grenaj kapatıyor orayı
grenaj kapatıyor orayı
“Ey îmân edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fâl okları ancak şeytanın işinden bir(er) pisliktir; öyleyse ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.
21 model dct için akü tavsiyeniz var mı? Motor bende kapalı garajda çok soğukta durmuyor ilk çıkarken sorunsuz. Geçenlerde 0 derece civarı sürüş sonrası kısa bi mola verdim 2 dk en fazla ve çalışmakta zorlandı ayrıca vitese geçmedi uğraştırdı. Motor ışığı yandı; FGM-FI (programlı yakıt enjeksiyonu) Arıza ikaz lambası. Sonra bir daha yanmadı haftaya serviste anlarız durumu buradan da aktarırım ihtiyaç duyan olursa diye.
Akü konusunda fikir bekliyorum servisten mi almak lazım yoksa Bosch’un var 12v 11a 1.600₺
Fullbat veya BS Gel aküler güzel. Bosch da iyidir ama 10h ve 20h Ah değerleri ile CCA değerlerinin orijinal ile uyumlu olmasına dikkat edin. Bosch ve Varta'larda uygun fiyatlı alternatifler oluyor ama kapasite değerleri yetmeyebiliyor.
Fullbat'ın önerisi şu: https://fulbat.com/product/ftz12s-gel/
Teşekkürler.
Yolda kaldık maalesef değişemeden. Arabadan nc dct’ye takviye yapılır mı?
Selam,
Aynı sorunları birkaç ay önce yaşadım,servis çok yüksek fiyat verdi akü için.Bosch ve Varta uygun fiyatlı fakat değerleri birebir uygun değil.Ben BS akü aldım,2 çeşidi var biri sulu akü diğeri kapalı akü.Ben kapalı olandan aldım 3bin tl.Kullanmadığım zaman 3 günde bir 10 dakika çalıştırıyorum şimdi.
Herkese selamlar nc750x alma arefesindeyim 2017 dahil olmak üzere sonrasında ne gibi değişimler mevcut araştırma yaptım ama elle tutulur bilgi pek bulamadım 2021 sonrasında var o arada ne gibi farklar vardır
2017-2018 arasında led far,showa amörtisör ve tcs farkı var.
2018-2021 arasında 3bg artış 6 kg hafifleme,elektronik gaz kolu ve modlar var.
Yeni kasanın avantajları:
Biraz daha hafif ve biraz daha seri,modlar,elektronik gaz
Dezavantajları ön ve arka amörtisörler 3'er cm kısaltılarak motor yere yakınlaşmış.Fakat bunun sonucunda amörtisör boyları kısaldığından motor dahada sertleşmiş ve altı yere dahada yaklaştığından sürtüyor kasislere.2018 kasaya göre %10-20 seviyesinde daha fazla yakıyor.Motor heybetini kaybetmiş daha küçük gözüküyor.Malzeme ve grenaj kalteside daha düşmüş gibi hissettiriyor.
2018-2020 kasa daha heybetli ve daha konforlu.Fiyatları daha uygun.Hava filtresi daha büyük olduğundan daha uzun süre gidiyor.
Yeni kasa daha çok şehir ve cadde odaklı gibi,2018 kasa ise ben biraz enduroyada gelirim ha diyor tipi ve yüksekliğiyle.
Boyunuz nasıl eğer uzunsanız 2018-2020 kasa tercih edin zira yeni kasa altınızda daha ufak kalacaktır.
İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.
Merhaba. NC 750 X için elcik koruma, çanta demiri ve motor koruma demiri araştırıyorum. Givi, Kappa, Acerbis gibi markalar var. Kullanım memnuniyeti, sağlamlık açısından tavsiyeniz hangi marka olur?
Bir diğer sorum da NC 750 X ile ilgili videoları izliyorum. Navigasyon/telefon tutucu kullanan pek fazla yok gibi. Bana mı öyle geldi bilmiyorum; ama kullanışlı mıdır?
Sitenin konularından birisinde daha evvelbazı arkadaşlar motosiklet aküleri ile otomobil akülerinin farklı olduklarını, motosikleti durduğu yerde rölantide çalıştırmanın motosiklet aküsüne katkıdan çok zarar vereceğini, bu yüzden muhakkak 10-15 dakika motosikletle bir turlamak gerektiğini ifade etmişlerdi. O konuyu bir açıp okuyabilirsiniz isterseniz. Teknik konulara pek hakim değilim maalesef lakin bu okuduklarım hemen aklıma geliverdi. Ancak 3000 TL akü parası vermişsiniz, iyi yapacağız derken kötü etmeyelim. İsterseniz bu konuyu bir kurcalayın. Mevzu Arıcan isimli bir kullanıcının motosiklet günlüğü temalı paylaşım yaptığı bir konu olabilir yine de çok emin değilim. Hatırlayan arkadaşlar belki yardımcı olurlar bu konuda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------
Meğer o mevzu zaten bu konuda geçmiş. Sanırım sizde okumuşsunuz. Hay Allah kusura bakmayın.
Akünün farkı değil aslında tam olarak. Otomobiller de oldukları yerde aküsünü iyi şarj edemeyebiliyor. Otomobilin ne olduğu ne kadar elektronik sistemi olduğu vs'ye göre değişiyor konu.
Motosikletler statörün dönüşünden elektrik üretiyor ve rölantideyken doğal olarak motor yavaş döndüğü için çok daha az bir elektrik üretimi oluyor. O esnada motor az elektrik üretirken aynı zamanda hala ateşleme için, ECU için, farların yanması için vs bir sürü şeye elektrik yetiştirmesi gerekiyor. Teorik olarak halen biraz elektrik fazlası olduğu için akünün şarj olacağı düşünebilir ancak sistem öyle bir voltajda olmadığı zaman da adam akıllı bir şarj etme gerçekleşmiyor. Mühendislik masterı olan bir youtuber geçenlerde bir video çekip "aha bakın 12,9V aha bakın 13.0V işte şarj oluyor" diyerek şarj olmadığını gösteren bir video çekti ama anlamadı ne gösterdiğini =)
Özet olarak motor kara düzen ise fazla elekronik aksamı yoksa rölantide de belki biraz şarj edebilir, ancak hele de 4-5dk'da, marş basmak için kullandığı enerjiyi yerine koyması yine pek mümkün görünmüyor. Öte yandan motosikletine göre değişmekle birlikte orta devirde bir sürüş çok daha hızlı bir şekilde aküyü şarj ediyor ve motorun iç aksamı için de rölantide durmasından ziyade yolda gitmesi daha sağlıklı olduğundan - eğer motoru yatırma planımız varsa 10 günde 5 günde bir rölantide çalıştırmak yerine, 20-25 günde bir 30dk sürmek her anlamda daha iyi.
2020 model nc750x hareket etmeye başlayınca ön taraftan uğultu sesi geliyor hız arttıkça o da artıyor başına gelen var mı lastikler fabrikasyon
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)