Honda NC700X / 750x & NC700S / 750S Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
01 Kasım 2019, 11:49
#6841
merhaba,
forumda bulamadığım için buraya yazmak istedim. Sizlerin desteğini bekliyorum.
2016 NC750S ile 2018 NC750S arasında major bir fark var mı?
İçerik olarak; yakıt tüketimi, amörtisör, kronik bozukluklar veya bildiğiniz herhangi farklar hakkında beni aydınlatabilir misiniz?
Almak istediğim motor NC750S ve hangi model yılına bakmam gerek onu araştırıyorum. Desteğiniz için şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
01 Kasım 2019, 13:08
#6842
2018'de ön amortisörlere sağlam güncelleme geldi, bir de traction control eklendi galiba. LED farlar da 2018'de gelmiş olabilir, bu sonuncudan emin değilim; bana güvenmeyin ekstradan araştırın.
-
01 Kasım 2019, 16:05
#6843
Cyan adlı üyeden alıntı
2018'de ön amortisörlere sağlam güncelleme geldi, bir de traction control eklendi galiba. LED farlar da 2018'de gelmiş olabilir, bu sonuncudan emin değilim; bana güvenmeyin ekstradan araştırın.
Aynen dedikleriniz doğru. Showa amortisörler, TCS, led farlar, 3. nesil DCT ve +1 litre bagaj büyüklüğü farkları bulunuyor.
-
01 Kasım 2019, 17:14
#6844
Mirable adlı üyeden alıntı
Aynen dedikleriniz doğru. Showa amortisörler, TCS, led farlar, 3. nesil DCT ve +1 litre bagaj büyüklüğü farkları bulunuyor.
Eskiler de Showa'ydı aslında. Yeniler Showa Dual Bending Valve teknolojili güncellenmiş amortisörler. Performanslarını hiç bilmiyorum...
-
01 Kasım 2019, 17:27
#6845
Cyan adlı üyeden alıntı
Eskiler de Showa'ydı aslında. Yeniler Showa Dual Bending Valve teknolojili güncellenmiş amortisörler. Performanslarını hiç bilmiyorum...
Eskiler hakkında hiç bir bilgim yok açıkçası Showa olduklarını bilmiyordum Performans olarak xmax'ten sonra bana güzel geldi ama yetkili bi yorum yaparsa daha yardımcı olabilir.
-
02 Kasım 2019, 11:20
#6846
Merhaba arkadaşlar. Nc 750 S DCT bakımı yaptıracam ama bilgim yok burda Honda serviside yok. 2015 model motorum DCT iki tane yağ filtresi var malumunuz. İkinci filtre ne olarak geçiyor fiyatları nedir bilgi verir misiniz?
Sonuçta hepimiz ölecez...!
-
02 Kasım 2019, 17:51
#6847
Süper Moderatör
sheriff87 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. Nc 750 S DCT bakımı yaptıracam ama bilgim yok burda Honda serviside yok. 2015 model motorum DCT iki tane yağ filtresi var malumunuz. İkinci filtre ne olarak geçiyor fiyatları nedir bilgi verir misiniz?
2. filtre şanzıman filtresi olarak geçiyor.
-
03 Kasım 2019, 19:55
#6848
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
2. filtre şanzıman filtresi olarak geçiyor.
Teşekkür ederim emin olmak istedim.
Sonuçta hepimiz ölecez...!
-
03 Kasım 2019, 22:01
#6849
ARkadaşlar zincir ve zincir dişlisi kaç km de değiştiriyorsunuz ? Bir de servisteki fiyatını biliyor musunuz ?
-
04 Kasım 2019, 00:40
#6850
Ogretmen adlı üyeden alıntı
ARkadaşlar zincir ve zincir dişlisi kaç km de değiştiriyorsunuz ? Bir de servisteki fiyatını biliyor musunuz ?
Benim fabrika çıkışı set ile 28.000 km oldu.
23.000 km'de iken özel bir Honda servisine (eski yetkili servis) gittiğimde "Bu zincir ve dişliler 2.000 km daha götürür ya da götürmez" dedi. Yerli-yabancı ulaşabildiğim tüm kaynaklarda anlatılan eskime belirtileri benim zincir dişlide yoktu. Ne olur ne olmaz diyerek aşağıdakileri satın aldım.
https://www.wemoto.com/bikes/honda/nc_750_s/15/picture/sprocket_front_-_jt
https://www.wemoto.com/bikes/honda/nc_750_s/15/picture/sprocket_rear_-_jt
Bir de Karaköy'den Çek malı o-ringli CZ marka zincir aldım.
Taktırmak için tanıdığım ve güvendiğim başka bir ustaya gittim. "Değişime gerek yok" dedi, ben de taktırmadım. 5.000 km sonra duruma tekrar bakacağım.
-
04 Kasım 2019, 13:55
#6851
Ogretmen adlı üyeden alıntı
ARkadaşlar zincir ve zincir dişlisi kaç km de değiştiriyorsunuz ? Bir de servisteki fiyatını biliyor musunuz ?
Benim zincirlerim en fazla 15K dayandı. Geçen 18K kullandığım zincirim koptu. Servise yakındım servisten değiştirdim. Zincir ve dişli seti 970TL tuttu.
-
04 Kasım 2019, 15:08
#6852
computeus adlı üyeden alıntı
Benim zincirlerim en fazla 15K dayandı. Geçen 18K kullandığım zincirim koptu. Servise yakındım servisten değiştirdim. Zincir ve dişli seti 970TL tuttu.
Benim tecrübe de bu yönde, NC'ler 15.000'de zinciri bitiriyor. Daha uzun kullanabilenler çok yumuşak kullanıyor olmalılar veya sürekli yağlama yapan aparatlara sahipler. (Sürekli yağlamanın zincirin kullanım ömrünü uzattığı söyleniyor, ben tecrübe etmemiş olduğum için yorum yapamayacağım, ömrün bir miktar uzatması mantıklı duruyor çünkü sürekli yağlanan zincirde aşındırıcı kir / pas durmaz...)
-
04 Kasım 2019, 16:10
#6853
Cyan adlı üyeden alıntı
Benim tecrübe de bu yönde, NC'ler 15.000'de zinciri bitiriyor. Daha uzun kullanabilenler çok yumuşak kullanıyor olmalılar veya sürekli yağlama yapan aparatlara sahipler. (Sürekli yağlamanın zincirin kullanım ömrünü uzattığı söyleniyor, ben tecrübe etmemiş olduğum için yorum yapamayacağım, ömrün bir miktar uzatması mantıklı duruyor çünkü sürekli yağlanan zincirde aşındırıcı kir / pas durmaz...)
Toplam 28 bin km'nin son 10 bin km'si otomatik yağlama ile yağlanıyor. Fakat sizin söylediğiniz km ile benim km arasında dağlar kadar fark var. NC'nin fabrika çıkışı zincir ve dişlisinin iyi olmadığını, 15-20 bin km'de değişmesi gerektiğiniz bir çok farklı kaynaktan öğrendim. Benim 28 bin km oldu, anlatılan belirtilerin hiçbiri yok. En yakın zamanda fotoğraf ve video çekip burada paylaşacağım.
-
05 Kasım 2019, 13:06
#6854
Arkadaşlar Merhaba,
aşağıda resmimde görülen yerden motorumun yağ sızıntısı var ama çok az. Kadıköyde Ergin usta kapağın değişmesi gerektiğini, bununla beraber yağ ve antifrizin de değişeceğini söyledi. Kapak için hondanın malum fiyat politikası 1800Tl gibi birşey yağı suyu da girince baya pahalıya geliyor. Daha önce böyle bir sorunla karşılaşan ve çözen oldu mu? Kapağın altında devirdaim pompası varmış
-
06 Kasım 2019, 08:19
#6855
Süper Moderatör
Benim zincirim de 15 bin km olduğu halde daha bir tık ayar yaptım bu sene, bu kullanımla 30 bin kullanırım gibi geliyor. yumuşak kullanırım ama otomatik yağlamanın etkisi çok büyük.
erdemt adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Merhaba,
aşağıda resmimde görülen yerden motorumun yağ sızıntısı var ama çok az. Kadıköyde Ergin usta kapağın değişmesi gerektiğini, bununla beraber yağ ve antifrizin de değişeceğini söyledi. Kapak için hondanın malum fiyat politikası 1800Tl gibi birşey yağı suyu da girince baya pahalıya geliyor. Daha önce böyle bir sorunla karşılaşan ve çözen oldu mu? Kapağın altında devirdaim pompası varmış
Kapak değişmeden sıvı conta vs ile bir çözüm bulunabilir belki, değişim ihtiyacı hissettiren şey ne kapak çatlak filan mı?
-
07 Kasım 2019, 00:35
#6856
computeus adlı üyeden alıntı
Benim zincirlerim en fazla 15K dayandı. Geçen 18K kullandığım zincirim koptu. Servise yakındım servisten değiştirdim. Zincir ve dişli seti 970TL tuttu.
700 X İLE orj zinciri 29000 de değiştirdim dişli ler de sıkıntı yoktu yani 15 17000 çok az hiç bakımsız zincir anca o kadar gider
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
13 Kasım 2019, 08:11
#6857
Ogretmen adlı üyeden alıntı
ARkadaşlar zincir ve zincir dişlisi kaç km de değiştiriyorsunuz ? Bir de servisteki fiyatını biliyor musunuz ?
Zincirin ömrü tamamen bakımla alakalı. 15k kullanımda nail bozulur demekki doğru bakım yapılmamış. 2018 model motorumda şu anda 40k yi geçtim daha ayar yapılmadı..
Tabii ki otomatik yağlama(90-140) no yağ ile ve zinciri gazyağı yada çözücü herhangi bir şey ile temizlememek bu işin sırrı.
Bu şartlarda en az 60-80 k km gitmesini bekliyorum.
-
13 Kasım 2019, 13:55
#6858
Benim de 2019 model Nc750x im var ve 1500 km de;şimdilik her 500 km de bir yağladım ama hiçbir solventle temizlemedim. Dolayısıyla sizin dediğinizden yola çıkarsak zincir temizliği yapmadan sadece yağlama yaparsak oringleri yıpratmadan zincir ömrünü uzatmış oluyoruz sanıyorum.Doğru mu anladım acaba Ahmet Bey
-
14 Kasım 2019, 08:25
#6859
SRDR KTM 390 adlı üyeden alıntı
Benim de 2019 model Nc750x im var ve 1500 km de;şimdilik her 500 km de bir yağladım ama hiçbir solventle temizlemedim. Dolayısıyla sizin dediğinizden yola çıkarsak zincir temizliği yapmadan sadece yağlama yaparsak oringleri yıpratmadan zincir ömrünü uzatmış oluyoruz sanıyorum.Doğru mu anladım acaba Ahmet Bey
Yağ olarak ne kullanıyorsunuz. Sprey yağlar yapışkan özelliğe sahip olduğu için toz tutarak aşınmaya sebep olur. Yağlama işini 90-140 no yağla yapın. Doğru olan budur
-
14 Kasım 2019, 10:27
#6860
Motul c4 kullanıyorum.Bir önceki motorumda her 500 km de bir yağlar ve her 1000 km de gazyağı eşliğinde temizler/yağlardım.Yeni motorumda da aynı prensiple devam etmeyi planlıyorum; doğru mu yapıyorum sizce
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:26 ----------
Bu arada herkese GÜNAYDINLAR
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler