Arkadaşlar merhaba, 2012 model efi motorsikletimin benzin pompası çalışmıyor. Akünün zayıflıgından şüphelenip arabadan takviyeyle de denedim. Marş motoru gayet sağlıklı çalışıyor ama benzin pompsı çalısmadıgından motoru çalıstıramadım.
Bu şekilde herhangi bir tamirciye de götüremiyorum. Bir önerisi olan var mı acaba?
tüm sigortalar kontrol edilebilir, benzin pompasına test amaçlı aküden direkt 12v enerji verilebilir. pompa hala çalışmıyorsa sanayiden muadil, üniversal bir pompa alınabilir.
başka marka motoruma sanayiden bosch marka pompayı 170 tl ye aldım. motorun orijinal pompası 1700 tl.
Cevap için teşekkür ederim. Hepsini tek tek deneyip umarım sorunu tespit edebilirim.
Dediğiniz gibi depoyu söküp arabadan aküsünden benzin pompasına direk elektrik verip denedim ve çalıştı. Bunun üzerine roleye bakmaya karar verdim.
Sağ kapağın altında bulunan 3 roleden ikisi resmen suyla dolmustu. Söküp temizledikten sonra bir tanesini kurtarabildim.
Rolelerden bir tanesi far rolesi
İkincisi yakıt pompası rolesi
Üçüncüsünü anlayamadım.
Far rolesini çıkartıp yakıt pompası yerine taktım ve sorun şimdilik çözüldü.
İnternette gv-gt 250 role olarak arattıgımda stok dısı olarak görüyorum.
Far için yan sanayi ya da farklı bir marka role uyar mı bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa çok sevinirim.
Eksikleri tamamladıktan sonra muayeneye götüreceğim.
Buna ben de cok sevindim
İlk fotograf motosikletten cıkarıp kendi çektiğim
1- https://www.hizliresim.com/kzs2ddk
İkinici foroğraf ise motopitin sitesinde olan ama satışı olmayan ürün
2- https://www.hizliresim.com/1pdjb1a
Üçüncü fotograf ise kore sitesinden buldugum
3- https://www.hizliresim.com/h89ng55
Oto sanyiden üniversal röle al. N11 de faln da var 20 tl civarı.
Sendeki orijinal rölenin yazıları sana bakacak şekilde tuttuğunda sağdaki iki bağlantı bacağını yeni aldığın 85 ve 86 yazan bacaklarına bağla, orijinal rölenin soldaki bacaklarını ise üniversal rölenin 30 ve 87 yazan bacaklarına bağla. Bağlarken 50 kuruşa kablo terminali ve pabuç al güzelce sağlamlaştır. Sonra teşekkür edersin 😎
Bu motorların Türkiye de geleceği vardı yazık ettiler
https://www.kalyoncumotor.com/urun/c...-yardimci-role
Bu ürüne bir bakın belki uyabilir.
merhaba arkadaslar, gv 250 enjeksiyonlu modelin orjinal aynasini nereden bulabilirim acaba bilgisi olanlar yardimci olabilir mi lutfen
Hyosung parçaları burada. Sitede Türkçe de var. Türklirası fiyatta.
Bu aynanın linki
https://www.hyosungwholesale.com/pro...f4875d79&_ss=r
Merhaba arkadaşlar 2013 Gv 250 min geçen gün deposunu doldurduktan sonra 100 metre gittim km saatim sıfırlandı motorum 24bin km de iken sıfır oldu bunu geriye döndürmenin bir yolu var mıdır daha önce başına gelen oldu mu?
Birde motorun debriyaj teli bujileri buji piposu değişimleri ile ön fren balataları değişti sonrasında motorda olmayan bir titreme peydahlandı ki on km gidince elim uyuştu bu sorunla ilgili bilgi ve önerisi olan varsa paylaşmasını rica edeceğim.
Son olarakta zincirimden düşük devirde iken çok şıkırtı sesi geliyor hiç yağsız kalmamasına ve gerginliği ayarlı olmasına rağmen bununla ilgili çözümü ya da bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim.
Şimdiden teşekkürler. Tekeriniz düz bassın.
Merhaba arkadaşlar.
2012 GV 250 motorum var. Enjeksiyonlu model. Normalde marşa bastığımda hemen çalışırdı. Bir süredir gaz vermeden çalışmamaya başladı. En sonunda da hiç çalışmaz hale geldi.
Akü yeni. Bosch YTX14-BS. Yağı yeni. Motul 5100 10W-40
Hayır, çalıştırabilsem ustaya götüreceğim.
Marşa bastığımda aşağıdaki gibi oluyor. Daha önce bu sorunla karşılaşmış olan var mıdır acaba?
Marş dişlisi yada volan sıyırmış gibi gözüküyor.Belki marş motorunun kendisinde de sorun olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:24 ----------
Çoktan beri bu tarz işlerle uğraşmıyorum o yüzden yanlış bilgi vermeyeyim.İlk marş sırasında marş dişlisini ileri iten,marş tamamlandıktan sonra geri çeken marş otomatiği veya marş selonoidi denen bir parça var o da arıza yapmış olabilir.
Anladım. Marş rölesi diye geçiyor olabilir. Belirttiğiniz gibi marş motoru ile birleşik değil de ayrı bir parça gibi.
Çünkü aradığımda Hyosung marş rölesi denilen aşağıdaki gibi bir parça satılıyor.
Fakat GV 250 içerisinde nerededir bu parça bulamadım. Yerini bilen var mıdır?
Bazı motosikletlerde ve arabalarda yukarıdaki gibi röle hemen marş motorunun üstünde oluyor hem marş motoruna akımı gönderiyor hem ileri geri hareketi sağlıyor.Bazı motosikletlerde farlı yerde oluyor sadece akımı gönderiyor.Benim Hyosung'un rölesi hiç sökmediğimden bu konuda bilgim yoktu.Röle değiştirmeden önce multimetre ile voltajı kontrol edin boş yere değiştirmeyin.Röle sağlamsa sıra ile marş motorunu,marş motoru dişlileri,ara dişlileri kontrol etmek lazım.İyi bir tamirci sesinden anlar hangi parçada sorun olduğunu ama bizim gibi ortalama kullanıcılar sadece tahminde bulabiliyor.
Şu videoda marş rölesinin nasıl kontrol edildiğini gösteriyor;
Hyosungların marş rölesi sağ üst tarafta aküye yakın olması lazım.Fotodaki GT 250 R'ın rölesinin yeri.
Sağolasın hocam bilgiler için.
İstanbul'dayım. Bir kez yürütebilsem Moto Park Cengiz Usta varmış Avcılar'da. Ona götüreceğim baksın diye ama makine hiç çalışmıyor işte maalesef.
Sorunu buldum arkadaşlar. Debriyaj teli montajlandığı noktadan kırılınca bollaşıp 1 cm kadar geri kaçmış. Maneti çektiğimde çeyrekten de daha az bir debriyaj ile motoru çalıştırmaya uğraşıyormuşum. Teli yenisiyle değiştirip montajladım. Tek seferde marş alıyor artık.
İleride böyle bir sorunla karşılaşan olursa diye bilgi vermek istedim.
Uğraşırken balataları yedik mi bilmem artık. İlerleyen zamanlarda göreceğiz. :-)
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)