Herkese selam.
Forumu okudum biraz, bilgi sahibi oldum ancak siz kullanıcılara uzun bir soru listem olacak
1- Tek silindir 250CC motordan NC serisine geçecek biri olarak; ivmelenme, 130-140lı hızlara sabitleyip motoru yormadan sürebilme gibi konularda bariz bir çağ atlama yaşayacak mıyım? NC lerde 100e kadar hızlanma çok iyi deniyor ancak uzun yolda 130-140 gibi hızlarda performansı nasıldır?
2-700S,700X,750S,750X arasında bariz üstün olan, kronik sorunu olan, şu model yerine bariz şunu tercih et diyebileceğiniz şeyler var mıdır?
3-Boyum 1.79, 750x'te ayağım yere tam basar mı?
4-Bakım sıklığı nedir (1000,6000,12000 vs?)
5-Bakım fiyatları nasıldır?
6-Yedek parça fiyatı nasıldır? örn: sağ grenaj kırıldı, değiştirmek istiyorum.
7-Muhtemelen 1 sene kullanıp satacağım. Çok zarar etmek istemiyorum. Bu durumda düşük model-yüksek km ucuz olanı mı yoksa yüksek model-düşük km pahalı olanı mı tercih etmeli?
Şimdiden teşekkürler
@gpac soruların ile ilgili benim cevaplarım şöyle;
1- Bence evet, kesinlikle evet.
2- Bütçe ve kullanım ile ilgili bir durum, ben biraz bekleyip yeni kasa aldım ama aralarında inanılmaz farklar yok.
3- Evet, muhtemelen tam basarsın, bayiye gidip deneyebilirsin.
4- İlk 1000 sonrası Türkiye için 6000 binde bir. Yanılmıyorsam bazı ülkelerde bakım aralıkları daha uzun belirtilmiş.
5- Bence servisi telefonla arayıp ya da gidip bütün detayları sor, çok pahalı değil ama yine bütçe meselesi.
6- Hiç parça ihtiyacım olmadı, yine servise sormak lazım.
7- Zarar etmemek için bence çok para bağlamamak mantıklı. Ucuz olanı alırsan muhtelemen pek de zarar etmeden satarsın.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Arkadaşlar herkese selamlar... 3 gün önce 2016 model nc750x aldım. Boyutuna alışamamaktan olacakki park yaparken açık unuttuğum sol artçı basamağını ağaca taktım ve kırıldı. Servis gayet iyi bir fiyat çekti, şu an için o bütçeyi vermem zor gibi başka bi alternatifi varmıdır acaba bu işin, kopan parçayı kaynak yapmak yada çıkmasını bulabilirmiyim yardımcı olursanız çok sevinirim iyi günler
CBR 250 Artçı basamaklarını takabilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:31 ----------
1-Tek silindir 250 cc lik bir R25 veya KTM 200 Duke den NC serisine geçerseniz son hızda fazla bir fark hissetmezseniz,
Çünkü bu bahsettiğimiz motosikletler son hızları 175 Km hıza kadar çıkabiliyor,NC serisi fazla devir çevirmeyen Honda Jazz ın motoruna sahiptir,
tıpkı bir araba motorunda olduğu gibi yüksek torka sahiptir,Çok rahat 0-100 Km hızlanmasını yapabilir ve motorun ömrü çok uzundur,kolay kolay hararet yapmaz,bu yüzden 200.000 km ye kadar rahat kullanabilirsiniz.
Nc Serisi motosiklet çok rahat 175 km hıza çıkarken 175 Km den sonra 195 km(Son Hızı) hıza kadar çok zor şekilde hızlandığını söylememe gerek yok,
Uzun yolda 130-160 km hızlarda motor çok rahat seyahat etmektedir.
2-Motosikletin bilinen birkaç kronik problemi haricinde sorunsuz bir motordur,(Amortisör patlaması,sele sertliği gibi..)
3-Bunlar hep acemilik soruları,Motor kullanırken ayanızın yere basması basmaması çok da problem değil bu tamamen sizin kişisel probleminiz.
4-Normal de Tr honda da bakım aralığı 6000 Km dir,Ama Yurt dışında bakım aralıkları 10.000 km dir. Bu motorda araba motoru kullanıldığı için 10.000 km de bir bakıma da götürseniz bir sorunla karşılaşmazsınız.
5-Bakım fiyatları sizin tercihinize ve becerinize bağlıdır,Eğer sıfır veya garantisi devam eden bir motor alırsanız mecburi garantiden çıkmamak için servise gitmek zorundasınız,ama garantisi bitmiş bir motor alırsanız akıllı olup orjinal parçaya muadil alırsanız(Yağ,filtre,balata,zincir dişli gibi) bakım fiyatları normal seviyede kalır.
6-Yedek parçası size bağlıdır,sağ grenaj kırıldıysa tamir ettirirsiniz.
7-Eğer 1 sene alıp kullanacaksanız sizi pek tatmin etmez,uzun soluklu kullanıma daha uygundur.Çok zarar etmezsiniz.Tercihinizi şu şekilde yapabilirsiniz,
25.000-50.000 km arasında aksesuarlı modeli düşük fiyata alıp yine 1 sene binip aldığınız fiyatın 1000-2000 düşüğüne satarsanız bindiğinize sayarsınız fazla zarar etmezsiniz.
[QUOTE=mehmetenis;4149694]CBR 250 Artçı basamaklarını takabilirsiniz.[COLOR="Silver"]
Teşekkür ederim. Sprunsuz takabikirim dimi ölçüleri aynımıdır. Yoksa biraz pynama yapmak gerekir mi?
Selamlar arkadaşlar benim bir sorum olacaktı. Bu gidon üzerine takılan çantalar ile ilgili gördüğüm bir kaç resimde düz bir barın üzerine takılan ufak bir çanta mevcut( anahtar çüzdan telefon ruhsat vs için tahmin edebildiğim). Malum nclerde düz bir bar olmadığı için bunu bir aparat olarak alma/taktırma imkanımız var mıdır? Ben biraz araştırdım ama pek birşey bulamadım. Eğer kullanan arkadaşlarımız varsa bilgi verirlerse çok sevinirim.
Anlatmak istediğim durum şu resimdekine benzer;
https://i.ytimg.com/vi/pWo_fk2c_AY/maxresdefault.jpg
konfor amaçlı iş görür mü , ne dersiniz arkadaşlar ?
http://www.motorcudanmotorcuya.com/e...t-sele-yastigi
Nisan ayında almış olduğum nc 750 x dct ile ilk uzun yol deneyimimi geçen hafta yaşadım. Gaziantep ten Alanya ya bir seyahatim oldu. Motosiklete yeni başlayan biri olarak açıkçası biraz çekiniyordum. 2 hafta önce Kahramanmaraş a gitmiştim ama kısa mesafe sayılır. 4 motor olarak çıktık yola. Onların tecrübeli olması benim için de büyük avantaj oldu tabiki. Ortalama hızımız 130 km/ saat gibiydi. Gidişimiz karaman üzerinden dönüşümüz mersin üzerinden oldu. Dönüş yolundaki virajlar harikaydı. Tüm yolculuk benim için büyük tecrübe oldu. Başka motor kullanmadığım için motosikletim için bir kıyaslama yapamayacağım ama yeni başlayan biri olarak almış olduğum motorun performansından dengesinden ivmelenmesinden frenlerinden ve yakıtından çok memnun kaldım. Kesinlikle doğru bir seçim yapmışım başlangıç için. Otomatik vitesin rahatlığı müthiş birşey. Tüm bunların sonucunda motor için 45 yaşına kadar beklemiş olmanın pişmanlığını içimde hissederek Gaziantep'e döndüm. Yeni yolculukların beklentisi ise ayrı bir heyecan.
Merhabalar,
2012 Nc700x'im için zincir ve hava filtresi almak istiyorum. Önerileriniz var mıdır acaba? Did çok pahalı kaçıyor bütçeme. CZ iyi midir?
Yarın olmayacak gibi kullanırsan yarın olmaz.
Selamlar arkadaşlar. Temmuz - Eylül arası nasip olursa bir NC 750X alma niyetim var. Sıfır ile ikinci el arasında kalmış durumdayım. Yeni kasayı oldukça beğeniyorum ama yeni led far çok önemli olmasa da yeni amortisörlerin gelmemiş olması beni çok düşündürüyor. Bize gelen güncel kasadaki amortisör eskisi ile bire bir aynı mı yoksa yurt dışında satılanlardaki olmasa da güncel bir versiyon mu bilmiyorum. Amortisörden şikayet eden çok kişi var. Bu motoru alıp kısa sürede bu sebeple şikayet etmek istemiyorum. Motoru hiç kullanmamış olduğumdan sorguluyorum gerçekten o kadar kötü mü amortisörler? İstanbul içi ev-iş arası çok yol yapıyorum. Şu an motosikletim buna müsait değil ama NC alınca bol bol uzun yol gezi planlarım var. Uzun süre kullanabileceğim bir motor istiyorum. Eğer hiç güncelleme yok ise ikinci el eski kasa alıp en azından 7-8 bin TL'nin cebimde kalması güzel olabilir diye düşündüm. Yaş 24. Beklentim aşırı hız ve güç değil. Sadece yeteri kadarı. Ayrıca heybetli, sağlam, güvenilir bir motosiklet istiyorum. Naked, racing vs başka tarz motorlara hiç ilgim ve merakım yok. Bu motosiklet beni mutlu eder mi?
Ayrıca DCT konusu da var. Manuel alma taraftarıyım. Vitesli motor kullanma aşinalığımı kaybetmek istemiyorum ama DCT alıp almamak da kafamı bulandırıyor.
Siz bu konularda ne düşünüyorsunuz?
amortisor sorunu 2014 ve oncesi motorlarda var alacagınız modelin senesi 2015 ve uzeriyse sıkıntı yasamazsınız.
yeni kasada led far turkiyeye gelmiyor. benim bildigim farklar renkli ekran, daha spor egzost ve 1lt fazla depo hacmi.
dct, manuel tercih meselesi
Benzer karmaşayı ben de yaşadım.Selamlar arkadaşlar. Temmuz - Eylül arası nasip olursa bir NC 750X alma niyetim var. Sıfır ile ikinci el arasında kalmış durumdayım. Yeni kasayı oldukça beğeniyorum ama yeni led far çok önemli olmasa da yeni amortisörlerin gelmemiş olması beni çok düşündürüyor.
Fiyatı da uygun olursa 2016 model az kullanılmış, bol aksesuarlı bir NC750x çok mantıklı olabilir.
Şaka maka aksesuarlar çok para ve zaman alıyor.
Bazı aksesuarlar keyfe keder sayılmaz, orta sehpa, arka çamurluk, koruma demirleri, çanta demirleri ve çanta gibi ilaveleri muhtemelen bir süre sonra almak takmak isteyeceksiniz.
Hatta elcik koruma, ısıtma, sis farları, uzun cam.. liste uzar gider.
Bunlar hazır takılmış ve fiyat da buna göre makul ise bence ikinci el mantıklı.
Ama ben alırken 2016 kasa yeni gelmişti ve bu tür motorlar hep eski kasa idi, ben sıfır tercih ettim.
Çünkü eski alınca hep değiştirmek isteyecektim.
Şu an piyasada bolca 2016 model nc bulunur.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Ben biraz karma kullanıyorum, %80 asfalt, %20 offroad - kötü yollar denebilir.Amortisörlerden memnun musunuz?
Asfalt yolda bence gayet yeterli, engebeli arazilerde biraz daha iyi olabilirdi diye düşünüyorum ama çok kötü değil.
Özetle genel olarak memnunum.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (3 üye ve 14 misafir)