Teknik Özellikler nc 750x
Motor Sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, 8 sübaplı, SOHC, paralel çift silindirli
Motor hacmi (cc) 745
Silindir çapı x strok (mm) 77 x 80 mm
Sıkıştırma oranı 10,7 : 1
Yakıt sistemi PGM-FI Elektronik Yakıt Enjeksiyon Sistemi
Maks. Güç (kW@dev/dak) 40.3kW @ 6250 devir/dakika (54.8 ps)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 68Nm @ 4750 devir/dakika
Ateşleme Bilgisayar kontrollü, dijital transistörlü, elektronik avanslı
Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman Çok diskli kavrama, 6 vites
Güç aktarımı Zincirli
Boyutlar (UxGxY) (mm) 2.210 x 840 x 1.285
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1540
Sele yüksekliği (mm) 830
Yerden açıklık (mm) 165
Yakıt kapasitesi (litre) 14,1 lt
TEKERLEKLER
Ön 10 kollu alüminyum döküm
Arka 10 kollu alüminyum döküm
Ön 120/70-ZR17 M/C (58W)
Arka 160/60-ZR17 M/C (69W)
SÜSPANSİYON
Ön 41 mm'lik teleskobik çatal, 153,5 mm esneme aralıklı
Arka Monoshock pro-link amortisör, 150 mm esneme arlıklı
FRENLER
Ön 320 mm Disk, ABS
Arka 240 mm Disk, ABS
Ağırlık 219 kg
SİZCE DOĞRU TERCİH Mİ? 100KM DE NC700 İLE 2.7LT. NC750 İLE DE MÜMKÜN MÜ
Bence honda 750 x ile 700 sahiplerini konturpiyeye yatırdı 700 sahiplerinin biraz beklemesi lazım fiyatlar artacak
geçen c.tesi servise ugradım o sırada yeni nc750x lere baktım ve hakkında bilgi aldım 5bg artış dışında gösterge panelinde ki değişikliler vardı. 750x in 700x e göre eksileri frenler artık kombine abs değil sadece abs bence bu önemli bir nokta servisteki ustanın görüşü maliyeti düşürmek olduğuydu. çok önemli olmayan ama beyenmediğim diger iki eksisi beyaz renk artık iğrenç ötesi olmuş mat ve sanki cilasını unutmuşlar gibi. ayrıca artık motor bölümü siyah boyanmış aşınma, sürtme yada düşmede çizikler armut gibi ortada olur.
Forum'un en başından bir not... çok başarılı bir ön görü doğrusu
CB 500X, aynı özelliklerde ancak 500'lük bir motor, üstelik 700X gibi düşük devirli de değil o yüzden yurt dışında çok daha popüler ve çok satan bir araç 700X, üretimden kaldırıldı, 750X geldi. Bunlar yüzünden de insanlar daha 1 yaşında bile olsa üretimden kalkmış motoru kullanmak istemeyip satıyorlar haklı olarak.
Motosikletin bloğundaki ufak düzeltmeler, göstergesine gelen ufak eklentiler, titreşimde düzenleme, güçte artış... birçok markanın kullanıcılarını dinlemeyip yapmadığı düzenlemeler olduğu için mi bu kadar şaşırdınız
Bence her marka bunu yapmalı, bu değişiklikleri Honda dan çok kullanıcıları talep etti, anketlerde belgelerde tarih tarih ispatlı zaten.
Bukadar düzenleme sonucunda daha da kusursuzlaştı ve 2014 ünü istediğiniz anda alabiliyorsunuz, sipariş verin 5 ay sonra getireyim ama fiyat artarsa karışmam gibi amatör bi firmadan da değil
Piyasadan kalkan tam olarak nedir onuda anlayamadım
Devirsiz motosiklet kullanmak isteyen, denize dağa taşa bakına bakına yol almak isteyen illa ki kollar yukarda cruiser mi kullanmak zorunda, biz düşük devir torkunu tadamayalımmı bence bu konuda muhteşem verileri var NC serisinin, bişeyle kıyaslarsanız yanılırsınız çünkü sıradan değil alternatifi yok
O daha popüler bu şöyle bi mevzu da yok nerde okudunuz bilemiyorum ama kimse böyle şeyler yazamaz çünkü doğru değil, 2012 den beri BMW GS ile birlikte satış rekorları kırıyorlar, birsürü ödülleri var, tek disk dediğiniz olay yılın kombine freni övgülerine boğuldu...
Ben sizin bahsettiğiniz konuların hiçbirine katılamadım nedense
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
750X tarzı bir motosiklet kesinlikle ikinci motorum olacak. Beni teş düşündüren ağırlığı. (duke 125 kilo çünkü) Herhalde 20 30 Bin km'den sonra sorun olmaktan biraz çıkar diye düşünüyorum.
Arkadaşlar selamlar; bugün Nc750x alarak aranıza katılmış bulunuyorum. Yarın birkaç resim paylaşırım saygılar.
Arkadaşlar bana şu NC 750 "X" te sele alçalmış v.s hikayesini biri açıklayabilirmi,
Hondanın kendi sitelerinde bile hiçbişeyin değişmediğini okuyorum, bu sadece yalan yanlış bi söylentimidir
700 sahipleri bile para ayırıyorlar 750 deki alçak seleyi almak için falan, orjinal dışı bi selede değil anlaşılan,
tamamen hayali bişeye inanılmış olabilirmi, yada tüm ülkelerin Honda sitelerine yanlış veri girilmiş olabilir mi
Aynı fikirde olmak zorunda değiliz zaten, ben ürünleri de kötülemiyorum ancak Honda'nın tutumunu eleştiriyorum.
Bahsettiğinizi tüm markalar yapıyor zira kuru riske edemiyorlar. Ama tutup da anket yapıp motor getirmek bizleri enayi yerine koymak değil de nedir. Ülkede keriz var mı'nın yoklamasıdır bu olay başka birşey değil.
Piyasadan kalkan NC 700X. Böyle bir motor artık yok, ufak düzenlemeler olsa aynı isimle rötüşlu model diye devam ederdi ama tersine 700X'i bitirdi, üretimden kaldırdı ve YENİ bir motor çıkardı. Arada dağlar kadar fark var. Diğer türlü olsa NC 700X2 gibi devam ederdi ! O yüzden aslnda iyileştirdi deyip de kendimizi kandırmayalım.
CB 500X'e gelince, sadece ülkemizdekileri değil global forum'ları okursanız CB 500X'in 700'den daha popüler olup daha çok sattığını görürsünüz. İşte Honda da bu yüzden ithal etmeye cesaret edemedi ya.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------
Tam gösterge olmasa da CB 500X'in satış satısına bir örnek:
Adventure Touring Jan-Dec, 2013 compared with Jan-Dec, 2012
Manufacturer Model
YTD 2013 YTD 2012 % Chg
KawasakiKLR650 399 446 -10.5%
BMW R1200 GS 370 305 21.3%
Suzuki DL650A 311 488 -36.3%
BMW G650 GS 298 310 -3.9%
Honda CB500XA 297 0 100.0%
Triumph Tiger 800 XC 205 213 -3.8%
Ducati MTS1200 198 202 -2.0%
BMW F800 GS 172 202 -14.9%
BMW R1200 GS Adv. 164 186 -11.8%
BMW F 700 GS 158 46 243.5%
Hayırlı olsun. Sayenizde anılar canlandı
Her şeyin yenisi, gıcırı güzeldir de, motorun el değmemişi insanı başka bir heyecanlandırıyor
Benim motor daha 3500 de ama fotoğrafları görünce içim gitmedi değil.
Hayırlı olsun bu arada
Aşka düştüm ben de geldim
İyi dileklerinize teşekkürler arkadaşlar. Henüz alışma dönemindeyim şimdilik herşey keyifli gidiyor. Şehir içi trafikde(Maslak-Beylikdüzü arası) eskiden cbf 150 kullanan biri olarak bu motorda herhangi bir şekilde cbf'in kullanım rahatlığını yada yakıt ekonomisini arayacağımı sanmıyorum.
cbf 150 nc nin yanında teker üstü teneke. Kıyas kabul etmez. Ben gymkhana yarışında cbf ile aynı süreyi yaptım nc'de. On numara motor, güle güle kullanın
NC700X tabii ki bir 1200gs değil ama ben bu motoru alıp da şikayet eden (benim gibi sıkleti ağır çekenleri toto problemi hariç) görmedim arkadaşlar, yeni alanlara da güle güle kullanmaları dileğiyle
Merhabalar,
NC750x ile aranıza yeni katıldım. Belki benim gibi cbr250 den geçecekler olursa diye kısaca deneyimlerimi özetlemek isterim.
Gpr 125, cbr250 den sonra üçüncü motorum.
Boyum 1.70, kilo ~80. Ayaklarım parmak ucunda yere basabiliyorum. Bu nedenle geri gitme gibi manevralarda zorlanmadım diyemem. Motorun kontrolü çok rahat ve konforlu. Altı kalın güzel bir motor botu benim boyumdaki kişiler için rahatlık sağlayabilir.
Yakıt olarak daha rodaj aşamasında olmasına rağmen yol bilgisayarının gösterdiği değerler cbr250 seviyelerinde.
Son hız olarak cbr 250nin 140 ta bittiği ve koşullara bağlı olarak birer birer hızlandığı nokta, bu motorda 170 civarında.
Hızlanma olarak rodaj nedeniyle ani tam gaz yapmamaya çalışsamda, daha önce hiç bu hacimde veya motor karakterinde motor kullanmamış biri olarak, 250cc den 750cc ye geçerken gözümde büyüttüğüm kadar büyük bir fark yok. Birde tek silindir cbr250 yüksek devir nedeniyle hız yüksek olmasa bile daha hızlı hissettiriyordu. Bunda kesinlikle sessizlik, az titreşim, rüzgar koruması, konfor hızı hissettirmiyor.
Ağırlık merkezi, oturuş pozisyonu vs, düşük hızlarda çok stabil. Geniş gidon nedeniyle manevraları çok rahat, özellikle kontrada çok hissediliyor.
Bayiler ilginç bir şekilde hala 6000km bakımından bahsediyor. Bu arada bir şekilde teslime yetişmediği için ürün kitapçıklarını vermediler. Acaba 6000 e göre yeniden mi yazıyorlar merak ediyorum.
Bagaj çok kullanışlı. Ancak benim shoei gt air xl kesinlikle sığmadı.
Siyah renk givi motor koruma ile birlikte aldım. Orjinal honda daha güzel görünüyor ancak bu sanki daha koruyucu gibi geldi bana.
Yol bilgisayarında motor sıcaklığı dışında eksik yok. Onun içinde hararet uyarısı var. Anlık yakıt veya kullanılan yakıt gibi veriler benim çok hoşuma gitti.
Sol kumandada sinyal ile korna yer değiştirmiş. Ek olarak cbr 250 de bu kumanda daha ufak ve ele daha yakındı. Birde selektör için sol işaret parmağının altında push button şeklinde bir düğme vardı. Bunda uzun / kısa switch bulunuyor. Debriyaj çekili iken kornaya basmak veya sellektör yapmak daha kolaydı. Tahminime göre zamanla bunada alışırım.
Herkese kazasız belasız güzel sürüşler dilerim.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)