Honda NC700X / 750x & NC700S / 750S Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
-
14 Ekim 2019, 19:31
#6821
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Fan tam radyatörün arkasında.
Basınçlı suyla motosiklet yıkamak hiç mantıklı değil, suyu ulaşamayacağımız ve kurutamayacağımız yerlere kadar zorla itiyoruz.
Hatta bazen yetmiyor, kurutucaz diye hava tutuyoruz ve özellikle elektrik tesisatı dahil suyu can alıcı yerlere itiyoruz.
Bu da kısa süre için de olmasa da uzun vadede korozyona, çürümeye, metal yorgunluğuna sebep oluyor.
Sizin vesileniz ile belki birileri daha bilinçlenir, tekrar edeyim kendimce.
1- Motosiklet basınçlı suyla yıkanmamalı, çok zorda kalınırsa cantlar çamurluklar yıkanabilir, ama özellikle elektrik tesisatına ve açıkta olan organlara basınçlı su tutulmamalı.
2- Yıkanan motosiklete kurutulmak amacıyla basınçlı hava tutulmamalı.
Bunları yazarken aklıma geldi, belki de motorda bir problem yok. Yıkadıktan sonra bir şekilde koku yaptı ve bir yerde biriken su aktı aşağıya, komik bir ihtimal ama olabilir. Servise göndermekte acele ettiniz sanırım, hayırlısı olsun.
basınçlı suyu uzaktan tutmak çok sakıncalı olmaz ama değil mi ? Ben özellikle seramik kaplama yaptığımdan beri suyu jantlara bile yakın tutmuyorum. Uzaktan yağmur yağarcasına tutuyorum sonra mümkün olduğu kadar kuruluyorum
Sürüş eğitimleri alın. Kendinizi asla yeterli görmeyin. Her zaman Ham'ız ve pişmeye ihtiyacımız olacaktır.
Reklamlar
-
15 Ekim 2019, 09:54
#6822
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Fan tam radyatörün arkasında.
Basınçlı suyla motosiklet yıkamak hiç mantıklı değil, suyu ulaşamayacağımız ve kurutamayacağımız yerlere kadar zorla itiyoruz.
Hatta bazen yetmiyor, kurutucaz diye hava tutuyoruz ve özellikle elektrik tesisatı dahil suyu can alıcı yerlere itiyoruz.
Bu da kısa süre için de olmasa da uzun vadede korozyona, çürümeye, metal yorgunluğuna sebep oluyor.
Sizin vesileniz ile belki birileri daha bilinçlenir, tekrar edeyim kendimce.
1- Motosiklet basınçlı suyla yıkanmamalı, çok zorda kalınırsa cantlar çamurluklar yıkanabilir, ama özellikle elektrik tesisatına ve açıkta olan organlara basınçlı su tutulmamalı.
2- Yıkanan motosiklete kurutulmak amacıyla basınçlı hava tutulmamalı.
Bunları yazarken aklıma geldi, belki de motorda bir problem yok. Yıkadıktan sonra bir şekilde koku yaptı ve bir yerde biriken su aktı aşağıya, komik bir ihtimal ama olabilir. Servise göndermekte acele ettiniz sanırım, hayırlısı olsun.
Selamlar
Motoru servisten aldım.Zincire fazla yağ sıkmışım ve o yağ motorun her yerine bulaşmış.Motorda ısınınca yanıp dumana ve kokuya sebep olmuş.Akan suda alt grenajın orda biriken suymuş.Yıkadıktan sonra biraz dolaşırdım haliyle su da akardı.Bu kez binmediğin için orda su birikmiş.Sonuçta motoru aldılar götürdüler yıkayıp temizlediler ve bu bana 150 tl ye mal oldu.Ben yinede şükrediyorum motora bişi olmadı diye.ATP Ahmet Abi ye uğramıştım ve sistem aklıma yatmıştı sadece garantiden dolayı çekiniyodum ama zaten sis takıldı.Servis her şekilde bi pürüz çıkarır zaten isterse.Bende en kısa zamanda otomatik yağlamaya geçicem.Ahmet Abi okuyosundur arıycam seni.İlginize teşekkürler.
-
15 Ekim 2019, 13:46
#6823
Süper Moderatör
MODALI adlı üyeden alıntı
Selamlar
Motoru servisten aldım.Zincire fazla yağ sıkmışım ve o yağ motorun her yerine bulaşmış.Motorda ısınınca yanıp dumana ve kokuya sebep olmuş.Akan suda alt grenajın orda biriken suymuş.Yıkadıktan sonra biraz dolaşırdım haliyle su da akardı.Bu kez binmediğin için orda su birikmiş.Sonuçta motoru aldılar götürdüler yıkayıp temizlediler ve bu bana 150 tl ye mal oldu.Ben yinede şükrediyorum motora bişi olmadı diye.ATP Ahmet Abi ye uğramıştım ve sistem aklıma yatmıştı sadece garantiden dolayı çekiniyodum ama zaten sis takıldı.Servis her şekilde bi pürüz çıkarır zaten isterse.Bende en kısa zamanda otomatik yağlamaya geçicem.Ahmet Abi okuyosundur arıycam seni.İlginize teşekkürler.
Garanti için içiniz rahat olsun, ülkemizde takılan aksesuardan dolayı garanti dışı bırakılan motor duymadım hiç. Bazı arkadaşlarımız da garantiden yararlandı, eminim ki hepsinde orjinal olmayan aksesuar vardı.
Çok kıllanırsanız garantiden işlem yaptırmaya gitmeden önce aksesuarları sökersiniz.
-
15 Ekim 2019, 17:14
#6824
Teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------
Ogretmen adlı üyeden alıntı
basınçlı suyu uzaktan tutmak çok sakıncalı olmaz ama değil mi ? Ben özellikle seramik kaplama yaptığımdan beri suyu jantlara bile yakın tutmuyorum. Uzaktan yağmur yağarcasına tutuyorum sonra mümkün olduğu kadar kuruluyorum
Seramiği nerede yaotırdınız.kaça mal oldu.renk değiştirdiniz mi.motorunuz yeni mi.biraz çok sordum ama cevaplarsanız sevinirim.
-
15 Ekim 2019, 22:12
#6825
Herkese merhabalar, zincir dişli setinde gözle görülen herhangi bir aksilik yok, dişli de herhangi bir sorun yok ama zincir den metal sesi geliyor, bolda değil zincirim daha önce karşılaşan oldumu acaba böyle bir sorun ile cevaplar için şimdiden teşekkürler
-
15 Ekim 2019, 23:14
#6826
MODALI adlı üyeden alıntı
Selamlar
Motoru servisten aldım.Zincire fazla yağ sıkmışım ve o yağ motorun her yerine bulaşmış.Motorda ısınınca yanıp dumana ve kokuya sebep olmuş.Akan suda alt grenajın orda biriken suymuş.Yıkadıktan sonra biraz dolaşırdım haliyle su da akardı.Bu kez binmediğin için orda su birikmiş.Sonuçta motoru aldılar götürdüler yıkayıp temizlediler ve bu bana 150 tl ye mal oldu.Ben yinede şükrediyorum motora bişi olmadı diye.ATP Ahmet Abi ye uğramıştım ve sistem aklıma yatmıştı sadece garantiden dolayı çekiniyodum ama zaten sis takıldı.Servis her şekilde bi pürüz çıkarır zaten isterse.Bende en kısa zamanda otomatik yağlamaya geçicem.Ahmet Abi okuyosundur arıycam seni.İlginize teşekkürler.
Eyvallah. Ne zaman istersen haberleşelim 05356166558
-
16 Ekim 2019, 13:48
#6827
Merhaba herkese,
Cevap bulamadığım bazı sorularım var:
Motosiklet: 2015 Model NC 750 S, KM: 27.000
18.000 km’de ilk sahibinden satın aldım. 9.000 km’dir kullanıyorum.
1- 18.000 bakımını yetkili serviste yaptırdım. Motul 7100 10-40 yağ koymuşlardı. 24.000 bakımını ise ben yaptım. Motul 5100 10-30 yağ, Mann yağ filtresi ve Hiflo hava filtresi kullandım. Bariz bir şekilde titreşimin arttığını hissediyorum. Psikolojik midir yoksa Motul 7100 10-40 ve Motul 5100 10-30 hissedilir derecede fark ettirir mi? Belki zincir ve dişli eskimiştir (bkz: Madde 2), belki temiz hava filtresi takıldığı için de titreşim artmış olabilir, cevap bulamadım. Bu titreşim sizce neden olabilir?
2- 21.000 km civarlarındayken uzun yola çıktım. Yola çıkmadan önce özel bir servise gidip yapılması gereken bir şey olup olmadığını, yolda başıma iş açılmaması için şimdiden müdahale edebileceğimiz bir şey olup olmadığını sordum. Zincirin eskidiğini, bazı yerlerin sertleştiğini, 2-3 bin km daha götüreceğini set olarak değişmesi gerektiğini söylediler. Ben de idare edeyim biraz diyerek değiştirmedim. Yolda başıma bir şey gelmedi. 27.000 km’ye geldim ve hala aynı zinciri kullanıyorum. (Sipariş verildi, kargo bekleniyor.) Sormak istediğim şey şu: defalarca kontrol etmeme rağmen zincirde çok bariz bir sertleşme hissetmedim. Dişlilerde kırık, eğik, fazla aşınma yok. Zinciri arka dişli üzerinde yukarı-aşağı hareket ettirerek kontrol ettiğimde 1 mm oynamıyor bile. Yine arka dişli üzerinde zinciri sağa sola hareket ettirdiğimde 1,5-2 mm oynama var. Şu an hazırda fotoğraf yok, ilk fırsatta yüklerim. Zincir aslında yıpranmamış olabilir mi? Tecrübenize dayanarak, NC’nin fabrika çıkışlı zincirinin ömrü ortalama kaç km’dir? Ya da zincir gerçekten yıpranmış ve 1. Maddede belirttiğim titreşime sebep oluyor olabilir mi?
3- Ön amortisör bakımı ne zaman yapılmalı? Kullanım kitapçığı 24 ay diyor. Motosiklet trafiğe çıkalı kabaca 48 ay olmuş. Muhtemelen hiç bakım yapılmamıştır. Önerebileceğiniz, servis harici bir usta var mı?
4- 24.000 bakımında bujileri kontrol ettim. Durum aşağıdaki gibi. Değiştirilmeli mi?
Herkese çok teşekkürler, iyi günler.
-
16 Ekim 2019, 14:47
#6828
10W-30 Motul 7100 kullandım hep benimkinde, kullanılması gereken yağ da 10W-30 zaten. Orada bir sorun yok.
Amortisör yağı değişimi için Maslak Oto Sanayi Teknisyen Oto Levent Usta'dan yardım alabilirsiniz: https://goo.gl/maps/1Hq2DYjRvJB3iq4PA, 2 senede bir değişiyor olmalı. (Yalnız hazırlıklı olun, masraflı iş olacak; sadece keçe takımı 350TL falan...)
NC zinciri 15.000'de (hadi çok iyi baktınız falan azami 20.000'dir) yer kemiğini tükürür. Sizinki 27.000 olmuş kesinlikle dişlilerle birlikte değişmeli...
Bujiler de 24.000'de bir değişiyor olmalı...
-
16 Ekim 2019, 15:03
#6829
Cyan adlı üyeden alıntı
10W-30 Motul 7100 kullandım hep benimkinde, kullanılması gereken yağ da 10W-30 zaten. Orada bir sorun yok.
Amortisör yağı değişimi için Maslak Oto Sanayi Teknisyen Oto Levent Usta'dan yardım alabilirsiniz:
https://goo.gl/maps/1Hq2DYjRvJB3iq4PA, 2 senede bir değişiyor olmalı. (Yalnız hazırlıklı olun, masraflı iş olacak; sadece keçe takımı 350TL falan...)
NC zinciri 15.000'de (hadi çok iyi baktınız falan azami 20.000'dir) yer kemiğini tükürür. Sizinki 27.000 olmuş kesinlikle dişlilerle birlikte değişmeli...
Bujiler de 24.000'de bir değişiyor olmalı...
Çok teşekkürler.
Zincir ve dişlinin fotoğrafını yükleyeceğim. Bujiler için kitapçıkta 24.000 kontrol, 48.000 değişim yazıyor. Bujiyi sökünce karar veremedim değişip değişmemesi gerektiğine.
-
16 Ekim 2019, 15:11
#6830
yokon adlı üyeden alıntı
Çok teşekkürler.
Zincir ve dişlinin fotoğrafını yükleyeceğim. Bujiler için kitapçıkta 24.000 kontrol, 48.000 değişim yazıyor. Bujiyi sökünce karar veremedim değişip değişmemesi gerektiğine.
Valla benim CB500F'e 24.000 demişler kitapçıkta, NC'ninkini hatırlayamadım, çalındığında 21.000km'deydi. Kitapçık 48.000 diyorsa kafanız rahat olsun, gerekmiyordur o zaman...
-
16 Ekim 2019, 18:01
#6831
Süper Moderatör
Zincirde kilitlenen baklalar varsa titreşim yapabilir, orta sehpada tekeri elle çevirerek tek tek tüm baklaları kontrol edin.
Kitlenen bakla varsa yağlayın temizleyin, kilitlenmeyi çözmeye çalışın.
27 bin km değişim için normal, ben 15 bin km deyim daha yeni bir tık ayarladım. Sert kullanmıyorum, 30 bin yaparım inşallah.
Tabi otomatik yağlamanın faydası çok büyük.
-
20 Ekim 2019, 09:47
#6832
Herkese selamlar.Geçen haftaki kötü deneyimden sonra bu hafta Edirne seyahatimi gerçekleştirdim.58 cm tur camını iyi ki almışım.Orjinal camla biraz hızlandığımda kafama müthiş rüzgar geliyodu ve kafamı düz tutmakta zorlanıyodum,yolun büyük bir kısmını 150 km üstü hızla gitmeme rağmen hiç rahatsızlık duymadım.Bilenler vardır Silivriden sonra yol bomboş bas basabildiğin kadar.Ben deli gibi basma meraklısı diilim zaten çok tecrübemde yok motosiklet üzerinde ama son sürat ne yapıyodur diye merak ettim.187 km nin üzerine çıkamadım hatta hafifte rampa aşağı idi.Yorumu olan var mı acaba?
Tekeriniz düz bassın.
-
22 Ekim 2019, 00:44
#6833
Nc ekonomik olması hedeflenen bir motosiklet birde bunun üzerine rüzgar direncini arttıran 58cm ön cam bana kalırsa 187km hız bana iyi bile sanki güvenli sürüşler
-
22 Ekim 2019, 11:09
#6834
-ugur- adlı üyeden alıntı
Nc ekonomik olması hedeflenen bir motosiklet birde bunun üzerine rüzgar direncini arttıran 58cm ön cam bana kalırsa 187km hız bana iyi bile sanki
güvenli sürüşler
Teşekkürler.Herkese kazasız sürüşler dilerim.
-
25 Ekim 2019, 16:42
#6835
MODALI adlı üyeden alıntı
Teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------
Seramiği nerede yaotırdınız.kaça mal oldu.renk değiştirdiniz mi.motorunuz yeni mi.biraz çok sordum ama cevaplarsanız sevinirim.
Geç cevap verdiğim için özür dileyerek başlayayım. Seramiği İstanbul Motowash'da yaptırdım. İlgili esnaflar gerçekten. Motora ayrı jantlara ayrı fiyatlandırma var seramikte. Ben ikisini de yaptırdım. 350 tl gibi bir masraf oldu. Renk değiştirmedim. 3 4 saat kadar sürebiliyor işlem. O esnada yakındaki Marmara Forum'da biraz zaman geçirdim. Geldiğimde kaskıma da çizik giderici uygulamışlar sağolsunlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:38 ----------
MODALI adlı üyeden alıntı
Herkese selamlar.Geçen haftaki kötü deneyimden sonra bu hafta Edirne seyahatimi gerçekleştirdim.58 cm tur camını iyi ki almışım.Orjinal camla biraz hızlandığımda kafama müthiş rüzgar geliyodu ve kafamı düz tutmakta zorlanıyodum,yolun büyük bir kısmını 150 km üstü hızla gitmeme rağmen hiç rahatsızlık duymadım.Bilenler vardır Silivriden sonra yol bomboş bas basabildiğin kadar.Ben deli gibi basma meraklısı diilim zaten çok tecrübemde yok motosiklet üzerinde ama son sürat ne yapıyodur diye merak ettim.187 km nin üzerine çıkamadım hatta hafifte rampa aşağı idi.Yorumu olan var mı acaba?
Tekeriniz düz bassın.
Gelmişken buna da yorum yazayım. Bende en fazla 194 gördüm uzun GP kompozit cam ile . O da ücretli yolda yapabildim. Malum asfaltı falan biraz daha iyi akıyor motor. Normal yollar da bence yeterli sürat. Fazlasına da gerek yok zaten . 160 stabil gitsin yeter uzun yolda
Sürüş eğitimleri alın. Kendinizi asla yeterli görmeyin. Her zaman Ham'ız ve pişmeye ihtiyacımız olacaktır.
-
25 Ekim 2019, 17:43
#6836
Selamlar. şu aralar kafamı bozup nc700 almayı düşünüyorum bütçeme uygun olarak. Yaklaşık 40bin km lerde bir motor buldum. Bana yakın zamanda çıkarabileceği masraflar nelerdir? Nelere dikkat etmemi önerirsiniz. Ya da motoru önerir misiniz? Daha önce 30-40km kadar kullanmışlığım var ama binicisinden dinlemek daha yararlı olacaktır.
-
25 Ekim 2019, 18:02
#6837
Ogretmen adlı üyeden alıntı
Geç cevap verdiğim için özür dileyerek başlayayım. Seramiği İstanbul Motowash'da yaptırdım. İlgili esnaflar gerçekten. Motora ayrı jantlara ayrı fiyatlandırma var seramikte. Ben ikisini de yaptırdım. 350 tl gibi bir masraf oldu. Renk değiştirmedim. 3 4 saat kadar sürebiliyor işlem. O esnada yakındaki Marmara Forum'da biraz zaman geçirdim. Geldiğimde kaskıma da çizik giderici uygulamışlar sağolsunlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:38 ----------
Gelmişken buna da yorum yazayım. Bende en fazla 194 gördüm uzun GP kompozit cam ile . O da ücretli yolda yapabildim. Malum asfaltı falan biraz daha iyi akıyor motor. Normal yollar da bence yeterli sürat. Fazlasına da gerek yok zaten . 160 stabil gitsin yeter uzun yolda
Teşekkürler.Kazasız sürüşler dilerim.
-
26 Ekim 2019, 18:17
#6838
hakaniko adlı üyeden alıntı
Selamlar. şu aralar kafamı bozup nc700 almayı düşünüyorum bütçeme uygun olarak. Yaklaşık 40bin km lerde bir motor buldum. Bana yakın zamanda çıkarabileceği masraflar nelerdir? Nelere dikkat etmemi önerirsiniz. Ya da motoru önerir misiniz? Daha önce 30-40km kadar kullanmışlığım var ama binicisinden dinlemek daha yararlı olacaktır.
Kendi cevabımı kendim vereyim. Antalyada iş için bulunuyordum bu hafta. Bir ilan denk geldi dedim gidip bakayım. Satıcının masrafsız hatasız diye dediği motora gittim bugün.
Dıştan sadece koruma demirlerinde ve arka tutcaktaki çizik dikkat çekiyor. düşük hızda az bişe sürüklenmiş. Bu bi sorun değildi benim için. Gelelim masrafsız dediği motora.
Ön jant eğilmiş. Bunu gözle ve elle rahatça görebiliyorum. Gidişi belki etkiler belki etkilemez bilemiyorum. Toplasan 1 dk sürmemişimdir. Mesafe ise 60m uzaklığında 2 git 2 gel. en fazla 2. vitese çıkıp fren.
Ön fren balataları ötüyor. Dediğine göre yan sanayi balata kullanmış. Ondan olabilirmiş. Diski ise yüksek hıza çıkmadan anlayamazdım.
Motor 36bin km de. Zincir dişli seti hiç değişmemiş.
Lastikler 5 yıllık. Taş gibi olmuş, çatlamaya başlamış. 2. viteste iken freni biraz fazla sıktım. ABS bile gereğinden erken devreye girdi. O şekilde alanyadan istanbula getirmeye gözüm yemedi.
akü hiç değişmemiş 6 yaşında. Yazın garanti değişmesi gerekecek. Hatta kışı çıkarmayabilir.
Ön amortisör ve mesnetlerde paslanma başlamış ve keçeler çatlamış. Fiyatını bilmiyorum ama tuzlu olacağı aşikar
Şimdi bu motor 2013 model 36000km de. masrafsızmış.
Hadi dedim hallederiz bi şekilde. Satıcı sayesinde notere de geç kaldık. Bu durum otel konaklama masrafı çıkartıyordu bana. Üstüne satıcının gram pazarlık yapmaması (sağolsun o kadar çok ısrarıma rağmen noter masrafını düştü) beni çok soğuttu.
Şimdi uçağımı da kaçırıp bindim otobüse 16 saat yolculuk ile istanbula geri dönüyorum.
-
26 Ekim 2019, 19:40
#6839
-
27 Ekim 2019, 08:57
#6840
hakaniko adlı üyeden alıntı
Kendi cevabımı kendim vereyim. Antalyada iş için bulunuyordum bu hafta. Bir ilan denk geldi dedim gidip bakayım. Satıcının masrafsız hatasız diye dediği motora gittim bugün.
Dıştan sadece koruma demirlerinde ve arka tutcaktaki çizik dikkat çekiyor. düşük hızda az bişe sürüklenmiş. Bu bi sorun değildi benim için. Gelelim masrafsız dediği motora.
Ön jant eğilmiş. Bunu gözle ve elle rahatça görebiliyorum. Gidişi belki etkiler belki etkilemez bilemiyorum. Toplasan 1 dk sürmemişimdir. Mesafe ise 60m uzaklığında 2 git 2 gel. en fazla 2. vitese çıkıp fren.
Ön fren balataları ötüyor. Dediğine göre yan sanayi balata kullanmış. Ondan olabilirmiş. Diski ise yüksek hıza çıkmadan anlayamazdım.
Motor 36bin km de. Zincir dişli seti hiç değişmemiş.
Lastikler 5 yıllık. Taş gibi olmuş, çatlamaya başlamış. 2. viteste iken freni biraz fazla sıktım. ABS bile gereğinden erken devreye girdi. O şekilde alanyadan istanbula getirmeye gözüm yemedi.
akü hiç değişmemiş 6 yaşında. Yazın garanti değişmesi gerekecek. Hatta kışı çıkarmayabilir.
Ön amortisör ve mesnetlerde paslanma başlamış ve keçeler çatlamış. Fiyatını bilmiyorum ama tuzlu olacağı aşikar
Şimdi bu motor 2013 model 36000km de. masrafsızmış.
Hadi dedim hallederiz bi şekilde. Satıcı sayesinde notere de geç kaldık. Bu durum otel konaklama masrafı çıkartıyordu bana. Üstüne satıcının gram pazarlık yapmaması (sağolsun o kadar çok ısrarıma rağmen noter masrafını düştü) beni çok soğuttu.
Şimdi uçağımı da kaçırıp bindim otobüse 16 saat yolculuk ile istanbula geri dönüyorum.
İyi ki almamışsın kardeş ..Bence yakın çevrende tanıdıklarınla yapmaya çalış 2. el motosiklet alışverişini.
Herkese günaydın bu arada.Cumhuriyet Bayramı'nda İstanbul'da motosiklet sürüşüne katılma planı olan var mı?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (1 üye ve 13 misafir)
Bu Konudaki Etiketler