Honda NC700X / 750x & NC700S / 750S Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
02 Nisan 2018, 08:52
#6241
Süper Moderatör
Motor_Derili adlı üyeden alıntı
Olcay bir resim de buraya ekleyim bari
Orta sehpa ve on camurluk uzatma icin tavsiyelere acigim. Orta sehpa açısı orjinale en yakin olan mesela. Selamlar
https://i.hizliresim.com/BLQo0j.jpg
Orta sehpa uzatma ne la? Yan ayak genişletici değil herhalde? Ön çamurluk uzatmayı sitemizden bir üyeden almıştım ben, arka teker üstü çamurluğu da ondan almıştım. Kendi üretimiydi, neydi arkadaşın adı var mı hatırlayan? Hay benim hafızama, Tolga idi sanırım.
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
hocam olay ne tam olarak?
Basınçlı su ile stickerlar sökülüyordu ilk zamanlar muhtar.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Reklamlar
-
02 Nisan 2018, 10:05
#6242
Tolga Sarıışık (Steon) ön çamurluk uzatma, bende bu arkadaştan almıştım.
Orta sehpa waytake, ama şahsen sehpaya almak, sehpadan indirmek (düz zeminlerde kayıyor) çile.
Allahtan sadece zincir temizliğinde kullanıyorum.
ürünlerin malum sitelerde ilanları mevcut.
-
02 Nisan 2018, 12:05
#6243
Mercek düşmüş bi kere temizlemek için çıkardım, tam takamadım demek ki
-
02 Nisan 2018, 15:30
#6244
Orta sehpa İrfan ustada var,
ayrıca genelde internette satılan ve bilindik markalılar harici olanlar hep aynı, markası farklı olsa da orjinalin kopyası.
Benim kullandığım sanırım waytake, başlarda sehpaya almak imkansız gibiydi, yavaş yavaş alıştı artık yayı mı gevşedi bilemiyorum.
çamurluk uzatma, arka çamurluk vs için alternatif gp kompozit var.
Sahibinden.com'dan satıyorlar ya da direk gidip imalathaneden alınabilir.
Yeri sultanbeyli tarafında.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:29 ----------
Mercek düşmüş bi kere temizlemek için çıkardım, tam takamadım demek ki
Yanılmıyorsam Kaan elektronikte satıyorlardı.
Ama yenisini almak daha mantıklı olabilir, bu da yedekte durur.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
02 Nisan 2018, 21:56
#6245
Kızıl pars adlı üyeden alıntı
Orta sehpa İrfan ustada var,
ayrıca genelde internette satılan ve bilindik markalılar harici olanlar hep aynı, markası farklı olsa da orjinalin kopyası.
Benim kullandığım sanırım waytake, başlarda sehpaya almak imkansız gibiydi, yavaş yavaş alıştı artık yayı mı gevşedi bilemiyorum.
çamurluk uzatma, arka çamurluk vs için alternatif gp kompozit var.
Sahibinden.com'dan satıyorlar ya da direk gidip imalathaneden alınabilir.
Yeri sultanbeyli tarafında.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:29 ----------
Yanılmıyorsam Kaan elektronikte satıyorlardı.
Ama yenisini almak daha mantıklı olabilir, bu da yedekte durur.
Teşekkürler hocam
-
03 Nisan 2018, 22:18
#6246
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Orta sehpa uzatma ne la? Yan ayak genişletici değil herhalde? Ön çamurluk uzatmayı sitemizden bir üyeden almıştım ben, arka teker üstü çamurluğu da ondan almıştım. Kendi üretimiydi, neydi arkadaşın adı var mı hatırlayan? Hay benim hafızama, Tolga idi sanırım.
Basınçlı su ile stickerlar sökülüyordu ilk zamanlar muhtar.
anladım hocam.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
04 Nisan 2018, 12:36
#6247
Arkadaşlar Ön tekeri sökmek için nasıl bir alet kullanıyorsunuz. Kocaman bir L anahtar gerekiyor anladığım kadarı ile ama avadanlıkta yok
-
05 Nisan 2018, 09:14
#6248
Arkadaşlar Ön tekeri sökmek için nasıl bir alet kullanıyorsunuz. Kocaman bir L anahtar gerekiyor anladığım kadarı ile ama avadanlıkta yok
Kendim sökmek zorunda kalmadım ama, lastikçide sökerken gördüğüm kadarı ile büyükçe bir alyan anahtar ile sökülüyor.
O da motosiklet lastikçilerinde ve servislerde var, dolayısı ile sanırım standart bir aparat.
Mevcut avadanlık ile ne ön ne de arka tekeri sökemezsiniz.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
05 Nisan 2018, 09:59
#6249
Süper Moderatör
Motor_Derili adlı üyeden alıntı
Olcay bir resim de buraya ekleyim bari
Orta sehpa ve on camurluk uzatma icin tavsiyelere acigim. Orta sehpa açısı orjinale en yakin olan mesela. Selamlar
https://i.hizliresim.com/BLQo0j.jpg
bberksan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Ön tekeri sökmek için nasıl bir alet kullanıyorsunuz. Kocaman bir L anahtar gerekiyor anladığım kadarı ile ama avadanlıkta yok
Senin mesajondan sonra baktım, ben de amortisör yağı değişimi için sökeceğim bu bahar. Sanırım 16-18 mm gibi bir allen lazım, mecbur alacağım. Hiç de farkında değildim valla yolda lazım olsa kalıcaz demek ki öyle
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
05 Nisan 2018, 10:00
#6250
Evet 17'lik allen anahtarmış. Arka kolay da ön için bu özel 17'lik alleni almak lazım. Özellikle uzun yolda mutlaka bunları tasimak lazim. Hele taşıma kapasitesi bu kadar yüksek bir motorda tasimamak için bir sebep yok.
I need your boots your clothes and your motocycle
-
05 Nisan 2018, 14:00
#6251
arkadaşlar 2015 integra sahibiyim. herkese keyifli sürüşler dilerim.
bir sorum olacak
otomatik vitesi boşa atma ve sonra hareket halindeyken tekrar vitese geçirme konusunda bir sıkıntı yaşayan oldumu ? veya bunu yapmamın bir sıkıntı doğurması mümkünmü ?
otomobilimde otomatik vites ve bazen yapıyorum. hiçbir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar.
eğerki vitesin boşa atılamamasını isteseydi imalatçılar bir engel koyardı yada mandala basmadan olmaz gibi bir kıstas koyardı. otomobillerde böyle bir durum yok. mandalsız bir şekilde boşa ve tekrar D ye hareket halindeyken atabiliyorsunuz. son 3 arabam jetta passat ve şu an ki bmw de sıkıntısız bir şekilde kullanıyorum.
nerede nasıl kullandığımıda belirteyim ki ihtilaf olmasın.
örneğin 150-200 metre ötede kırmızı ışık gördüğümde arabayı boşa atıyorum. kendi ivmesiyle yavaşlayarak ışığa yaklaşıyor. genelde ışığa gelmeden nerdeyse freni hiç kullanmadan ışık yeşile dönüyor ve tekrar vitese atıp ilerlemeye devam ediyorum. hem freni fazla kullanmamak hemde trafikte akıcı ilerlemek için güzel bir yöntem bana göre. integra otomatik vites olduğu için otomatik vites kullananlar bu şekilde bir kullanım yaptımı merak ettim.
tekeriniz düz bassın
-
05 Nisan 2018, 14:04
#6252
Aynı soru daha önceden sorulmuştu ve olmuyordu sanırım.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
05 Nisan 2018, 15:00
#6253
Süper Moderatör
NeXuSs adlı üyeden alıntı
arkadaşlar 2015 integra sahibiyim. herkese keyifli sürüşler dilerim.
bir sorum olacak
otomatik vitesi boşa atma ve sonra hareket halindeyken tekrar vitese geçirme konusunda bir sıkıntı yaşayan oldumu ? veya bunu yapmamın bir sıkıntı doğurması mümkünmü ?
otomobilimde otomatik vites ve bazen yapıyorum. hiçbir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar.
eğerki vitesin boşa atılamamasını isteseydi imalatçılar bir engel koyardı yada mandala basmadan olmaz gibi bir kıstas koyardı. otomobillerde böyle bir durum yok. mandalsız bir şekilde boşa ve tekrar D ye hareket halindeyken atabiliyorsunuz. son 3 arabam jetta passat ve şu an ki bmw de sıkıntısız bir şekilde kullanıyorum.
nerede nasıl kullandığımıda belirteyim ki ihtilaf olmasın.
örneğin 150-200 metre ötede kırmızı ışık gördüğümde arabayı boşa atıyorum. kendi ivmesiyle yavaşlayarak ışığa yaklaşıyor. genelde ışığa gelmeden nerdeyse freni hiç kullanmadan ışık yeşile dönüyor ve tekrar vitese atıp ilerlemeye devam ediyorum. hem freni fazla kullanmamak hemde trafikte akıcı ilerlemek için güzel bir yöntem bana göre. integra otomatik vites olduğu için otomatik vites kullananlar bu şekilde bir kullanım yaptımı merak ettim.
tekeriniz düz bassın
Yaptığınız mantıklı bir hareket değil, ileride ışık varsa gaza basmayın. Gaz pedalınız elektroniktir, sinyal yollamazsa yakıt akışını durdurur. Araç kendi ivmesi ile ilerlerken fizik kuralları gereği yavaşlamaya başlar. Çünkü tekerlerklerin yoldan aldığı enerji ile motor ahreket ettiriliyor.
Hem yakıt tasarrufu yapmıyorsunuz, hem de şanzıman için anlamsız (belkide tehlikeli) bir iş yapıyorsunuz. Araçlarınızın kitapçıklarını okuyun, otomatik şanzıman hakkında daha detaylı bilgi alırsınız.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
06 Nisan 2018, 09:10
#6254
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Yaptığınız mantıklı bir hareket değil, ileride ışık varsa gaza basmayın. Gaz pedalınız elektroniktir, sinyal yollamazsa yakıt akışını durdurur. Araç kendi ivmesi ile ilerlerken fizik kuralları gereği yavaşlamaya başlar. Çünkü tekerlerklerin yoldan aldığı enerji ile motor ahreket ettiriliyor.
Hem yakıt tasarrufu yapmıyorsunuz, hem de şanzıman için anlamsız (belkide tehlikeli) bir iş yapıyorsunuz. Araçlarınızın kitapçıklarını okuyun, otomatik şanzıman hakkında daha detaylı bilgi alırsınız.
hareket mantıksız değil. araçlarımın kitaplarınıda okuyorum o konudada sıkıntı yok. makina teknisyeniyim mekanik anlamda sıkıntı olmadığınıda biliyorum. çünkü hareket halindeyken vitese atma durumunda çift kavramalı şanzımanlar önce vss verisini alıp ona uygun vitesi belirleyip o vitese geçiş sağlıyor. benim bu hareketi yapmamdaki en büyük destek araba üreticileri.
şöyleki ; eğerki araba üreticileri aracı hareket halindeyken boşa atmamamı isteseydi D den N ye alırken (el çarpması vs durumlarınıda engellemek için) mandal basma zorunluluğu getirirdi. bunu yapmalarının onlara ek bir maliyeti yok. hemde kaza ile çarpma vs.. durumlarınıda önlemiş olurdu.
boşa atma ve tekrar vitese atma durumu şöyle bir sorun çıkartabilir. hareket halindeyken tekrar vitese atma durumunda aracın şanzımanı kararsızlık gösterip atacağı vitesi bulamıyor ve saçma bir vitese (80km ile giderken 2.vitese) atma gibi bir durum olursa o araçta boşa ve hareket halindeyken vitese atma olayı sakıncalıdır. DSG ve ZF şanzımanlarda yapıyorum bu dediğimi. sıkıntı yaşamadım. 3-5 bin km kullanıp satmıyorum araçlarımı. genelde sıfırdan 20-30 bin km lere kadar kullanıyorum.
gazdan ayağınızı çektiğinizde araç 100 metreden daha kısa bir zamanda durur. cut off sistemi yakıtı keser evet. ama kısa zaman için keser ve kısa sürede durursunuz. bu bazen işe yarıyor. araç kompresöre yükü bindirir ve fren yapıyormuş gibi durursunuz neredeyse. sorun şu ki ben freni çok gerekmedikçe kullanmıyorum. çok fren kullanmak bana sakıncalı geliyor. ileri görüşle akıcı kullanmayı seviyorum
yani aslında konu tasarruf değil ama tasarrufu ele alırsak 200 metreden boşa atma ile 70-80 metre yakıtsız akma arasındaki tasarruf farkı ya yoktur yada yok denecek kadar azdır.
bu kullanım şekli bana rahat geldiği için uyguluyorum. herhangi bir tasarruf etme veya farklı bir durum söz konusu değil. görüşleriniz içinde teşekkürler. biraz uzun oldu ama arada bişeyleri kaçırıp yanlış birşey söyediysem özürdilerim.
-
06 Nisan 2018, 15:04
#6255
NeXuSs adlı üyeden alıntı
arkadaşlar 2015 integra sahibiyim. herkese keyifli sürüşler dilerim.
bir sorum olacak
otomatik vitesi boşa atma ve sonra hareket halindeyken tekrar vitese geçirme konusunda bir sıkıntı yaşayan oldumu ? veya bunu yapmamın bir sıkıntı doğurması mümkünmü ?
otomobilimde otomatik vites ve bazen yapıyorum. hiçbir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar.
eğerki vitesin boşa atılamamasını isteseydi imalatçılar bir engel koyardı yada mandala basmadan olmaz gibi bir kıstas koyardı. otomobillerde böyle bir durum yok. mandalsız bir şekilde boşa ve tekrar D ye hareket halindeyken atabiliyorsunuz. son 3 arabam jetta passat ve şu an ki bmw de sıkıntısız bir şekilde kullanıyorum.
nerede nasıl kullandığımıda belirteyim ki ihtilaf olmasın.
örneğin 150-200 metre ötede kırmızı ışık gördüğümde arabayı boşa atıyorum. kendi ivmesiyle yavaşlayarak ışığa yaklaşıyor. genelde ışığa gelmeden nerdeyse freni hiç kullanmadan ışık yeşile dönüyor ve tekrar vitese atıp ilerlemeye devam ediyorum. hem freni fazla kullanmamak hemde trafikte akıcı ilerlemek için güzel bir yöntem bana göre. integra otomatik vites olduğu için otomatik vites kullananlar bu şekilde bir kullanım yaptımı merak ettim.
tekeriniz düz bassın
aynı soruyu geçen sayfalarda ben sormuştum
ne yazıkki tam durmadan ne boşa alabiliyorsun nede boştayken vitese atabiliyorsun,sanırım fabrika şanzımanı korumak amaçlı olarak yazılımını bu şekilde yapmış
ben senin belirttiğin gibi durumlarda vitesi boşa alamadığım için sol elcikteki vites büyütme tuşundan olabildiğince vitesi büyütüyorum ve böylece en düşük devire düşürerek boştakine benzer ilerlemesini sağlamaya çalışıyorum
-
06 Nisan 2018, 16:58
#6256
Süper Moderatör
YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı
olabildiğince vitesi büyütüyorum ve böylece en düşük devire düşürerek boştakine benzer ilerlemesini sağlamaya çalışıyorum
Böyle yapmak hem şanzımanın yağlanmasını devam ettirecek hem de en iyi yakıt tasarruf yöntemi olacaktır.
otomobillerde de fazla hızlanınca ya da yokuş aşağı inince bir ya da iki vites büyütüp inmek lazım, hem en güvenli hem de en tasaruflu yol olacaktır.
Bu arada bugün yağ ve filtremi değiştirdim, yağ filtresi nereden alayım diye araştırırken "lan bu namussuz standart oem bir filtre, acaba başka hangi marka ve modellere uyumludur" diye araştırdım. Niye yaptım bunu çünkü NC 750 filtresi olarak 50 TL'ye satılıyorken aynı filtre başka bir model için daha ucuza satılıyor olabilir. Kawasaki EN 500 ya da Kawasaki veya Mercury Jet ski (evet aynısı) ya da Yamaha Fazer veya nerden baksanız yüzlerce aynı modele de oluyor.
Yabancı NC forumlarında da bakınırken gördüm ki çok kişi Honda Civic fltresinin de aynı olduğunu ve onu kullandığını yazmış, sonra aynı filtreyi kullanan başka modellere de bakındım ve bir çoğunun aynı şekilde otomobil filtresi kullandığını gördüm.
Ben de yağımı boşaltıp filtremi söktüm ve oto sanayide sadece filtre ve yağ işi yapan bir dükkana gittim, Civic filan demeden "motosiklet filtresi bu bunun aynısından var mı?" diye verdim adama numuneyi. Aynısından çıkarıp verdi, "peki hangi modelin filtresi bu?" dedim.
"Abi Civic'lere veriyoruz ama honda jazz modellerine de oluyor"
İnternette Honda NC filtre fiyatları en ucuz 45 TL, piyasa da 40 TL ye kadar varmış. Honda Cİvic filtresi ne kadar peki? Ben membasından aldığım için 10 TL verdim
Ama normal piyasada 15 TL.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
07 Nisan 2018, 14:15
#6257
Merhabalar,
2018 NC750X alarak aranıza katıldım. 600km kadar oldu. Formu yeni takip etmeye başladım. 2018 modele tur camı takan oldu mu aranızda? Givi'ninkine baktım ama 2016-2017 uyumlu diyor. Alsam 2018e uyar mı emin olamadım.
-
07 Nisan 2018, 20:08
#6258
Hayırlı olsun.Kazasız belasız
-
09 Nisan 2018, 08:59
#6259
2018 modele tur camı takan oldu mu aranızda?
GP kompozit ile bir görüşün, takmadan önce kontrol etmeniz, ölçmeniz vs mümkün olur.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
09 Nisan 2018, 11:22
#6260
Merhabalar!..Bende sohbete yeni katıdım.Benim 2017 model NC 750S'im var.Üzerindeki orjinal zincir eksiz sanırım.Zincir aparatı ile sökülebiliyor mu?..Yani zincir değişimi esnasında zinciri perçinli kısmından ayırabiliyor muyuz?..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 27 kullanıcı var. (0 üye ve 27 misafir)
Bu Konudaki Etiketler