Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda NC700X / 750x & NC700S / 750S Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #721
    TAYFUNBORA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2011
    Şehir
    Samanyolu Galaksisi
    Motosikleti
    Ktm 690 Sm
    Ben de Konşuk motorun çok iyi olduğunu düşünmekteyim.Hem kendi gidip gelmelerimden hem de çevremden hep iyi olduğunu duymuşumdur.
    https://www.youtube.com/user/funtay34
    http://instagram.com/tayfunboralegend/
    https://www.facebook.com/tayfun.bora


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #722

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1000L
    Reşit selamlar,
    Ben Güngör'e bir tavsiye ile gittim. Hiçbir bağım da yok oradaki arkadaşlarla. Ama muhtemelen bahsettiğin kişiden aldım bende motorumu. Ama inan hiç öyle bir yaklaşım görmedim. Servis konusuna gelince de bir taraftan bizleri haklı görüyorum, işçilik vs ücreti konusunda. Ama işveren tarafından baktığımda orada belirli bir süre adam/saat harcanıyor ve bunun bir bedeli var. Zaten ticari işletmelerin hiçbiri hayrına bir iş yapmazlar. Makul bir fiyat konmasına çok karşı değilim. Bir arkadaşım Nissan'ın bayisi olduğu için biliyorum, genelde araba satışlarında bayiler %1-2 civarı rakamlar kazanırlar. Motosiklette de bu farklı değil çok. Ve sadece galerisi olan pek bir yer bulamazsın zaten. Bu firmaların temel gelir kaynakları servis ve aksesuar satışıdır. Ben herkes rızkını bir şekilde kazanacak gözüyle bakıyorum. O yüzden çok takılmadım servisteki fiyat olayına. Ama bahsettiğin eski Goldwing'i yeni fiyatından satma olayını merak ettim. Gidip soracak samimiyetim de var. Bir ara onlardan da öğrenirim. Arzu eden olursa da burada anlatırım. Benim genelde servis konusunda ki değerlendirmelerim oradaki işimi hızlı ve düzgün bir şekilde halletmeleri, çok fahiş bir fiyat konulmaması ve oradaki samimi hava üzerine kurulu. Bu yüzden Güngör ve Esengül'ü önermiştim. Konşuk ve Anes konusunda yorum yapamam. Ama Mototal ve Pazarbaşı konusunda bende kimseye tavsiye veremem.

  3. #723

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Servis olarak şu zamana kadar Mototal, Anes, D&B motora gittim. En son Mototal'da yağ değişimi için 140 küsur tl fatura çıkarmışlardı. Zincir temizleme, yağlama da istemiştim, bütün o süreyi işçilik olarak yansıtmışlar. Neyse bunun ardından 3 bin km sonra CBR250R'ın motoru yağ eksilmesinden dolayı hasar gördü, ilk başta Mototal'a gittim. Bir hafta oyaladılar, sıra gelmemiş, motor açılmamış vs. Sıra gelince de en az 1 hafta fabrika garanti kapsamına girer mi diye sorgulama sürer diyordu. Ayrıca sürekli garantiden olmayabilir, bunun yağı eksik kalmış diye söyleyip söyleyip sinir ediyordu. Halbuki bütün bakımları ve yağ değişimleri zamanında yapıldı. Son olarak da parça ellerinde yok, parça bekleme süresi için de 1 ay veriyordu. Yani peki desem 1,5 ay motoru yatıracaktım.

    Sonra telefonla öncesinde sorup, hasarlı motoru geri aldım ve Anes'e gittim, adamlar abartısız 2 günde garantiden motoru yaptı. Perşembe bıraktım, cumartesi sabahı teslim aldım. O yüzden Anes iyi bence . Yine de bütün bakımlara D&B'ye gidiyorum, en uygun fiyatlısı o. Bir de tabi en yakını. Yağımı da kendim götürüyorum ama servisten alınınca değişime para almıyorlar. En son 18 bin bakımı yağ hariç 63 tl tutmuştu. D&B'yi de tavsiye ederim kısacası.

  4. #724
    hocaseko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2011 XJ6 , 2014 MT 07 abs , 2018 cbr 650 FA
    Alıntı karaeser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bugün 6.000 km bakımını yaptırdım, 174 TL ödedim. Genel olarak çok sıkıştırmadan uzunca yol yaptım. İlk kez 3,55LT/100KM'lik değer gördüm. 80km bakımdan önce, 180km bakımdan sonra yol yaptım. Şaşırdım kaldım, bu süre içerisinde 180 km hıza bile çıktığım oldu. Ortalama 100-120 km gittim. Anlayamadım, paylaşayım istedim.
    motosikletimi övmek yada yarıştırmak için değil diyerek bir konuda fikir almak istiyorum...ben sürekli 100-130 aralığında motosikletimi kullanıyorum...radarların yerini bildiğimdem aralarda da kaçamaklarım oluyor hiçbir zaman 4.4 LT tüketimi geçmedim.bu durumda hangi motosiklet ekonomik oluyor? arada 30 hp ,70cc hacim farkı var...tork verileri yakın yalnız xj6 daha yüksek devirde torkunu veriyor...bu denklemi beraber çözersek sevinirim...ben şahsen karar veremedim (lütfen honda yamaha tartışmasına girmeyelim)
    her fırsat elinde vardı,o ise sadece milletini düşündü.....

  5. #725
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı hocaseko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosikletimi övmek yada yarıştırmak için değil diyerek bir konuda fikir almak istiyorum...ben sürekli 100-130 aralığında motosikletimi kullanıyorum...radarların yerini bildiğimdem aralarda da kaçamaklarım oluyor hiçbir zaman 4.4 LT tüketimi geçmedim.bu durumda hangi motosiklet ekonomik oluyor? arada 30 hp ,70cc hacim farkı var...tork verileri yakın yalnız xj6 daha yüksek devirde torkunu veriyor...bu denklemi beraber çözersek sevinirim...ben şahsen karar veremedim (lütfen honda yamaha tartışmasına girmeyelim)
    Yakıt tüketiminden yana birde bakım maliyetlerinide göz önünde bulundurmak lazım misal 12 bin bakımının maliyeti 500 tl olursa o motor 100 kmde 4 litre bile yaksa ekonomik olmuyor emsallerine göre yani
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  6. #726

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1000L
    Alıntı hocaseko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosikletimi övmek yada yarıştırmak için değil diyerek bir konuda fikir almak istiyorum...ben sürekli 100-130 aralığında motosikletimi kullanıyorum...radarların yerini bildiğimdem aralarda da kaçamaklarım oluyor hiçbir zaman 4.4 LT tüketimi geçmedim.bu durumda hangi motosiklet ekonomik oluyor? arada 30 hp ,70cc hacim farkı var...tork verileri yakın yalnız xj6 daha yüksek devirde torkunu veriyor...bu denklemi beraber çözersek sevinirim...ben şahsen karar veremedim (lütfen honda yamaha tartışmasına girmeyelim)
    Selamlar,
    Bence hangisinin ekonomik olduğu konusu çok az bir farkla NC700X olur diye tahmin ediyorum. Netice de 6.000km de bir bakıma gidiyor, yakıt olarak 3.5 civarı yakıyor. sürekli o aralıkta kullanıyor ve trafikte değilsen daha bile aşağıya inebilir bence. Ama motor hacmi yüzünden bir üst dilimeden vergi ödüyor. O nedenle yakındır diye düşünüyorum. Ama sırf az bir ekonomi farkı için değiştirmeni önermem, benimde NC700X almadan önce baktığım motorlardan biriydi xj6.

  7. #727

    Üyelik
    16 Mart 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Triumph Street Triple
    Alıntı hocaseko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosikletimi övmek yada yarıştırmak için değil diyerek bir konuda fikir almak istiyorum...ben sürekli 100-130 aralığında motosikletimi kullanıyorum...radarların yerini bildiğimdem aralarda da kaçamaklarım oluyor hiçbir zaman 4.4 LT tüketimi geçmedim.bu durumda hangi motosiklet ekonomik oluyor? arada 30 hp ,70cc hacim farkı var...tork verileri yakın yalnız xj6 daha yüksek devirde torkunu veriyor...bu denklemi beraber çözersek sevinirim...ben şahsen karar veremedim (lütfen honda yamaha tartışmasına girmeyelim)
    Aslında sürekli belli hızlarda sabit ve/veya ani hızlanmadan seyirlerde motosikletler yada herhangi motorlu bir aracın yakıt sarfiyatı minimum yakındır bu da sıfır olamayacağından araçlar arasında çok büyük farklar oluşmaz, bu yüzden ekonomide diğer maliyetlere bakmakta yarar var, bakım maliyeti vergi vs. ancak iş şehir içi kullanım ani hızlanmalar yavaşlamalar biraz daha agresif kullanıma geldiğinde araçların yakıt sarfiyatı maximumlara çıkar işte burada farklar ortaya çıkar nc serisinin iddialı olduğu yer burası çünkü fazla devir çevirmeden kullanım rahatlığı var, ama dediğiiz gibi ekonomiklik kullanıma ve kişiden kişiye değişiklik gösterir.

  8. #728
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Alıntı twili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Reşit selamlar,
    Ben Güngör'e bir tavsiye ile gittim. Hiçbir bağım da yok oradaki arkadaşlarla. Ama muhtemelen bahsettiğin kişiden aldım bende motorumu. Ama inan hiç öyle bir yaklaşım görmedim. Servis konusuna gelince de bir taraftan bizleri haklı görüyorum, işçilik vs ücreti konusunda. Ama işveren tarafından baktığımda orada belirli bir süre adam/saat harcanıyor ve bunun bir bedeli var. Zaten ticari işletmelerin hiçbiri hayrına bir iş yapmazlar. Makul bir fiyat konmasına çok karşı değilim. Bir arkadaşım Nissan'ın bayisi olduğu için biliyorum, genelde araba satışlarında bayiler %1-2 civarı rakamlar kazanırlar. Motosiklette de bu farklı değil çok. Ve sadece galerisi olan pek bir yer bulamazsın zaten. Bu firmaların temel gelir kaynakları servis ve aksesuar satışıdır. Ben herkes rızkını bir şekilde kazanacak gözüyle bakıyorum. O yüzden çok takılmadım servisteki fiyat olayına. Ama bahsettiğin eski Goldwing'i yeni fiyatından satma olayını merak ettim. Gidip soracak samimiyetim de var. Bir ara onlardan da öğrenirim. Arzu eden olursa da burada anlatırım. Benim genelde servis konusunda ki değerlendirmelerim oradaki işimi hızlı ve düzgün bir şekilde halletmeleri, çok fahiş bir fiyat konulmaması ve oradaki samimi hava üzerine kurulu. Bu yüzden Güngör ve Esengül'ü önermiştim. Konşuk ve Anes konusunda yorum yapamam. Ama Mototal ve Pazarbaşı konusunda bende kimseye tavsiye veremem.
    Yağ değişimine bu kadar para alınmaz, ben hala bunu savunuyorum. Sonuçta sattığı yağdan da para kazanıyor. Hava filtresi, balata vs değişimleri için işçilik almak gayet mantıklı ama iki tane tapa sökeceğim diye 70 küsur lira işçilik alınmaz. Goldwing konusunu da sorun lütfen. Satıştaki kişi gayet güleryüzlü falan ama muhalefet olunduğunda içindeki şeytan çıkıyor ortaya.

  9. #729
    canekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2011
    Motosikleti
    NC700x
    Ben yine kıllık yapacağım

    Bakım aralığı 12.000km de 1. yani periyodik bakım süresi budur. bu nedenle 6.000 de 1 yapılan yağ değişimi masrafı tamamen keyfidir. Şart değildir.O yüzden ekonomi kısmına bakılırken 6.000 de 1 bakım yada yağ diye karşılaştırmak doğru olmaz. Yamaha yıda 3.000 de bir sokmak gerekir aynı bakıma.

    NC nin makinası sonuçta bir otomobilden daha devirli değil(ki çoğumuzun bildiği gibi motoru honda otomobile ile motosiklet departmanının ortak çalışması) haliyle 12.000 de 1 bakım çok anormal değil. bmw senelerdir 10.000 de bir yağ değişimi-bakım periyodu veriyor kimse düşünmüyor.

    1-2 seneye honda nın racingler hariç tüm motorları min. 10.000 km bakım periyoduyla satışa çıkarsa şaşırmayacağım, başka firmalarda bunu izleyecektir.
    twili bunu beğendi.

  10. #730
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    CBF1000'in de 12bin değil mi yağ değişim periyodu?
    www.motorumla.net

  11. #731
    canekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2011
    Motosikleti
    NC700x
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBF1000'in de 12bin değil mi yağ değişim periyodu?
    doğrudur.
    http://cbf1000.wikispot.org/Maintenance

  12. #732

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1000L
    Alıntı canekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yine kıllık yapacağım

    Bakım aralığı 12.000km de 1. yani periyodik bakım süresi budur. bu nedenle 6.000 de 1 yapılan yağ değişimi masrafı tamamen keyfidir. Şart değildir.O yüzden ekonomi kısmına bakılırken 6.000 de 1 bakım yada yağ diye karşılaştırmak doğru olmaz. Yamaha yıda 3.000 de bir sokmak gerekir aynı bakıma.

    NC nin makinası sonuçta bir otomobilden daha devirli değil(ki çoğumuzun bildiği gibi motoru honda otomobile ile motosiklet departmanının ortak çalışması) haliyle 12.000 de 1 bakım çok anormal değil. bmw senelerdir 10.000 de bir yağ değişimi-bakım periyodu veriyor kimse düşünmüyor.

    1-2 seneye honda nın racingler hariç tüm motorları min. 10.000 km bakım periyoduyla satışa çıkarsa şaşırmayacağım, başka firmalarda bunu izleyecektir.
    Ya zaten keyfe keder olduğunu kabul ettik. Mevzu keyfe göre gitsekte neden bu kadar aldıkları üzerine çıktı. Ama ben iyiki gitmişim dedim balataları yiyip bitirdiğimi görünce.

  13. #733
    canekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2011
    Motosikleti
    NC700x
    Alıntı twili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya zaten keyfe keder olduğunu kabul ettik. Mevzu keyfe göre gitsekte neden bu kadar aldıkları üzerine çıktı. Ama ben iyiki gitmişim dedim balataları yiyip bitirdiğimi görünce.
    Seni biliyoruz sen konu dışısın
    Hani tartışma olmasın vs. deyip. 30hp/70cc muhabbeti yapıp sonra hangisi ekonomik diye konunun başından beri ara ara benzer mesaj atan arkadaşımız (hocaseko) için yazdım.

  14. #734

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    Alıntı canekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunu ilk defa duydum, servisler 6000km de değiştirilmeli diyor ben de oyle yapıyorum, sonucta sıralı 4 silindir yuksek devir ceviren 1000RR türevi bir motor, yağ özelliğini 12 bin km de kaybeder diye düşünüyorum.

    hazır NC700 başlığındayken sorayım, 6. viteste 120-130 gibi hızlarda kaç devir çeviriyorsunuz?

  15. #735
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güngör'ün servis olayı berbat ötesi. Çok kalitesizler...
    Madem servis muhabbetleri çok dönüyo konuda bende bi kaç bişey yaziyim.Güngör den çektiklerimi zaten forumda çok kez anlatmıştım.

    2011 Mart ayının başında 500 tl kaporamı verdim cbr 125 almak için.Kapora verdiğime dair kağıt verdiler.Haziranın en geç 5-15 arası motor elinde dediler.Renk seçme imkanım var mı dedim,şansa ne gelirse dediler.İyi tamam dedim.Haziran da belirttiğim süreye gelince bırakın ortada motor olmasını,ne zaman gelir bilmiyoruz dediler.İstanbul da hiçbir bayide de yoktu.Neyse dedim ben kaporamı geri aliyim,elimde kağıt var bu tarihte teslim yapıcaz diye.Kaporayı veremeyiz dediler Kaporayı da gittim aldım.Şans eseri sahibinden de gördüğüm ilanda Bağcılar Anes motorda son bir adet cbr 125 vardı hemde istediğim renk.Sabahın 5inde bayinin önüne gittim bekledim öğleye doğru motoru aldım çıktım.

    Motoru aldıktan sonra servise güngöre götürdüm hep.Artık şans eseri mi,benim talihsizliğim mi bilmiyorum ama yağ değişiminde motoruma scooter yağı koydular.Eve gittiğimde faturaya baktığımda fark ettim.Aradım,dedim böyle böyle cbr 125 e scooter yağı koymanın mantığı nedir diye sordum.''Hiç bi zararı yok daha iyi gider hatta'' dedi telefonda ki

    Hadi bunları da geçtim,daha sonra da motoruma kısa fren ve debriyaj manetleri aldım.Taktırmaya güngör e gittim.1-1,5 saatte taktılar 2 maneti.Sonra yola çıktım,Tuzla'dan Caddebostan'a doğru giderken motor bağırmaya,kasılmaya başladı.Biraz hızlıydım bi anda kitledi motor,takla atıyodum.Sağa çektim düşündüm ne olabilir diye anlam veremedim.Motor çalışıyo ama ön teker dönmüyo kitliyo.Neyse 1 saat yolun etrafında bekledikten sonra motor soğudu çalıştırdım tekrar servise götürmek için yola çıktım kasma filan yapmadı pendiğe kadar derken servise 2 km kala yolda kaldım.Yine motoru biraz durdurarak bi süre sonra çalıştırdım.Sonra sorunun nedeni servise götürdüğümüzde çıktı.Güngör de manetleri takan usta birşeyleri yanlış yapmış,ön fren kendi kendine kitlemiş.Neyse yine 1 saat uğraştılar,ustaya dedim bu sefer bişey olmaz dimi diye ? Yok olmaz dedi yolladı.Tuzla 'ya döndüm motoru garaja çektim.Bi gün sonra çalıştırdım dolaştım bi süre sonra yine aynı şey.Sonra tekrar servise gittim bi şekilde,tekrar yaptı.Tuzla'ya bi döndüm yine aynı Dedim sizin gibi usta nın allah bin belasını.... Bu sefer babamla gittim,babamda sinirlendi servise girdik.Adam bu sefer yapacağını söyledi.Ve o gün serviste babam içeri girip fren manetini kendi halletti nerdeyse.O günden sonra sıkıntı yaşamadım.

    Daha sonra aradan baya bi süre geçtiğinde ipone zincir temizleme spreyi almak için güngör e gittim.İçeri girdim ipone zincir temizleme spreyi almak istediğimi söyledim bana beyaz renkli zincir yağlama spreyi verdi.Israrla zincir spreyinin renksiz olduğunu,bu ürünün ipone un renkli zincir yağlayıcılarından olduğunu söyledim.Hayır dedi olur mu öyle şey ben kaç senedir satıyorum bunu dedi neyse aldım bende.Eve döndüm baktım sıkıyorum spreyi bakıyorum bu bildiğin yağlayıcı.İnternetten de baktım yağlama spreyi sıktı.

    Uzun lafın kısası şahsen ben çok sorun yaşadım.Ama kaza yaptığımda parçaları çok kısa sürede ve çok ucuza temin ettiler.Bazı servisler farklı fiyat çıkarıyor çünkü.Hakkı yenmeyecek ustalar var.Adını hatırlamıyorum bir tane usta var Servis in başında,şahsen o olmasa motordan anlayan tek bir insanoğlu yok orada.Parça siparişi vereceğimde servisteki adama parçayı söylüyorum bulamıyo.Bilgisayardan ben gösterdim de buldu zar zor.

  16. #736
    hocaseko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2011 XJ6 , 2014 MT 07 abs , 2018 cbr 650 FA
    arkadaşlar xj6 için 4000km'de bir bakım aralığı var...150-200 arası fiyat veriyor servisler...
    her fırsat elinde vardı,o ise sadece milletini düşündü.....

  17. #737

    Üyelik
    15 Haziran 2012
    reşit bey bende merak ettim.gerçekten bir honda bayine sahtekar dedirtecek ne yapmış olabilir.

  18. #738
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı hocaseko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar xj6 için 4000km'de bir bakım aralığı var...150-200 arası fiyat veriyor servisler...
    çok kısa değil mi kullanım kitapçığında yazan 4 bin midir yoksa kendi isteğinizle değiştirdiğiniz rakam mı
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  19. #739
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok kısa değil mi kullanım kitapçığında yazan 4 bin midir yoksa kendi isteğinizle değiştirdiğiniz rakam mı
    Yanlış 3000 de bir...

  20. #740
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Xj6'nın da yağ değişim periyodu 10 bindir bu arada.

    1000 km (600 mi) - 10000 km (6000 mi) - 20000 km (12000 mi) - 30000 km (18000 mi) - 40000 km (24000 mi)

    Resmi kaynak: http://www.yamaha-motor.eu/uk/servic...als/index.aspx

    Aslına bakarsanız NC700 serisi servis anlamında aslında çoğu motorla aynı. Türkiye şartları zırvasından dolayı çoğu motorun bakım aralığı 3-5 bin biliniyor.
    Yakıt olarak biraz ekonomik XJ6 ile kıyaslanırsa. Dağlar kadar fark yok. Ayrıca Xj6 daha ucuza satılıyor.

    Bence NC serisi hakettiğinden daha pahalıya satılıyor.
    www.motorumla.net


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler