Daha iyisi de var; Road 5
Daha iyisi de var; Road 5
Arkadaşlar üye olmayan varsa diye söylüyorum. Facebook NC grubuna orta ayakla ilgili deneyimimi yazdım..
Merhabalar. Orta ayak almayı düşünen varsa GP Kompozit ayakları iyi, ancak rötüş istiyor. Kullandıkları yayların ucundaki halka fazla kapalı - bu haliyle yayları ayağa takmanız mümkün değil (çünkü montaj esnasında yayların diğer ucunu motora takmanız ve bir gergi ile bu güçlü yayları çekmeniz gerekiyor. Halka kapalıysa bu mümkün değil).. Elinize bir canavar alın ve yayın en ucundaki halkaların ucundan 3mm kadar kesin - yani yayı değil yayın bir ucundaki kapalı halkadan biraz keseceksiniz. O tam kapalı olan yayların ucunu 1/4 tur gibi açık hale getirin. Ancak ondan sonra düzgün montaj yapabilirsiniz. Honda'nın yayları da böyle - birer ucu açık. Merak etmeyin kurtulamıyor hep gergin olduğundan. 2 gün uğraştım orta ayakla ama güzel oldu sonuç, motor orta ayağa kolayca kalkıyor. Bir nokta daha: Elinizde gres yağı da olsun - ortaya bir mil takacaksınız - ayağı motora bağlayan bir pim var. Onu takmadan önce iyice gresle yağlayın. O pimi/mili yerinde tutan da bir vida var. O vidayı da takmadan önce loktit veya benzeri ile yapıştırın ki zamanla titreyip çıkamasın..
PS: Facebook post ta fotograflar da var..
Merhabalar,
2020 model NC750X ile aranıza katılmış bulunuyorum. Acaba aktif bir whasapp grubu var mıdır?
Ayrıca bir sorum var: Motor henüz rodajda ancak ön tekerde sürtünme sesi gibi bir ses geliyor. Ancak bu ses tiz ve ince bir ses değil. Kapı gıcırtsı vb. de değil. Sesin kaynağı fren balataları mı yoksa teker rulmanı mı olduğunu tam anlayamadım. Baktığımda balata ile disk arasında temas göremiyorum. Zaten aldığım bayiye inceleme için götüreceğim ama benzeri tecrübe yaşanlar varsa diye sormak istedim. Eğer tecrübe eden varsa: sorun kaynağı olarak neresini buldunuz? Ve nasıl bir çözüm uygulandı?
Teşekkür ederim.
Lastikle ilgili cevap veren herkese teşekkür ederim. Arkadaşlar bende iyi olanı biliyorum lakin uygun fiyatlı alternatif varsa öğrenmek istemiştim. Anlas capra RD ve michelin Pilot power 2 ct önerisi aldım. Bunlar hakkında bilgisi olan kullanan var mı?
Sonuçta hepimiz ölecez...!
Capra RD ile ben de ilgileniyorum, genel olarak iyi olduğu söylenmiş. Şu sıralar Road 5 ile arasında 1.000TL fark var, az değil. Durumlarında göre lastiklerimi kış başı değiştirme ihtimalim var, o anda tekrar değerlendireceğim. Ama şimdiden hissiyatım riske girmeyip Road 5 ile devam etmek yönünde...
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:59 ----------
Fiyatı için fena değil. Benim Road'lar da 17.000'de, daha bir 5-10.000 arası yaparım diyorlar.
Bu durumda fiyat olarak Capra RD ile Road 5 arasında çok bir fark yok; Capra fiyatı Road 5'in %57'si, menzili Road 5'in %68'i. Yani Road 5 km başına sadece %10 daha pahalı.
Geçmiş olsun Capra RD, ben Road 5'e devam ederim...
Şuan Road 4 kullanıyorsunuz sanırım. 17.000 + 5-10.000 km ömrünü Road 5 için de kabul edersek (Road 4'e göre tutuş daha iyiyse km daha az olacaktır);
Sadece maliyet olarak baktığımızda:
Capra'ların 20.000 km'de,
Road 5'lerin 25.000 km'de "artık beni değiştir" diyeceğini varsayalım;
Capra'ların km başına 7,5 kuruş,
Road 5'lerin km başına 10 kuruş maliyeti oluyor.
Capra'nın alış maliyeti Road 5'in fiyatının %60'ına isabet ederken,
Km başına maliyet %75'ine isabet ediyor. Capra burada F/P oranını koruyamıyor. Fakat hala %25 daha karlı.
Capra'ların 20.000 km çıkaracağına eminim fakat Road 5'lerin 25.000 km götüreceğini sizin tecrübenize ve kendi tahminime göre yazdım. Eğer Road 5'ler 33.000 km dayanırsa Capra'nın F/P özelliği geride kalır. Sadece maliyet olarak baktığımızda, Capra almak mantıksız olur.
Road 5'in diğer özellikleri aradaki fiyat farkına değiyorsa, götüreceği km dikkate alınmaksızın satın alınabilir.
Fakat bence herkesin Anlas'a şans vermesi gerekiyor. Beklediğinizden daha iyi bir lastikle karşılaşacağınıza eminim.
Forumda Anlas'ı kötüleyen, eleştiren ve beğenmeyenlerin %90'ının gerekçeleri "bir arkadaşları" ya da kulaktan dolma bilgiler. Anlas kullanıp beğenmeyenlerin sayısı benim görebildiğim kadarıyla çok az. Belki kaçırdığım, görmediğim yorumlar/olaylar olabilir.
Kendi tecrübemden eminim sonuçta, kendim yaşadım.
Bir üstte Road 5'e devam edeceğim herhalde yazmıştım - yani şu anda Road 5 kullanıyorum. Road 5 beni 25.000'e kadar çok rahat götürür gibi duruyor, alalı 2 seneyi biraz geçtiği için değiştirsem mi artık kafasındayım, yoksa aslında henüz bir şikayetim yok lastiklerden. Çok hafif bir düzleşme olduğu için yol çizgilerini 0 halinden daha fazla hissediyorum o kadar. Fren veya ıslak performansında daha hiç beni korkutmadı, salma falan yapmadı.
Capra RD daha sık değişim gerektirse bile güzel bir alternatif olabilir, ancak Road 5'lerin ıslak performansını verebileceğini hiç zannetmiyorum. Yaz-kış kar/buz hariç sürekli kullandığım için lastiğin ıslak performansı benim için çok önemli. Dolayısıyla riske girmeyeyim diye zamanı gelince gene Road 5 alacağım herhalde diyorum.
Yukarıda sadece Capra RD'nin Road 5'ten göründüğü kadar ucuz olmadığını anlatmak istedim.
Ofiste bir tanıdıkta BMW F7xx model bir motosiklet var, kış başı Capra RD taktırdı; benim gözlemime göre arka lastik çok çabuk düzleşti. Tabi burada kullanım şekli de mühim; agresif kullanılırsa daha çabuk biter + F7xx motosikletler torklu ve arka lastik de motosikletin boyutuna göre ince dolayısıyla arka lastiğe sağlam yük biniyor...
Arkadaşlar herkese tekrar merhabalar. Lastik olayını hala çözemedim. İki üç haftaya uzun yollara revan olmadan halletmem lazım. Mchelinlerin fiyatlar belli. Anlas Capra RD aklımın bir köşesinde duruyor. Bide Mitas Sport Force+ var kullanan tecrübe eden var mı?
Sonuçta hepimiz ölecez...!
arkadaşlar xmax den nc ye geçtiğimden beri sırt ağrısı oluyor sürekli. 20 30 km sonra agrımaya başlıyor. Nc nin selesine sırt dayama pedi falan eklesem bu sorun düzelebilir mi ? Düzelirse bunu yaptırabileceğim bir yer var mı bildiğiniz ?
Arkadaşlar herkese selamlar.Ay sonu 10 günlük falan bi trakya ve ege turu düşünüyorum.istanbuldan çıkıp geliboludan bodruma kadar gidicem . bana rota çizip konaklama yerleri önerebilecek kimse var mı acaba.çadır olur pansiyon olur.bu hafta bunu halledip rotayı ve konaklama yerlerini belirlemem lazım.
Tekeriniz düz bassın.
Oturuş pozisyonuyla alakalıdır bence, gidon yükseltme taktın mı?
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Modalı arkadaşım..şimdiden sana iyi yolculuklar diliyorum..güzergahın cidden keyifli yollara sahip..malkara yamanlar peynircide çift kaşarlı tostu..geliboluda halil abinin dönerini mutlaka denemelisin ve zaferin fırınlanmış peynir tatlısını..
Edremit yolunda Güre ye vardığında Afrodit termal otel de konaklayabilirsin..odalarda termal banyo vardır..şimdilik aklıma gelen bunlar..
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)