Arkadaşlar selam. Bugün 1000 bakımını yaptırdım. 116 lira tuttu yağ ve yağ filtresi değişimi. Bundan sonraki bakım, kitapçığa göre 12000 ama servis 6000'de bir kere daha yağ değişimine gel dedi. Honda TR'nin tavsiyesi buymuş. Türkiye şartlarında 12000 km çok uzun bir aralık dediler. Yani 5000 km sonra 116 lira daha ödeyeceğim. Sonra 12000'e kadar kafam rahat. Bana masrafı 12000 km'de 232 lira olacak ki eski motorum olan CBF 150 den daha az. Malum 2000 de bir bakıma gidiyorduk. 4000 km'de bir buji, hava filtresi değişiyordu. Bunun buji değişmi sordum, 24000'de değişecek dediler. Daha bir mutlu oldum. Yakıt olarak zaten 4 litreyi geçmedi gazlasam dahi. Dolayısıyla CBF 150 den az bir farkla bu motora biniyorum. Kesinlikle tavsiye ediyorum.
Performans olarak değinmek istiyorum. 0-160 çok seri, 160'tan sonra nefessiz kalmaya başlıyor. Zaten 150'den sonra rüzgar tokatlamaya başlıyor(NC 700 S), onun için daha üst süratlere gerek duymuyorum. Benim ihtiyacım olan 80-140 arası seri bir şekilde çıkması ve sollamalarda acaba geçebilir miyim sorusunu aklıma getirmemekti. Bu da oldu, çok memnunum.
Konfor olarak bahsetmek istiyorum. Sürücü için sele çok rahat ama artçı için aynı şeyi söylemek biraz zor. Tek başıma ve artçılı olarak iki sefer 200 km üzeri tur yaptım. İkisinde de popomda herhangi bir ağrı, sızı ve uyuşma olmadı. Belim gayet dik bir pozisyonda durdu. Ama artçılı gidişimde artçı için 50-60 km'den sonra mola ihtiyacı doğdu. Arka amortisörün sert oluşu artçıyı biraz zorladı. Sele ebadı artçı için sürücüye nazaran daha küçük. X modelinin artçı konforu farklı diye duydum ama denemediğim için yorum yapmayacağım. Bundan önce cbf 150 ile yol yapıyorduk, arkadaşım CBF nin artçı selesinin NC den daha rahat olduğunu söyledi
Birde motorun diğer özelliklerine bakalım. Öncelikle gidon konumlanması çok iyi. Motora tamamen hakim oluyorsunuz. Honda'nın yeni motorlarında uyguladığı sinyal ve korna yerinin değişmesi beni hiç memnun etmedi. 100 km kadar kullandıktan sonra alışabildim, bence hiç gerek yoktu böyle bir değişikiğe Farı mükemmel aydınlatıyor. Arabadan hiç farkı yok. Selektör düğmesi kaldırılmış onun yerine kısa far hüzmesini aşağı bastırmanız gerekiyor. Bu da benden eksi puan aldı. Fren performansı çok hoşuma gitti, kombine oluşu insana ayrı bir güven veriyor. Üstatlar ABS siz daha iyi durulacağını söylüyorlar. Ama hepimiz Kenan SOFUOĞLU ya da Rossi gibi frenleri kullanamıyoruz ve yollarımızın durumu ortada. Her an toz, ıslaklık, çamur karşımıza çıkabiliyor. Böyle bir durumda acil frenleme gerektiğinde her zaman aynı fren performansını sergileyemeyiz diye düşünüyorum. Bu yüzden bence ABS olmazsa olmazlardan. Fabrika çıkışı METZELLER z8 lastikle geliyor motor ve lastiklerin yol performansı çok iyi. Virajda en ufak bir savrulma, kayma yaşamadım. Motorun ağırlık merkezi çok aşağıda bu sayede şehir içinde çok kıvrak. Eski motorumdan daha kıvrak olduğunu çok rahat bir şekilde söyleyebilirim. Bagaj olayı beni benden aldı. Artık sırt çantası taşımıyorum. Scorpion kask kullanıyorum ve bu markanın kasklarının kalıpları oldukça büyük. O bile çok rahat sığıyor. Ayrıca eldiven ve belliğimi de koyuyorum. Kaskı koymazsam montumu ve diğer malzemeleri rahat bir şekilde alıyor, sadece kaskla rahat bir şekilde istediğim yere gidiyorum. Böylece seyyar aksesuar satıcısı gibi dolaşmaktan kurtuldum
Şimdilik aklıma gelen bunlar. Sorularınız varsa gönül rahatlığıyla cevaplarım. Sevgiler..
ehh aldırıcaksın bi nc'yani
Cıbır bu hafta giderse beklemeye başlıycaz artık NC için
nc serisinin otomobiller gibi dusuk devirli motoru yakitin yaninda motor omrunede pozitif etki edicektir. 150-200 binler bilinli kullanicilarin elinde mumkun gorunuyor.
bu arada bendeki 2003 yilina ait bike dergilerinde hondarin tum modelleri icin 4k mil yag degisim periyodu tavsiye ediliyor. bu da 6400km eder. 6000 i gecirmemekte fayda var
telden ne yazmisim
Evet, düşük devirli çalışması bu motorların uzun ömürlü olacağının garantisidir. Yakıt konusu ayrı birşey, belli ki Honda çok çalışmış.
Bakım periyotları olsun, benzin sarfiyatı olsun neredeyse CBF 150 den ekonomik diyesim geliyor tabi şu fiyatını bi kenara koyarsak. Genede bu kadar parası olup bu motoru alabilen bi şahsın CBF 150 ye yakın bir ekonomi yapabilmesi çok iyi bence bahsi geçen CBF 150 yi insanlar ekonomi motoru olarak aldığını düşünürseniz on numara yani.
Yesterday is history, tomorrow is mystery but today is a gift!
ONE LIFE LIVE IT
Honda CBF 150 '11 ( 8750 km)
NC 700 S de far gidonla dönüyor muydu? NC 700 X artçı konforu farklıymış derken daha mı iyi daha mı kötü NC 700s e göre?
‘’ http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98835-mt-camiasi-bir-el-atar-mi-yazilarinizla-motosiklet-askima-yardim-edin-lutfen.html’’ konusuna destek veren herkese teşekkür ederim...Sevgiyle kalın,
kullanan arkadaşlara şöyle bir son dakika sorum var.
altın elbiseli adam fuar bölümünde, nc700s için "neredeyse yeni başlayanlar için de olabilir" gibi bir laf etti. yabancı bir test videosunda da benzer bir ifade gördüm. yılların motorcusu alman bir arkadaşım da, düşük beygiri ve combined abs sebebiyle 700s ile başlayabilirsin dedi. ehliyetimi yeni aldım. 2 hafta sonra honda güvenli sürüş 1eğitimi alacağım. sonra da 2,3,4... motorumu bu hafta içinde almak istiyorum. aklımda 2 motor var. biri ktm duke 200, diğeri nc700s. aslında nc700s istiyorum ama ilk motorum olacağı için 200kg lık bir motordan da korkuyorum. bu motoru kullanmış, tecrübeli arkadaşlar fikirlerini paylaşabilir mi? 34 yaşındayım, hız meraklısı değilim, iyi bir otomobil sürücüsüyüm, bisikletle seyahat tecrübem var. düşündüğüm iki motorun da 2. eli yok. o sebepten 0 km alınca uzun süre sıkılmadan kullanmak istiyorum.
S'de far gidondan dönüyor. Sele konforu X'in daha iyi diye duydum ama sadece duyum.
GS1'e katılın. Hoca 2. günün sonunda sizi değerlendirecek zaten. Kısa bir süre CBF kullanmanız daha mantıklı olur. 2. el alırsanız fazla kayıp yaşamadan satar NC'ye geçersiniz. 200 kg ağırlıktan korkuyorum demişsiniz. NC'nin dengesi CBF'den çok daha iyi. Önceki mesajlarımda da belirtmiştim. Ağırlık merkezi çok aşağıda olduğu için 211 kg ağırlığı hiç hissettirmiyor. NC ne kadar uysal olsa da ani gaz açmalarda 1 ve 2. viteste arka yerinde durmuyor. Motor seçimine GS1 den sonra kararınızı verirsiniz. Hayırlısı olsun.
----------------------------------------
Arkadaşlar merak edenler için bugün son sürat denemesi yaptım. 198'de kesiciye girdi. Gayet tatmin edici bir sürat iye düşünüyorum bu güçteki bir motosiklet için. Yakında son sürat, 0-100 ve 100-0 videolarını koyarım.
http://www.youtube.com/watch?v=YyBNx...ure=plpp_video
arkadaşlar yukarıdaki videoyu mutlaka izleyin 700S in yakıt tüketimi videosu. 2,72 lt/100 km harcamış.eğer numara yoksa tek kelimeyle yok artık. böyle yakan bir 600 lük vay canına.
bakalım bizde bir tane aldık deniyeceğim sizler için
devir konusunda biraz hatan var bence. Çünkü arkadaşımda XF650 freewind enduro var. buda 50 beygir ama 100 km ile giderken 4500 devirde oluyor Makina 98 model ve yakıtını ölçtük karışık kullanımda 5.1 lt yakıyor
Gelelim NC 700 X'e. 100 km ile giderken devir 3100 yani tek silindir endronun 2/3'ü kadar yakıt ta öyle Tabi NC 700 ün motorunda daha verimli bir yeni teknoloji eteşleme ve enjeksiyon var ama asıl kilit nokta yine devir hocam
Turbo dizellerde de benzer bir durum var yüksek tork düşük devir. 1500 cc benzinli araç 3200 devirde 100 ile yol alıyor. 1500cc dizel 2200-2300 devirde 100 ile gidebiliyor. Ateşleme sayısı yüzde 35 düşünce litre bazında bu direk tüketime vuruyor.
E bu çok basit bilinern bilinen birşeyse niye önce yapmadılar böyle düşük devirli torklu motor? Motorda öncelik yakıt değil performanstı çünkü bu güne kadar. Ama milli geliri bizim 3-5 katımız Avrupaya bile yakıt ağır gelince artık mecbur kaldılar
Yine araçlardan bir örnek 6200cc V8 430 beygirlik 320km/s yapan canavar Corvette'ler uzun yolda sabit hızda 7.5 litre yakıyor şaka gibi
Şİmdiye kadar 550km oldum.
İlk fullediğimde 50tl 11.6lt aldım. 250km de ışık yandı. bu yolunda %80 ini şehiriçinde ve çoğunluklada eşim arkamda yaptım. daha sonra 300. kmde yani ışık yandıktan sonra 50km sonra yine tam 50tl aldım(48tl gibi attı tabanca 50ye tamamladım) ilk depoda 11.6lt 300km %80şehir içi ve artçılı çoğunlukla 3.86lt/100km de. böyle bir güç ve rahat hızlanma için bence fazlasıyla yeterli.
cbf150 ile 2.8-3.1lt arası gidip geliyordum kullanıma göre.
Depoyu uzun yolda doldurdum ve şimdiye kadar 200km kadar yaptım ve ışık yanmadan önce toplam 4 tık var göstergede, 2si düştü sadece. bu sefer 250km de ışık yakmayacağı kesin, herhalde 3.5lt/100km ye düşeceğim ki bunun 100km si 90-120km/s arası sabit hız,40km si virajlı ve yavaş dağ yolu kalan 60-70km side 130-150km/s hız ile artçılı olarak gittim.
Daha yağ değişimi olmadı.
Arkadaşlar merhaba NC700 X modelini düşünüyorum.24 yaşında 1.85 boyundayım.8 yıldır motosiklet kullanıyorum.En fazla deneyimim maxiscooter ile oldu(30000 km) ama bunun yanında vitesli motorlarlarda fazla bi sıkıntım yok.Büyük motor olarak 700X bana uygunmudur?
Metehan Akçakaya B rh(+)
Selam, hayırlı olsun güle güle kullan. Mükemmel bir seçim. Bu motor bassan da basmasan da yakmıyor Çok gazladığın zaman 4.5lt/100km olur, o da çok abartıldığında.
Sözde buluşacaktık ama bir kaza geçirdim ve motosiklete 6 ay veda etmek zorunda kaldım. Dolayısıyla arayamadım. Kusura bakma Artık seneye diyorum. Bol bol NC ler ile tur yaparız inş.
Tekrar hayırlı olsun. MAŞALLAH
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:54 ----------
Tecrübe iyi, vitesli ile de sıkıntı yok demişsiniz. NC uygundur, çünkü agresif bir motor değil. Kullanım kolaylığı olarak küçük cc gibi. Dolayısıyla zorluk çekmezsiniz. Ama yine de Honda GS2 yi alıp NC alırsanız sizin için daha uygun olur.
Şu an bu konu içerisinde 18 kullanıcı var. (0 üye ve 18 misafir)