Honda NC700X / 750x & NC700S / 750S Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
31 Ağustos 2020, 10:48
#7021
yokon adlı üyeden alıntı
Motor işine yeni baslayinca bu sele rahatsızlığının sadece NC ye özel bir şey gibi görmüştüm. Fakat sonradan her motorda GS de bile bunun olduğunu insanların bundan şikayetçi olduğunu defalarca okudum.
En konforlu motorda bile belki bir süreden sonra bu rahatsızlık oluyor. Bu metabolizma ile alakalı. Ha NC de biraz daha fazla olabilir.
Ben seleyi yaptırdım.airhawk kullandım uzun süre. Ama yinede azalmakla birlikte oluyor.
En son turumda termal içliği paçalı don haline getirdim ve iç çamaşırı olarak kullandım. Biraz daha rahatlık sağladı.
Sonuç olarak eğer kicinizda sorun var ise çok uğraşmayın bu işin çaresi yok...
Reklamlar
-
31 Ağustos 2020, 15:46
#7022
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Motor işine yeni baslayinca bu sele rahatsızlığının sadece NC ye özel bir şey gibi görmüştüm. Fakat sonradan her motorda GS de bile bunun olduğunu insanların bundan şikayetçi olduğunu defalarca okudum.
En konforlu motorda bile belki bir süreden sonra bu rahatsızlık oluyor. Bu metabolizma ile alakalı. Ha NC de biraz daha fazla olabilir.
Ben seleyi yaptırdım.airhawk kullandım uzun süre. Ama yinede azalmakla birlikte oluyor.
En son turumda termal içliği paçalı don haline getirdim ve iç çamaşırı olarak kullandım. Biraz daha rahatlık sağladı.
Sonuç olarak eğer kicinizda sorun var ise çok uğraşmayın bu işin çaresi yok...
Doğrudur, bünye meselesi. Bana file çok yetti; CB500F'in selesi ile NC'ninkinin farkı yok hatta CB500F daha ince gibi. File yapınca günde 8 saat (net) motosiklet sürebildim en ufak bir ağrı duymadan. Alışmak gerekiyor... Zorlarsanız ve acısına katlanırsanız bünye alışır. (Bisiklet selesinden biliyorum...)
-
31 Ağustos 2020, 15:59
#7023
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Motor işine yeni baslayinca bu sele rahatsızlığının sadece NC ye özel bir şey gibi görmüştüm. Fakat sonradan her motorda GS de bile bunun olduğunu insanların bundan şikayetçi olduğunu defalarca okudum.
En konforlu motorda bile belki bir süreden sonra bu rahatsızlık oluyor. Bu metabolizma ile alakalı. Ha NC de biraz daha fazla olabilir.
Ben seleyi yaptırdım.airhawk kullandım uzun süre. Ama yinede azalmakla birlikte oluyor.
En son turumda termal içliği paçalı don haline getirdim ve iç çamaşırı olarak kullandım. Biraz daha rahatlık sağladı.
Sonuç olarak eğer kicinizda sorun var ise çok uğraşmayın bu işin çaresi yok...
ben nc den sonra monster 696 ya geçtim 1.5 sene oldu alalı eğer sakin ve ya sıkışık tafikte sürüyorsam geçmiş olsun :D inemiyorsun motordan ama darlık bozhane vs gibi virajlı tempolu yoldaysan ohh pamuk :D kısaca bütün motorlarda ağrıyor toto
-
31 Ağustos 2020, 19:44
#7024
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Motor işine yeni baslayinca bu sele rahatsızlığının sadece NC ye özel bir şey gibi görmüştüm. Fakat sonradan her motorda GS de bile bunun olduğunu insanların bundan şikayetçi olduğunu defalarca okudum.
En konforlu motorda bile belki bir süreden sonra bu rahatsızlık oluyor. Bu metabolizma ile alakalı. Ha NC de biraz daha fazla olabilir.
Ben seleyi yaptırdım.airhawk kullandım uzun süre. Ama yinede azalmakla birlikte oluyor.
En son turumda termal içliği paçalı don haline getirdim ve iç çamaşırı olarak kullandım. Biraz daha rahatlık sağladı.
Sonuç olarak eğer kicinizda sorun var ise çok uğraşmayın bu işin çaresi yok...
Tamamına katılıyorum. Bizim arayışlarımız muhtemelen en fazla bir tık iyileştirir. Bu nedenle motorun orijinal selesini de heba etmeyi doğru bulmuyorum.
Belki de biraz kilo vermek en konforlu sonucu verecek bize
-
31 Ağustos 2020, 21:13
#7025
Cyan adlı üyeden alıntı
Sele filesi yaptırın, uzun yol için muhteşem, filesi olmadan 1,5 saatte toto ağrıtan seleye uygulattım, 7,5 saat ağrısız kullanabildim.
File var zaten ama yetmiyor.Süngeri değiştirip daha rahat sele yapıyolarmış.Yaptıran var mı diye sordum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------
Son mesajı yanlışlıkla yolladım.Cevaplarınız için çok teşekkürler .
-
02 Eylül 2020, 11:07
#7026
ben aliexpress ten ucuz bir şişme sele aldım.. normal selenin üstüne konuyor.. daha kullanmadım ama gözenekli olduğundan terletmeyeceğini ümit ediyorum! -t
-
14 Eylül 2020, 17:59
#7027
merhaba arkadaşlar
2016 NC750x kullanıcısıyım.
soft yan çanta almak istiyorum ama yan çanta taşıyıcısı 830TL gibi rakamlar yazmışlar.
bu paraları demir parçasına vermeden bi çözüm bilen var mı ?
-
15 Eylül 2020, 12:09
#7028
engineng adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar
2016 NC750x kullanıcısıyım.
soft yan çanta almak istiyorum ama yan çanta taşıyıcısı 830TL gibi rakamlar yazmışlar.
bu paraları demir parçasına vermeden bi çözüm bilen var mı ?
Facebookta Eyüpto moto diye bir hesap var. Demir+çanta 620 tlye geliyor. Ben aldım, kullandım gayet güzel ve sağlam. Tavsiye ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------
Şu vidayı nasıl açacağımla ilgili fikri olan var mı? ya da önerebileceğiniz bir usta?
-
15 Eylül 2020, 16:07
#7029
Süper Moderatör
Şu vidayı nasıl açacağımla ilgili fikri olan var mı? ya da önerebileceğiniz bir usta?
Yanlış tornavida/allen anahtar kullanarak yalama yapmışsınız, daha da yalamadan doğru alleni takıp çevirmeye çalışın.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
15 Eylül 2020, 16:16
#7030
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Yanlış tornavida/allen anahtar kullanarak yalama yapmışsınız, daha da yalamadan doğru alleni takıp çevirmeye çalışın.
Doğru anahtarla yaptım fakat biraz sıkıydı, biraz zorlayınca falan bu hale geldi. Anahtar tutmuyor şu an orayı. Sanırım kaynak yaptırarak açmaktan başka ihtimal yok gibi.
-
15 Eylül 2020, 20:21
#7031
2014 model nc 750x gri ön çamurluk nerden temin edebilirim? internette 2 adet ilan var, ikisinde de yok maalesef
-
20 Eylül 2020, 20:04
#7032
Arkadaşlar merhaba . NC DCT de manuel moduna aldık diyelim. 40 ile gidiyoruz diyelim. vites küçültmedik. 20 e geldik. Kendisi ben küçültmesem küçültecek mi ? yoksa manuel'e aldığım için devir yeterli olmadığından dolayı stop mu edecek bi anda ? Yada virajlarda yatarken manuel e aldık diyelim nasıl oluyor deneyen var mı ?
-
23 Eylül 2020, 14:33
#7033
Süper Moderatör
Ogretmen adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba . NC DCT de manuel moduna aldık diyelim. 40 ile gidiyoruz diyelim. vites küçültmedik. 20 e geldik. Kendisi ben küçültmesem küçültecek mi ? yoksa manuel'e aldığım için devir yeterli olmadığından dolayı stop mu edecek bi anda ? Yada virajlarda yatarken manuel e aldık diyelim nasıl oluyor deneyen var mı ?
DTC kullanan arkadaşlar daha net bilgi verir, ama robotlaştırılmış şanzımanların mantığı dediğiniz gibi çalışır genelde. Manuel moda alsanız da vites düşürmeyi unutursan vitesi düşürüyor beyin.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
25 Eylül 2020, 11:34
#7034
Herkese selamlar,
Bazı özel sebeblerden dolayı motorumu satmaya karar verdim.Henüz ilan vermedim önce burada paylaşmak istedim.
2019 model,kırmızı ,9300 km ve sadece uzun yolda kullandım.Diğer zamanlarda kapalı garajda duruyor.Temmuz 2019 trafiğe çıkışlı.Bakımları Maltepe Konşuk'da ve en son 08.08.2020 de 8500 km de yapıldı.Kazası yok.2+2 yıl garantisi devam ediyor.İlgilenen arkadaşlar varsa bana özelden telefon numarası yazarlarsa baktığımda geri dönerim.Bir iki güne sahibinden.com a da ilan vericem o zaman ilan numarasını burda paylaşırım.Arkadaşlar mesajla soru sorana cevap veremeyeceğim maalesef.Herkese iyi günler dilerim.Tekeriniz düz bassın.
-
14 Ekim 2020, 10:53
#7035
Merhaba arkadaşlar.
Kendi cüssemi zorlamayacak, makul fiyatlı, uzun ömürlü ve düşük yakıtlı ve az bakımlı bir motor arayışındayım. Dominar kullanmaktayım. Nc750S modeli benim için uygun gibi geliyor.
Bu motorun 2016 üstü 2. elleri nasıldır, tavsiye edermisiniz?
Bakım aralıkları kaç kilometredir?
Serviste bakım ücretleri ortalama ne kadar tutuyor?
Son olarak titreşim durumu nasıl? Dominardan vazgeçme nedenlerimden biri de titreşim.
Bilgi verebilirseniz sevinirim. Teşekkürler.
-
14 Ekim 2020, 13:06
#7036
reo adlı üyeden alıntı
Bu motorun 2016 üstü 2. elleri nasıldır, tavsiye edermisiniz?
"Cebimde biraz para kalsın" dersen 2014 ve 2015 modellere de bakabilirsin. 2016 ve sonrası ile en belirgin farkı egzozdur. "2014-2015 eski kalır, km'si fazladır" dersen, NC serilerinde km'ye bağlı motor bloğunun bozulması imkansıza yakındır. Tabi yine de en az km'leri tercih etmek gerekir.
reo adlı üyeden alıntı
Bakım aralıkları kaç kilometredir?
Serviste bakım ücretleri ortalama ne kadar tutuyor?
Bakım aralıkları 6 bin km'dir. 6-12-18-24 dörtlü döngüsünde 6-12-18'de sadece yağ ve filtre, 24'te yağ+filtre+hava filtresi değiştirilir. 2 yılda bir de fren hidrolik sıvıları değiştirilir. Servis kitapçığında, 24 binde bir supap ayarlarının kontrol edilmesi gerektiği yazar. Ben kontrol eden servise denk gelmedim. Çünkü -bu tür işleri sevdiğimden- açtım kendim yaptım; ayar yapmaya pek gerek yoktu. Yine de kontrol etmekte fayda var.
6-12-18 bakımlarında Honda Esengül'e bakım başı 500-600 TL ödedim. Motul yağ kullanılmıştı.
Başka bir arkadaşım 18 bin bakımında Honda marka yağ kullanan başka bir yetkili serviste 300 TL ödemişti. Servisten servise, kullanılan yağa göre tutarlar değişiyor, biraz ihtiyatlı davranarak 600 TL gibi düşünebilirsin.
reo adlı üyeden alıntı
Son olarak titreşim durumu nasıl?
Kendi motorumdan ve yukarıda bahsettiğim arkadaşımın 2018 X model motorundan tecrübe ederek, 4500 devirden sonra çok ince bir titreşim geldiğini tespit ettim. Rahatsız edecek bir şekilde değil. İlave bir titreşim geldiği için sadece ilk geldiği anda hissediyorsunuz, 4500 devir üstünde seyretmeye devam ettiğinizde, 10 sn sonra titreşimi unutuyorsunuz. Ayrıca 4500 devir üzerine nadiren çıkarsınız. NC, 2500-4500 devir arası, kendi çapında, tüm isteklerinize cevap verir.
Genel olarak "bu motor titriyor" diyecek kadar titreşim hissetmiyorum. NC serilerinde titreşimle ilgili bir şikayete de denk gelmedim. Fakat doğası gereği motosiklet titrer. Titreşim konusu tamamen sizin hissinize bağlı. Genel kanı NC'nin titreşimsiz bir motor olduğu yönünde.
-
14 Ekim 2020, 16:14
#7037
@yokon, verdiğiniz tatminkar cevaplar için çok teşekkür ederim.
Bu NC serisi motorların özellikle bagajına hastayım.
-
14 Ekim 2020, 20:27
#7038
reo adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar.
Kendi cüssemi zorlamayacak, makul fiyatlı, uzun ömürlü ve düşük yakıtlı ve az bakımlı bir motor arayışındayım. Dominar kullanmaktayım. Nc750S modeli benim için uygun gibi geliyor.
Bu motorun 2016 üstü 2. elleri nasıldır, tavsiye edermisiniz?
Bakım aralıkları kaç kilometredir?
Serviste bakım ücretleri ortalama ne kadar tutuyor?
Son olarak titreşim durumu nasıl? Dominardan vazgeçme nedenlerimden biri de titreşim.
Bilgi verebilirseniz sevinirim. Teşekkürler.
Hocam dominardan sonra uçan halıya binmiş hissi yaşayacaksınız buna emin olabilirsiniz. Zamanında dominarı test ettim, aman allahım o ne fena titreşimdi, aşırı rahatsız olmuştum titreşimden.
Eski motorum NC700dc integraydı, arkadaşımın nc750x ini de kullandım, açıkçası NC serisi titreşim olarak dominardan çook daha titreşimsiz bir yapıya sahip. Motor güç ve yakıt olarak çok iyi, bakım aralıkları çok uzun (servis kitapçığına göre 12bin km) ama motor garantideyse servise 6binde girmeniz gerekiyor.
Uçayım, kaçayım, trafikte terör estireyim, gazı çevirince motorum tekere gelsin diyen kesimin pek sevmediği bir motordur NC serisi. Ancak onun dışında motorunu sakin süren, uzun yollar yapan, apaçilik peşinde olmayan kesimin de çok sevdiği bir motordur.
Arazi sürüşü dışında tüm ihtiyaçlarınıza çok iyi cevap verir. Gücü ve torku yerindedir, torkunu düşük devirde verdiği için şehir içi kullanımı da kolaydır. Düşük devir çevirdiği için hararet sorunu diye bir şey yoktur.
Temizse, kazasızsa ve bakımları düzenli yapıldıysa km bu motolar için pek önemli değil.. Motorumu 53bin kmde sattım, hala ilk günkü gibi tıkır tıkır çalışıyordu.
Lafı biraz uzattım kusuruma bakmayın, özet olarak tavsiye ederim
-
15 Ekim 2020, 09:54
#7039
reo adlı üyeden alıntı
@yokon, verdiğiniz tatminkar cevaplar için çok teşekkür ederim.
Bu NC serisi motorların özellikle bagajına hastayım.
Bagajdan vazgeçmesi çok zor geliyor şu an bana. Bu sıralar "Crossrunner mı alsam, yoksa Africa Twin mi, belki Tiger veya F700/800 serileri de olur ya da Multistrada 950 mi?" diye düşünüyorum. Çoğunlukla aklımda bu var. Bagaj mevzusu aklıma geliyor, işin içinden çıkamıyorum. Honda kullanıcıların bugını yakaladı resmen. Bir kere kullanan vazgeçmekte zorlanıyor.
Neyse ki DCT kullanmıyorum, yoksa köle olurdum DCT motorlara
-
02 Kasım 2020, 16:12
#7040
arkadaşlar havanın soğuması ile beraber sabahları motor zor calısıyor. marşa ilk bastığımda çalışmıyor kapatıp ikinci kez denediğimde de ıkına ıkına calısıyor. ama gün içinde kullanıp öglen falan tekrar mars yaptığımda hemen calısıyor. neden olabilir akü mü zayıflamıştır acaba ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler