Honda' dan güzel bir uygulama ,
Seçenekler arasında NC' miz de olsaymış keşke : )
Ben çok keyif aldım .
https://play.google.com/store/apps/d...ricatwin&hl=en
ayfon 'cular AppStore'da da mevcut .
https://itunes.apple.com/cn/app/hond...076347617?mt=8
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Surekli sehir ici kulaniminda her ikisi de aslinda angarya. Ayda bir gezi kamp gibi organizasyonlarda soft cantalar daha kullanisli. Orjinal yan cantalar ise goze cok daha guzel geliyor. Yine de sahile cay icmeye giderken dubalara takilip gecemeyen arkadaslari tarih gormustur
Yurtdisinda veya tanitim videolarinda ise sadece yan cantalar kullaniliyor dikkat ederseniz. Daha once de Özkan abi yanlis hatirlamiyorsam seninle konusmustuk. Daha guzel gosteriyor motoru.
Ben konu hakkinda tecrubeli bir diger arkadasimizin, Mehmet Enis'in tecrubelerinden faydalanmak isterim
Haklısın ,
"açılmayacak kilit yoktur" . Kabul.
Ama ben "sert çantayı açamazlar" demedim.
Onların jargonuyla konuşursam , kastım şu ;
Keskincinin işini , tümü "kolaylıkla" yapar.
Ama her keskinci , orjinal çantayı kolayca patlatamaz ;)
Yani o cenahda belli bir kesime karşı önlem almış oluyorsun.
Ayrıca kontak anahtarı ile açılan ,
çantanın kilidini ben dizdim.
Fena bi mekanizma değil inan .
Orası muhakkak .
Kimmiş acaba ?
Uzun zamandır değinmek istiyordum da , fırsat olmuyordu .
Akşam wa gruptan sohbet ederken ,
bi arkadaşımızın NC700x 'i ile ilgili tekrar o konu gündeme geldi .
Yazmak bu saateymiş ...
Konu şu ;
NC 'mize elektrikle ilgili aksesuarların montajı.
Bakıyorum da ,
kimisi elektriği kontakdan alıyor
kimisi de farklı aksesuarlar için , her birine ayrı ayrı röle bağlıyor.
Karenajın içi kablo ve rölelerden arap saçına dönüyor.
Ne gerek var ki ?
Zaten Caponlar motoru üretirken neredeyse tüm aksesuarlar için
tek röle ile ana merkezden çıkış vermiş .
Şimdi diyeceksin ki ,
''yaw sen herşeyi orjinal kullanıyorsun, bize yine onları önereceksin''
Hayır değil ..
En sağlıklı yolu göstereceğim sadece .
Sen istersen kendin kablola , ama motorun ciğerini deşmeden yap .
Tek bir röle ve çıkış ile şunların tümünü besleyebilirsin.
1- Çakmaklık 12v
2- Sis Farları
3- Elcik Istma
4- Gps / Telefon
Neymiş bu röle ve nereye takacağız ?
Honda ürün kodu 08A70-MGS-D30
Sigortası ile birlikte güncel HondaTR satış fiyatı 56 TL
Bakmayın siz etiketine , honda röle üretecek değil ya !
Röle Japon firma Nais , röle kodu : ACV31212 M11
Bildiğin 4 Bacak Mikro Röle , istersen muadil ürünü al tak .
teknik detayları aşağıda paylaşacağım .
Sigorta ise 7.5A Mikro Bıçak Sigorta
Takacağın yer de , akünün yanındaki sigorta kutusunun içi .
Bütün aksesuarlarımızı besleyeceğimiz ana kablo demeti'nin ucu ise
sol karenajın içinde saklı .
Hakikatten saklı ama , açsan bile görünmüyor ilk başta .
İşte tüm aksesuarları buradan besleyebilirsin .
Bu kablonun bir de çok havalı 08A70-MJL-D30 Sub Harness'i var .
HondaTR ''Alt Kablo Demeti Kiti'' demiş ...hmmmm !
Bildiğin kablo çoklayıcı Fiyatı 59 TL , ister al istersen kendin çokla .
Örnek olması için montaj detaylarını aşağıda paylaşıyorum .
Siz tek bir röle ile istediğiniz uygun ekipmanı kullanabilirsiniz.
Sabah 7'de kalkıcaz iyi mi , hadi iyi geceler
1- Çakmaklık 12v
https://yadi.sk/i/u9DyXTN-36mfMG
2- Sis Farları
https://yadi.sk/i/bYmHUD3a36mfpb
3- Elcik Istma
https://yadi.sk/i/51gYD9QP36mfTt
4- Gps / Telefon
https://yadi.sk/i/uC88CwLI36mfq8
5- Röle Teknik detaylar
https://yadi.sk/i/ndiaUD-236mvRs
Çok güzel çalışma, eline sağlık. Fakat genel olarak derdimize derman olmuyor
Neden dersen eğer röleyi her bir istasyon için ayrı ayrı kullanıyoruz, doğrusu da budur zaten.
Otomobillerde mesela; sis farı, kısa far, uzun far, korna, arka cam rezistansı, klima vs her biri için ayrı ayrı röleler kullanılır. Ki kumanda ettiğimizde her bir aksesuar kendi rölesinden enerji çekip çalışmaya başlasın.
Bahsettiğin sistemde kontağı açar açmaz bu röle devreye giriyor ve tesisata enerji veriyor, sonrasında takacağın her aksesuar için harcayacağı enerjiye uygun büyük bir buton ve kalın kablo takarak aksesuarları çalıştırabilirsin.
Bizim de derdimiz bu zaten, büyük buton kullanmadan estetik küçük butonlar ile rölelere sinyal vererek gerekli olan güçlü akımı röle üzerinden aksesuara iletmek.
Zaten aküden kumanda paneline ulaşan kalın kablo, kumanda paneline de (yani elimizin ulaşabileceği kolay bir yere) güçlü bir buton takabiliyorsak (hem teknik hem de estetik olarak) röleye ihtiyacımız yok ki. Bir adet sigorta koysak yeter.
Senin bahsettiğin ve motorda orjinal bırakılan röle yeri ve tesisat bizim yaptığımız aksesuarlar montajında şu açıdan işe yarar;
Genelde orjinal olmayan aksesuarlar için aküden yeni bir hat çeker ve bu hat üzerine takacağımız aksesuara göre röle bağlantılarını yaparız, bahsettiğin bu hazır tesisatta aküden yeni bir hat çekmeye gerek kalmadan orjinal röleyi takıp tesisata enerji veririz ve çıkışlara yine istediğimiz aksesuarları ve röleleri takarız.
Bu hazır tesisattan haberim olsa idi bu tesisatı kullanırdım, aküden boşuna yeni bir hat çekmezdim. Fakat sigortasını 30 amper takar ve sonrasında yine her aksesuar için ayrı bir röle ve düşük amper sigorta takardım.
Çünkü yolculukta elcik ısıtmada bir hata olduğu için atan sigortam yüzünden sis farım sönsün istemem, ya da mesela sis farı yüzünden sigortam attı diye telefonum şarjsız kalsın istemem
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Olcay Avşar merhaba ;
Paylaştığım linklere bir bak lütfen ,
belki postunu düzenlersin : )
Valla yoksa yazdıklarına çok uzun bi cevap vermem gerekecek
Ni dimek efenim
forumun asıl amacı bu .
Ben de çok şey öğrendim buradan .
Tüm Nc'lerde çok büyük bi yüzde ile aynı olmakla birlikte ,
ufak tefek farklılıklar gösterebiliyor .
Bu yüzden , hepimiz için söylüyorum.
Motosikletlerimiz ile ilgili bir araştırmaya girdiğimizde ,
kasa tip kodları ile check etmemiz en doğrusu olur.
Daha önce yazmıştık , tekrar yazalım ,
Ve ya model yılı da olabilir tabi.
Yakışıklı - Adventure NC
NC700X 2012-2013 (RC63)
NC750X 2014- 2015 (RC72)
NC750X 2016 (RC90)
Karizmatik - Naked NC
NC700S 2012-2013 (RC61)
NC750S 2014- 2015 (RC70)
NC750S 2016 (RC88)
Beyefendi - Scooter NC
NC700D 2012-2013 (RC62)
NC750D 2014- 2015 (RC71)
NC750D 2016 (RC89)
Yukarıdaki tablodan hangi kasa S sizinki ?
İlerleyen saatlerde kesin bilgiyi paylaşırım .
Arkadaşlar gözümün nurunu satıyorum.Herkese kazasız sürüşler dilierim.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-satilik-nc-700x-2013-378034725/detay
ramsay merhaba ;
İki gün önce Nc700x 'den yola çıkarak ,
Honda mühendislerinin ,
''Tek Röle'' ile ''Ana Kablo Demeti'ndeki uçtan'' dört farklı aksesuarın montajına
nasıl imkan verdiğini yazmış ve ayrıntılı montaj bilgilerini linkler ile paylaşmıştık .
Sorduğunuz sorunun cavabı ;
Evet , Nc700s için de geçerli .
Fakat o gün de değindiğim gibi ufak bazı farklılıklar mevcut.
Örneğin ;
Tüm NC'lerin aksesuarlarında kullanılan 08A70-MGS-D30 kodlu Röle
sizin 700s'de de kullanılıyorken ,
700x 'lerdeki 08A71-MGS-D30 Sub Harness (4 Çıkış Çoklayıcı / Alt Kablo Demeti)
700S 'lerde 08A71-MGS-D10 olarak değişik bir yapıda kullanılmış (Soket farkı olabilir , Bilmiyorum )
Aşağıda , 2012-13 Nc700s'in montaj detaylarını paylaşıyorum .
Elcik ısıtma montajı
https://yadi.sk/i/_29Fm2cK37BnPk
GPS montajı
https://yadi.sk/i/DlT0t9_q37BnQ7
12v Çakmaklık montajı
https://yadi.sk/i/BjzN8ZvK37BnQy
Orjinal aksesuar kullanmayacaksanız ,
O gün de yazdığım gibi, uygun ekipman kullanmalısınız .
Yani ;
Uygun Volt , Watt , Amper değerleri sahip aksesuar.
Uygun Sigorta ve Kablo kesit hesabı ile uygun kablo vs.
Kalkıp da helikopter aydınlatması takılmaz tabi
Bir küçük ayrıntı da ben ekleyeyim. 7,5 Amper bir sigorta bu yükü kaldırmaz. GPS yaklaşık 2A, çakmaklık 5A, elcik ısıtma 5A, Sis ise gene en az 5A çeker. Bunlardan ikisini tek başına açtığında bile kurtarmayacaktır. O yüzden ben kendime Denali'nin PowerHub2 modülünü alıp tek sefer aküden kablo çıkarıp, sonra hepsini bunun üzerindeki 30luk röleye bağlamıştım. İlk NC700'den sonra bu düzeneği NC750'me taşıdım, sonra da CRF 1000 L'ye taşıdım ve hala çok memnunum.
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)