Ha gayret olcay hocam olacak gibi. Yanlız o parçayı biliyorum biraz büyük değil mi o?
Ha gayret olcay hocam olacak gibi. Yanlız o parçayı biliyorum biraz büyük değil mi o?
merkezi kilit motorunu diyorsan en ufagi bu model, artik bir yere sokacagiz du bakalim
bu arada ben servise gidip geldim bile.
degismesi gereken parça basit küçük bir plastik. yarin fotograflarim insaallah.
servis yogundu, parca küçük olsa da baya bi sokme takma islemi var.
bir iki gun icinde soker denemelere baslarim.
aslinda dayanamıyorum belki de yarin soker bi tespit yaparim
Tahminim işe yarayacak olan teli ve bir merkezi kilit motorunu satın aldım dün akşam;
Elimde mutlaka röle buton vs vardır kurcalamam lazım malzemeleri
Çayımı içeyim birazdan girişeceğim motora.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Üstat çok doğru yapmışsın numaramı kaldırarak ama benim için sıkıntı olmaz
Zaten facebook ta falan da yazıyor,
Ama ellerin dert görmesin.
Bu arada bu bagaj açma işi güzel olacak merakla bekliyorum,
Bu arada dün eşimle giderken çukurdan geçtik bir baktım gidonun sağ tarafından tıkırtı sesleri geliyor
Eşimi bıraktıktan sonra inceledim sağ elcik korumanın alt bağlantısı kırılmış.(oooooo dedim)
Herhalde bozcaada da gün batımına çıkarken fazla araziye girdim,
Hemen kırık parçayı çıkattım yerine 10'luk somun ve pullarra takviye yaptım şimdi sallatı ses yok ama tek bağlantı tutuyor o da zorlamada kırılabilir.
Kırılırsa uçları açık elcik korumalardan alıcam sadece gidonun dışından bağlanan.
Ben başladım projeye haberiniz olsun, şimdilik iyi gidiyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------
Eveeet, kilidin fabrika tarafından gönderilen plastik zımbırtısını değiştim (bu işi servisler ücretsiz yapıyor normalde, benim ki özel bir durum)
Sonrasında gerçekten anahtar mekanizması yumuşadı. kilit elimde boşta iken sola, yani benzin deposu için çevirdiğimiz kısıma doğru çok rahat dönüyor ama bagaj açma yönüne doğru hissedilebilecek kadar daha sert dönüyordu.
Plastiği değiştikten sonra ciddi bir rahatlama oldu, yerine monte edip denemedim ama daha.
Gelelim otomatik açma sistemine;
bisiklet teli kısmını başarılı bir şekilde kilit mekanizmasına monte ettim.
Şu an hem anahtar ile çalışan teli çektiğimde hem de kendi taktım uzun bisiklet telini çektiğimde mekanizma bagajı açıyor, kilidi yerine monte ettim.
sağ grenajları söküp merkezi kilit motoru için yer baktım, tam ona göre güzel bir yer var ama montaj işini yarına bırakacağım. Bugün spor günüm
Allah izin verirse yarın bitiririm bu işi inşaallah.
Bütün aşamaları fotoğraflıyorum en son detaylı anlatırım, hatta ingilizce konusunda birisi de yardım ederse tüm dünyaya bu konuda bir faydamız olur
Haydi görüşürüz inşaallah.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Gozum ustunde hocam. Pur dikkat seni takip ediyorum... Ingilizce iöin çok teknik terim olmadıkça yardımcı olmaya çalışırım.
Arkadaşlar size bir şey danışmak istiyorum,
Çakmaklığı ve led sislerin açma kapama düğmesini bagaj içine yerleştirecem çünkü dürekt aküden aldım bağlantıyı
Birde aldığım düğme dış kullanıma çok uygun değil o yüzden bagaj içine yerleştirecem fakat bagaj içinde nereye yerleştirirsek daha uygun olur arka tarafında mesafe olmalı
Bana bu konuda yardımcı olursanız çok mutlu ve mesut olucam.
mehmet enis bu konuda şöyle yardımcı olurum, daha önce çakmaklık montajımla ilgili resimler var, orada bagajın dışını görebilirsin. ona göre montaj yaparsın.
fakat butonu bagaja koyman saçma olur, aldığın düğme dış kullanıma uygun olmasa da kolay kolay su geçirip arıza çıkaracağını sanmam.
yine de sen bilirsin.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Sizin paylaşımlarınızı okudum o paylaşımların ekran görüntüsünü de aldım,
Ama yinede insan soruyor işte
Butonu bagajın içine yerleştirme sebebim sis farlarına giden tesisatı direkt aküden çektim,motorun tesisastına
Dokunmadım butonu dışarı koyarsam çoluk çocuk oynabilir sis farlarını açıp bende bir haber akünün bitmesini göze alamam ki böyle bir olay yakın zamanda başıma geldi iki saat takviye kablosu aradım.
Bu yüzden butonu kilitli gözün içine koymak istiyorum.
O zaman araya bir röle koy (aküden direkt gelen hatta) röleye de kontaktan gelen bir hattan buton ile tetik ver.
Yine de sen bilirsin, ama unutma motorun kontağını kapatıp inip gidip sis farlarını kapatmayı unutma ihtimalin çok fazla
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------
Beyler proje bitti.
Motoru toplamadan onlarca kez denedim, topladıktan sonra da 5-10 kere denedim.
Şimdilik şıkır şıkır çalışıyor, kullandıkça bir sıkıntı olursa küçük bir revize isteyebilir belki ama bence çok güzel bir çalışma oldu.
Resim video filan yok hadi naş
BOl bol resim çektim ve sonucu videoladım, ilk fırsatta güzel bir anlatım ile paylaşacağım.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Bugün bagaja çakmaklık ve Led Sis farları için Düğme takma işini bitirdim hayırlısı bakalım
merhaba Arkadaşlar 14/08/2015 tarihinde almış olduğum NC750x DCT motorumda bir dengesizlik var 120 km üstüne çıktığında kafa sallamaya başlıyor bunu hem çantalı hemde çantasız denedim ayrıca elleri bıraktığım anda motor hoooop sağa çekiyor geçen gafta 1000 bakımını yaptırdığımda sorunu belirttim ustalar baktı bir şey yok dediler fakat nc750 için çift dengeleyici şaft daha dengeli daha az vibrasyon diye iddalı bir yazıları var sizce bu dengesizlik neden kaynaklanabilir DCT kullananlarda bu varmı ustanın bir tanesi sağda dct şanzuman var disk sağda falan gibi bir şey dedi lastikten diyecem ama sıfır motorun lastiğinde ne olabilirki bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlar varsa yardımcı olmasını rica ederim.
Ustalar baktı derken? gözle mi baktılar, binip kullandılar mı?
gidon amortisör çatal teker vs kontrol edilmeli, basit bir sıkıntı vardır öyle şey olmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:20 ----------
beni beklemedin neyle delineceğini söylemem için, yapmışsın hayırlı olsun ama işçilik biraz çirkin olmuş
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Sonuçta havya ile deldim olacak o kadar
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:53 ----------
Artı o gözüken kusurlarada bugün siyah silikon çektim hem su geçirmemesi için de hemde estetik olması açısından gayet güzel durdu.
Yalnız ben bugün bir şey farkettim benim göstergede ki saat bir iki çalıştırıp kapadığımdan saat 1:00 gösteriyordu ve ilerlemiyordu bende devamlı ayarlıyordum sebebini bir türlü çözememiştim taki bugüne kadar sis farlarının 9 farklı modda yanmasını sağlayan beyinin sol çıkışında yani sol sis farında kumandadan kapatmama rağmen az da olsa ışık vermesi bugün dikkatimi çekti,
Sistem şu şekilde çalışıyor,taktığım bagaj içindeki düğme haricinde sis farlarını yöneten bir beyin var ister direkt yanma veya çakar moda alma işlemlerini gerçekleştiriyor bunuda yapan küçük bir kumada mevcut.
Bagajın içindeki düğme açık konumda iken kumandadan sis farlarını kapattığımda sol sis farının tam sönmediğini gördüm.Yakından incelediğimde ise sis farının çok kısık bir şekilde yanıp söndüğünü veya devamlı yandığını tespit ettim.Sis farı kumandadan kapatmama rağmen bu şekilde yanık kaldığında ana göstergedeki saat 1:00 konumuna düşüyor ve saat fonksiyonu çalışmıyor,tekrardan ayarlama yapmam gerekiyor.
Büyük ihtimalle sis farının beyni aküye tetikleme yapıyor buda sistemi resetliyor sanki akünün bağlantılarını çıkartmış gibi.
Sebebi buymuş.Yarın eğer vaktim olursa sis farının beynini çıkartıp,gidona aç kapa düğme yapacam ve bu düğmeyi de fara veya farın üstündeki park lambasına bağlıyacam motor çalışır haldeyken düğme vasıtasıyla sisler yanacak veya yanmayacak şekilde ayarlıyacam.Ama çakar modundan fregat etmiş olucam ama ana siteme zarar gelmesinden iyidir.
@mehmetenis
Yeni motorunuz hayırlı olsun. Cbf1000'e göre fren performansı nasıl?
| 500px.com/Arranger | Youtube.com/channel/UCpMYGwzlf5cTevF5uVbXWeg/videos | Flickr.com/photos/132925453@N03 |
dün servise bıraktım 3. test sürüşü yaptılar ve motorda bir dengesizlik olduğunu kabul ettiler bakalım sorun neymiş umarım sadece lastikten kaynaklanan bir durumdur
Sis dedik de, az önce yeni sis farlarım geldi. Eskisinin aynısı gerçi, iki adetti 4 adet olacak.
montaj yapınca fotoğraflarım.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)