Hayırlı uğurlu kazasız belasız kullan Reşit'im..
Motor o kadar güzelki bulabildiğim tek kusur kornası oldu
Hayırlı uğurlu kazasız belasız kullan Reşit'im..
Motor o kadar güzelki bulabildiğim tek kusur kornası oldu
Hayırlı olsun maşallah çok güzel motor.
Kazasız belasız kullanmanızı dilerim.
Darısı bizlere inşallah
Size bir kaç şey sormak istiyorum.
Bu motoru almadan evvel yamaha xj6 ve kawasaki er6n'i de araştırdınız mı?
Eğer onlar ile kıyaslayıp bu motoru aldıysanız neden Honda'yı tercih ettiğinizi anlatırsanız ço sevinirim.
Motor almama inşallah 5-6 ay kadar kaldı.
Sürüş eğitimleri alıp bu üç motordan birisini almak hayalim var.
Açıklamalarınız benim için kıymetli.
Şimdiden teşekkür ederim.
Teşekkür ederim. Hemen cevaplıyorum.
xj6, er6, hornet, gladius ve nc ye baktım. gladius için suzuki bayisine gittim. Sanki ben onlara motor satacakmışım gibi davrandılar ve motor hakkında hiç detay vermediler. Tutumlarından dolayı eledim. er6'nın bacak konumlanması hoşuma gitmedi. Racing gibi ayaklar çok geriye gidiyor ve uzun yolda çok sıkıcı olabilir bu durum. Hornet zaten TR'ye gelmiyor artık, aslında hornet alacaktım ama olmadı. Pişman mıyım, kesinlikle hayır. Mantıklı bir soru sorduğumda kendime, acaba şehir içinde 100 tane beygire gerek var mı? Kesinlikle yok. Yamahanın müşteriye karşı tutumu hoşuma gitmedi ve almadım. Ayrıca İstanbul'da xj6 yok. Ankara'ya gidip de sıfır motor almak işime gelmedi. Honda'yı tercih sebebim yeni motor oluşu. Az yakması. Oturuş pozisyonunun rahatlığı ve bakkal gibi her yerde servisinin olması. Beğenmezsen diğer ilçedekine gidersin Ben Konşuk motordan çok memnunum bu arada. 3 yıldır düzenli olarak bakıma oraya gidiyorum.
Ben Honda'dan GS2 eğitimini aldım. Bana çok bir şey kattığını söyleyemem. Çünkü cbf 150 ile 20000 km yapıp gittim. Bir kaç alışkanlığımı değiştirdi(ayak konumlanması, doğru oturuş pozisyonu ve fren yaparken nasıl hareket edeceğim gibi) GS3 almayı düşünüyorum çünkü CBF 1000 ile eğitim veriyorlar. Eğitim alıp bu motoru kullanmak tabi çok daha doğru bir hareket olacaktır. Başka sorunuz varsa cevaplarım
Reşit, hayırlı olsun güzel günlerde kazasız belasız kullanırsın inşallah.
Sadece ehliyet alırken ve yazları bir iki sefer memlekette sepetli motor süren birisi olarak
GS1 bile bana çok şey katar diye düşünüyorum
Benim en son varmak istediğim hedef racing makine kullanmak.
Ama onun için daha uzun seneler var
İsteğim hem o zamana kadar bana yetsin hem de beni o makineye hazırlasın.
Dolayısıyla hafif ayaklar geride oturuş beni rahatsız etmez diye umuyorum.
Ama tabi denemeden ne desem boş.
Kawasaki er6n de az yakıyor diyorlar.
Tamam honda da zayıf değil ama
Kawasaki daha güçlü ve hornet gibi uç sınırlarda değil gücü.
Ayrıca bir alt vergi diliminde yer alıyor.
Yılda en fazla 10000 km yapacaksam
yine de Honda Kawasaki'ye göre daha avantajlı olur mu?
GS1 çok uygun olacaktır.
Racing i kiralayıp sürmek bana daha cazip geliyor. Çünkü İstanbul trafiğinde yapılan bir kaç yüz km yoldan sonra eziyet olduğu anlaşılarak pişman olunuyor. eğer sıfır alınmışsa kıyılıp satılamıyor. Falan filan. Tabi zevk meselesi. Herkesin görüşüne saygımız var.
Er6 abartıldığı gibi az yakmıyor. Hele ki biraz sert kullanılırsa 6-7 litre neti var 100 km'de. Daha da fazla yakan arkadaşım var Ama gücü çok yerinde. Tercih edilebilir. Yine diyorum zevk ve tercih meselesi. Kimseye neden aldın, aa keşke şunu alsaydın demek saçma olur. Hem alanın şevkini kırmak hem de motoru kötülemek hoş bir durum olmasa gerek.
Basit bir hesap yapalım.
NC nin 10000 km de yakacağı yakıt = Maksimum 4 litreden hesaplıyorum 400 litre= 4.33 * 400 = 1732 tl
Kawasaki 100 km'de 5,5 tan hesaplıyorum(iyimser) 550 litre = 4.33 * 550 = 2165 tl
Fark = 433 tl Vergi farkı 250 tl. Honda kullanan kişini cebinde kalan miktar 183 lira.
Bu arada honda bakım aralığı 12000, kawasaki'yi bilmiyorum.
Yılda 10000 km için neredeyse hiç fark yok. Dolayısıyla hoşunuza gideni alabilirsiniz.
Xj6 için bir ekleme yapayım. Bugün bir kullanıcısıyla konuşma fırsatı yakaladım ve şehir içi 6.5 litre yaktığını öğrendim. Normal kullanımda. Sevgiler
Hocam 5-6 ay sonra motor almayı düşünüyorum demişsin ve alternatif olarak düşündüğün makinelerin en güçsüzü sanırım nc700.
Ben tam 15 aylık ve 4000 km tecrübesi olan (cbr125 ve cbf150 ile) bir motorcu olarak bugün Reşitin nc'yi kullandım çok kısa bir mesafe.
Makine rodajda ve emanet, çekine çekine çıktım üstüne. 3000 deviri geçmedim ve 3. vitese atmadım bile.
2. viteste 1800 devir gibi gazı 1/10 oranında açtım ve neredeyse üstünden düşüyordum.
Normalde nasıl gittiğini tahmin bile edemiyorum.
Lafı çok uzattım sözün özü uzun ve sağlıklı bir yaşam istiyorsan kesinlikle bahsettiğin motorlardan biri ile başlama bu işe.
Lafınızada yırtık dondan çıkarmış gibi girdim, kusuruma bakmayın ama bunları söylemeden de geçemedim.
Saygılar
@Reşit
12000km çok iyi sanırım. neredeyse otomobil kadar
Kawasaki'nin o kadar yakmasını beklemezdim.
Yaptığınız hesaptan honda galip çıkıyor.
Ayrıca fiyatı da döviz kurlarına bağlı olmakla birlikte yaklaşık 1600TL daha uygun.
Sanırım eninde sonunda alacağım motor NC700S
Açıklamalarınız için teşekkür ederim.
Motorunuz tekrar hayırlı olsun.
İyi geceler
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:47 ----------
@Bekapa
Önerileriniz için teşekkür ederim.
Bahsettiğiniz konudan benim de çekincem var.
Zaten motor almakta kırmızı çizgim alabileceğim kadar eğitim alıp sonra motosiklet almak.
Eğer vakit geldiğinde aldığım eğitimlere rağmen o motora hakim olamayacağımı düşünsem
Makineyi bedava verseler yine de kullanmam.
Yersiz risk alıp kendinı ve etrafını tehlikeye atanlardan hazzeden birisi değilim.
Dediğim gibi bunlar şimdilik sadece hayalim.
Amacım ise motosiklet kullanmanın keyfine varmak.
Tavsiyeleriniz için tekrar teşekkürler.
Özellikle bence tecrübeli birisinin bu motordan çekinmesi
benim için önemli bir detay.
Söylediklerinizi aklımda bulunduracağım.
İyi geceler
50 hp lik motora +20cc yüzünden gelen ekstra 300 tl vergi ile yaklasık 2000 km yol yapılabiliyor bu motorla.
Yani yıllık 10 bin km yapan normal bir motorcu için 3.8 lt*4.36*10.000 km yıllık 1.650 tl benzin masrafı + 291 tl fazladan vergi vergi 1.941 tl
Kawasaki ninja 650 ile 10.000 km yol 4.8lt*4.36*10.000km yıllık benzin masrafı 2.093 tl
Ninja 650 ile arasında yıllık 160 tl oynadı 15.000 km yapılsa 380 tl oynar.. Türkiye motosiklet pazarı için yakıt tüketimi açısından bir devrim gibi durmuyor.
+ 20cc olmayaydı iyiydi En azından 10.000 civarı kullananlar için pek bir kar'ı yok. 15.000 km yapanlar içinde 3 yılda 1.000 tl kar bu motoru seçmek için çok belirleyici görünmüyor
Not: Marka, dizayn beğenisi, distiribitör arası olabilecek farklar ele alınmamıştır
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:36 ----------
Hesap tam öyle değil gibi
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:39 ----------
Hocam ben sizin tablonuzu görmedim bir önceki sayfaya göre yorum yaptım iki tablo olmuş ard arda. Bir iki değeri çok az farklı almışız iki silindirliler için pek bir fark yok sizinde söylediğiniz gibi
Tüm CBF 150 kullanıclarının en aktif düşündüğü motor nc700 sanirim :D CBF insanaları yontuyor sanirim Bu motor bir ikinici ele düşsün sonraki alacağım motor bu olcak sanırım.
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Şunu unutmamak lazım ki benzin parası adama her alışında koyuyor, oysa vergiyi yılda iki kere veriyorsunuz. Benim için bir geziye çıkmadan önce ne kadar yakarım hesabı yapmamak gerçekten paha biçilemez. Ayrıca diğer motorlarla aradaki yakıt farkı şehir içinde 2 litreden fazla olacaktır. ER-6 serisi gerçekten az yakan bir motor ve karşılaştırma bununla yapıldığında bile NC ekonomik çıkıyor. Siz bir de Hornet'le, GSR600'le veya Fazer ile kıyaslayın bakalım nasıl olacak ? Yakıt konusunda bir tek BMW'ler bunun yanına yaklaşabilir ki onların da fiyatları malum. Özetle hızla işi olmayan ve yakıt tüketimine önem veren adamın tek tercihi bu motor olmalıdır. Ayrıca motorla alakası olmayan otomobil sürücülerine bu performansta olan bir motorun onların araçlarından az yaktığını söylemenin keyfi de bambaşka olacaktır .
Motorun kullanıcıları sürekli olarak torkunun çok yüksek olduğunu söylüyorlar. Aslında motorun torku hacmine göre gayet normal ancak bu torku sizin beklemediğiniz kadar düşük devirde vermesi bu hissi ve sürüş keyfini sağlıyor. İnsanlar çoğunlukla 12 bin devir çevirip 100 küsür beygir veren, maksimum torku ancak 10 bin devirde NC700 seviyesine gelen motorların peşine takılıp gidiyorlar. Oysa NC700'ün 62 Nm verdiği 4750 devirde onların motorları daha 30 Nm torklara ulaşmış oluyorlar. Siz 2000 devirlerde belki 30 Nm ile rahat rahat kalkış yaparken diğerleri kendilerini yırtıyorlar. Ama onlar güçleriyle 220 ve üstüne uzayıp giderken siz 190'da kalıyorsunuz. Doğrusu 150 km/h süratin üstü beni hiç mi hiç ilgilendirmiyor.
6,5 lt xj6 'da benim şimdiye kadar kesinlikle görmediğim bir rakam...mutlaka bir yanlışlık vardır...karışık kullanımda yedeğe geçmeden hep 300 km üzeri kullanıyorum...yedek hariç 13,5lt alıyor...3,5 lt'de yedeği var...5 lt olabilir ama 6,5 için özel çalışmak lazım
her fırsat elinde vardı,o ise sadece milletini düşündü.....
buyruun
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)