha sonra 300 km/h görmek istiyorum
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)