Honda NC700X / 750x & NC700S / 750S Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
15 Kasım 2022, 12:29
#7221
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Motor yapısı illa ki fark eder. Ama usta bir sürücü her motoru limitlerine kullanır. Özellikle cross yapmış kişilerin maharetlerini geziler de görüyorum. Benim NC ile geçemediğim yerlerden NC yi benden alıp rahatça geçiyorlar
Kağıt üzerinde görülen motor 6 kg hafifleyerek 3 cm sele yüksekliği indirilmiş.Bu durum çok fark oluştururmu virajda?
İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.
Reklamlar
-
15 Kasım 2022, 13:26
#7222
blueway2 adlı üyeden alıntı
Kağıt üzerinde görülen motor 6 kg hafifleyerek 3 cm sele yüksekliği indirilmiş.Bu durum çok fark oluştururmu virajda?
Virajda fark yaratan en önemli unsur geometri ve süspansiyondur. Geometride trail ve aks açıklığı en önemli unsurlar, sonrasında ağırlık merkezinin yeri geliyor (NC'de zaten oldukça aşağıda). Dolayısıyla trail ve aks açıklığı değişmediyse pek bir şey değişmemiştir.
Süspansiyonun da meh olduğunu biliyoruz zaten. (Nedense halen yeni SFF BP USD süspansiyonu bu modele koymadılar...) Görüntü o ki: Yeni Transalp'in motorunu illa ki daha yol odaklı (ön-arka 17" alaşım jantlı) yeni bir modele koyup NC'yi artık tarihe gömecekler...
-
15 Kasım 2022, 15:09
#7223
Cyan adlı üyeden alıntı
Virajda fark yaratan en önemli unsur geometri ve süspansiyondur. Geometride trail ve aks açıklığı en önemli unsurlar, sonrasında ağırlık merkezinin yeri geliyor (NC'de zaten oldukça aşağıda). Dolayısıyla trail ve aks açıklığı değişmediyse pek bir şey değişmemiştir.
Süspansiyonun da meh olduğunu biliyoruz zaten. (Nedense halen yeni SFF BP USD süspansiyonu bu modele koymadılar...) Görüntü o ki: Yeni Transalp'in motorunu illa ki daha yol odaklı (ön-arka 17" alaşım jantlı) yeni bir modele koyup NC'yi artık tarihe gömecekler...
Amörtisörlerde herhangi bir değişiklik yok yeni kasada.Trail ve aks açıklığıda aynı.Pek bişey değişmemiştir o zaman tmm.
Gömmemelerini umut ediyorum ben.Gömmemeliler.
İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.
-
15 Kasım 2022, 21:21
#7224
Arkadaslar selamlar 4-5 ay önce nc750x aldım merak ettiğim bir soru var. Ortalama yakıt tüketimi, depo yedeğe düşünce 0,1L 0,2L diye saymaya başlıyor sanırım yedek depoda kaç litre benzin yaktığımızı gösteriyor. Kaça kadar gidiyor bu gösterge? zor durumda kalırsam bilgim olsun.
-
15 Kasım 2022, 21:40
#7225
zealous adlı üyeden alıntı
Arkadaslar selamlar 4-5 ay önce nc750x aldım merak ettiğim bir soru var. Ortalama yakıt tüketimi, depo yedeğe düşünce 0,1L 0,2L diye saymaya başlıyor sanırım yedek depoda kaç litre benzin yaktığımızı gösteriyor. Kaça kadar gidiyor bu gösterge? zor durumda kalırsam bilgim olsun.
3.5 lt ama 2.8 de iken al derim. Çünkü 3.1 litre iken yolda kaldım : )
-
15 Kasım 2022, 22:08
#7226
zealous adlı üyeden alıntı
Arkadaslar selamlar 4-5 ay önce nc750x aldım merak ettiğim bir soru var. Ortalama yakıt tüketimi, depo yedeğe düşünce 0,1L 0,2L diye saymaya başlıyor sanırım yedek depoda kaç litre benzin yaktığımızı gösteriyor. Kaça kadar gidiyor bu gösterge? zor durumda kalırsam bilgim olsun.
Ben 2,6 da yolda kaldım. Ardahan da 3 benzinlik geçtim benzin yoktu 😀
Ayrıca uzun süre limitleri zirlarsan benzin pompası sürpriz yapıyor. Onun için hemen benzin almaya çalış
-
16 Kasım 2022, 13:47
#7227
Cyan adlı üyeden alıntı
Virajda fark yaratan en önemli unsur geometri ve süspansiyondur. Geometride trail ve aks açıklığı en önemli unsurlar, sonrasında ağırlık merkezinin yeri geliyor (NC'de zaten oldukça aşağıda). Dolayısıyla trail ve aks açıklığı değişmediyse pek bir şey değişmemiştir.
Süspansiyonun da meh olduğunu biliyoruz zaten. (Nedense halen yeni SFF BP USD süspansiyonu bu modele koymadılar...) Görüntü o ki: Yeni Transalp'in motorunu illa ki daha yol odaklı (ön-arka 17" alaşım jantlı) yeni bir modele koyup NC'yi artık tarihe gömecekler...
Mevcut Nc'lerin akıbeti ne olur o zaman,bi aksiyon almaya gerek varmı?
İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.
-
16 Kasım 2022, 16:07
#7228
blueway2 adlı üyeden alıntı
Mevcut Nc'lerin akıbeti ne olur o zaman,bi aksiyon almaya gerek varmı?
Zannımca bizim memlekette NC'ye bir şey olmaz Olsa da ne kadar değer kaybedecek? Hani piyasası %10 düşse ne olacak? Mutlak değerde para değil, yeni motosiklet almak her türlü çok pahalı zaten.
-
23 Kasım 2022, 11:12
#7229
blueway2 adlı üyeden alıntı
Mevcut Nc'lerin akıbeti ne olur o zaman,bi aksiyon almaya gerek varmı?
dikkat ederseniz diğer modellerde km/fiyat oranı yüksektir. çok nadir 100 bin km üzeri (ortalama fiyat ile) kimse alım yapmaz. Ama nc blok olarak 200 bin den sonra çok düşer bence.
Ayrıca türkiye de çok garip şekilde yüksek km motor bulunmaz(istisnalar vardır illaki). dükkana bir motor geldi 2. el almış arkadaş daha 5000 km de ama zincir ölmüş... Diyemedim senin motor 5 bin de değil diye
“Ey îmân edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fâl okları ancak şeytanın işinden bir(er) pisliktir; öyleyse ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.
-
18 Aralık 2022, 10:52
#7230
Yeniden ve 3 nc mi alarak aranıza katıldım. 2022 model 750xdct sıfır . Gerçi kullanımıyım bilmiyorum evdeki 3. Motor oldu ama bu zamanda motor bulunca aldık.
-
18 Aralık 2022, 18:59
#7231
Ramazan Can adlı üyeden alıntı
Yeniden ve 3 nc mi alarak aranıza katıldım. 2022 model 750xdct sıfır . Gerçi kullanımıyım bilmiyorum evdeki 3. Motor oldu ama bu zamanda motor bulunca aldık.
Siz de mi al-sat işine girdiniz? Piyasanın gereksiz şekilde yükselmesine katkı sağlayan bir üye olmanızı ben size yakıştıramadım. Hepimizden eski ve tecrübelisiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:57 ----------
Beyler ayıptır, hani hep "ooo o paraya şu mu olur?" dediğimiz her motorun piyasasını şişirenleri öğrenmek için çok uzağa gitmeye gerek yok. Demek ki fırsat bulduğumuzda biz de yapıyormuşuz.
-
18 Aralık 2022, 19:15
#7232
Ramazan Can adlı üyeden alıntı
Yeniden ve 3 nc mi alarak aranıza katıldım. 2022 model 750xdct sıfır . Gerçi kullanımıyım bilmiyorum evdeki 3. Motor oldu ama bu zamanda motor bulunca aldık.
Hayırlı olsun olanı kullanamıyorsun ki NC ye binesin. Afrika'yı sat gitsin
-
18 Aralık 2022, 20:13
#7233
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun olanı kullanamıyorsun ki NC ye binesin. Afrika'yı sat gitsin
Abi satarsam nc yi satarım aslında gts üçin sırada idik o gelmedi yazın nc ye yazıldık o gelince aldık ama büyük ihtimalle satarım galiba . Satmama sadece engel olursa eşim olur o kullanacağım derse gts yerine o zaman tutarım gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:10 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Siz de mi al-sat işine girdiniz? Piyasanın gereksiz şekilde yükselmesine katkı sağlayan bir üye olmanızı ben size yakıştıramadım. Hepimizden eski ve tecrübelisiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:57 ----------
Beyler ayıptır, hani hep "ooo o paraya şu mu olur?" dediğimiz her motorun piyasasını şişirenleri öğrenmek için çok uzağa gitmeye gerek yok. Demek ki fırsat bulduğumuzda biz de yapıyormuşuz.
Mayıs ayında girdiğim sıra yeni geldi. İşin doğrusu vespa gts 300 sırasında yız o daha gelmedi eğer gelseydi onu alacaktık. Eşim bunu kullanırsa satmayacağım ama ısrarla gts diye ısrar ederse o zaman satarım. Africa twin uzun yol için lx şehir içi için duruyor. 3. Motor ise eşim için lazım.
-
19 Aralık 2022, 15:40
#7234
Ramazan Can adlı üyeden alıntı
Yeniden ve 3 nc mi alarak aranıza katıldım. 2022 model 750xdct sıfır . Gerçi kullanımıyım bilmiyorum evdeki 3. Motor oldu ama bu zamanda motor bulunca aldık.
Hayırlı olsun.NC güvenilir liman, giden geri dönüyor bi süre sonra.Çünkü herşeye kararında cevap veriyor.
-
19 Aralık 2022, 16:32
#7235
Ramazan Can adlı üyeden alıntı
Abi satarsam nc yi satarım aslında gts üçin sırada idik o gelmedi yazın nc ye yazıldık o gelince aldık ama büyük ihtimalle satarım galiba . Satmama sadece engel olursa eşim olur o kullanacağım derse gts yerine o zaman tutarım gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:10 ----------
Mayıs ayında girdiğim sıra yeni geldi. İşin doğrusu vespa gts 300 sırasında yız o daha gelmedi eğer gelseydi onu alacaktık. Eşim bunu kullanırsa satmayacağım ama ısrarla gts diye ısrar ederse o zaman satarım. Africa twin uzun yol için lx şehir içi için duruyor. 3. Motor ise eşim için lazım.
hocam peki sıraya girince liste fiyatından alabiliyor musunuz yoksa orada da bir şeyler dönüyor mu?
-
19 Aralık 2022, 17:24
#7236
freasy adlı üyeden alıntı
hocam peki sıraya girince liste fiyatından alabiliyor musunuz yoksa orada da bir şeyler dönüyor mu?
Dönme olurmu içi siz yakar dışı bizi. Ama liste fiyatından alınmıyor bir şekilde . 2 ay sonra keşke alsaydım diyorsunuz .
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:22 ----------
blueway2 adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun.NC güvenilir liman, giden geri dönüyor bi süre sonra.Çünkü herşeye kararında cevap veriyor.
Benim için yeterli bir motor ama Africa benim sartlarıma daha uygun. Ama kesinlikle nc mükemmel bir motosiklet.
-
28 Aralık 2022, 10:12
#7237
xcom adlı üyeden alıntı
16.500 km de aldığım nc 750s ile 26.500 km deyim ilk sürdüğümde amortisör gerçekten sert ve hissiz idi. İstanbul'da motoface Eyüp ustaya kesinlikle amortisör bakımlarını yaptirin ve yağını kesinlikle değiştirin. O hissiz motor gitti bambaşka bir motor oldu. Kısacası efendim amortisör bakimi nc de çok önemli.
ön amortisör keçem patladı. geçen hafta eyüp ustayı aradım. fiyat olarak 1700-2200 tl arası bir şey tutar dedi. bu sadece ön amortisör keçelerinin değişimi için olan fiyat. kendisini tanımam ama telefonda gayet kibar ve yardımcı konuştu. netice de fiyattan dolayı kendi ustama gittim yine ama aklımın bir köşesine de not aldım eyüp ustayı.
-
28 Aralık 2022, 10:44
#7238
ahmetmert58 adlı üyeden alıntı
ön amortisör keçem patladı. geçen hafta eyüp ustayı aradım. fiyat olarak 1700-2200 tl arası bir şey tutar dedi. bu sadece ön amortisör keçelerinin değişimi için olan fiyat. kendisini tanımam ama telefonda gayet kibar ve yardımcı konuştu. netice de fiyattan dolayı kendi ustama gittim yine
ama aklımın bir köşesine de not aldım eyüp ustayı.
Pahalı maalesef. Ancak şunu hatırlamak lazım; el değmişken her iki tarafın da hem yağ hem de toz keçeleri değişir. Eyüp Usta sanırım orijinal değil yan sanayi Ariete kullanıyordu. Sadece yan sanayi Ariete'lerin takım yağ + toz keçeleri en az 900-1000₺ civarı. (Orijinaller bunlardan pahalıdır eminim...) Kalan kısım da işçiliktir.
Aslında zor iş değil ancak birkaç parça özel alet lazım. Parayı bunlara yatırıp kendiniz yaparsanız iki değişimden sonra kendini amorti eder.
-
28 Aralık 2022, 11:37
#7239
ahmetmert58 adlı üyeden alıntı
ön amortisör keçem patladı. geçen hafta eyüp ustayı aradım. fiyat olarak 1700-2200 tl arası bir şey tutar dedi. bu sadece ön amortisör keçelerinin değişimi için olan fiyat. kendisini tanımam ama telefonda gayet kibar ve yardımcı konuştu. netice de fiyattan dolayı kendi ustama gittim yine
ama aklımın bir köşesine de not aldım eyüp ustayı.
eyüp usta ya ben ve diğer birkaç arkadaşım sakarya dan kalkıp gidip amortisör bakımı yaptırdık gayet memnun kaldık hatta nc si olan bir arkadaşın ön boru ları çizmiş sakarya daki usta dikiş tutmayınca eyüp e gitti krom borular değişti arka amortisör de tamir ettirdi motosiklet ok gibi gidiyor virajlarda hiç korkutmuyordu
işini severek yapan bir usta tavsiye ederim yaptığı iş kolay bir iş olsada çok titiz ve özenerek iş yaptığı için başarılı
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
28 Aralık 2022, 13:44
#7240
F54 adlı üyeden alıntı
eyüp usta ya ben ve diğer birkaç arkadaşım sakarya dan kalkıp gidip amortisör bakımı yaptırdık gayet memnun kaldık hatta nc si olan bir arkadaşın ön boru ları çizmiş sakarya daki usta dikiş tutmayınca eyüp e gitti krom borular değişti arka amortisör de tamir ettirdi motosiklet ok gibi gidiyor virajlarda hiç korkutmuyordu
işini severek yapan bir usta tavsiye ederim yaptığı iş kolay bir iş olsada çok titiz ve özenerek iş yaptığı için başarılı
İyi çalışıyor, benim CB500F'in de ön amortisörlere orijinalden farklı bir ayar çekmişlerdi (yağ kalınlığı ve hava boşluğuyla oynanmıştı), etkisi gayet güzel olmuştu. Sadece takılan yan Ariete sanayi keçelerden çok memnun kalmamıştım, 5-6 ay sonra yerlerine takıldıkları 2 senelik toz keçelerinden daha beter çatlamışlardı. Tavsiyem kendi OEM keçelerinizi alıp gidin, onlar sadece yağ + işçiliği yapsınlar...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler