Merhaba arkadaşlar,
Yaşadığım talihsiz, can sıkıcı durumu sizinle paylaşmak istedim. 2012 model kırmızı NC 700 X' im var. 23500 km'de arkadan ses geldi ve fazla binmeyip hemen servise D&B getirdim. Servis yetkilisi hepimizin tanıdığı Gökhan bey kontrol etti ve arka teker bilye dağıtmış olduğunu söyledi. Bu kilometrede yapmasının normal olmadığını söyledi. Kendisi benim nasıl titiz ve sakin kullandığımı bilir. Kendisine araziye girmediğimi hor kullanmadığımı söyledim. Bana öyle kullansan da olmaması gerektiğini söyledi. Motoru bıraktım ve akşam teslim aldım 3 adet bilye değişmiş en kalitelisini kullanmış. 90,00 tl fakat benden tanıdık olduğu için ilk etapta ücret almadılar. Biz bunu fabrikaya yazacağız garanti kapsamına sokmak için olumsuz cevap gelirse sizi ararız dediler. Aradan 1 hafta geçti ve servis sorumlusu Kasım bey aradı fabrikanın garanti kapsamına sokmadığını söyledi. Bende bu saçmalığı Honda Türkiye'yi arayarak şikayetimi bildirdim. Bana 1 hafta sonra döndüler ve onlarda yol şartları v.s gibi bir sürü saçma sapan şey saydılar. Bende kendilerine cbf 150 gibi bir motorla 45000 km aynı yolarda gezdiğimi hiç bir sorun yaşamadığımı fakat 20 bin küsürlük motorda böyle bir şeyin nasıl olabileceği bu motoru on off yani hafif araziye uygun olarak sattıklarını, servis sahibinin dahi böyle bir şeyin olmaması gerektiğini söylediğim halde yanıtları maalesef olumsuz oldu. Başka markalardan böyle bir şey duysam şaşırmazdım fakat Honda beni hayal kırıklığına uğrattı bu konuda. 90,00 tl önemli değil ama insanın midesini bulandırıyorlar. İnşallah benden başka kimsenin başına gelmez çünkü gerçekten soğuttular. Honda'ya kaç tane müşteri kazandırdım. Şimdi acaba yanlış mı yaptım diye kendime sormadan edemiyorum.
Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.
Tüm motorcu arkadaşlarımın, abilerimin ve kardeşlerimin kurban bayramını bu vesile ile kutluyorum.
Merhaba,
Lastik bilyaları dediğiniz gibi o km'lerde ses yapacak kadar bozulmaması gerekir boşluk oluşmaya başlayabilir ama ses garipmiş gerçekten.Ben xt660x'in 40 binde değiştirmiştim.Bilyalarını ve kaldırım merdiven atlama zıplama ne varsa gören bir motordu. Fiyata gelirsek gerçekten bir bilya için çok ödemissiniz. En kral bilyayı 10liraya alırsınız.Tabi servis parçalarındaki fiyatlar pahalı oluyor.
Bir önce aldığım sıfır cbr250'de 2000km'de furş takımı bozmuştu.(Gidonun mesnet içindeki bilyalar).Servise söylemiştim bu durumu takılıyor gidon diye garantiye sokup değiştirmişlerdi. Furş bilyalarıda yol şartlarında etkilenebilir.Bu hondanın bir standartı yok mu yav o ankı ruh haline göremi karar veriyorlar acaba.
Arkadaşlar sahibinden ilanlarında nc patlaması var.Neden herkes motorunu satıyor.bilmemiz gereken bişey mi var.
mototal 19.000 tl.ye aksesuarlı nc700x satmaya çalışıyor.Neden ayağa düştü bu motorlar?bilen veya görüşü olan var mı
Bugün servise ücreti ödemeye gittiğimde servisin sahibi ile tekrar görüştüm ve kesinlikle haklı olduğumu söyledi lakin ödedik geçmiş ola.
---------- Post added at 22:13 ---------- Previous post was at 22:05 ----------
Bu motorların ayağa düştüğü yok. bence çok fazla miktarda satıldı. Fakat insanlar 700 lük deyince çok fazla beklentileri oldu. Durumu iyi olan veya daha fazla hız arayan büyütmek isteyen satıyor.Ben kullanıyorum henüz, talihsiz olayın dışında genelde memnunum. Özellikle benzin konusunda 14 krş ları gördüğüm için binebileceğim en iyi motor olduğunu düşünüyorum. Fakat Honda'nın uyguladığı arada bir saçmalıktan ötürü de motorumdan soğumak istemiyorum. Birde bu motor ayağa düşse 21500 den 22670 e ve en son olarak çok yakın tarihlerde 23300 e çıkmazdı fiyatı. Mototal şayet öyle bir motoru o fiyata satıyorsa aman diyorum. Fazlada bişey söylemiyorum.
500 serileri gelecek nc 750 gelecek diye korkuttular milleti. Ondan insanlar panik yaptı satıyor. Halbuki sürekli fiyatı artıyor motorun. Sıkıntı yok devam
80 000 km boyunca filtrenizi hiç temizlemeyecek misiniz? Yapmayın etmeyin derim, basit bir kağıt ya da sünger filtre değil, daha dayanıklı kesinlikle ama 80bin km çook abartı bir rakam bence, taktıktan 5-6bin km sonra bir açıp kontrol edin derim ben.
Bu arada filtre temizlemek için solüsyon falan da aldınız mı, yoksa direk suyla mı temizlemeyi düşünüyorsunuz? Filtrenin içerisinden bu konuyla ilgili herhangi bir kılavuz falan çıktı mı?
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Tabii ki 80 bin beklemem de. 24000 zaten değişim zamanı normal filtrenin, 48 binde temizlerim devam. Temizleme kiti satılıyor ama almadım ondan. Temizliğe çok var daha Zamanı gelince bakarız
Bu arada arkadaşım arabasında k&n kullanıyor. 70000 km önce taktı ve hiç temizlemedi. Araba biraz fazla yakmaya başladı dedi geçenlerde, temizlik zamanı gelmiş. Demek 80 bin olayı doğru.
rakam biraz abartı, Tr şartlarında en kral filtre 10 binde bir silkelemek istiyor k&n nin temizleme kiti 55 lira ve bir kit 12-13 kez gidiyor diyorlar. 10 binde bir temizleseniz zaten sizin için gayet ekonomik olacaktır.
ayrıca o kadar km temizlenmemesi ve yağlanmaması üzerindeki yağın zamanla uçup/akıp filtrenin kurumasına ve yeterli süzme işlemini yapamamasına sebep olabilir motor kompartmanı ısınıyor sonuçta...
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Adamlar düşük km yazsa yalan oluyor yüksek yazsa yalan oluyor :D Bizim türk kullanıcıları biraz pimpirikli bu konuda. Ben KLX250 nin hava filtresini aldım alalı temizlemiyorum geçen haftalarda kontrol için açtığımda hala tertemiz durduğunu gördüm. Motor asfalt yol görmüyor...Biraz yağsız geldi sadece. Fiyatına göre yenibir filtre yada yağlama işlemi yapabilirim. Motorun sesinde değişme oldumu yada gidişinde ?
arkadaşım her hangi bir patlama yok sahibinden ilanları sürekli takip ediyorum. şu an nc700x 35 tane ilan var bunun 7 tanesi 0km ilan 28 adet ikinci elde ilan var ki bu piyasaya çıkmış nc lere göre normal bir rakkam bence. çünkü maddi açıdan şıkışan olur, başka planları olan olur. bu her motor için aynıdır. yani alırsın her hangi bir motor ama sonsuza kadar sende kalacak diye bir kaidesiyoktur.
Bu arada tüm arkadaşların ve ailelerinin kurban bayramını kutlarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------
Tekrardan Merhaba;
9 Günlük Bayram tatilinin 6 gününde 1700 KM lik bir Ege turu yaptım. Buda oradan bir hatıra Motorumda hiç bir sıkıntı vs. olmadı. 1700 KM de yaklaşık 4,5 Depo benzin harcadım. Yani Yaklaşık olarak 15 - 17 kuruş arası yakmış. Genelde hız ortalamam 100 - 110 Civarlarındaydı. Max. olarakta 193 gördüm. (İzmir - Aydın Otobanında) Yolculuğumun son 400 Km si sağnak yağış altında devam etti. İstanbula geldigimde yağmur durdu
Motorun yol tutuşu vs. konusunda bir sıkıntı çekmedim. Her 100 veya 150 km de bir kez mola verip benzinliklerde oturdum veya bir restoranda yemek yedim. Hem dikkatimi toplamak hemde oturan yerlerimizi dinlendirmek için
Bu arada yukarıda bir arkadaş Benzin ışığı yandıktan sonra kaç KM Gidildğini sormuş. Ben Denedim 100 KM Hızla 75 KM yol yaptım ışık yandıktan sonra. Benzin aldıgımdada 13,8 Litre almıştı yanılmıyorsam. Yani 14,1 Litreden 13,8 Kalmış gibi düşünülebilir.
Girdik bir yolla bakalım kısmetse bende yarın aranızda olurum nc700x alicam gibi imkan olursa fotoları ceker koyarım...
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)