Elbette tercih sizlere kalmış, benim Honda orjinal sis farklarının orjinal halinde, önümdeki tırın üstüne kadar aydınlatıyor, keza iki yan tarafı da aydınlatıyor. Bu nedenle pek çok kez önümdeki araçların dörtlüleri yakarak bana yol verdiklerini yaşadım.... Yani tamam sislerim taciz ediyor.
Bence sorun yok, bu sayede benim üstüme kırma miktarları o kadar çok azaldı ki. Tabi buakşam birinci köprüden Avrupa yakasına geçerken, adamın birisi bu sislerime ve sürekli selektör yapmama rağmen emniyet şeridine girerek, panik frenle durmama sebep oldu. Eğer sis farlarımla bu kadar taciz etmeseydim, eminim neredeyse her gün bu başıma gelecekti. Ne zaman bu taciz eden sis farlarını taktım, o zamandan beridir, önüme araç kıranlar neredeyse istisna haline geldi. Ondan önce her gün defalarca yaşıyordum.
Sözün özü: Biz motosiklet kullanıyoruz, kaporta da vücudumuz, 4 tekerlerden birisinin bizi tehlikeye atacak bir hareket yapmasını takiben, genelde ne korna çalacak zaman, nede sis farlarını yakıp ben buradayım diye gösterecek fırsat olma şansı oluyor. O nedenle, gerekirse taciz olsun, ama bizi görmeleri için, kendimizi onların gözlerine sokalım derim.
Minds, like bodies, will often fall into a pimpled, ill-conditioned state from mere excess of comfort.
Allah Şahidim olsun ki Fatih Aganın motoru yan yatmıştır.
Daha söyleyecek sözüm yoktur hakim bey...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:10 ----------
Tamam siz oldukça haklısınız ama araba veya motor kullanan arkadaşların göz sağlıkları ile oynamak beni endişelendirdi.Bende 4 adet sis farı mevcut alttakiler mercekli olanlar 3 modlu çakarlıdır,
O kare olanlar 18 watt 6 power ledli 1800 lümen ışık verebiliyor,
Yani bu ışık şiddeti ne hodanın ne de başka bir markanın orjinal sis farları veremez.
Açık hava da bile sisler yanıkken yeri aydınlattığına şahit oldum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:15 ----------
Bu parçanın adı duck tail(Ördek kuyruğu)
Yabancı sitelerde görüyorum hep takmışlar motorlara,
Ama faydası olur arka kuyruğu uzatıyor ve çamur gelmiyor,Bu kadar basit
Aslımda bu parça sana ulaştığı zaman hemen takmasan bunu ankarada ki Steona gönderelim kalıbını çıkartsa senin sayende herkes faydalansa nasıl olur???
Çok yanlış, hatalı ve bencilce bir davranış. Eğer dörtlüleri yakarak size yol veriyorlarsa önünüzdekini veya karşıdan geleni körleştiriyorsunuz demektir. İnsanları körleştirerek kaza yapma riskiyle karşı karşıya bırakmaya hakkınız yok. Yazmasam olmazdı.
Bizim en büyük hatamız kendimizi garantiye almaya çalışırken başkalarının hayatını hiçe saymamız. Aynı şekilde davranan birinin bizim hayatımızı hiçe sayabileceğini unutuyoruz.
Değerli dostum, cümlelerinizin altına 'Eğer' insanları yolda birbirlerine saygısı olan, araç sürücülerinin trafik kurallarına uyduğu bir ülkede yaşıyor olsaydık imzamı atardım. Keza Türkiye'den bir EU ülkesine geçtiğiniz andan itibarende benim de tüm kurallara uymak zorunda olduğumu söylemeliyim. Ancak, çok kısa sürede öğrendim ki, siz normal takip mesafesinde tek şeritli yolda giderken, arkanızdan bir yaratığın tamponunuza dokunma mesafesine gelip, hatta dokunarak, korna çalarak sizden yolu boşaltmanızı istediği, bunu yapmadığınızda, sol veya sağ araya girerek, doğrudan sizi öldürmeyi denediği, bunun istisna değil, sürekli yaşadığınız bir olay olduğu, keza sağına soluna hiç bakmadan, şerit değiştirirken, defalarca bu yaratıkların size neredeyse panik fren yaptırdığı. Bu yaratıklara ne yaptıklarını sorduğumda da, benim yolda ne aradığımı, yolu araçlara boşaltmam gerektiğini iddia ettikleri bir toplumda, maalesef sizin gibi medeni ülkelerde olması gereken gibi düşünenlerin hatada olduklarını düşünmekteyim. Ki yakın bir arkadaşım da, 2004 yılında gene kavşağı kaçırıyorum diye, hiç bakmadan sağa kıran bir katil tarafından öldürüldü...
Sonuç: Çok ani bir durumda, hiç birimizin genelde korna çalma, sisleri yakarak kendimizi göstermek için zamanı olamıyor maalesef. Bu nedenle, bizi görmek istemeyenlerin gözlerine kendimizi sokarak, kendimizi güvene almamız doğru ve gereklidir. Aynı sizin düşüncenizde olan bir kaç kişi ile yüz yüze konuştuğumda, benim sislerle bilerek taciz etmemi, en başta çok sert bir şekilde eleştirenler bile beni haklı ve yaptığımı gerekli buldular... Kurallara uyan ölü bir insan olacağıma, kendimi koruyan canlı olmayı tercih ederim.
Arkadaşınızın vefatı çok ama çok üzücü Allahtan Rahmet Ailesine sabır diliyorum.Bende sizin yazdıklarınızı okurken canım gibi sevdiğim dostalrımın böyle it köpek yüzünden kaybettiğimi düşününce gözlerim doldu bir anda
Ama her insan aynı değil arkadaşınızın vefatı sizde büyük bir yara açmış belli ki,
Ben size hak verdim ama her sürücü aynı değil bende araba kullanıyoruz böyle bir motor geldimi şaşırmamak elde değil,
Belki sizler bizler araba kullanırken sağa çekip motora yol veririz ama piskopat çok dikkat etmek lazım,
Yinede sizde haklısınız Arenli arkadaşımızda de haklı ne diyeceğimi bilemedim.
Ben Arenli dostumuz hatalı yazmadım ki? Bulunduğumuz ortama göre davranmak, öncelikle kendimizi güvene almak zorundayız yazdım.
Değerli arenli dostumuz, EU ülkeleri, Amerika, Kanada, Avustralya gibi ülkeler için alternatifsiz tek doğru seçeneği belirtiyor bize. Ancak biz şu anda Türkiye'deyiz. İnsanların okuma ortalaması halen en çok ilkokul 4, insanlar kara cahil. Sürücüler, direksiyona oturdukları andan itibaren, başka bir ruh haline girip, sadece kendi bencilliği ile sürüş yapıyor, başka insanların can güvenliğini hiçe sayıyor, veya en azından hiç umursamıyor. Hukuk ve kurallar ise bu ülkeyle alakalı bir kavram değil, herkes kendi bencil çıkarları için, en ahlaksızca şeyleri hukuk diye alkışlıyor. Elbette, trafik de bundan %100 nasibini alıyor.
Motosiklet sürücüleri olan bizler, can güvenliğimiz açısından yaşadığımız bu ortama göre hareket etmek zorundayız. Ben demiyorum ki, önüne gelene saldır, onları sıkıştır... Sadece seni görmek istemeyenlerin gözüne kendini sok ki, sen hukuk ve kurallara uygun olarak sürüş yaparken, can güvenliğin daha kabul edilebilir seviyeye çıksın. Elbette sana saygılı kullanan çok küçük bir azınlık vardır trafikte, onlar da senin sis farlarını eminim mazur görecektir.
Oldu bu iş 18500 e sıkısın el. Topik uzamasın boş yere
Amerika'daki satılan sürüm olan 2015 Honda NC700X Adventure motosiklet incelemesini, NC750X almayı düşünen arkadaşlarınıza izlemeleri için iletmenizi öneririm, okumak yerine görmek çok daha etkili oluyor.
2015 Honda NC700X Adventure Bike Review
Minds, like bodies, will often fall into a pimpled, ill-conditioned state from mere excess of comfort.
Valla karşılıklı yazışmalarınız aynı fikirde olmayan insanların istenildiğinde ne güzel tartışabildiğini gösteriyor. Farklı fikirleri paylaştığınız için teşekkür ederim. Bende nacizane hem kendi görüşümü hem de kısaca Roadcraft'ın ne dediğini anlatayım.
Motosiklet sürücüleri araçlarının küçüklüğü, farının tek olması gibi bir çok nedenden gözülmezler. Görülmeme nedenlerinden bir tanesi de küçük hacim kaplandığı için kendinden büyük araçlar için tehlike oluşkturmamasıdır. İnsan önce kendisi için tehlikeli olanı arar. Dolayısıyla diğer sürücüler çoğunlukla bizleri görmezler. Bu din, dil, ırk, ülke farketmeksizin aynıdır. Bu nedenledir ki İngiliz polislerinin kitabı Roadcraft'da görmek ve görülmek üzere sürmek, yoldaki pozisyonuı seçmek ve görülmek için uygun kıyafet seçmek konuları vardır. Mesela çok şeritli bir yolda şerit aralarından giderken kendinizi göstermek için en uygun pozisyonu seçmeniz gerekmetedir. Aynı şekilde üzerimize giydiğimiz reflektif kıyafetlerin sebebi de budur. Bir çoğumuzun sisler sürekli açık gitmesinin sebebi de budur. Tabi roadcraft aynı zamanda ileri seviye bir sürücüden trafikteki başka bir araca yön veya hız değiştirmeyecek şekilde dikkatli sürülmesini ister. Bu ifadeye göre de gözleri rahatsız edecek bir sis farı kullanımı uygun gözükmeyebilir. Ben ise çok kuvvetli olan sislerimi sürekli açık kullanıyorum. Ancak hava karardıktan sonra gidiş geliş yollarda karşıdan geleni rahatsız edecekse kapatırım, ancak otoban, e5 gibi bölünmüş yollarda sürekli olarak aynı arabanın arkasında bulunmuyor isem gece gündüz açık tutarım. Neticede motosiklet kullanıyoruz ve kendimizi kollamamız gereklidir.
ÇOK GÜZEL, TAKTIKTAN SONRA YAN PROFİLDEN RESİM ATARSAN SEVİNİRİM. BENDE ALACAĞIM.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:12 ----------
Nerden aldın, linkini verir misin. bende elcik almayıdüşünüyordum, bunlardan alayım hemen
Elcik korumaları ingiltereden getirtim hocam. Malasef Tr'de siyahı yok. Alt ust ettim genede bulamadım. Yetkilisi EnduroMarket onda da beyaz ve Turuncusu kalmış. Tarmaclarla aynı fiyata geldi diyebilirim.
Olcay senin elcik ısıtmalar fayda sağladı mı?çalışma durumu nasıl bilgi verirsen çok güzel olur.
Abi bize de getirsene valla fazlasıyla verelim ücreti yanlış anlama,dün anes motorda elcik ısıtma sordum 150₺ dediler,lastik sormaya gitmiştim,
Sonra dedim bi bakayım şu elcik ısıtmalara komple sökülüp bunlar takılıyor,
Sonra eve gelince aliexpresten araştırdım 9$ mış.
Vay dedim ama lastikleri taktırmaya gittiğimde bunu onların yüzüne vuracam,9$ al 150₺ sat.
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)