Arkadaşlar kurtlara elcik siperlşk takan varmı. Kış için şimdiden hazırlık yapalım..
Arkadaşlar selam. Orta sehpa işini çözdüm. IRF marka orta sehpayı kendim modifite ettim. Manevela kolunu uzattım. Eğim atak basma içşn çok yanlış bir açıda idi. Onuda ayarladım. Ayrıca uzatma yaparken zincire dememesi için de bir eğim verdim. Fotoğrafları paylaşırım yakında..
Birde motoru yerden kesmiyor du sehpa. IRF İrfan beyin önerisi sehpanın mil kısmı üst taraf motor gövdeye basan yere 3-5 mm lik bir parça lama koymamdı. Sehpa boyu kısa değil, eğim ayarlanması dedi. Dediğini yaptım, Allah korudu motor sehpadan düşecekti. Ben ilave edilen parçayı çıkardım geri ve kendi düşüncem ike sehpa atak altına 30*5 mm lama dan iki parça kestim kaynattım. Çoksa sağlam oldu. Arka lastik yerden 2-3 cm kesildi. Sehpa güvenli şekilde oturuyor..
Bu kasar kendine güvenle sehpa ve ekipman yaptığını söyleten İrfan bey bu kadar bariz ve düzeltilmesi basit hataları nasıl yapmış anlam veremedim. Ayrıca motorda bulunan arka çanta demiri de kırılmış yolda düşmüş çanta. Motoru aldığım kişi kırık parçalarla bana verdi. Onuda tamir etmiştim. O resimleri de paylaşırım sizinle.. Orada da çok küçük dokunuş ike çok sağlam önlemler alınabilir. Yolda giderken çanta koptu, inanın düşünemiyorum.. Bırakın çantayı da arkadan gelen araç için ne büyük tehlike arz ediyor. Birde gurup halinde yol aldığınızı var sayın.
Eline sağlık, resimleri bekliyoruz. Çanta demiri konusunda da Allah korumuş, faciaya bile sebep olabilirdi. Aslında İrf, Wolf için ilk orta sehpayı tasarlayıp üreten firma yanılmıyorsam. Gerek koruma demirleri, gerek çanta demiri pekçok faydası olmuş zamanında Wolf.çülere ama artık üretmiyor diye biliyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------
https://klimaforumu.com/konu-sym-wol...33615#pid33615
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:53 ----------
Çanta demiri. İçin de öneride bulundum kendisine. Cevabı, artık bıraktım imalatı, başınız sağolsun oldu. Aslında çok basit bir destek ile çok sağlam bir şekle dönüşür.
Sym Wolf için IRF marka üretilen çanta demiri kıvrım bölgesinden kırılmış.. Gerek boru et kalınlığı gerekse kıvrımdakş deformeden dolayı o bölge zayıf kalıyor . Benim motorsiklet aldığım kişide yolda, seyahat esnasında kırılmış demir Çanta düşmüş yola . Şansına yavaş seyahat ediyormuş ve arkadan gelen yokmuş
Ben kırık parçaları da aldım . Çanta borusu içine 16 lik yuvarkat inşaat demiri biraz taşlama ike sıkı sekilde girdi.. Gerekli eğimi yaparak boru içerisine girdiği kadar yuvarlak demiri çaktım ve kaynak yaptım . Siyah mat boya ile boyadım .
Eskisinden çok sağlam odu bence . Esneye bilir ama mümkün değil kırılmaz . Resim paylaşalım yine
Mor renk yerlere kadar boru içine demiri soktuk. Bu uygulama kırılıp kopan çanta demiri için örnek olabillr . IRF aynı çanta demiri dşzaynını başka motorsiklet modelleri için de üretiyor gördüğüm kadarı ile..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------
Ayrıca şu ana kadar kırılmayan IRF marka çanta demiri içşn sizlere bir modifiye önerim olsun Çok basit bir dokunuş ile çok sağlam olacaktır..
Normal şartlarda demir kıvrım bölümü bu şekilde hiç bir destek yok köşe de .
Köşeye atılaca kısa bir parça çapraz boru ile bu kırılmasın önüne kesin geçilir Konstrüksiyon işinde bu uygulamaya köşeye bayrak atmak denir . Bu bayrak sayesinde belki de 3-4 katı yükü çeker köşe kıvrım .
Foruma girdiğimde sağda Sym Wolf ile ilgili birşeyler yazılmış olduğunu farkediyorum ya yolda para bulmuşum gibi seviniyorum
Dur o zaman ben bişeyler yazayım eski bir wolf profesörü olarak :D
- Özlediğim olmuyor değil, bazı motorlar vardır duygusal bir paylaşım yaşarsın, arkaya dönüp bakınca vay be dediğimiz yoldaşlarımız..
ilk aldığım anı heyecanı hatırlıyorum, istanbula gitmiştim, motoru daha test edemeden benim olmuştu, huyu suyu nedir bilmeden,
görücü usulü gibi bişey diyebiliriz
neyse aldım, bi gün istanbulda kaldım ama heyecanlıyım, yarın olunca izmire dönücez beraber,
oraları çok bilmediğimden şehirden çıkana kadar akla karayı seçiyordum, olsun birbirimizi tanıyoduk,
şehiri terkedince ilk olarak, hani tom hanks'in bi filmi var, uçak düşüyor 4 yıl boyunca adada yalnız kalıyor ve sonunda yaptığı sal ile
okyanusa açılıyor ya.. yeni hayat (cast away)
heh işte o son sahnedeki okyanusa açılış heyecanını yaşadım ben wolf ile,
çok sevdim, okyanusların hiç biri kesmemişti, didim, bodrum, marmaris, ege bölgesi içi zaten arka bahçemiz olmuştu, haftada bikaç kere haydiii kuşadasına gezmeye, günü birlik çanakkaleyi gezip geliyorduk
teşekkürler emektar dost, beraber yaşadığımız en keyifli anılar, en çileli maceralar unutulmaz.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
Selam herkese. Bende ufak ufak sürmeye başladım gün içi sağa sola gitmeler için. İlk başta büyük cc motorlardan sonra baya zorladı ancak son 2 gündür baya alıştım. 70-90 arasında ve altında 5-6 devir düzeylerinde tat veriyor ve titreşim yok rahat seyahat ediliyor. Üste çıkınca bence baya titreşim var önceki tecrübelerimle kıyaslayınca.
Kadran bence harika, akü voltajı olması, saat olması güzel. Benzin göstergesi kafasına göre çalışıyor garip geldi. Bazı yerlerde bir depo ile 500 km ve üstü gittiğini söyleyenler olmuştu, ben yan ayakta iken fulledim şuan 200 km'yi aştım 2 dişe düştü benzin ve gazlayarakta kullanmadım merak ettim nasıl 500 km yapacak diye. Motor şuan 5 binde rodajında bittiğini varsayarak zor gibi geldi bana aşırı yavaş gitmek lazım gibi. Fikirlerinizi bekliyorum 150-200 ancak giderse gider gibi geliyor bana 200 km'den sonra kalan 2 diş ile.
Benzin şamandırasının konumundan mıdır nedir depodaki benzin miktarını saçma gösteriyor. Misal ışık yandığında bazen fulleyince 6 lt aldığı oluyor. Velhasıl biraz ezgin. 5-6000 devir bandında sakin sürdüğünde 14 lt depo ile 500 km.yi aşan arkadaşlar var. Ancak böyle gitmek bana neşe vermiyor. Benim karma kullanımda yakıt ortalamam 3,4 lt/100 km. Full tapagaz gitsem 4 lt.yi anca buluyor. Hava filtresinin kirli olması da yakıt tüketimini arttıran başka bir unsur. Yakıt alırken de motoru dik konuma getirmek daha sağlıklı ölçüm için iyi olur.
Bu motorda depo girişine dikkat edin içinde ikinci bir kapak var. Pompacı ikinci kapağın içine sürünce tabancayı otomatik çabuk atıyor. Otomatik attıktan sonra bile 3 litre benzin alıyor. Yan ayak yatık olduğu için depo tam dolmuyor. Bir depo ile şu kadar km yaptım ibaresi bence çok net bilgi değil. Ben 3 depo dolumu litreyi ve yaptığım km yi kayıt aldım. 100 km de yaklaşık 3,5 litre yakıyur motor. Kullanım şehirdışı 100-120 arası, şehir içi ne gidebilşrsem o kadar. Yani az tüketin diye bir çaba harcamadım. Gidebilgi kadar gidiyorum açıkcası.. Az yaksın diye uğraşsanız 3 litre ye düşer bence.
Titreşim bence tek silindir 250 cc için çok normal. 5-6 bin devirde titreşim yok gibi. Ben 80 - 100 km yol yapıyorum kesintisiz, sorun yok bence. Gösterge panelde yok yok Maşallah. Birde yol bilgisayarı olsa imiş iyimiş. :)
Selam, o dediğiniz tetik atma olayını yaşadım evet yarın fulleyeceğim ve kabaca bir ölçüm yapacagım. Şuan tek dişe düştü ve 320 km yol yaptım, rahatlıkla 400 km'yi belki 450 km'yi görecek gibi duruyor. Ekonomi gibi bir amacım asla yok geldiğim motorların yakıt ortalamarı 7 8 litrelerdeydi her gün yüzüm gülüyor binerken. İlk motorum hyosung gd250n namı değer x5'ti o sanki daha az titriyordu sonra yağ gibi 4 silindir Suzukilere geçince unutmuşuz titreşimi alıştım ama bugün itibarıyla. Evet yol bilgisayarı olsa güzel olurdu özellikle range çok iyi oluyor ama gayet memnunum motorumdan. Bugün mat maviyi korumak için Putoline wax ile cila yaptım mat boyalara özel olanından baya güzelleşti rengi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)