Estağfirullah, elden geldiğince yaparız.bugün ilk defa bakıcam parçalara.. muhtemelen hallederim diye düşünüyorum eğer olmazsa şayet bir ara seni rahatsız ederim artık..
En zoru orta sehpa, montaj esnasında motor biraz yüksekte olsa (kaldırım, otopark katı vs gibi) ve dik dursa iyi olur.
Orta mil yerine sıkıca oturuyor, çekiçle hafifçe vurmak gerekebilir.
Onun için de birisi dik tutsa, diğeri taksa kolay olur.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Viper tesekkur ederim. Esasında aynı karter n11 de var arkadasa mesaj attim dct'ye olmaz dedi arkadas bana. Demin face'den dedigin arkadasin telini aradim ulasamadim mesaj attım yanıt bekliyorum. Umarım oluyordur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------
demin waytake arkadaslar telefonla gorustuk DCT'ye olmuyormus. Bir kac kisi almis kesip uydurup yapmış ama alınca direk olmuyormuş bilginize....
keşke olsa. Yazık günah milli servet 1000 TL'den assa yok. Para da yabancılara gidiyor.
Merhaba arkadaşlar,
2013 honda nc700x'im 24000'e ulaştı.
16500 km'de yağ, hava filtre, lastik, zincir ve fren balata değişimlerini yapıldı.
Ön fren zayıfladı gibi geliyor. Değişimden 7000km geçti. Biraz erken gibi geldi emin olamadım.
24k bakımında nelere dikkat etmek lazım?
Teşekkürler
Fren hidrolik'lerini ne zaman degistirdiniz? En gec 2 senede bir degismesi lazım. Fren hidrolik yapısı geregi senede %7 su olusur icinde. 2 senede %14'ü su oluyor hidrolik'in. Daha fazla degisilmedigi takdirde frenler zayıflıyor. Ayrıca abs'li motorlarda konu daha onemli hidrolik icindeki su abs modulatörlerinden bozulmaya sebep oluyor. BMW motorların abs arızalarının %99'u bu sebepten oluyor.
Ben bayramdan sonra fren yağımı değişmeyi düşünüyorum.
Km az gerçi, 11 bin gibü. Ama 3 yıl oldu, değişmek lazım.
Fren balatalarını değiştirirken hidrolik'de değişti. 1 sene oldu sanırım.
Balataların durumu kötü ise tekrar değiştirirken hidrolik değişimi de yapabilirim.
Motoru sadece tem'de kullanıyorum son 1 senedir. Balataların bu kadar erken bitmesi normal gelmedi.
Kışın motor açıkta kaldı bir etkisi oldu mu emin değilim.
Arka balata normal gözüküyordu fakat ön balatayı görmek zor Tekrar bakayım
Buji ve ya başka bir değişim gerekli mi 24000 km'de?
Arkadaşlar herkese selamlar. 3 gün önce 2016 model bir NC750x DCT alarak aranıza katılmış bulunuyorum.
Makineye hâlâ alışma sürecindeyim. Joymax250'den gelmiş olmanın getirdiği alışkanlıktan, gaz ayarını henüz yapamadığım için kalkışlarda zaman zaman bi hoplama durumu mevcut. Onun dışında motoru ayaklarımla geri çekerken bazen çok zorlanıyorum, o yüzden 3 santim kadar alçaltmayı düşünüyorum. Fakat zaten halihazırda motoru nispeten dik bir konumda tutan yan ayak canımı sıkıyor, eğip bükerek halledebilir miyim yoksa NCs ayaklığı almak şart mı?
Bunun haricinde makinede ilginç bir sıkıntı var, normal mi değil mi anlayamadım. Evimin altındaki garaja sokup çıkarırken veya motoru stop ettikten sonra bir ya da birkaç metre dahi sürükledikten sonra, çalıştırmak istediğimde motor ikaz ışığı sönmüyor. 2-3 sefer kontak kapatıp birkaç saniye bekledikten sonra sorun düzeliyor. Kullanma kılavuzunda motorun taşınması konusunda römork ya da taşıyıcı kullanılması, motorun tekerlekleri üzerinde kesinlikle sürüklenmemesi tavsiye ediliyor. Bununla beraber arıza giderme konusunda, şayet motor çalışmıyorsa, şanzuman dişlilerinin ayrılması için motorun ileri geri oynatılması söyleniyor. Bu alet çalışmazken ileri geri oynatılmaya gelmiyor mu?
Bir diğer aklıma gelen husus fren hidrolikleri. Ön fren hidrolik kutusu sanırım ağzına kadar dolu olduğu için, gidonu komple sağa kırsam da seviye düşmüyor, emin bir şekilde kontrol edemiyorum. Arka fren hidroliğinde durum daha garip, kutuyu ne kadar oynatsam da içinde hareket eden bir sıvı seviyesi göremiyorum. Kutunun yeterince şeffaf olmamasından diyeceğim, çok saçma olur. Hidrolik seviyesi gözükmeyecek kadar azalmıştır diyeceğim, frenlemede biraz zayıf olması dışında bariz bir hata gözükmüyor, bu cüssedeki bir makineyi gerektiği kadar yavaşlatabiliyor. Fikir verebilecek olan var mıdır?
Biraz uzun bir yazı oldu, kusuruma bakmayın. İlk defa böyle bir makine kullanıyorum ve hem makinenin, hem kendi sağlığımı korumak amacıyla huyunu suyunu olabildiğince erken öğrenmem gerektiğini düşünüyorum. Şimdiden teşekkür eder, kazasız sürüşler dilerim.
Dct şanzımanı bilmemde benim arabamda yarı otomatik renault edc şanzıman. Otomatik viteslerde; şayet ki boşa alınıp bırakılmadıysa araç hareket ettirilmez. Canını yiyorsun şanzımanının. Fren'e bastığında acaba bu durmuyor mu? Dedirten bir sorun hissediyor musun? Hissediyorsan derhal servise git lakin hissetmiyorsan, servis zamanın geldiğinde sorabilirsin. Sakınan göze çöp batar, hidroliklere bakacağına motoru çalışmaz durumda sağa sola itekleme
https://honda.com.tr/App_Assets/Models/d3cf926bc333483ea752108881afae63/nc-750x-kk.pdf
sayfa 64 yapılacak bakım km leri. Buji ve birçok şey için kontrol diyor 24.000 km, buji değişimi 48.000 km. Ben olsam kontrol için bile sökmem, sökersem değişirim zaten.
24.000 km hava filtresi değişimi yazıyor.
Balata yeni değiştiyse hidrolik seviyesi çok yukarıdadır, ama yine de az da olsa hava görmen lazım. Çok doldurmuş olabilirler, ya da balatalar bitecek kadar azaldıysa seviye aşağı düşmüş olabilir.
Ama bence yağ var ama ayırt edemiyorsun, belirli bir karanlık ise yağ vardır. Yağ olmasa kirli bir cam gibi durur, çok kaliteli bir şeffaflık bekleme.
Yan ayaklık konusunu anlamadım, orjinal ayaklık neden dik dursun ki?
Ayaklarınla geri itme konusu da scooterdan sonra zor geliyordur sana, malum scooterların seleleri alçaktır. Böyle yüksek ve büyük motorlarda geri geri itmek zorunda kalmayacağın manevralar yapman lazım, ona göre park etmen ve ona göre manevra yapmalısın.
Geri itmek zorunda kalırsan düz zeminde bile gerçekten zor, en kötü motordan inip yan ayağa alıp öyle geri çekmelisin.
Mesela sana yazarken hatırlamaya çalıştım ama hatırlayamadım, en son ne zaman geri ittiğimi?
Hayırlı olsun.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Öncelikle teşekkür ederim.
Ön hidrolik kutusu çok dolu, bariz belli. İçindeki yağın rengini görebiliyorum. Ancak arka hidrolik kutusu fotoğraftaki gibi, ne kadar sallarsam sallayayım tepki yok. Muhtemelen frenajı ancak sağlayacak kadar hidrolik var içerisinde. Makinenin 36k bakımı geldi zaten, gittiğimde muhakkak baktıracağım. Hatta makinenin 2016 model olduğunu göz önünde bulundurarak, hidrolik sıvıları ve amortisör yağını değiştirmem gerekir mi diye de düşünüyorum.
Yan ayak konusunda, makine zaman zaman fazla dik duruyor gibi geliyor gözüme. Arkadaşımın F650 GS'ine bakınca baya dimdik, sopa gibi görünüyor hatta. Fakat 3 cm kısaltma sorun olmaz diye tahmin ediyorum, deneyip göreceğim.
Ayakla geri itme konusunda da mecbur kalmadıkça yapmamaya çalışıyorum. Fakat evimden çıkarken köşe dönmem gerektiğinde yeterince geniş almadıysam bir geri manevra yapmam gerekiyor ki resmen zul oluyor bu durum. Makine alçalınca daha kolay olur diye tahmin ediyorum. Daha çok yeniyiz birbirimize, zamanla alışacağız artık.
Arka kutuda da yağ var bence, neden derseniz pencere kısımı daha koyu renk, gövde rengi gibi beyaz değil. Bu da sanırım içindeki yağdan dolayı.
Fren yağı ve amortisör yağı periyodik değişim zamanı 24 ay diyor. Ben masama notlarımı aldım kışın, baharda yapacaktım hepsini ama kısmet olmadı
Artık önümüzdeki günlerde zaman bulursam yapacağım.
Temmuz ayı içinde toplansak mı hem sohbet hemde tanışmış oluruz
O zaman Kanlıca, Emirgan korusu, Mihrabat korusu, Hidiv kasrı veya Riva tarafı daha uygun düşebilir.Biraz daha köprüye yakın olsak
Hamdım, piştim, hala hamım.
Arkadaşlar, DCT NC750X düşünüyorum.
2015, 2016, 2017, 2018 modellerinden hangisini tercih etmek lazım? Hangi versiyonda ciddi iyileştirme var?
Okuduklarıma göre 2016'dan itibaren DCT 3. nesile geçmiş. Virajdaki uygunsuz vites geçişleri sensörlerle giderilmiş.
2016'dan itibaren egzos değişmiş. LED far opsiyonu gelmiş.
2017'den itibaren ise kasa makyajlanmış, LED standart olmuş.
Türkiye'de LED far sadece 2018 modellerle standart oldu. 2018 öncesi led far yok.
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)