Vİtes değiştirirken göstergelere değil önüme baktığım için hiç dikkat etmemişim
Fakat ben genelde 4 bin devirde vites değiştiriyorum.
Merak edip youtubedan bir iki video izledim
1.vites 6000 RPM 57 KM/H
2.vites 6000 RPM 83 KM/H
3.vites 5200 RPM 100 KM/H
100 KM/H ulaşma zamanı 6.3 saniye. Verdiğim RPM ve KM/H değerleri ortalamadır, net rakam değil.
Mehmet 1. vitesde nerede nasıl 70 yaptı bilmem, hem de o pehlivan kalıpla
Zaten NC'yi bu devirlerde kullanmak onun üretiliş amacına ters, yakıt ekonomisi için 4000 deviri geçmemek gerek. Zaten 3-4 bin devir arası değiştirip bir üst vitese geçince güç ve zaman kaybı olmuyor.
NC serisi ER6N'e göre gaz tepkisi hariç her konuda bir çok artıya sahiptir, fakat ER6N kullanıp "650 cc motor böyle tepki veriyorsa, 750 cc bundan daha iyidir" gibi bir mantık asla yürütmeyin
Gaz tepkisi, hızlanması, torku vs sizin için çok önemli ise NC kullanmadan karar vermeyin. Ben NC'yi ER6N'e değişmem, benim için çok artısı var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------
6. Vites 5000 RPM'de 170 KM/H, 6000 RPM'e çıkacak zaman ve yol olursa 190 KM/H ulaşabiliyor.
Fakat bunlar asla bu tip bir motor için sağlıklı hızlar değil, 150-160 KM/H gibi hızlardan sonra malum dik oturuş ve tur camı vs nedenleri ile çok konforlu ve güvenli bir sürüş mümkün değil.