Olcay Avşar merhaba
''ben böyle tercih ediyorum'' dersen anlayabilirim fakat,
''doğrusu budur'' gibi kesin hüküm belirtirsen garipserim .
Belirtilen aksesuarların ,
uygun yapıdaki ''tek röle'' ile sağlıklı çalışması benim bulduğum bir yöntem değil .
Honda Motor Co,Ltd 'nin mühendisleri motosikleti böyle üretmişler.
Konu olan Nc700x'de de bir çok röle mevcut
(Ör; Fan, Sinyal, Flaşör, Yakıt kesici vb)
https://s29.postimg.org/7n1y7jt5z/nc...re_karness.jpg
Ama üretici ,
aksesuarlar için Tek Röle kullanmış . ne yapabilirim ?
Örneğin Fabrikadan Travel Edition paketli sıfır motor sipariş versek ,
Üreticinin yönergeleri ile paketimiz bu şekilde montajlanacak ve biz bayiden böyle teslim alacağız .
İnan hayır ..,
Honda'nın yaptığı bu sistemde yazdıklarına ihtiyacımız yok .
Görece gerçi ama ;
Kablolar kalın değil... Butonlar da büyük değil... Son derece estetik.
Nasıl olur ..?
Aküden çekeceğimiz kabloya sadece sigorta koyarsak ,
Kontak kapalı iken , biri o güçlü butona bastığında aksesuar çalışmaya başlar .
Akü biter .
92 yılından beri biz de ''aküden yeni bir hat çeker ve bu hat üzerine takacağımız aksesuara göre röle bağlantılarını yaparız''
Ama Honda'nın hazırladığı ,
zaten en başta aksesuarlar için Tek Röleye sahip tesisatı kullandıktan sonra ,
neden her bir aksesuar için tekrar ayrı röleler takalım ?
Sigorta ile alakalı bu paragraf ,
önceki paragrafdaki ''her aksesuara röle ihtiyacı''nın cevabı bu olamaz .
O yazımda paylaştığım ayrıntılı montaj detaylarına bakarsak göreceğimiz gibi ,
kablolama yapılırken her aksesuara zeten ayrı ayrı sigorta takılıyor.
Neden, elcik ısıtmada bir hata olduğunda sis farı sönsün ?
twili merhaba
7.5A sigortanın tüm aksesuarların yükünü kaldıracağı nerede yazıyor ?
Yazıda bahsi geçen ve fotoğrafları ile paylaşılan ,
Honda ürün kodu 08A70-MGS-D30 olan röle ile birlikte gelen sigorta.
Rülenin üzerindeki , sigorta kutusuna takılan bir güvenlik elemanı.
Yazının vurgusu ;
Honda mühendislerinin Tek Röle ile Aksesuarların montajına imkan vermiş olması .
Kaldı ki ;
Montaj detayları da paylaşılmış.
Ve bakarsanız her aksesuar için ayrı ayrı sigortalar zaten kullanılıyor.
https://s30.postimg.org/bmrs22ukx/ak...12v_Montaj.jpg
https://s28.postimg.org/ng8aa6sbx/Si...ak_sigorta.jpg
https://s23.postimg.org/c4p9oks5n/El...am_Sigorta.jpg
Sanıyorum okumadan cevap yazdınız veya orası dikkatinizden kaçmış .
*** *** ***
Genel olarak yazıyorum ;
Şahsen bir konu veya sorun ile karşılaştığımda
çözümü ''birinci kaynaktan'' aramaya başlarım .
Bu mantık beni ,
Tüm Honda servislerinde personelin eğitimlerinde de kullanılan
Orjinal Servis Kitaplarına ve Belgelerine götürüyor .
Konumuz olan NC700X ve S 'e ait 773 sayfalık Service Manual 'unun ve ,
Honda motosikletlerinin aksesuar montaj pdf'lerinin bulunduğu Linkleri paylaşıyorum
Service Manual :
https://yadi.sk/i/yOJeh0r837QPWK
Aksesuar ve Montaj :
http://cssportal.css-club.net/honda/MCA/TERMS010.aspx
Bu link Honda Motor Co.,Ldt'nin resmi sitelerinden biri
Giriş yapabilmek şu adımları takip ediyoruz ;
Terms and Conditions 'da Agree'i tıklayarak Kullanım Koşulları'nı Kabul ediyoruz.
Aşağıdaki seçimleri de yaparak ,
Next ile sonraki sayfaya geçiyoruz.
https://s28.postimg.org/cd1y2rzq5/1_giri_1.jpg
Sayfanın üstündeki Motor Hacmi seçeneklerinden 401cc ~750cc'yi tıkladığımızda
Sol tarafta açılan sütunda NC'lerimizi görebilir ,
Orjinal montaj nasıl yapılır görüntüleyebilir ve ya indirebilirsiniz.
https://s28.postimg.org/e8w507nul/2_giri_2.jpg
Aramızda ''üretici mühendisler doğruyu bilmiyor'' diyecek biri var ise ,
ve ya yazdıklarımda bir yanlışlık var ise ,
doğrusunu bilmek isterim , samimi söylüyorum .
Düşünce Tarihi'nde ne demiş rahmetli
''Öğrenmek benim mutluluğumdur''
Sevgiyle kalın : )