Elektrik tesisatı ile ilgili bir sorun çıkarsa ve normalde de bu sorun garanti kapsamında ise bu müdahaleler sorun olabilir dediler.
Ama direk garanti dışı değil.
Zaten 2 yılı ve 45.000 km geçti, bir sorun olsa idi çoktan baş göstermesi gerekirdi.
Ki zaten bu işlemde kablo kesme vs de yok,
Ben önce direk aküye bağlatmıştım. Arada açık unuttuğum için kontağa bağlattım, bu işi servis yaptı.
Kontak anahtarı ile aktive olan bir sigorta ucuna bağladılar.
Ayırca özellikle sordum, böyle bir durumda not almak, motora şerh düşmek gibi bir şey var mı diye yok dediler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:40 ----------
Bu arada yanılmıyorsam orjinal sis farı için diğer tipteki demir gerekiyor. Yani gaganın altından dolaşandan.Ben de öyle biliyorum ve garantiden çıkmasını istemediğim için sisleri hala taktırmadım. Mayıs ayında Honda sisler 4.000 tl civarındaydı. Verilecek para değil. Şimdi kim bilir nedir. Birisi bana sisleri taktır bakıma giderken sök demişti ama anlaşılır diye çekiniyorum.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Bunlarda gövdenin sol tarafta içeride ayrı bir kablo demeti bağlayabileceğiniz bir yer var. Bunun ucu da bagaj kısmında sigortaların oraya bağlanacak ek bir röleye gidiyor. NC'ye aksesuar takmak için en şık yöntem o. Buralarda bir arkadaş daha önce ayrıntılı anlatmıştı. Röle falan aratılırsa çıkar.
Fiyat bedava. Yağı yeni aldım en ucuz 50 TL litresi (1 lt yetmiyor 1036 cc lazım) , keçeler 90 lira diye baktim simdi. Toplam 230 TL yapiyor. Söküp takmaya 140 TL istemisler ki (kdv haric 120 tl) bence o ise az. (Zaten bu parca ve yag fiyatları serviste en az %30 daha pahalıdır)
I need your boots your clothes and your motocycle
Smlgndz merhaba ;
Siz ve sizin gibi bir çok arkadaşımız özelden de uzunca yazmışsınız , düşünceleriniz için teşekkür ederim .
Linkleri ve fiyat bilgilerini güncelliyorum .
*********************************************
Uzun zamandır değinmek istiyordum da , fırsat olmuyordu .
Akşam wa gruptan sohbet ederken ,
bi arkadaşımızın NC700x 'i ile ilgili tekrar o konu gündeme geldi .
Yazmak bu saateymiş ...
Konu şu ;
NC 'mize elektrikle ilgili aksesuarların montajı.
Bakıyorum da ,
kimisi elektriği kontakdan alıyor
kimisi de farklı aksesuarlar için , her birine ayrı ayrı röle bağlıyor.
Karenajın içi kablo ve rölelerden arap saçına dönüyor.
Ne gerek var ki ?
Zaten Caponlar motoru üretirken neredeyse tüm aksesuarlar için
tek röle ile ana merkezden çıkış vermiş .
Şimdi diyeceksin ki ,
''yaw sen herşeyi orjinal kullanıyorsun, bize yine onları önereceksin''
Hayır değil ..
En sağlıklı yolu göstereceğim sadece .
Sen istersen kendin kablola , ama motorun ciğerini deşmeden yap .
Tek bir röle ve çıkış ile şunların tümünü besleyebilirsin.
1- Çakmaklık 12v
2- Sis Farları
3- Elcik Istma
4- Gps / Telefon
Neymiş bu röle ve nereye takacağız ?
Honda ürün kodu 08A70-MGS-D30
Sigortası ile birlikte güncel HondaTR satış fiyatı 100 TL
Bakmayın siz etiketine , honda röle üretecek değil ya !
Röle Japon firma Nais , röle kodu : ACV31212 M11
Bildiğin 4 Bacak Mikro Röle , istersen muadil ürünü al tak .
teknik detayları aşağıda paylaşacağım .
Sigorta ise 7.5A Mikro Bıçak Sigorta
Takacağın yer de , akünün yanındaki sigorta kutusunun içi .
Bütün aksesuarlarımızı besleyeceğimiz ana kablo demeti'nin ucu ise
sol karenajın içinde saklı .
Hakikatten saklı ama , açsan bile görünmüyor ilk başta .
İşte tüm aksesuarları buradan besleyebilirsin .
Bu kablonun bir de çok havalı 08A70-MJL-D30 Sub Harness'i var .
HondaTR ''Alt Kablo Demeti Kiti'' demiş ...hmmmm !
Bildiğin kablo çoklayıcı Fiyatı 110 TL , ister al istersen kendin çokla .
Örnek olması için montaj detaylarını aşağıda paylaşıyorum .
Siz tek bir röle ile istediğiniz uygun ekipmanı kullanabilirsiniz.
Sabah 7'de kalkıcaz iyi mi , hadi iyi geceler
1- Çakmaklık 12v
https://yadi.sk/i/wlxeB2RT6Z0j_A
2- Sis Farları
https://yadi.sk/i/NH-0hs7xdtJtTQ
3- Elcik Istma
https://yadi.sk/i/lkmMiC0L4bBulQ
4- Gps / Telefon
https://yadi.sk/i/1qIeD4eoorUsOw
5- Röle Teknik detaylar
https://yadi.sk/i/uBBK_0HabQy9Uw
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------
Sayın özgürruhlu ;
Yazınızı okurken duygulandım ...
Tüm samimiyetimle kalpten ben size teşekkür ederim .
İyi ki varsınız .
Müthiş bilgiler, emeğinize sağlık @parolakan
Herkese merhaba,
2017 Model Integra 750 için Shad Konfor Sele taktırmayı düşünüyorum. Nerede bulabileceğim konusunda yardımcı olabilir misiniz???
Teşekkürler...
Merhaba ,
Bugün tatsız bir arıza yaşadım. Sürüş halindeyken ABS ışık yanıp sönmeye başladı , servise gittim tablo çok acı verici , sensör ve kablo değişimi 1.700 tl ....
Bu sorunu yaşayan oldu mu?
Hocam harika bir paylaşım. Gayet detaylı ve güzel bilgiler içeriyor. Ancak benim aklıma bir soru takıldı.
Benim motorum NC700 integra ve fabrika çıkış üzerinde standart çakmaklık çıkışı var sele altında. Acaba çakmaklık çıkışı olduğuna göre bu çakmaklık çıkışı bir röleye bağlı mıdır?
Yani bahsettiğiniz röleyi almama gerek var mı? Ben diğer elektrikli donanımların(elcik ısıtma, sis farı vb.) elektriğini bu çakmaklığa gelen kablo demetini çoklayarak alsam olur mu? yoksa röle de almam gerekir mi?
Daha önce böyle bir sorun duymadım, okumadım. Hemen karar vermediniz inşallah, belki geçici bir okuma problemi yaşamıştır. Servis de işgüzarlık yapıp hemen parça fiyatı vermiştir belki.
Acele etmeyin belki arıza tekrarlamaz, tekrarlasa da yurt dışından parça fiyatlarına bakalım.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Bende daha önce hiç bi yerde okumadım böyle bi sorun Olcay abinin dediği gibi servis işgüzarlığı olabilir biraz beklemek arıştırmak gerekir
Servis ; Honda pazarbaşı , servis işgüzarlığından şüpheleniyorum açıkçası.... konu fren sistemi olduğu için parça siparişi verdim , gelsin takıp deneyelim , hala düzelmezse işte o çok üzer ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------
İlk olduk hayırlısı bakalım ;
Hata ışığı yandığında , “tık - tık - tık” diye çok kısık bir ses gelmeye başladı.
Ön fren bariz sertleşti , hiç kullanamadım , servis bilgisayara bağladı ve sensör değişimi dedi ,
Bakalım bekleyip göreceğiz .... Bilgi veririm mutlaka
Her parça arızalanabilir, bozulabilir ama servislerin "iyi niyetli müşteri" indirimi gibi bir hakkı var yanılmıyorsam.
Yani kullanıcının hatasından kaynaklanmayan, garanti süresi içinde bozulmuş olsa garantiden karşılanacak parçalar için yüksek oranda indirim olabiliyor.
Benim eski arabam Ford Focus idi, çoğunda otomatik vites arızası vardı ve garanti süresinde bozulursa garantiden yapıyorlardı.
Benimki garanti bittikten sonra bozuldu %60 indirimli yaptılar. Tabi o bile iyi paraydı ama en azından indirim olmuştu.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Servisin sözüyle hemen masrafa kalkışmasaydınız keşke. Onlarda araştırma, yorumlama yok. bilgisayara bağlar, ABS hata veriyorsa komple değişelim der, hem kendisini garantiye alır, hem de kazanacağı paraya bakar.
Benim araba ESP hatası vermişti aynı şekilde, serviste direksiyon açı sensörü bozuk değişmesi lazım, sadece 2bin TL dediler. Biraz araştırdığımda bu sensörlerin genellikle 2 sebepten dolayı hata verdiğini gördüm. Ya kablosunda kopukluk/temassızlık oluşabiliyor yada kızılötesi okuyucunun üzerinde döndüğü disk kirlendiği için açıyı okuyamıyormuş. Direksiyonu söktüm, sensörün döndüğü diski kulak çubuğu ve biraz wd40 ile temizledim ve hata gitti. Bu kadar basit bir işlem için 2 bin lira para verecektim az daha. Sizin durum da böyle basit bir okuma hatası veya kabloda temassızlık/kopukluk gibi birşey olabilir, keşke acele etmeseydiniz.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)