Son zamanlarda 24.000Km bakımı yaptıran oldu mu? Ne kadar tuttu neler değişti?
Son zamanlarda 24.000Km bakımı yaptıran oldu mu? Ne kadar tuttu neler değişti?
Mehmet abi bende onu diyorum. her yamada fitilde lastik değiştirirsek yanmışız bu ülkede
en kötüsüde tut ki yarın lastiği yeniledim. ertesi gün yada eve giderken yine vida çivi birşey girdi. o zaman tekrarmı yeni lastik alacağız
ilk fırsatta lastik alacağım ama her delindiğinde zor
bu arada yolda kendim onarmak zorunda kalırsam diye ebayden stop&go sipariş ettim usul usul bir aya gelir heralde.
Latik tamiri yapılabilecek gibi ise yapılır, ama sadece mantar yama ile yapılır. Fitil geçici bir yöntemdir, idareten yapılır ama biz lastik bitene kadar kullanıyoruz
Sıcak yama lastiğin yapısını bozuyor.
Ben kendime bir takım mantar yama ve ekipmanlarını alıp mantar yamayı da kendim yapmak istiyorum. fitil yamayı zaten yapıyorum, hali hazırda geçen gün bir tane attım arka lastiğe. Ama söküp mantar yama yapmak lazım.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Dün biraz araştırdım ve zaten motor da 2012 model olduğu için garanti kapsamında falan değil bütün malzemeleri kendim alıp yapmaya karar verdim. Subap ayarı ve fren hidroliği değişimi de dahil. İnternette çok yararlı bilgiler mevcut. Şu anda parça toplama aşamasındayım heralde 1-2 haftaya detaylı bir bakım yapar paylaşımda bulunurum.
Neden paylaşmayayım, konuyla ilgili tüm bilgilerin, yorumların, en küçük detayına kadar sadece bu forumda olduğunu mu iddia ediyorsunuz/düşünüyorsunuz?! Öyle düşünüyorsanız ise yanlış düşünüyorsunuz, yok öyle düşünmüyorsanız (kibu başlıkta yazılarınları 2 yıldır takip ediyorum, eminim ki öyle düşünmüyorsunuz) başka kaynak/bilgi paylaşmakta bir sakınca olmadığına, hatta herkesin iyiliğine olduğuna inanıyorum. Farklı kaynaklar = Farklı bakış açısı, farklı çözümler, farklı seçenekler, kıyaslamlar... vs Biz kullanıcılara avantaj sağlıyorlar.
ARkadaş zaten bu forumda sormuş, burayı araştırmıştır diye düşünüp farklı kaynaklardan da bilgi alması için kaynak göstermek niye sıkıntı, halen anlamış değilim.
Her motorcu kendi yağını yağ filtresini hava filtresini, hatta buji, gaz ve debriyaj telleri ve hatta balatalarını değiştirebilmelidir bana göre.
İnanın basit işler bu saydıklarım, subab ayarı yapı ya da motor açıp segman atın diyemem, fakat bakım dediğimiz her şeyi eli anahtar tutan ve zamanı olan motorcu yapmalıdır.
Hem zevklidir hem de dağda bayırda ihtiyaç olduğunda kendin yapabilmelisin.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Aynen ben de o şekilde düşünen ve elinden her iş gelen bir insanım Yıllarca servislere sırf garanti yüzünden götürdüm motorlarımı ve ilk defa 2012 model 2. el bir motosikletim olduğundan artık kendim bakımları yapma taraftarı oldum. 24.000Km bakımında yağ ve filtre değiştirmeye sadece 300 lira isteyen bayiler oldu, Fren hidroliğini değiştirmek istiyorum dediğimde sıvı tamsa gerek yok (4 yaşında motosiklet için) kitapçıkta bile 2 yılda 1 değiştirin diyor. Bu gibi uygunsuzluklar ve uzun yollarda da kendi başımıza olacağımız için artık ben de servise gitmeyeceğim. Tabi Delight için giderim onun garantisi devam ediyor :D
Subap ayarı da zor birşey değil. Özellikle benim motorda 3-4bin arasında bi şakırdama sesi var internette NC700X Subap ayarı şeklinde videoyu izledim ve zor bir yanı yok aletler mevcut, söküp ölçüp takıcaz servis sübap ayarı için 200 lira istiyor mesela
Şimdiye kadar ben hiç bir serviste tork anahtarı görmedim ve tahminimce ne olduğunu da bilmiyorlar. Adam kitapçığını yapmış 30Nm ile sıkacaksın diyor ama bizim ustalarımız 2 kere kanırttı mı tamam diyip bırakıyor.
Fazla sitem dolu oldu yazım, kusura bakma kahrolsun servisler :D
Kesinlikle katılmıyorum. Hedefi belirlemeliyiz? Benim hedefim, araba ile eziyet olan Istanbul yollarında çok hızlı ve efektif gideceğim yerlere ulaşmak. Motosikleti hobi olarak da görmüyorum, dolayısıyla hiç bir yeri ile ilgilenmek istemiyorum. Beni benzer şekilde neden bilmiyorsun diye eleştirenler olduğunda da aynı şeyleri söylemiştim.
Bu benim beceriksizliğim değil, motosikletten çok daha pahalı, değerli, karma karışık cihazları açıp üzerlerinde işlem yapacak eğitimi aldım ve yapıyorum zaten. Motosiklet ile uğraşıp ellerimi neden kirleteyim ki? Bilenleri çağırırım yaparlar konu biter.
Dağda bayırda derken, İzmire 60 küsür km kala sorun yaşamıştım Motosiklette, Kasko yu aradım, onlar herşeyi çözdüler, çekici geldi, motoru ve beni aldı, servise bıraktı, bende uçağa atladım istanbula geldim... Sorun yok yani...
Minds, like bodies, will often fall into a pimpled, ill-conditioned state from mere excess of comfort.
Ama bunda çok fazla değişken yok mu? Telefonun şarjı bitebilir, bozulabilir, o an kimseye ulaşılamayabilir, gece olabilir, arazide kuş uçmaz kervan geçmez yerlerde olabilir (en çok tercih ettiğim yollardır), ve daha birçok bunun gibi durumda bu tarz işlemleri yapabiliyor olmak bence gereklidir. Ben boşuna her seyahatime çıkmadan önce bujisinden yağına 1 çanta dolusu bakım malzemesini yanıma almıyorum. Şimdiye kadar işine yaradımı derseniz sadece 1 kere iğne ada yolunda buji değiştirmek zorunda kaldık. Orada yardım beklesek 1 güne falan gelirdi. Şimdi avrupa turu düşünüyorum ve onda da yanıma eşyadan çok motosiklet malzemesi alıcam.
Tabi siz sürekli şehir içinde falan kullanıyorsanız haklısınız. Uğraşmak istemeyebilirsiniz de. İnsanlara da garip geliyor hatta çevremdeki insanlar da Bilgisayar mühendisliğini bitirdim yüksek lisansımı da alanımda yaptım ama ben bu tarz işlerle uğraşınca bana sanayi ustası gözüyle bakıyorlar (yanlış anlaşılmasın Ustalara saygım sonsuz ama yağa bulanınca eller çevremizdeki insanlarda hemen kötü kaka bakışı var) ama benim için motosiklet kullanırken 1. olarak bilmem gereken ve elimden gelmesi gereken şeyler 2. olarak zevk işi diyebilirim.
Abi kesinlikle saygı duyuyorum, ben yapmaktan hoşlandığım için çok seviyorum bu işleri.
Fakat dediğin sebepler ile yapmak istememen çok normal, fakat ne olur ne olmaz diye bilmek, daha önce yapmışolmak her zaman avantaj olacaktır.
Hani sen buji nasıl değişir, tel koparsa napılır, balata biterse nasıl değişilir vs bil, ama yine de yapmıyorsan yapma
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Eğitim ve mesleğimiz çok benzer gördüğüm kadarıyla. Bizde bu sene 9500km Avrupa Turu planlıyoruz. Bahsettiğin sorunlar nedeniyle, en az bir doktor, en az 2 motosiklet vinçli kamyonet ve 10-12 motor olarak yola çıkacağız.. Arıza da yapsa, sorun yok, ilk servis noktasına kadar motosiklet kamyonette gider, konu biter :D Çok mu pratik çözüm üretiyorum...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:37 ----------
Katıldığım bir yer yok değil. Ben ayarları bilmediğimden oturduğum binadaki bir pislik katil parçasının bana zarar vermek üzere, debriyajda yaptığı oynamayı fark etmediğim için İzmire yaklaşırken ölüyordum. Elimde ispat olmadığı için kimlerden birisinin yaptığını kesin bilmeme rağmen bir şey yapamıyorum şimdi.
Bana motorun neresi ile bana zarar verilecek şekilde oynanır, nasıl anlarım konularını bir öğrenebilsem yetecek. Debriyajı anlamayı öğrendim bu olay yüzünden. Peki ya ön veya arka frenle oynandığını vs nasıl anlayacağım? Bilen varsa bu konuları öğrenmeyi isterim.
Minds, like bodies, will often fall into a pimpled, ill-conditioned state from mere excess of comfort.
(1) İnsanlar cahil olunca her şey mümkün.
(2) Sitede herkesin bildiği bir psikopat var, o motor istemiyorum diye tüm komşuları ziyaret etmiş. Komşu dediğim yaratıklar, tabi ya neden motor olsun motor istemiyoruz elbette demiştler.
(3) Motorum nedeniyle defalarca çeşitli tehditler yaşadım bu nedenle. En son iki it kapıma dayanıp, deli gibi zilimi çalarak beni dışarı gelmem konusunda tehdit etti. Motorumla şu ana kadar çeşitli şekillerde oynadığını söyleyen ve motoruma zarar vereceği tehditine kulak asmadım. Defolun gidine getirdim. ( Bu çarşamba günü oldu sanırım)
(4) Perşembe, Cuma ve Ctesi 3 ayrı Honda da üç ayrı servisle, parçalar vs taktırdım, kontroller yapıldı. Ve hep dışarıya kapalı sitenin, bizim binanın kapısının önünde durdu.
(5) 6 gün sonra Salı sabahı, motoru alıp uzun yola çıktım. İstanbul - Kuşadası, otelin kimsenin yaklaşamayacağı yerinde durdu. Sonra Kuşadası - Bodrum, gene akrabamın villasının kimsenin dokunamayacağı yerinde durdu. Bodrum - İzmir yaparken,125km saatle giderken sollama için gazı açtığımda tüm göstergeler kırmızı oldu. Ve tork / güç sıfıra indi. Motor İzmire çekildi, 1 ay parça bekleme ve tamirde kaldı.
(6) Kısa özet, Bilirkişi ile görüştüm, motosikletin debriyajı ile oynanmış, o nedenle 1000-1500 km arasında sürekli zarar görüp, en sonunda sıyırırmış bu yapılan nedeniyle.
(7) Bu oynamayı yapabilecek, tehdit eden 3 it var sadece. Bu nedenle yönetici dahil insanlarla görüştüm, bana söyledikleri, neden araba almıyor muşum, motor istemiyorlarmış! Yani benim aracımla oynanmasını, öldürmeye teşebbüs edilmemi bu yaratıklar onaylıyorlar, motor aldığım için! Sürekli yalan ve çirkeflik dışında da bir şey yaptıkları yok.
Altını çiziyorum, aracımla oynanmış olmasını, neden motor alıyormuşum, motor istemiyorlarmış sebebi ile mazur ve normal gören tahmini 30 daire var bulunduğum binada!
Bu nedenle, benzeri kötü niyetli oynamaları fark etmemi sağlayacak şeyleri öğrenmeye hazırım, ama başka bir şey öğrenmek istemiyorum motosikletin mekaniği vs hakkında.
Ne demişler cehalet her türlü kötülüğün anasıdır. Bizim binada yaşayan karacahil 'dindar' okul mezunu veya değil yaratıklar, ne yapsanız aynı olmaya devam edecekler...
Motorda Honda'nın kendi orjinal alarmı var. Disk kilidi var, sarsıntı olduğunda oda çalıyor. Ama motorun ayarları ile oynarken hiç birisi çalmıyor. Ben de artık, katillerin bulunduğu bir ortama motoru bırakıp kamera ile kaydedecek kadar delirmedim. Katillerden uzak, güvenli yerde tutuyorum motoru. Ve istisnasız tüm oradaki oturanlar için tam bir p.ç gibi davranıyorum herkese. Madem öyle istediniz alın tam size layık komşu modu yani.
Tek çare de bu.
Minds, like bodies, will often fall into a pimpled, ill-conditioned state from mere excess of comfort.
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)