Honda NC700X / 750x & NC700S / 750S Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
06 Haziran 2017, 08:15
#6001
Motorum 2014 model. Şarj etsem yarı yolda bırakır mı?
Akülerin ortalama ömrü 3 yıl kadar diye biliyorum, daha iyi bilenler çıkar mutlaka.
Eğer motor yatıyor idiyse akü zayıflamış olabilir,
Motor otomatik değilse vurdurarak çalıştırabilirsiniz.
Benim kışın başıma geldi, 1 hafta kullanmayıncca çalışmadı.
Vurdurup çalıştırdım, sonrasında hiç sorun olmadı.
Fakat yaz aylarında hele de motor da kullanılıyorken bitmiş ise akü tamamen bitmiştir.
belki şarjla toparlar biraz ama yine de bir süre sonra değiştirmek gerekir.
Uğraşanlar var, akü günlerce şarjda duruyor, para veriliyor, biraz kullanılıyor sonra yine bitiyor.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Reklamlar
-
06 Haziran 2017, 11:11
#6002
-
07 Haziran 2017, 08:15
#6003
merhaba motul 3000 - 5100 ve 7100 yağları arasındaki farklar nelerdir? NC750s için hangisi iyidir?
bir de yağ filtresinde hiflo mu yoksa sunwa mı? hangisi daha kalitelidir?
-
07 Haziran 2017, 11:32
#6004
Motul 3000 : mineral bazli , motul 5100 : yari sentetik, motul 7100 : tam sentetik yaglardir. 3000 serisi dusuk teknolojili ve eski model araclarda daha cok tercih edilir. Cabuk isinir ve yapisi cabuk bozulur. 5100 veya 7100'den birini tercih etmelisiniz. NC kullanicisi degilim; bu ikisinden hangisi daha uygun bilemiyorum.
-
07 Haziran 2017, 22:21
#6005
3 haftalık 2015 nc 750 s kullancısıyım..
şehiriçinde özel bir kullanım kriterim yok motor akıyor zaten..
ama şehir dışında ortalama tüketim değerlerini korumak için hangi devirlerde motoru kullanmak gerekiyor arkadaşlar...
yani bayram tatilinde yağış olmazsa Antalyay gideceğim..120 yi geçmeyi düşünmüyorum..5.vites 120 ye sabitlesem motoru bunda bir sakınca olmaz herhalde değil mi..yani 6.vites 120 de olsam ne farkeder..2015 nc 750 s..
genel vites atış devriniz kaçtır bunlar hakkında fikirlerinizi yazarmısınız..dün akşam motorumla turladım..çok keyifliydi..
-
07 Haziran 2017, 22:31
#6006
Süper Moderatör
mantila adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. Konuda akü ile ilgili arama yapıyorum ancak aşağıdaki uyarıyı veriyor:
"Arama kriterine uygun sonuç bulunamadı, Lütfen başka bir Arama kriteri (Aranacak Kleime) vererek tekrar deneyin."
300 sayfalık konuda aküyle ilgili birşey yazılmamış olması imkansız
Yine de tavsiyenize ihtiyacım var. Birkaç gün önce kontağı çevirdim ve bütün elektronik aksam çalışmasına rağmen aküde şarj dinamosunu çalıştıracak kadar güç kalmamış olmalı ki motoru çalıştıramadım. Motorum 2014 model. Şarj etsem yarı yolda bırakır mı? Bosch YTZ12S-BS 12 Volt 9 Amper akü nasıldır?
Hikayeyi tam olarak anlatır mısın? Motor kaç gün yattı, marşa basınca ses gösterge vs nasıl oldu?
mete_han adlı üyeden alıntı
3 haftalık 2015 nc 750 s kullancısıyım..
şehiriçinde özel bir kullanım kriterim yok motor akıyor zaten..
ama şehir dışında ortalama tüketim değerlerini korumak için hangi devirlerde motoru kullanmak gerekiyor arkadaşlar...
yani bayram tatilinde yağış olmazsa Antalyay gideceğim..120 yi geçmeyi düşünmüyorum..5.vites 120 ye sabitlesem motoru bunda bir sakınca olmaz herhalde değil mi..yani 6.vites 120 de olsam ne farkeder..2015 nc 750 s..
genel vites atış devriniz kaçtır bunlar hakkında fikirlerinizi yazarmısınız..dün akşam motorumla turladım..çok keyifliydi..
120 kmh sabit hızda 5. Vitesde gisersen 6 ya göre daha yüksek devir çevirir motor, ve daha çok yakar.
120 km ortalama ile 6 vites de 4 litre yakarsın.
Şaka maka motora binmeyi özledim ya hu.
-
07 Haziran 2017, 22:54
#6007
sağolasın Olcay..birde şunu sormak isterim..2015 model ama 2016 Mart ayı trafiğe çıkışlı 1000-6000 bakımı olan 8500 de makina aldım..22500 e 59 plaka...sizce verdiğim rakam uygunmu..yani 14 aylık makina kayıtsız vesaire..ama boş makina..koruma demiri orta sehpa radyatör koruma vs yok yavaş yavaş doldurucam makinayı çanta düşünmüyorum...4 yıl garantili olsa gerek..
son olarak hasarsızlık indrimimle sigortam 193 lira çıktı..59 plaka..sigorta yaptırdığım firma Quick Sigorta..yerli firma yeni kurulmuş..diğer büyük firmalar fiyat vermedi..trafik sigortasını alıcı düşünsün diye sığ bir düşüncem yok ama yinede hasar ödemelerinde inşallah karşı taraf sıkıntı yaşamaz..yani Quick sigorta da Hazine Müsteşarlığından ruhsat alan 50 milyon lira sermayeli yerli bir firma...Devletin kontrolünde ve garantörlüğünde bu işler bildiğiniz üzre..ama bir datay daha var..bunu yeni öğrendim..Nişantaşında Ertuğ Ersek isimli 2005 den MT li bir abimin bana aktardığı bilgilere göre eğer hasarı trafik sigortası karşılamaz veya karşılayamazsa teknik altyapısızlık vs nedeniyle vesaire bir nedenle karşı taraf hasar için bize HACİZ yollayabiliyormuş..bunu ben geç öğrendim..normal şartlarda Quick Sigortaya falan poliçe kestirmezdim...aklınızda olsun..
-
08 Haziran 2017, 12:30
#6008
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Hikayeyi tam olarak anlatır mısın? Motor kaç gün yattı, marşa basınca ses gösterge vs nasıl oldu?
Kışın 2 ay kullanmadığım da oldu (arada sırada çalıştırmak kaydıyla) ama bu sefer 5 gün binmedim ve bir anda kesildi. Bütün elektronik aksamlar; gösterge, far vs. çalışıyor ama marşa basınca tık sesi veriyor. Neticede motor 2014 model yani akü minimum 3-3,5 yıllık. Dün BS akü YTZ14S-BS 12 Volt 11,2 Amper sipariş verdim. Malum yaz geldi. Evden uzakta biryerde bir sabah süpriz yaşamak istemem. Yanıtın için teşekkürler
-
08 Haziran 2017, 22:28
#6009
Süper Moderatör
mantila adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. Konuda akü ile ilgili arama yapıyorum ancak aşağıdaki uyarıyı veriyor:
"Arama kriterine uygun sonuç bulunamadı, Lütfen başka bir Arama kriteri (Aranacak Kleime) vererek tekrar deneyin."
300 sayfalık konuda aküyle ilgili birşey yazılmamış olması imkansız
Yine de tavsiyenize ihtiyacım var. Birkaç gün önce kontağı çevirdim ve bütün elektronik aksam çalışmasına rağmen aküde şarj dinamosunu çalıştıracak kadar güç kalmamış olmalı ki motoru çalıştıramadım. Motorum 2014 model. Şarj etsem yarı yolda bırakır mı? Bosch YTZ12S-BS 12 Volt 9 Amper akü nasıldır?
mantila adlı üyeden alıntı
Kışın 2 ay kullanmadığım da oldu (arada sırada çalıştırmak kaydıyla) ama bu sefer 5 gün binmedim ve bir anda kesildi. Bütün elektronik aksamlar; gösterge, far vs. çalışıyor ama marşa basınca tık sesi veriyor. Neticede motor 2014 model yani akü minimum 3-3,5 yıllık. Dün BS akü YTZ14S-BS 12 Volt 11,2 Amper sipariş verdim. Malum yaz geldi. Evden uzakta biryerde bir sabah süpriz yaşamak istemem. Yanıtın için teşekkürler
Çok yapılan bir hata, kışın yatan motoru ara sıra çalıştırıp akünün şarj olduğunu sanmak.
Şöyle düşün, normalde 12,8 volt olması gereken akü 12 volta düştü diyelim yata yata, biz de akü şarj olsun diye marşa bastık. Marş motoru çok ciddi enerji çeker aküden, motoru çalıştırdığımız süre genelde marşa basarken harcadığımız enerjiyi geri kazanmak için yetmez.
Yani genelde marşa bastığımız andan daha düşük bir volt değeri ile kontağı kapatırız.
Çünkü aküyü şarj etmek için belirli bir süre ve yüksek devir gereklidir. Rölantide 15,20 dk çalışması pek işe yaramayacağı gibi motor için de sağlıklı bir durum değil.
En iyisi bir şarj aleti alıp kışın yatan aküleri ayda bir şarja bağlamak. 30 tl lik bir cihaz hayli iş görür.
-
08 Haziran 2017, 22:31
#6010
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Çok yapılan bir hata, kışın yatan motoru ara sıra çalıştırıp akünün şarj olduğunu sanmak.
Şöyle düşün, normalde 12,8 volt olması gereken akü 12 volta düştü diyelim yata yata, biz de akü şarj olsun diye marşa bastık. Marş motoru çok ciddi enerji çeker aküden, motoru çalıştırdığımız süre genelde marşa basarken harcadığımız enerjiyi geri kazanmak için yetmez.
Yani genelde marşa bastığımız andan daha düşük bir volt değeri ile kontağı kapatırız.
Çünkü aküyü şarj etmek için belirli bir süre ve yüksek devir gereklidir. Rölantide 15,20 dk çalışması pek işe yaramayacağı gibi motor için de sağlıklı bir durum değil.
En iyisi bir şarj aleti alıp kışın yatan aküleri ayda bir şarja bağlamak. 30 tl lik bir cihaz hayli iş görür.
Demek aküyü kendi ellerimle öldürmüşüm. Neyse artık yeni aküde önerilerini dinleyeceğim. Teşekkürler.
-
13 Haziran 2017, 08:58
#6011
selamün aleyküm 2 günlük nc 750 kullanıcısıyım ve sele konforu hariç genel anlamda motoru beğendim , Sele konforunu arttırmak için ne yaptığınızı yada neler yapılabileceğini öğrenmek istiyorum bu konuda benim gibi sorun yaşayanlar yada fikri olan var ise yardımcı olmalarını rica ediyorum . Kazasız belasız sürüşler
-
13 Haziran 2017, 19:49
#6012
Arkadaşlar,
X serisi S'e göre daha mı hareketli piyasaya sahip?
Yeni kasa S alınsa ikinci el, satış zor mu olur?
Ara Dönem motoru olarak en aklıma yatan model nc750 oldu ama bütçeyi toparlar toparlamaz elden çıkarmam lazım.
Dct olmayan nc750s Liste Fiyatı 30.600 az km bi 2016 falan kaça denk getirmek lazım sizce?
-
16 Haziran 2017, 22:13
#6013
selamlar.
2013 model 700x ile aranızdayım.
motor çalışırken böyle biçerdöver gibi mi diyim, çim biçme makinası gibi mi diyim tık tık tık ses çıkarıyor.
motoru alırken yetkili servise gösterdim, bir sorun yok olur o ses dediler.
ama ben bu sese alışık olmadığım için garip geliyor.
25bin km de NC700x için bu ses normal mi, bir de kullanıcılarına sorayım ?
-
16 Haziran 2017, 22:26
#6014
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
En iyisi bir şarj aleti alıp kışın yatan aküleri ayda bir şarja bağlamak. 30 tl lik bir cihaz hayli iş görür.
30 tl lik sarj cihazı olarak bi tavsiyeniz var mıdır? Teşekkürler
-
17 Haziran 2017, 00:34
#6015
Arkadaslar selam,
Fren ile ilgili bir sorun yasadigimi dusunuyorum. On fren maneti cok yumusak geliyor. Aslinda cok sakin kullandigim icin su ana kadar durmak ile ilgili bir sorun yasamadim fakat soyle bir sey var maneti cok zorlamadan sıktıgım zaman gidona kadar rahatlikla degiyor. Daha sert olmasi gerekmez mi diye dusunurken gecen bir NC ile otoparkta karsilastim ve onun on frenini zorlasam bile manet gidon ile manet arasina en fazla 1 parmak girecek kadar kapandigini gordum.
Bendeki sorun ne olabilir? Motor 2016 sifir alindi suan 8000 km de ve balatalarin durumu iyi. Fren tesisatinda hava olabilir diye dusunerek 6000 bakiminda servise gosterdim sorun yok dediler. Hidrolik sivisinin seviyesi de normal gozukuyor. Ben mi kuruntu yapiyorum. Siz maneti sıktığınız zaman gidona degecek kadar sıkılıyor mu?
Ayrica cozum olarak ne onerirsiniz?
-
17 Haziran 2017, 00:41
#6016
Nc700s ile cb500f arasında kaldım.
Nc aslında bana çok uygun ancak gücü konusunda bir belirsizlik var. Bazı kaynaklar 50 beygir diyor, bazısı 47, bazısı 48.
Bu motorun gücü nedir? A2 ehliyetle kullanabilir miyiz?
@smtknc
Nc sahibi değilim ama yorum yapayım.
Manet çok esniyorsa ya balata bitiktir ya da hava vardır. Servisler fren havası almakla uğraşmayı sevmez.
İsterseniz kendiniz deneyin. Basit bir işlem ve internette bolca videosu var.
-
17 Haziran 2017, 07:23
#6017
pea adlı üyeden alıntı
Nc700s ile cb500f arasında kaldım.
Nc aslında bana çok uygun ancak gücü konusunda bir belirsizlik var. Bazı kaynaklar 50 beygir diyor, bazısı 47, bazısı 48.
Bu motorun gücü nedir? A2 ehliyetle kullanabilir miyiz?
@smtknc
Nc sahibi değilim ama yorum yapayım.
Manet çok esniyorsa ya balata bitiktir ya da hava vardır. Servisler fren havası almakla uğraşmayı sevmez.
İsterseniz kendiniz deneyin. Basit bir işlem ve internette bolca videosu var.
Nc700 veya 750 x/s i eski tip A2 ehliyette ve yeni tip A ehliyetle kullanabilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:21 ----------
smtknc adlı üyeden alıntı
Arkadaslar selam,
Fren ile ilgili bir sorun yasadigimi dusunuyorum. On fren maneti cok yumusak geliyor. Aslinda cok sakin kullandigim icin su ana kadar durmak ile ilgili bir sorun yasamadim fakat soyle bir sey var maneti cok zorlamadan sıktıgım zaman gidona kadar rahatlikla degiyor. Daha sert olmasi gerekmez mi diye dusunurken gecen bir NC ile otoparkta karsilastim ve onun on frenini zorlasam bile manet gidon ile manet arasina en fazla 1 parmak girecek kadar kapandigini gordum.
Bendeki sorun ne olabilir? Motor 2016 sifir alindi suan 8000 km de ve balatalarin durumu iyi. Fren tesisatinda hava olabilir diye dusunerek 6000 bakiminda servise gosterdim sorun yok dediler. Hidrolik sivisinin seviyesi de normal gozukuyor. Ben mi kuruntu yapiyorum. Siz maneti sıktığınız zaman gidona degecek kadar sıkılıyor mu?
Ayrica cozum olarak ne onerirsiniz?
Fren yağında hava var,başka bir servise gidin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:22 ----------
Maslak adlı üyeden alıntı
selamün aleyküm 2 günlük nc 750 kullanıcısıyım ve sele konforu hariç genel anlamda motoru beğendim , Sele konforunu arttırmak için ne yaptığınızı yada neler yapılabileceğini öğrenmek istiyorum bu konuda benim gibi sorun yaşayanlar yada fikri olan var ise yardımcı olmalarını rica ediyorum . Kazasız belasız sürüşler
Sele konforu için yumuşatma yapabilirsiniz,
Veya file kaplama yaptırabilirsiniz,bunların haricinde airhawk gibi uygulamalar olabilir.
Sele yumuşatma ve file kaplama gibi işlemleri motosay şirinevlerde yaptırabilirsiniz.
-
17 Haziran 2017, 22:23
#6018
Selamlar,File kaplamanın faydası nedir ? Terlemeyi önlemek içim mi yoksa başka bir işlevi mi var.
-
17 Haziran 2017, 23:31
#6019
ayna uzatma aparatı kullanan var mı, nereden temin edilebilir?
-
18 Haziran 2017, 21:31
#6020
Selam arkadaşlar. Motorumu ev almak için satıyorum. Almak isteyenler sahibinden üzerinden ulaşabilirler. kolay gelsin.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-emekliden-tertemiz-full-aksesuarli-448960663/detay/
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)
Bu Konudaki Etiketler