Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda NC700X / 750x & NC700S / 750S Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #5721
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı parolakan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahmet abi , sen ''Sayfa öldü başımız sağolsun'' dedin ya ,

    Üzerime görev bildim , sürekli paylaşıyorum.

    Bak birşey daha paylaşayım ...


    Honda DCT ile gerçekten olayı başka bir boyuta taşıdı
    An itibariyle üç farklı modelde bu şanzımanı kullanıyor.

    Bunlar ;
    cc sıralamasına göre gidelim .

    Vfr 1200xd Crosstourer
    Africa Twin CRF-1000D
    NC 750xd

    Ortalama 15.000 km kullansak, yıllık maliyetleri ne ola ki ?
    diyerek ufak bi çalışma yaptım .

    Litresi 5.20 TL.'den ortalama yıllık yakıt maliyeti
    1200xd 5.382 TL
    1000d 4.212 TL
    750xd 2.886 TL

    Yıllık Vergileri ;
    1200xd 1.565 TL
    1000d 646 TL
    750xd 646 TL

    Üçünün de Periyodik Bakımda Değişecekler Aynı ;
    Motor Yağı
    Motor Yağı Filtresi
    Şanzıman Yağı Filtresi

    Yağ Değişim Miktarları ;
    1200xd 3.9 LT
    1000d 4.2 LT
    750xd 3.4 LT

    En iyi Oldukları Şartlar ;
    1200xd Otoban
    1000d Off Road
    750xd Şehir İçi


    Şöyle bir baktım da ;
    NC çok ideal bir makina
    Sende olmasan bu tür teknik bilgileri kimden alırdık yav.......
    Dct candır bencede
    parolakan ve Murat Ustaoğlu bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5722

    Üyelik
    15 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul Suadiye
    Motosikleti
    NC 750X
    Honda' dan güzel bir uygulama ,

    Seçenekler arasında NC' miz de olsaymış keşke : )

    Ben çok keyif aldım .

    https://play.google.com/store/apps/d...ricatwin&hl=en

    ayfon 'cular AppStore'da da mevcut .

    https://itunes.apple.com/cn/app/hond...076347617?mt=8
    Murat Ustaoğlu ve mehmetenis bunu beğendiler.

  3. #5723
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı parolakan adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bi falçata sıyırığı ile hırhız gardaşlarımız uçuruverir içindekileri alimallah
    Ona bakarsan sert çantalar da bir çakı ya da tornavida ile çok rahat kilit ya da menteşesinden patlatılabilir. Güvenlik hiç önemli değil bu aşamada, ona göre değerlendir.
    mehmetenis bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  4. #5724
    Murat Ustaoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC750X DCT
    Surekli sehir ici kulaniminda her ikisi de aslinda angarya. Ayda bir gezi kamp gibi organizasyonlarda soft cantalar daha kullanisli. Orjinal yan cantalar ise goze cok daha guzel geliyor. Yine de sahile cay icmeye giderken dubalara takilip gecemeyen arkadaslari tarih gormustur
    Yurtdisinda veya tanitim videolarinda ise sadece yan cantalar kullaniliyor dikkat ederseniz. Daha once de Özkan abi yanlis hatirlamiyorsam seninle konusmustuk. Daha guzel gosteriyor motoru.
    Ben konu hakkinda tecrubeli bir diger arkadasimizin, Mehmet Enis'in tecrubelerinden faydalanmak isterim
    parolakan, mehmetenis, _oXXo_ ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5725

    Üyelik
    15 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul Suadiye
    Motosikleti
    NC 750X
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ona bakarsan sert çantalar da bir çakı ya da tornavida ile çok rahat kilit ya da menteşesinden patlatılabilir. Güvenlik hiç önemli değil bu aşamada, ona göre değerlendir.
    Haklısın ,

    "açılmayacak kilit yoktur" . Kabul.

    Ama ben "sert çantayı açamazlar" demedim.

    Onların jargonuyla konuşursam , kastım şu ;

    Keskincinin işini , tümü "kolaylıkla" yapar.
    Ama her keskinci , orjinal çantayı kolayca patlatamaz ;)

    Yani o cenahda belli bir kesime karşı önlem almış oluyorsun.

    Ayrıca kontak anahtarı ile açılan ,
    çantanın kilidini ben dizdim.

    Fena bi mekanizma değil inan .

    Alıntı Murat Ustaoğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Surekli sehir ici kulaniminda her ikisi de aslinda angarya.
    Orası muhakkak .

    Alıntı Murat Ustaoğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yine de sahile cay icmeye giderken dubalara takilip gecemeyen arkadaslari tarih gormustur
    Kimmiş acaba ?
    mehmetenis bunu beğendi.

  6. #5726
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Murat Ustaoğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Surekli sehir ici kulaniminda her ikisi de aslinda angarya. Ayda bir gezi kamp gibi organizasyonlarda soft cantalar daha kullanisli. Orjinal yan cantalar ise goze cok daha guzel geliyor. Yine de sahile cay icmeye giderken dubalara takilip gecemeyen arkadaslari tarih gormustur
    Yurtdisinda veya tanitim videolarinda ise sadece yan cantalar kullaniliyor dikkat ederseniz. Daha once de Özkan abi yanlis hatirlamiyorsam seninle konusmustuk. Daha guzel gosteriyor motoru.
    Ben konu hakkinda tecrubeli bir diger arkadasimizin, Mehmet Enis'in tecrubelerinden faydalanmak isterim
    Aslında yan çanta gidon genişliği kadar ama ben tedirgin oldum çıkardım. Kendine güvenen rahatlıkla kullanabilir bencede.
    Gösteriş açısından haklısın daha heybetli ve dolu görünüyor.
    Zaten uzun yolculuklarda kullanımı tartışılmaz bence.

  7. #5727

    Üyelik
    15 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul Suadiye
    Motosikleti
    NC 750X
    Uzun zamandır değinmek istiyordum da , fırsat olmuyordu .

    Akşam wa gruptan sohbet ederken ,
    bi arkadaşımızın NC700x 'i ile ilgili tekrar o konu gündeme geldi .

    Yazmak bu saateymiş ...

    Konu şu ;
    NC 'mize elektrikle ilgili aksesuarların montajı.

    Bakıyorum da ,
    kimisi elektriği kontakdan alıyor
    kimisi de farklı aksesuarlar için , her birine ayrı ayrı röle bağlıyor.

    Karenajın içi kablo ve rölelerden arap saçına dönüyor.

    Ne gerek var ki ?
    Zaten Caponlar motoru üretirken neredeyse tüm aksesuarlar için
    tek röle ile ana merkezden çıkış vermiş .

    Şimdi diyeceksin ki ,
    ''yaw sen herşeyi orjinal kullanıyorsun, bize yine onları önereceksin''

    Hayır değil ..
    En sağlıklı yolu göstereceğim sadece .
    Sen istersen kendin kablola , ama motorun ciğerini deşmeden yap .

    Tek bir röle ve çıkış ile şunların tümünü besleyebilirsin.

    1- Çakmaklık 12v
    2- Sis Farları
    3- Elcik Istma
    4- Gps / Telefon

    Neymiş bu röle ve nereye takacağız ?

    Honda ürün kodu 08A70-MGS-D30
    Sigortası ile birlikte güncel HondaTR satış fiyatı 56 TL



    Bakmayın siz etiketine , honda röle üretecek değil ya !

    Röle Japon firma Nais , röle kodu : ACV31212 M11

    Bildiğin 4 Bacak Mikro Röle , istersen muadil ürünü al tak .
    teknik detayları aşağıda paylaşacağım .

    Sigorta ise 7.5A Mikro Bıçak Sigorta


    Takacağın yer de , akünün yanındaki sigorta kutusunun içi .




    Bütün aksesuarlarımızı besleyeceğimiz ana kablo demeti'nin ucu ise
    sol karenajın içinde saklı .



    Hakikatten saklı ama , açsan bile görünmüyor ilk başta .





    İşte tüm aksesuarları buradan besleyebilirsin .

    Bu kablonun bir de çok havalı 08A70-MJL-D30 Sub Harness'i var .

    HondaTR ''Alt Kablo Demeti Kiti'' demiş ...hmmmm !

    Bildiğin kablo çoklayıcı Fiyatı 59 TL , ister al istersen kendin çokla .





    Örnek olması için montaj detaylarını aşağıda paylaşıyorum .
    Siz tek bir röle ile istediğiniz uygun ekipmanı kullanabilirsiniz.

    Sabah 7'de kalkıcaz iyi mi , hadi iyi geceler


    1- Çakmaklık 12v
    https://yadi.sk/i/u9DyXTN-36mfMG

    2- Sis Farları
    https://yadi.sk/i/bYmHUD3a36mfpb

    3- Elcik Istma
    https://yadi.sk/i/51gYD9QP36mfTt

    4- Gps / Telefon
    https://yadi.sk/i/uC88CwLI36mfq8

    5- Röle Teknik detaylar
    https://yadi.sk/i/ndiaUD-236mvRs

  8. #5728
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı parolakan adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Tek bir röle ve çıkış ile şunların tümünü besleyebilirsin.

    1- Çakmaklık 12v
    2- Sis Farları
    3- Elcik Istma
    4- Gps / Telefon
    Çok güzel çalışma, eline sağlık. Fakat genel olarak derdimize derman olmuyor

    Neden dersen eğer röleyi her bir istasyon için ayrı ayrı kullanıyoruz, doğrusu da budur zaten.

    Otomobillerde mesela; sis farı, kısa far, uzun far, korna, arka cam rezistansı, klima vs her biri için ayrı ayrı röleler kullanılır. Ki kumanda ettiğimizde her bir aksesuar kendi rölesinden enerji çekip çalışmaya başlasın.

    Bahsettiğin sistemde kontağı açar açmaz bu röle devreye giriyor ve tesisata enerji veriyor, sonrasında takacağın her aksesuar için harcayacağı enerjiye uygun büyük bir buton ve kalın kablo takarak aksesuarları çalıştırabilirsin.

    Bizim de derdimiz bu zaten, büyük buton kullanmadan estetik küçük butonlar ile rölelere sinyal vererek gerekli olan güçlü akımı röle üzerinden aksesuara iletmek.

    Zaten aküden kumanda paneline ulaşan kalın kablo, kumanda paneline de (yani elimizin ulaşabileceği kolay bir yere) güçlü bir buton takabiliyorsak (hem teknik hem de estetik olarak) röleye ihtiyacımız yok ki. Bir adet sigorta koysak yeter.

    Senin bahsettiğin ve motorda orjinal bırakılan röle yeri ve tesisat bizim yaptığımız aksesuarlar montajında şu açıdan işe yarar;

    Genelde orjinal olmayan aksesuarlar için aküden yeni bir hat çeker ve bu hat üzerine takacağımız aksesuara göre röle bağlantılarını yaparız, bahsettiğin bu hazır tesisatta aküden yeni bir hat çekmeye gerek kalmadan orjinal röleyi takıp tesisata enerji veririz ve çıkışlara yine istediğimiz aksesuarları ve röleleri takarız.

    Bu hazır tesisattan haberim olsa idi bu tesisatı kullanırdım, aküden boşuna yeni bir hat çekmezdim. Fakat sigortasını 30 amper takar ve sonrasında yine her aksesuar için ayrı bir röle ve düşük amper sigorta takardım.

    Çünkü yolculukta elcik ısıtmada bir hata olduğu için atan sigortam yüzünden sis farım sönsün istemem, ya da mesela sis farı yüzünden sigortam attı diye telefonum şarjsız kalsın istemem
    parolakan, zapalka, murat81 ve 4 diğerleri bunu beğendiler..
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  9. #5729

    Üyelik
    15 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul Suadiye
    Motosikleti
    NC 750X
    Olcay Avşar merhaba ;

    Paylaştığım linklere bir bak lütfen ,

    belki postunu düzenlersin : )

    Valla yoksa yazdıklarına çok uzun bi cevap vermem gerekecek

  10. #5730
    ramsay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC700S
    Alıntı parolakan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun zamandır değinmek istiyordum da , fırsat olmuyordu .

    Akşam wa gruptan sohbet ederken ,
    bi arkadaşımızın NC700x 'i ile ilgili tekrar o konu gündeme geldi .

    Yazmak bu saateymiş ...

    Konu şu ;
    NC 'mize elektrikle ilgili aksesuarların montajı.

    Bakıyorum da ,
    kimisi elektriği kontakdan alıyor
    kimisi de farklı aksesuarlar için , her birine ayrı ayrı röle bağlıyor.

    Karenajın içi kablo ve rölelerden arap saçına dönüyor.

    Ne gerek var ki ?
    Zaten Caponlar motoru üretirken neredeyse tüm aksesuarlar için
    tek röle ile ana merkezden çıkış vermiş .

    Şimdi diyeceksin ki ,
    ''yaw sen herşeyi orjinal kullanıyorsun, bize yine onları önereceksin''

    Hayır değil ..
    En sağlıklı yolu göstereceğim sadece .
    Sen istersen kendin kablola , ama motorun ciğerini deşmeden yap .

    Tek bir röle ve çıkış ile şunların tümünü besleyebilirsin.

    1- Çakmaklık 12v
    2- Sis Farları
    3- Elcik Istma
    4- Gps / Telefon

    Neymiş bu röle ve nereye takacağız ?

    Honda ürün kodu 08A70-MGS-D30
    Sigortası ile birlikte güncel HondaTR satış fiyatı 56 TL

    https://s27.postimg.org/4pfllbtg3/08...V31212_M11.jpg

    Bakmayın siz etiketine , honda röle üretecek değil ya !

    Röle Japon firma Nais , röle kodu : ACV31212 M11

    Bildiğin 4 Bacak Mikro Röle , istersen muadil ürünü al tak .
    teknik detayları aşağıda paylaşacağım .

    Sigorta ise 7.5A Mikro Bıçak Sigorta


    Takacağın yer de , akünün yanındaki sigorta kutusunun içi .

    https://s24.postimg.org/d8tgq6ijp/R_le_ve_Sigorta.jpg


    Bütün aksesuarlarımızı besleyeceğimiz ana kablo demeti'nin ucu ise
    sol karenajın içinde saklı .

    https://s27.postimg.org/5f04lym2r/Honda_NC700_X.jpg

    Hakikatten saklı ama , açsan bile görünmüyor ilk başta .

    https://s23.postimg.org/yvxqt8fez/An...rsel_NC700.jpg

    https://s23.postimg.org/da1pcmxsb/Ana_Kablo_Demeti.jpg

    İşte tüm aksesuarları buradan besleyebilirsin .

    Bu kablonun bir de çok havalı 08A70-MJL-D30 Sub Harness'i var .

    HondaTR ''Alt Kablo Demeti Kiti'' demiş ...hmmmm !

    Bildiğin kablo çoklayıcı Fiyatı 59 TL , ister al istersen kendin çokla .

    https://s27.postimg.org/neok74643/08...demeti_4_k.jpg

    https://s29.postimg.org/r73ube6zr/An...blo_Temeti.jpg

    Örnek olması için montaj detaylarını aşağıda paylaşıyorum .
    Siz tek bir röle ile istediğiniz uygun ekipmanı kullanabilirsiniz.

    Sabah 7'de kalkıcaz iyi mi , hadi iyi geceler


    1- Çakmaklık 12v
    https://yadi.sk/i/u9DyXTN-36mfMG

    2- Sis Farları
    https://yadi.sk/i/bYmHUD3a36mfpb

    3- Elcik Istma
    https://yadi.sk/i/51gYD9QP36mfTt

    4- Gps / Telefon
    https://yadi.sk/i/uC88CwLI36mfq8

    5- Röle Teknik detaylar
    https://yadi.sk/i/ndiaUD-236mvRs

    faideli bilgiler için teşekkürler , S model içinde geçerlidir diye umuyorum
    parolakan ve Kızıl pars bunu beğendiler.

  11. #5731

    Üyelik
    15 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul Suadiye
    Motosikleti
    NC 750X
    Alıntı ramsay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    faideli bilgiler için teşekkürler , S model içinde geçerlidir diye umuyorum



    Ni dimek efenim
    forumun asıl amacı bu .
    Ben de çok şey öğrendim buradan .


    Tüm Nc'lerde çok büyük bi yüzde ile aynı olmakla birlikte ,
    ufak tefek farklılıklar gösterebiliyor .

    Bu yüzden , hepimiz için söylüyorum.
    Motosikletlerimiz ile ilgili bir araştırmaya girdiğimizde ,
    kasa tip kodları ile check etmemiz en doğrusu olur.

    Daha önce yazmıştık , tekrar yazalım ,
    Ve ya model yılı da olabilir tabi.

    Yakışıklı - Adventure NC
    NC700X 2012-2013 (RC63)
    NC750X 2014- 2015 (RC72)
    NC750X 2016 (RC90)

    Karizmatik - Naked NC
    NC700S 2012-2013 (RC61)
    NC750S 2014- 2015 (RC70)
    NC750S 2016 (RC88)

    Beyefendi - Scooter NC
    NC700D 2012-2013 (RC62)
    NC750D 2014- 2015 (RC71)
    NC750D 2016 (RC89)

    Yukarıdaki tablodan hangi kasa S sizinki ?

    İlerleyen saatlerde kesin bilgiyi paylaşırım .
    mehmetenis, murat81 ve Kızıl pars bunu beğendiler.

  12. #5732
    ramsay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC700S
    Alıntı parolakan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ni dimek efenim
    forumun asıl amacı bu .
    Ben de çok şey öğrendim buradan .


    Tüm Nc'lerde çok büyük bi yüzde ile aynı olmakla birlikte ,
    ufak tefek farklılıklar gösterebiliyor .

    Bu yüzden , hepimiz için söylüyorum.
    Motosikletlerimiz ile ilgili bir araştırmaya girdiğimizde ,
    kasa tip kodları ile check etmemiz en doğrusu olur.

    Daha önce yazmıştık , tekrar yazalım ,
    Ve ya model yılı da olabilir tabi.

    Yakışıklı - Adventure NC
    NC700X 2012-2013 (RC63)
    NC750X 2014- 2015 (RC72)
    NC750X 2016 (RC90)

    Karizmatik - Naked NC
    NC700S 2012-2013 (RC61)
    NC750S 2014- 2015 (RC70)
    NC750S 2016 (RC88)

    Beyefendi - Scooter NC
    NC700D 2012-2013 (RC62)
    NC750D 2014- 2015 (RC71)
    NC750D 2016 (RC89)

    Yukarıdaki tablodan hangi kasa S sizinki ?

    İlerleyen saatlerde kesin bilgiyi paylaşırım .

    2013 model benimki,
    listeye göre (RC61)karizmatik oluyorum sanırım

  13. #5733
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    DÜN AKŞAM RİDER CAFE YE HAYIRLI OLSUNA GİTTİK.

    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

  14. #5734
    gky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2011
    Arkadaşlar gözümün nurunu satıyorum.Herkese kazasız sürüşler dilierim.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-satilik-nc-700x-2013-378034725/detay
    antilop_skul bunu beğendi.

  15. #5735
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    Alıntı gky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar gözümün nurunu satıyorum.Herkese kazasız sürüşler dilierim.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-satilik-nc-700x-2013-378034725/detay
    cbf 600 2007 kafa kafaya takaslayalımmı ??
    mehmetenis bunu beğendi.
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  16. #5736

    Üyelik
    15 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul Suadiye
    Motosikleti
    NC 750X
    Alıntı ramsay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    faideli bilgiler için teşekkürler , S model içinde geçerlidir diye umuyorum

    ramsay merhaba ;

    İki gün önce Nc700x 'den yola çıkarak ,

    Honda mühendislerinin ,
    ''Tek Röle'' ile ''Ana Kablo Demeti'ndeki uçtan'' dört farklı aksesuarın montajına
    nasıl imkan verdiğini yazmış ve ayrıntılı montaj bilgilerini linkler ile paylaşmıştık .

    Sorduğunuz sorunun cavabı ;

    Evet , Nc700s için de geçerli .

    Fakat o gün de değindiğim gibi ufak bazı farklılıklar mevcut.

    Örneğin ;
    Tüm NC'lerin aksesuarlarında kullanılan 08A70-MGS-D30 kodlu Röle
    sizin 700s'de de kullanılıyorken ,

    700x 'lerdeki 08A71-MGS-D30 Sub Harness (4 Çıkış Çoklayıcı / Alt Kablo Demeti)


    700S 'lerde 08A71-MGS-D10 olarak değişik bir yapıda kullanılmış (Soket farkı olabilir , Bilmiyorum )


    Aşağıda , 2012-13 Nc700s'in montaj detaylarını paylaşıyorum .

    Elcik ısıtma montajı
    https://yadi.sk/i/_29Fm2cK37BnPk

    GPS montajı
    https://yadi.sk/i/DlT0t9_q37BnQ7

    12v Çakmaklık montajı
    https://yadi.sk/i/BjzN8ZvK37BnQy

    Orjinal aksesuar kullanmayacaksanız ,
    O gün de yazdığım gibi, uygun ekipman kullanmalısınız .

    Yani ;
    Uygun Volt , Watt , Amper değerleri sahip aksesuar.
    Uygun Sigorta ve Kablo kesit hesabı ile uygun kablo vs.

    Kalkıp da helikopter aydınlatması takılmaz tabi

  17. #5737
    gky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2011
    teşekkür ederim düşünmüyorum .
    antilop_skul bunu beğendi.

  18. #5738
    ramsay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC700S
    Alıntı parolakan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ramsay merhaba ;

    İki gün önce Nc700x 'den yola çıkarak ,

    Honda mühendislerinin ,
    ''Tek Röle'' ile ''Ana Kablo Demeti'ndeki uçtan'' dört farklı aksesuarın montajına
    nasıl imkan verdiğini yazmış ve ayrıntılı montaj bilgilerini linkler ile paylaşmıştık .

    Sorduğunuz sorunun cavabı ;

    Evet , Nc700s için de geçerli .

    Fakat o gün de değindiğim gibi ufak bazı farklılıklar mevcut.

    Örneğin ;
    Tüm NC'lerin aksesuarlarında kullanılan 08A70-MGS-D30 kodlu Röle
    sizin 700s'de de kullanılıyorken ,

    700x 'lerdeki 08A71-MGS-D30 Sub Harness (4 Çıkış Çoklayıcı / Alt Kablo Demeti)
    https://s28.postimg.org/tu79akuu5/08_A71_MGS_D30.jpg

    700S 'lerde 08A71-MGS-D10 olarak değişik bir yapıda kullanılmış (Soket farkı olabilir , Bilmiyorum )
    https://s28.postimg.org/bpghiwl5p/08_A71_MGS_D10.jpg

    Aşağıda , 2012-13 Nc700s'in montaj detaylarını paylaşıyorum .

    Elcik ısıtma montajı
    https://yadi.sk/i/_29Fm2cK37BnPk

    GPS montajı
    https://yadi.sk/i/DlT0t9_q37BnQ7

    12v Çakmaklık montajı
    https://yadi.sk/i/BjzN8ZvK37BnQy

    Orjinal aksesuar kullanmayacaksanız ,
    O gün de yazdığım gibi, uygun ekipman kullanmalısınız .

    Yani ;
    Uygun Volt , Watt , Amper değerleri sahip aksesuar.
    Uygun Sigorta ve Kablo kesit hesabı ile uygun kablo vs.

    Kalkıp da helikopter aydınlatması takılmaz tabi
    çok teşekkürler emek ve ayrıntılı anlatım
    parolakan bunu beğendi.

  19. #5739

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1000L
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel çalışma, eline sağlık. Fakat genel olarak derdimize derman olmuyor

    Neden dersen eğer röleyi her bir istasyon için ayrı ayrı kullanıyoruz, doğrusu da budur zaten.

    Otomobillerde mesela; sis farı, kısa far, uzun far, korna, arka cam rezistansı, klima vs her biri için ayrı ayrı röleler kullanılır. Ki kumanda ettiğimizde her bir aksesuar kendi rölesinden enerji çekip çalışmaya başlasın.

    Bahsettiğin sistemde kontağı açar açmaz bu röle devreye giriyor ve tesisata enerji veriyor, sonrasında takacağın her aksesuar için harcayacağı enerjiye uygun büyük bir buton ve kalın kablo takarak aksesuarları çalıştırabilirsin.

    Bizim de derdimiz bu zaten, büyük buton kullanmadan estetik küçük butonlar ile rölelere sinyal vererek gerekli olan güçlü akımı röle üzerinden aksesuara iletmek.

    Zaten aküden kumanda paneline ulaşan kalın kablo, kumanda paneline de (yani elimizin ulaşabileceği kolay bir yere) güçlü bir buton takabiliyorsak (hem teknik hem de estetik olarak) röleye ihtiyacımız yok ki. Bir adet sigorta koysak yeter.

    Senin bahsettiğin ve motorda orjinal bırakılan röle yeri ve tesisat bizim yaptığımız aksesuarlar montajında şu açıdan işe yarar;

    Genelde orjinal olmayan aksesuarlar için aküden yeni bir hat çeker ve bu hat üzerine takacağımız aksesuara göre röle bağlantılarını yaparız, bahsettiğin bu hazır tesisatta aküden yeni bir hat çekmeye gerek kalmadan orjinal röleyi takıp tesisata enerji veririz ve çıkışlara yine istediğimiz aksesuarları ve röleleri takarız.

    Bu hazır tesisattan haberim olsa idi bu tesisatı kullanırdım, aküden boşuna yeni bir hat çekmezdim. Fakat sigortasını 30 amper takar ve sonrasında yine her aksesuar için ayrı bir röle ve düşük amper sigorta takardım.

    Çünkü yolculukta elcik ısıtmada bir hata olduğu için atan sigortam yüzünden sis farım sönsün istemem, ya da mesela sis farı yüzünden sigortam attı diye telefonum şarjsız kalsın istemem
    Bir küçük ayrıntı da ben ekleyeyim. 7,5 Amper bir sigorta bu yükü kaldırmaz. GPS yaklaşık 2A, çakmaklık 5A, elcik ısıtma 5A, Sis ise gene en az 5A çeker. Bunlardan ikisini tek başına açtığında bile kurtarmayacaktır. O yüzden ben kendime Denali'nin PowerHub2 modülünü alıp tek sefer aküden kablo çıkarıp, sonra hepsini bunun üzerindeki 30luk röleye bağlamıştım. İlk NC700'den sonra bu düzeneği NC750'me taşıdım, sonra da CRF 1000 L'ye taşıdım ve hala çok memnunum.


  20. #5740
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Alıntı twili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir küçük ayrıntı da ben ekleyeyim. 7,5 Amper bir sigorta bu yükü kaldırmaz. GPS yaklaşık 2A, çakmaklık 5A, elcik ısıtma 5A, Sis ise gene en az 5A çeker. Bunlardan ikisini tek başına açtığında bile kurtarmayacaktır. O yüzden ben kendime Denali'nin PowerHub2 modülünü alıp tek sefer aküden kablo çıkarıp, sonra hepsini bunun üzerindeki 30luk röleye bağlamıştım. İlk NC700'den sonra bu düzeneği NC750'me taşıdım, sonra da CRF 1000 L'ye taşıdım ve hala çok memnunum.

    http://images2.revzilla.com/product_...e_rollover.jpg
    Çok mantıklı ��


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (1 üye ve 13 misafir)

Bu Konudaki Etiketler