doğu batı hondada 500 tl ye zincir dişli seti değiştirttim. zincir did, büyük dişli alman malı, küçük dişli çin malıydı. dişliler kalsın dedim, yok hepsi değişmeli dediler. birde arka blataya 315 çekti, yine hondanın başka bir modelinin orjinal balatası oluyormuş, birebir aynı boyutlarda, herkes ondan takıyor ded, 70 tl.
sonuç, zincir dişli + arka balata değişti. frende bir sorun görmedim. vites 2den bire düşerken sol pegde bir vibrasyon hissediyorum. genelde yavaşlar yada dururken belirgin oluyor. aradım doğu batıyı, getir bakalım dediler. bence çin mali küçük dişli problem yapıyor olabilir.
sese gelince, aynen devam. artık eminin lastik yol sesi bu. motolas ı aradım. bmw lerde ses şikayeti aldık dediler. demekki nc lerde de sesi yapıyor bu lastik.
Honda'dan REVER isimli rota kaydetme, paylaşma ... özellikleri olan yazılım tanıtım e-postasını aldım. Rotanın kadedilmesi, daha sonra da başka kişilerin otomatik olarak aynı rotayı izleyebilmesi gibi özellikleri nedeniyle sizlere kurmanızı öneriyorum. Üstelik aşağıda resmi bulunan Arai Honda Kaskı da bu programdaki olacak liderlere de verilecek diyor...
Minds, like bodies, will often fall into a pimpled, ill-conditioned state from mere excess of comfort.
JT ise dişliden kaynaklanan bi problem olmaması lazım, kullanılabilecek en iyi dişlilerden, herkes arayıp da bulamıyor. Acaba 16 dişe sahip dişli kullanmış olabilirler mi, DCT için öne 17 diş, arkaya 39 diş olması lazım ve 17 diş oldukça zor bulunduğu için birşey olmaz deyip 16 diş takanlar olabiliyor.
Bizim modellere uygun olan dişli JTF1373.17 bu arada.
Bu bilgi çok iyi oldu. Çok teşekkür ederim. Arka dişli kodu ne? Kmadepo diye bir adres var, 99 tl diyor. Bilginiz var mı
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------
Bu arada JT nin sitesinde 2014-2015 model nc 750 x dct arka dişlisini 43 diş olarak yazmış. Serviste 39 diş taktı senin dediğin gibi. Neden fark vardır?
Merhaba arkadaşlar, nc700 integra konusun yazdım ama oralar pek hareketli değil buradan bir daha sormak istedim, sizce 40bin km civarında integra 700 alınır mı ? Ne gibi büyük masraflar açma ihtimali olur ? Bütçe olarak çok yukarılara çıkamadığım için mecburen km'si yüksek motorlar bakmak durumundayım. Fikirlerinizi alabilir miyim ? Aramızda bu kilometrelere gelmiş kullanıcı var mıdır ?
Yardımcı olacak olanlara şimdiden teşekkürler.
Sarf malzemesi haricinde masraf çıkarmaz, kurye olarak bile kullanılan 100-200 bin km.leri geçen motorlar var. Kısa vadede masraf çıkarabilecek kısımlar zincir, dişliler (500 TL), lastikler (1000 tl), balatalar (200 TL) ve diskler olabilir, bunların durumuna göre satın aldıktan sonra çıkabilecek masraflara bakabilirsiniz. Bunun haricinde DCT nin debriyaj balatalarının ömrü ve değişim masrafını vs. bilmiyorum.
İntegra ile olmasa da cbr ile 40 civarı yapmıştım. KM bağlı olarak bazı parçalar eskiyebilir, değişmesi gerekebilir. (Pegler, elcikler, zincir kaydırıcı, bujiler, amortisör yağları vs)
Ayrıca bunlara ek olarak, şanzıman yağı ve filtresi de değiştirilmesi gerekebilir. Ayrıca integralarda bir el freni gibi bir edevat var. Onun da kontrol edilmesi gerekiyor.
tabi ki lastikler var, onu saymıyorum bile.
Kısacası almadan önce bir servise göstermekte fayda var.
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim, sonuçta bu sürekli çalışan bir makine ve tabiki aşınan parçaları yenileri ile değiştirilecek. Ekspertiz yaptırmadan kesinlikle almam zaten. Bu arada ben de bütçemi biraz daha attırıp bakım geçmişi düzgün olan, lastik ve balataları yeni değişmiş bir makineye yöneldim bakalım hayırlısı.
Şimdi uzmandan yorum alalım;
Efendim yeni takılan lastikler Üzerindeki mum kaplamadan dolayı biraz ses yapabilir,
Dişli değişimi ise tamamen kullanıcı kaynaklıdır,Aynı şey Debriyaj baskı balata içinde geçerlidir,Eğer motoru çok sert kullanırsanız ani gaz tepkileri vs.. zinciriniz çabuk bollaşır,
Artı 17.200 Km olan bir motosikletin muhakkak zincir ayarı yapılmış olması gerekir aksi takdirde bol zincir de sıkı zincir gibi dişlilere zarar verir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:09 ----------
Orjinal balataya 315₺ vermek pişmanlıktır,bu arada hondanın başka modeli dediği varadero,arka balatası ile bizim arka balatalar uyumlu hatta varaderonun arka balatası bizim balatadan 1.7 mm daha kalın olduğu için sık arka fren kullananlar için biçilmiş kaftan.
Benim size önerebileceğim brembodur
Arka Balata-07Ho27sp-120₺(Varaderonun balatası)
Ön Balata-07Ho41Sa-92₺
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:16 ----------
Büyük dişli takarsanız son hız düşer hızlanma ve tork artar küçük dişli tam tersi
İntegralardada kullanılan arka dişli 39 dur.
Ama manuel nc lerde arka dişli 41 dir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:19 ----------
Biraz formu okursanız bu yazılanların daha öncede yazıldığını görürdünüz.
Selam arkadaşlar,
Bende zincir mağduruyum
18500km' ye geldim ve özellikle 1 ve 2.viteslerde zincirden sanki biryerlere vuruyormuş gibi ses geliyordu.
Bugün yol üstünde bir ustaya gösterdim. Pek yağlamadığım için zincirin durumunun kötü ve oldukça bollaştığını söyledi.
Zincir ayarını yapıp yağlayıp yola devam ettim fakat değiştirmem gerekiyor.
Sadece zinciri değiştirsek olur mu? Dişliyi de birlikte mi değiştirmek gerekiyor
Internet'de uygun zincir, dişli nereden bulabilirim. Honda servise gitmeyeceğim kesin
Kmadepo sitesinde gözükmüyor.
2013 nc700x için zincir model ve özelliklerini nereden öğrenebilirim
Teşekkürler,
Onur
Zinciri 3. ayarlayışım 27.000Km oldu dişlilerin durumları çok güzel ama zincirim biraz uzamış sanırım 1 kere daha gerdiririm ondan sonra değiştirme zamanı gelecek gibi gözüküyor 30.000 ya da 36.000 de benim de değiştirmem gerekecek gibi.
Bu arada zincir ayarı için ilgili videoyu izleyebilirsiniz
Sen zincire bakıvm yapma yağlama sonra de ki zincir mağduruyum ozaman scooter veya şaftlı motor kullanacaksınız,
Uygun zincir demek kalitesiz mal demek böyle hayati parçalarda nasıl uygun fiyatlı arıyorsunuz şaşıyorum,Fren balatası zincir lastik gibi ürünlerde uygun fiyata kaçmamak lazım
Selamlar,
Uygundan kastım bizim motorun modeline uygun zincirdi yanlış belirtmişim
Modeli buldum did 520vx2 114 bakla. Kmadepo'da 270 TL fiyatı.
Dişlilerin durumuna bir bakıp eğer dişliler iyi durumda ise sadece zinciri değiştirmeyi düşünüyorum.
Enduromarkette peşin 220 TL
http://www.enduromarket.com/urun/hon...aspx?CatId=204
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------
Yanlışınız var, manuel NC 750lerde arka dişli 43 dişli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------
Ayrıca şimdi farkettim ki DCTler 112 bakla, manueller 114 baklaymış, sizin zincir 114 bakla takılmış olabilir mi? Kendi yaşadığım tecrübeden sonra D&B'den herşeyi beklerim açıkçası...
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)