Nc almakdan vazgeçtim çok masraflı motormuş hiç mantıklı gelmedi biraz bakınınca paramı boşa çarçur etmeyim biraz idare etmeye karar verdim
Nc almakdan vazgeçtim çok masraflı motormuş hiç mantıklı gelmedi biraz bakınınca paramı boşa çarçur etmeyim biraz idare etmeye karar verdim
konuya dışarıdan salça oluyorum ama bu işler inanmakla olmaz. hesap, kitap ve teknik bilgi ile olur. amacım polemik yaratmak değil sadece bilgilendirmek.
http://www.bilgiustam.com/arac-vites...e=DonanimHaber
zapalka,salça oluyosun doğru ama bir deyiş var.. (BEN LAFA DEĞİL İCRAHATA BAKARIM ) yukarıdaki yazdıklarımı tamamen okumadın galiba,,1992 yılından beri 25-30 adet aracım oldu,bunların içinde karbüratörlü olanlarıda vardı
bu araçlarımın hepsiyle bu tasarruf olayını sayısız denedim ve bu bende alışkanlık oldu,,benim yaptığım şekilde yakıttan yüzde 20-25 arası tasarruf ediyordum,ben cebime kalan paraya bakarım söylenenlere değil,,sallama değil bu yazdıklarım ,bende takıntı halinde bu şekilde kullanarak aradaki farkı ölçmek,,yoksa salakmıyım ben boşuna uğraşayım
tabiki yapın demiyorum ama ben yapıyorum ve tasarruf sağlıyordum,kimseyi inandırmak zorunda değilim sadece konusu açılınca burda yazdım okadar,,kimin ne yaptığı beni ilgilendirmez ,zaten bu olayı motosikletlerde yapamıyorsun,6cı vitesten direk boşa almak gibi bir seçenek yok,ama integrada olsaydı iyiydi
Aracı boşa alırsanız pistonları rölantide döndürmek için gene yakıt harcar, yüksek viteste gazdan ayağınızı çekerseniz eğim uygunsa "sıfır" benzin harcanır, yeni araçlarda anlık tüketim değerini gösterir zaten, kontrolü kolaydır.
Tabi, 1 den veya 2 den boşa alabiliyorsun ama diğerlerinden olmuyor.ancak sen 1ci viteste giderken boşa alabiliyorsun değilmi
Hamdım, piştim, hala hamım.
Yeni nesil enjeksiyonlu arabalarda cut-off devresi vardır. Belli bir devrin üzerinde ayak gazdan çekilirse yakıt enjeksiyonu da kesilir ve araç hiç yakıt tüketmez. Karbüratörlü araçlar ve cut-off içermeyen enjeksiyonlu araçlar her daim yakıt akışına devam eder. Belli bir eğimin üzerinde ise aracın kinetik enerjisi motorun direncine baskın gelip cut-off etkin olsa dahi hızlanmaya devam edebilir. Aksi takdirde elbette yavaşlar ama bu gayet akıcı şekilde olur.
Devrin düşerek cut-off'un devreden çıkıp benzin akışının başladığı anı özellikle 1. vitesteyken çok net farkedebilirsiniz.
bunu yukarda yazdım,sıfır benzin yakması diye bişey yok,madem sıfır benzin yakıyor,yokuş aşağı 6cı viteste kontağı kapatın bakalım nekadar gidebiliyorsunuz,neticede aynı şey ikiside yakıt yakmıyor,sadece birinde kontak açık diğerinde kapalı,araç aküdeki elektrikle gidemeyeceğine göre mantık aynı
kontak kapalı yokuş aşağı 6cı viteste 100 metre bile gidemezsiniz isterseniz deneyin
pistondaki sıkıştırma benzin olmadan patlama yapamayacağı için fren etkisi yapar
yani yol bilgisayarına bakmayın motordaki pistonlar benzin olmadan çalışmaz,fizik kurallarına aykırı
haaa aracın havayı yakabilme özelliği varsa bişey diyemem oda zaten asrın buluşu olurdu
ayrıca kimsenin benim düşüncemi değiştirmesi söz konusu değil,,dediğim gibi ben lafa değil aynı yolu defalarca her iki türlü deneyerek cebime kalan benzin parasına bakarım,,yani icrehata bakarım ben,,soyut değil somut elime kalan benzin parası var ben bunu bilirim,,,hatta ilk zamanlar uzun rampa aşağı yollarda kontağıda kapatıyordum tasarruf dahada artıyordu ama frenler çok az tuttuğu için çok tehlikeli oluyordu o yüzden bundan vazgeçtim
zaten artık aracımıda sattığım için bunuda yapamıyorum
neticede herkes istediği şekilde kullansın beni ilgilendirmez,,benim asıl meselem ve burda sorduğum integranın 6cı viteste giderken boşa alınınabilmesi idi ancak oda mümkün değilmiş
Kontak kapatırsanız yağlama kesilir. Pistonlar daha fazla sürtünme kuvveti yaratır ve o nedenle çalışır vaziyetteki motora göre daha çabuk durursunuz. Yokuş aşağı eğime göre boş vites, 6. vites gazsız gitme tasarrufu değişir. 6. vites gazsız giderken motorun yavaşlamayacağı kadar dik yokuşta boş vitese göre daha çok tasarruf edersiniz. Hafif eğim de boş vites daha çok tasarruf ettirebilir, çünkü boş vites ile 100 ile giderken, 6. vites gazsız gidince 70'e kadar hız azaldığında gaz vererek hızlanırız genelde. Bu da daha çok yakıt sarfiyatına neden olabilir.
computeus
bana neyi anlatmaya çalışıyorsun kardeş,ben istanbulda fullediğim depoyu tekirdağda tekrar fulliyorum,deponun aldığı benzinin fiyatını not alıyorum,başka zaman tekrar gelirken benim stilimle geliyorum ve bu sefer fullediğimde deponun aldığı yakıt senin anlattığın standart sürüşle kullanmama göre 20 tl daha az,,ben bunu bizzat deneyerek tecrübe ettiğimi söylüyorum ve bu artan 20 tl ile tekirdağda köfte yiyorum,,
bunun başka türlü bir açıklaması olabilirmi
kağıt üstündeki yazılar söylemler beni ilgilendirmez benim bildiğim artan parayla yediğim köfte
isteyen istediğini yapsın banane,benim yaptığım kimseyi bağlamaz ,kimseninkide beni,,araban varsa sen bildiğin gibi kullan,zaten konumuz araba değil
bu konuda sıktı artık naciyeden bahsedin,
mesela dün marş basarken bir anlık tutukluk yapar gibi oldu motor çalışmadı sonra tekrar marşa bastım bu sefer motor çalıştı fakat motor arıza lambası yandı
tekrar stop edip tekrar çalıştırdım lamba sönmedi
25 km yol yaptım sonra motoru garaja çektim 5 dakika bekledim yine marşa bastım bu sefer arıza lambası yanmadı bu durum başına gelen varmı,motor garantide servise götürecektim ama arıza lambası sönünce vazgeçtim,,nedeni ne olabilir
Yeruçağı maşallah hızlı girdin. Bir deyiş var bildiklerimiz bilmediklerimiz in içinde nokta gibidir"
Sende söylemişsin NC ye gelelim diye ama önce bu sayfaların ana sayfalardan biraz farkı var. Ana sayfada her konuda miller birbirine saydırırken uç sayfalarda nezaket bir tık daha önceliklidir. Amiri tabirle sizin yaptığınız beni ilgilendirmez biraz yakışıksız olmuş( kusura bakma bana öyle geldi)
Bazan marş kaçırır ve o tık sesi gelir. O anda bir anlık yağlama yok algılandığı için alarm verir ve sonra geçer. Çok takma devam
Ne celalleniyorsun hocam, ben de her gün işe giderken 6. viteste gaz kapatıp gidiyorum yokuşlarda. Depoda %20 fazla gidiyorum. Senin Tekirdağ yolunda ne kadar yaktığın beni ilgilendirmez. Nasıl gidersen git bana ne. İster gaz keserek git, ister peygamber vitesinde git, ister sırtına al öyle git. Sanki Tekirdağ İstanbul rotası dünya standardı bir rota.
Boş viteste veya viteste gaz keserek gitmenin tasarrufu, rotaya göre, yokuşun eğimine göre değişir. Enjeksiyonlu güncel motorlarda (Örneğin: NC serisi), viteste motor hareket halinde gaz keserseniz, motor rölanti devrine inene kadar benzin yakmaz.
Bunları sana yazmıyorum üstüne alınma, başkaları okur yanlış öğrenmesinler diye yazıyorum.
computeus
sen niye celalleniyosun şimdi
zaten üstte yazdıklarım araba içindi,tekirdağ yolu dünya standardımı dedim ,rotaya yolun eğilimine göre değişir diyorsun ama ben hep aynı yolu kullandığım için farketmiyor,,neyse geçelim bunu, bunlar nc motor için değil zaten
neticede bende mecburen integrama senin yaptığın gibi 6cı viteste gaz kapatıp gidicem başka çaresi yok zaten
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------
yok dostum ilk başta yazdığım mesajda arkadaş neden 6cı viteste boşa almak istiyorsun diye sorunca bende aracımda yaptığı bu tasarruf işlemini integramdada yapabilirmiyim dedim,,mübarek memleket meselesi oldu,,herkes nc motoru bıraktı bu tasarruf işine yazmaya başladı,,haliyle bende sıkıldım isteyen istediğini yapsın banane dedim,,yoksa kimseyi kırmak gibi bir niyetim yok
Merhaba arkadaşlar.
Dün akşam Gebze'de Mümin Usta ile Scottoiler vSystem montajını yaptık.
Montaj orta zorlukta, eli yaktın birisi takabilir,
usta da ilk kez montaj yaptı, tahminen 1 saat kadar sürdü.
Kimisi çok iyi diyor, kimisi saçmalık diyor, bakalım test edip göreceğiz.
Birkaç defa usta sormuştum burdan cevap gelmedi ama diğer kanallardan bu usta ile tanıştım,
tavsiye ederim.
İsteyene özelden numarasını atarım.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Selamlar,
Akü ömrünü tamamladı. Çok zor marş alıyor artık. Acilen akü almam gerek ancak fiyatlar epey kallavi. VLM AKÜ YTZ14S-BS bizim motora (Nc700x) uygun görünüyor. Kullanan var mıdır?
Yarın olmayacak gibi kullanırsan yarın olmaz.
Arkadaşlar selam,
nc750 x dct fiyatı aldı başını gitti, nc750 s dct bakıyorum ama 2. el piyasası zayıf gözüküyor, alsam satmada sorun yaşar mıyım sizce? Teşekkürler.
neticede hepsinide satarsın ancak,x daha popüler olduğundan daha çabuk satılır,,sen nasıl s alsam satarken sorun yaşarmıyım diye düşünüyorsan,,aynen senden alacak kişide aynını düşünecektir ancak dediğim gibi satılmayacak mal yoktur s biraz daha ucuza alınır ve ucuza satılır
neticede paran yetiyorsa daha kolay satma açısından x almak daha mantıklı olur
Merhabalar,
2014 marka NC 750 X satın alarak aranıza katıldım. Daha önce motor tecrübem olmadığı ve ehliyetimi yeni aldığım için henüz HONDA Güvenli Sürüş Eğitimleri'ni tamamlıyorum. Trafiğe bunlardan sonra kontrollü bir biçimde çıkarım diye düşünüyorum. Motoru ağırlığına alışmak, huyunu suyunu tanımak için trafiğe kapalı alanlarda kullanıyorum. Güvenli Sürüş-2'yi önümüzdeki hafta yapacağım.
Görüşmek dileğiyle, selamlar
slm nc ahalisi
azcık hakkını verin nc nin...
https://www.youtube.com/watch?v=cTyj...&feature=share
aynen nc pis kaka eee eee
bizim kullanım amacımıza pek uymadı
malzeme kalitesi az düşük fakat asfaltta gezecek olana göre süper makina
az yakar çok kaçar diyelim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:49 ----------
skiper fthçyr gururla ve iftiharla sunar
https://www.youtube.com/watch?v=OQ_oCHvJmnM
Şu an bu konu içerisinde 18 kullanıcı var. (4 üye ve 14 misafir)