Bahsettiğiniz otomatik bagaj açma ise onun mucidi şu arkadaş ;
https://www.motosiklet.net/forum/mt-...%5Bdiy%5D.html
Bahsettiğiniz otomatik bagaj açma ise onun mucidi şu arkadaş ;
https://www.motosiklet.net/forum/mt-...%5Bdiy%5D.html
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Başına gelmemiş arkadaşlar için bilgi amaçlı yazıyorum:
Stoplarım led değil. Normal ampül. Yakınımdaki bir oto elektrikçiden çift duylu stop ampülü aldım. Kendim takmayı denedim fakat bir vidayı açamadığım için takamadım. Vida çok sertti. Eski motorun bakımlarını yaptırdığım Bajaj servisine gittim, çekiçle vidayı biraz titrettikten sonra sökebildik. Sonra montajını yaptık.
Aldığım ampül General marka. Macar malıymış. Kaliteli olduğu söyleniyor.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Arkadaşlar yakın zamanda yetkili serviste zincir satın alan var mı fiyatını biliyor musunuz ?
Zinciri değiştirirken illa ki dişlisi de değişecek mi ?
Benim zincirim 21 bin km oldu ara ara katlanmalar falan var değişim zamanı geldi galiba. Yeni zincir alınca otomatik yaglama sistemine geçeceğim
Ben biraz değiştirdim senin yöntemi yan grenajları sökmeden hallediyorum. Daha basit ve daha iyi çalışıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------
Ben bir arkadaşa yapmıştım. Sayfanın reklam kuralları gereği kaldırılmış.
“Ey îmân edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fâl okları ancak şeytanın işinden bir(er) pisliktir; öyleyse ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.
Arkadaşlar motorumun aküsü 20 binde bitti. Sizce normal mi servise 750 tl ye yenisini taktırdım. Akü cabuk bitmesin diye yapabileceğim bir şeyler var mı ??
motoru kısa mesafe kullanıyorum. Ev iş arası 5 km . Market pazar falan. bu aküyü bitirir mi ? veya sürati düşük tutmak ?
Arkada çakar var . yanıp sönüyor sürekli motor çalışırken çok etki eder mi ?
Önde sis farı var ama kullanmıyorum fazla .
BUnları sökmek gerekir mi akünün ömrü için ?
Km den ziyade zamanla alakalıdır. 2 kış geçiren akü bitiyor gibi bir istatistik var. Motorun normal donanımı çalışmıyor iken aküyü etkilemez. Soğuk havalarda zayıf akü tirtlar..
Daha uzun kullanmak için motoru yatiriyorsaniz aküyü sökün. Devamlı kısa nesafe kullanıyorsanız ektra aydınlatma ya da elcik ısıtma kullanmayın
Herkese iyi akşamlar. Bir konuda yardımınıza ihtiyacım var.Motoru aldığım gibi TREXES marka 45 lt topcase ve taşıma demiri ile taşıma tablasını almıştım.Taşıma demiri 500 tl taşıma tablası 300 tl idi.Teknik olarak hiç bi sıkıntım yok.Fakat orjinal çanta demirini gördükten sonra görsel olarak benimkinden soğudum.Birde yazın uzun yol yapacağımızdan dolayı 40 ar litre yan çantaları ve demirini de alıcam.Orjinal çanta demirini alsam Trexes çanta ile uyumlu olur mu yoksa çantayı delmek mi gerekir?Delersek su geçirir mi? Yan çanta demirini de orjinal alsam alacağım 40 ar litre Trexes çantalarla ilgili aynı sorular kafamda. Birde mevcut olan arka çanta taşıma demiri ve tablasını nasıl değerlendirebilirim.Yani kısacası satılabilir mi? Bu konuda sorularıma cevap verebilirseniz çok sevinirim..
Tekeriniz düz bassın.....
Ahmet Abi ben çantadan memnunum taşıma demirinin görüntüsünden memnun değilim. orijinal demiri alsam elimdeki çantayla kullanabilir miyim onu soruyorum. yan çantaları zaten sadece uzun yol için alıcam.soft çanta düşünmüyorum.orijinal yançanta taşıma demirleriyle trexes yan çantalar kullanılabilir mi bir de onu merak ediyorum.
Givi çanta demiri + yan çanta demirleri alın, Givi V35 veya V37 yan çanta takarsınız (daha ucuz Kappa K33'ler de uyuyor...), topcase gene elinizdekini bir şekilde monte edersiniz.
honda yuasa koymuş ama bence ucuz yuasa benimde 25000 km civarı değiştiren arkadaşlarım vardı
nc satıp tenere aldım 660 2014 model 56000 km orj di daha 1 hafta önce sattım
bi arkadaşta gene 2014 tenere vardı motosiklet 90000 km de orj akü üzerinde onlarda da yuasa var ne hikmetse akü çok uzun ömürlü
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Kural basit, tam şarj olmadan sürekli enerji harcanan bir akünün ömrü kısalır. Fakat her gün 5 km az değil, düşük sürat varsa şarj süresi uzun demektir. Çakarlar ve sisler led olduğu için aküyü yormaz, ama elcik ısıtma gibi enerji çeken aksesuarlar varsa başka.
20 bin km iyi bir süre akü için eğer 3 seneden az değilse.
Her gün motoru kullanıyorsanız ekstra bişey yapmaya gerek yok, ben mesela kışın hiç binmiyoum ama her ayın ilk salı günü aküyü şarja bağlıyorum tam gün.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Herkese Merhaba,
Uzun bir aradan sonra tekrar iki teker üzerine geçeceğim inşaAllah.
NC serisini uzun zamandır inceliyorum ama kullanıcılar olarak sizlerin tavsiyelerinize ihtiyacım var.
İstanbul'da işe gidiş geliş ve şehir içi ulaşım aracı olarak kullanacağım. 1,78 boy, 85 kg ölçülerim. Gönlüm X den yana ama fiyatları çok hızlı yükseldiğinden S modellerine de mecburen bakmaya başladım. 2016 modelde bayağı değişiklik yapıldığından 2016 model almak istiyorum.
DCT alabilirsem tabi ki İstanbul trafiğinde iyi olacak ama dediğim gibi bütçe...
1- S ile X arasında kullanımda ne gibi bir farklılık var?
2- Aynı şekilde düz ve DCT şanz. arasında fark yada kronik sorun var mı?
3- 4 cm lik sele farkı çok farkediyor mu?
4- Satarken hangisi daha avantajlı?
Haricinde bir tavsiyeniz var mı?
30 bin bütçem var. Tavsiye edebileceğiniz, geçmişini bildiğiniz bir motor var ise çok sevinirim.
Destekleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Selametle,
S naked, x dualsport formatında. Yersen x’de kafa sabittir, s’de far kuşku hareketlidir. Uzun yola x daha güzel gider ve tüzgarla tepişir. Satarken x daha fazla satılır çünkü s’de bir naked hissiyatı pek yoktur. Sonuçta benim gibi naked motosiklet seven biri devirlenme arıyor fakat nc yapısı itibariyle devirlenmeyen bir makine. Dct’sini sürmedim ama manuel’inde de bir sıkıntı yaşamadım. En kötü seleyi, bir döşemecide oydurur ve sıkıntı olan 4cm’yi indirirsin.
Ayrıntılı açıklamayı direk sahipleri gelince yaparlar.
yaklaşık 1 senelik 750s düz vites deneyimi olan birisi olarak, s hakkında konuşabilirim sanırım
boyum 194 kilom 90
alet, bana tipik bir naked'miş gibi geliyor. rüzgar koruması yok gibi. ben taktırdım.
kullanımı rahat güzel bir alet, hiç sorun çıkarmadı. mt25'ten geçtim, ondan sonra, çok çevik ve atak
selesi sert, uzun yola gelmiyor. 1.5 saatten sonra rahatsız ediyor.
uzun boylu olmama rağmen ben yüksek motosikletlere alışamadım bir türlü, sanırım kullanım amacım %99 şehiriçi olmasından dolayı, hatta yoğun trafikte kullanıyorum. o bakımdan bana s serisi daha çekici geldi.
satarken elbette x serisi çok daha hızlı gider, zira s serisi biraz özel ilgisi olan kişiler için.
ben düz vites seçtim, zira otomatik viteslerde motorun kontrolü bende değilmiş gibi hissediyorum (motorun, motosikletin değil) zira 4 sene olmasına rağmen hala alışamadım; arada gaza basmamam gereken yerlerde fazla basıyorum (misal, bozuk yolda, yerler ıslakken ve bu koşullarda iki araç arasında manevra yapacakken) ve 55 beygir elimin altından gdecekmiş gibi oluyor. ufak tefek kazalardan kaçınmak için bence güzel bir seçim.
rüzgar koruması taktırdım yazmışsınız.
ne taktırdınız acaba ?
bende de s var, en ideal koruma hangisi araştırma yapıyorum da.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:15 ----------
10k km "700x" kullanmış ve 1 senedir de 700s sahibi olarak cevaplarım aşağıdadır;
1- S ile X arasında kullanımda ne gibi bir farklılık var?x daha yapılı,s biraz daha alçak.s'te biraz daha yere yakınsın gibi ama aman aman bariz bir fark yok
2- Aynı şekilde düz ve DCT şanz. arasında fark yada kronik sorun var mı?dct kullanmadım bilmiyorum ama kişisel tercih olarak motosiklette otomatik vites tercih etmiyorum. bildiğim kadarıyla 2016'dan sonra dct'de iyileştirme yapıldı
3- 4 cm lik sele farkı çok farkediyor mu?bariz bir fark yok. s'te biraz daha fazla rüzgar yiyorsun. bir de benim garaj problemim olduğu için motoru sokup-çıkarırken x'te çok zorlanıyordum. s biraz daha alçak olması bu açıdan kolaylık sağladı. istanbul içi trafiğini çok kullandığım için s biraz daha avantajlı gibi. zart zurt her yere girip çıkıyorum, x'te bu kadar kolay hareket edemiyordum. 10kg kadar ağırlık farkı ve yükseklik farkı olunca s daha kolay manevra ve kontrol sağlıyor.
4- Satarken hangisi daha avantajlı? tabiki x daha hızlı satılıyor.
Haricinde bir tavsiyeniz var mı?
sanırım şu olmalı:
https://www.**********.com/urun/hond...cami-2012-2015
motosikleti aldığım honda bayiine gittim, onun vasıtasıyla aldırdım hepsini: egzoz koruma topuzu, orta sehpa, arka teker motoru koruyucu çamurluk (orijinali küçüktü, söküldü, bu takıldı, zinciri de koruyor) şuna çok benziyor:
https://www.**********.com/urun/nc-7...odel-2012-2019
...ve yukarıda bahsettiğim rüzgarlık.
hiçbirisi ile uğraşmadım, honda bayii getirtti, ve hepsini taktı. hatta arka çamurluğu beğenmedim başka bir tane daha getirtip onu taktılar.
(yalnız orta sehpadan memnun değilim. yayı değişmeli, ama bi türlü tamirciye gidemedim)
*
edit. **** olan yerlere bitişik halde "**********" yazıyorsunuz. neden link vermiyor anlamadım.
Konu ile alakasız, forumun GP linkini engellemesi biraz saçma olmuş. Birbirimize kullandığımız ürünlerin linklerini gönderebilmeliyiz.
Kötü niyetli ya da reklam amaçlı yazılar/yorumlar ilk bakışta kendini belli ediyor zaten.
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (2 üye ve 5 misafir)