Parcasi ne durumda bu motorun, cbr 250 den sonra uzer mi? Gerci cbr'danda memnunum ama ilgimide cekti kendisi
Parcasi ne durumda bu motorun, cbr 250 den sonra uzer mi? Gerci cbr'danda memnunum ama ilgimide cekti kendisi
Parça sorunu yok sym yılların markası uzun yıllardır da Türkiye de
Cbr gibi kolay ulaşılamasada istediğin parçaya ulaşma imkanı var. O an stokta olmasada parça geliyor. Bazı parçaları absürd derece pahalı bazı parçalarıda absürd derecede ucuz.
Servis işini bilmiyorum. Ben servise götürmüyorum bütün işimi kendim yapıyorum. Hiç bir servis benim motoruma benim gibi bakmaz
Debriyaj tası ne alemde beyler düzeltebildiler mi?
Debriyaj düzelmez mekanik müdahale edilmedikçe. Balatalar değişirken yaylara müdahale ile düzeliyor. Düzeltenler oldu. Sorun tasta değil yayların gevşekliğinde. Zorlanınca debriyaj kaçırıp yayların ses çıkartma olayı aynen devam ediyor. Sesten başka bir sıkıntı yaşayan yok şimdilik.
ustam debriyaj tası sadece ses mi yaratıyor yoksa artçılı yolculuklarda yokuş yukarı kalkışlarda falan kaçırma falan da yapıyor mu... yeri gelmişken artçılı kullanımda durumu nasıldır bu motosikletin arkadaşlar... boyut olarak artçıyı rahatsız edecek bir yapısı var mı...
Artcı için ideal değil artcı pegleri çok yukarıda. Wolf genel srüş oturuş pozisyonuyla tam bir naked fazlasıyla spor bir pozisyon var. Büyük bir Commuter gibi değil kesinlikle. Debriyaj iki kişi ne yapıyor bilmiyorum hiç artı almadım motoruma. Ben tek kullanırken yayların basamaması gevşekliğinden dolayı bazen hem ses çıkartıp hem kaçırıyor bazende sadece ses çıkartıyor. Usta iyi olunca düzeltiyor bu sorunu. Düzeltmesen ne olur yay sesi dinlersin başkada hiç bir şey olmaz. Oda her kalkışta değil ara sıra. Çoğunlukla artcılı gezeceklere her türlü inazuma tavsiye ederim. Komfor arananlar arasın ilk sıralarda değilse her türlü wolf tavsiye ederim.
wolf, inazuma, cbr 250 arasında gidip geliyorum... internet verilerine göre yakıt açısından çok da fark olmamakla birlikte en tasarruflu wolf iken en müsrif sanki inazuma gibi... ama konfor açısından da sıralama tam tersi gibi... inazuma ve cbr için 0 km gücüm yetmez ama 0 km wolf alabilirim... artçılı yolculuklar artçıya sıkıntı veriyorsa durum değişir sonuçta yolcunun eziyet çektiği bir yolculuk keyifli olmaz... kız arkadaşımın trip attığı bir yolculuk da benim için iyi olmaz
Hepsinin ayrı ayrı güzelliği var. Size hangisi lazımsa onu seçmelisiniz. Bu motosiklet az yakan çok kaçan cinsten. Diğeri rahat hantal çok yakan cinsten. Diğeri spor en hızlısı parçası servisi en bol ama ne rahat ne en az yakan. Gibi gibi uzar gider hepsi bir arada motosiklet malesef yok. Kime en çok ne lazımsa onu seçmeli. Artcı komforuda biraz göreceli artcı var çıtı pıtı hiç rahatsız olmuyor motora sığıyor. Artcı var yarmagül gibi onu anca maxi scoter paklar. ;)
merhabalar. 250cc sınıfında epey bir geçmişim olduğunu düşünüyorum. 2012 yılında 2012 model hyosung gt250 naked kullandım. Bu motosikletin birçok kısmını sevemedim. En başında yol tutuşu gerçekten çok zayıftı. Bunu ondan sonra kullandığım CBR250r ile anladım. CBR250Rde yol tutuşu güzeldi fakat sürücü ve yolcu konforu çok düşüktü. Ve motorda hyosundaki seriliği göremedim. Sonrasında inazuma kullandım. Hem artçı hem de yolcu için İnazuma gerçekten aralarında en konforlusu idi. Fakat konforun getirdiklerinin yanında götürdükleri vardı. Bunların ilki performansı gt250naked ve CBR250R den gerçekten azdı. İvmelenmesi aralarında en az olanı idi. Bir de yakıt tüketimini ben 4 litrenin altına indiremedim. Şehir içinde 5 litreleri buluyordu. Daha sonrasında SYM wolf 250 aldım. Şu andan onu kullanıyorum. Yakıt tüketimi konusunda aralarında gerçekten en azı. Ben 3 litrenin altın bir tüketimle kullanıyorum. Bu motorun dez avantajına gelince artçı konforu CBR250R ve hyosung gibi yani düşük. Ama artçı ile sürüşüm az olduğu için bunu göz ardı edebilirim. Artçı ile sürüşüm esnasında ona airhawk veriyorum bu şekilde rahat ediyor. Bu söylediğim özellikler arasında genel anlamda sıralama yapacağım bir kaç özellik daha var. Bunlar da çok önemli benim gözümde. Birincisi motor kompresyonu, çünkü frenlemede motor kompresyonunu çok fazla kullanıyorum. Motor kompresyonu konusunda en zayıf inazuma idi. Sonrasında hyosung idi sonrasında CBR250r ve benim gözümde en iyi motor kompresyonunu kullandığım sym wolf'tur. Çünkü motorun en yüksek tork değerini en düşük devirde sym veriyor. Bu bence güzel bir özellik. Bunun haricinde ikinci el satışı konusuna değinirsek. Aralarında en kolay satılan motor CBR250R oldu. Hyosung gerçekten zor satıldı. İnazumanın satışı hyosungtan kolay oldu ama hondadan zor oldu. SYM için bir şey diyemiyorum daha satışa çıkarmadım. Görünen o ki bir süre daha bu motoru kullanacağım. Çünkü kullanımı bana gerçekten keyif veriyor. Bir konuya daha değineceğim o da titreşim konusu. Benim farkettiğim CBR250r ile sym aynı miktarda titreşime sahip. Hyosungun titreşimi bunlardan biraz daha azdı. Fakat en az titreşimli olan inazuma idi.
Genel olarak hangisi daha iyi diye sorarsanı benim kullanımlarım neticesinde aralarında en iyisi SYM wolftür. Tabiki burada paylaştığım bilgiler benim tecrübelerim ve görüşlerimdir. Belki de başka kişilere daha farklı gelebilir bu özellikler.
ustam ağzına sağlık çok iyi anlatmışsın... motosikletlerin kendi sayfalarında çok fanatik yorumlar yapılıyor... inazuma ile 2,67 litre yakıyorum diyen adam bile var... hiç inazuma kullanmadım ama o cüsseye çift silindire böyle birşey mümkün değil diyebilirim... sürekli yokuş aşağı gitsen belki...
son anda başka bişey gözüme çarpmazsa kendimi sym wolf için hazırlıyorum... 185 cm boy ve 80 kg ağırlık için boyutları da yeterli gibi... 0 km düşünüyorum ama sizce maksimum 3 5 bin kmde ikinci el almak mantıklı olur mu...
O bahsettiğiniz kilometreler bir motosiklet için hiçbir şey. Ben 130000km de başka bir motorsiklet daha kullanıyorum. Dikkat etmen gereken motorun kazasız olması. Hangisi bütçen için en mantıklı ise onu al. Tabi bütçene kıyafetleri ve eğitimi de ekle. Ardından kalan paran ikinci el bir motora yetiyorsa onu al. Daha fazla bütçen kalıyorsa sıfır alacak kadar ve uzun süre binerim diyorsan sıfır motosiklet her zaman daha iyidir. Çünkü herşeyini sen bilirsin. Ama bu benim için geçiş motoru diyorsan ikinci ele yönelebilirsin.
Yakıt olayına gelince bu kullanımla alakalı olarak değişir. İnazuma kullanan 2000-3000 devirde 60-70 km hızlarla kullanıyorsa o yakıt tüketimlerini belki elde edebilir. Ama benim kullanımımımla o biraz mümkün olmadı. CBR250R ve Hyosung 3.5 litre civarında yakıyordu benim kullanımımla. SYM de yaklaşık 2.8 litre civarında. Yalnız şöyle bir konu var bu yakıt tüketimlerini çok fazla kafana takma eğer ayda 2000km yapmıyorsan. Ben ayda 1000km civarında yol yapıyorum. İnazuma da ayda 4 litre yaksam SYMde de 3 litre yaksam aylık bana farkı 40 tl olur. O yüzden bu yakıt hesabına girerken aylık yapacağın yolu düşünerekten gir. Herşeyden önce sen kendini hangi motora yakın hissediyorsun. SYM ise ona yönel, inazuma ise ona yönel. Bu motorların her birinin birbirine değişik konularda üstünlükleri var ama kesinlikle açık ara şu motor çok iyi diyemezsin. Bu noktada işte senin kişisel tercihlerin öne çıkıyor. Dediğim gibi hangisini beğendiysen onu al. Şimdiden kazasız belasız sürüşler.
ekipman konusunda sıkıntım yok da eğitim eksik maalesef...
önceki motorum apacheyi 2 senede 13 bin km kullanabildim ki aylık ortalama 500 km yapar... yakıt konusunda dediğiniz gibi hesap yapınca fazla fark ortaya çıkmıyor tabii ki ama 100 km 'de 2 litre yakıt farkı dediğimizde göze fazla geliyor... ayrıca sym ve inazuma servis ve bakım ücretlerini karşılaştırırsak ve bunun yanında aldığımız fiyatı da eklersek neredeyse bir motosiklet parası kadar daha fark oluyor...
250 cc üzerine çıkmayı pek düşünmüyorum bana göre ideal... ha belki ömrümüz olur da emeklilik günlerinde motosikletle uluslararası yolculuklar falan yapabilirsem belki o zaman yüksek cc olabilir ama onun dışında 250 cc ideal diyenlerdenim... bu nedenle 0 km daha mantıklı gibi geliyor çünkü en az 2 3 sene binerim...
görüşleriniz için çok teşekkür ederim... ben de size kazasız belasız sürüşler dilerim...
Motorumu satıyorum, bi kaç gün kaldı ömrümüz, daha satmadan içimde bir burukluk oluştu bile, son bi kaç günün vedasında doyasıya beraber olmak istediğim sevgili gibi acaba şimdi napıyor diye düşünmelere dalıyorum, kısacık zamanda beraber teptiğimiz 36 bin kilometrenin anıları, sıcağı, soğuğu, yağmuru, güneşiyle birlikte yoldaşımı özlememek elde değil dostlar..
son bi kaç günün gecesi kaldı artık, son bi kaç rüzgar, ilk çalıştırdığım günden son güne kadar devam eden tüm akılda kalan güzelliğinle anımsayacağım seni. hiç üzmedin beni wolf, her koşulda kurt gibi cesur ve güçlüydük beraber, kim bilir belki bigün tekrar özgürlük şarkısını söyleriz beraber, hoşçakal.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)