Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung/S&T Kanuni Gv250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #24581

    Üyelik
    07 Nisan 2018
    Arkadaşlar merhaba. 2009 model GV250 kullanıyorum. Maliyet durumlarını ayarlayabilirsem gidonu yükselteceğim. Ek yapmak istemiyorum. Tek parça halinde olanları internette araştırırken bu siteyi buldum. Katılmak istedim. Daha önce bu konu açılmış ama tarihler eski olduğu için ilerleyemedim. Tek parça kabloları nereden bulabilirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #24582

    Üyelik
    27 Haziran 2017
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış hatırlamıyorsam ne kullanım ne tamir klavuzunda subap ayarı ile ilgili hangi km de yapılacağına dair bir bilgi yok.Eğer motordan normalin dışında bir şıkırtır(gevşek subap) yada vuruntu şeklinde bir tıkırtı (sıkı subap) sesi geliyorsa,yakıt tüketimi fazla yada performans düşükse subap ayarını bir kontrol etmekte fayda var.
    130 kmrede yukarı çıkmıyor rodajida tam olması gerektiği gibi yapıldı 5. Vites 7 bin devirden sonra motor gitmiyor 7 bin devirde kalıyor düz yolda oda en son 130 yapmama neden oluyor ve yakıt sarfiyatim biraz artmış durumda

  3. #24583

    Üyelik
    25 Mart 2018
    Alıntı FututuRey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1* Merhabalar, ben 3 hafta önce sıfır olarak gv250'mi yeni aldım. 2016 model sissy bar, ön koruma demiri ve sis farları 14800'e aldım. Ekstra olarak 400 lira sigorta, 137 lira ruhsat, 17 lira plaka tuttu. Yani toplamda 15350 TL civarı sıfır motora masraf yaptım.
    İkinci el piyasası nerden baksanız 13000TL civarı, ve hatta bazıları 0 fiyatından fazla fiyata koymuşlar. Bence sıfır alacaksanız pazarlıkta ekstralarını ekletiniz.

    2*Lastik konusunda bence değiştirmeye gerek yok en azından 1-2 sezon. 5 ay önce superlight200 kullandım daha kötü lastikleri vardı. şimdiye kadar bir tehlike yaşamadım ıslak zeminde.

    4*Bende gv250imi apartman önüne zincir disk kilidi ve brandayla muhafaza ediyorum.

    6*Siyah
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.Bu konuda benim fikrim sıfır değik temiz ikinci el almanız yönünde ama gidip kontrol etmek konusunda tecrubeniz yoksa kararı size bırakıyorum.

    2.Lastik değiştirmenize gerek yok, orijinal lastikleri fena değildir, bu konuda çok hassassanız değiştirebilirsiniz. Normal kullanımda problem çıkarmaz.

    3.Bilmiyorum.

    4.Garajınız yada bahçeniz yoksa Disk kilidi, zincir ve branda ile motorunuzu koruyabilirsiniz. Gv 250 pek çalmıyorlar genelde racing, tabi bu sadece bir yorum çalınmaz diye bir şey yok.

    5. Buji pipolarını değiştirmelisiniz, başka bir şeye gerek yok.

    6. Renk tercihi tamamen size bağlı, bence ikisi de güzel.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:05 ----------



    Motopit.com veya facebook gruplarında arayabilirsiniz.
    Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için.

    FututuRey, motosikleti nereden aldın acaba? Ekstralarıyla birlikte güzel bir fiyat bence.

  4. #24584
    siyahus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN - RR DD250- GV 250 - Yamaha MT-25
    Alıntı spawner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok teşekkürler. Değiştirmesi çok kolay gerçekten. ben ampul zor bulunur sanmıştım, hyosungsource'dan falan bakıyordum. O zaman motorcu gezmeye başlayayım
    Motorcu gezmene gerek yok , herhangi bir benzin istasyonuna gir stop ampulü iste ve tak.
    Kendine yapılmasını istemediği başkasına yapma...

  5. #24585

    Üyelik
    01 Temmuz 2015
    S.a arkadaşlar gv 250 almayı düşünüyorum 2015 2016 model 10 bin 12 bin arası güzel temiz motorlar var fakat 2013 ve 2012 model gv 250 lerin görünüşü daha güzel geliyor bana motor bloğu krom kaplama olduğu için 2015 - 2016 modellerle 2013 - 2012 modellerin arasında başka bi fark varmı ne önerir siniz bana?

  6. #24586

    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    gv 250
    Alıntı lK0zm4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    S.a arkadaşlar gv 250 almayı düşünüyorum 2015 2016 model 10 bin 12 bin arası güzel temiz motorlar var fakat 2013 ve 2012 model gv 250 lerin görünüşü daha güzel geliyor bana motor bloğu krom kaplama olduğu için 2015 - 2016 modellerle 2013 - 2012 modellerin arasında başka bi fark varmı ne önerir siniz bana?
    2016 model sahibiyim. Ne zaman 2012 2013 görsem kendi motorum gözüme çirkin gelir :D Ama şöyle bişi var. Ne kadar yeni o kadar iyi. Şahsen uzmanı olmamakla birlikte yeni modellerde elektronik arıza gibi durumların daha az olduğu söyleniyor gittiğim servislerde ve forumda. İyi fiyata bulunduktan sonra niye alınmasın. Bence mesele fiyatına değmesi. Ben alırken aksesuarsız 2013 ler 9500-10500 arasına gidiyordu yaşadığım bölgede. Ben 1000-1500 Tl lik aksesuarlı motoru 12,250'ye aldım. Aksesuarları çıkarınca geriye 1000-1500 kalıyor. O farkla 3 yıl genç garantisi devam den araç aldım. Bu açıdan karda olduğumu düşünüyorum. Ayrıca ben pek motordan anlamadığımdan yeni almamaya cesaret edemedim. Arıza çıktığında öğrencek vakitte yok iş deneniyle. Bu gibi faktörleri de dahil edip seçimi yapmak lazım. Malum sitede 2007 model gv ler de satılıyor. Birileri alıyor ve mutlu oluyorlar.

  7. #24587

    Üyelik
    26 Nisan 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial - Sentor 150
    Aküyle ilgili bir sorum var: bir blogda ytx 14 önerilmiş fakat 2007 modelde ytx 9 var buna ytx 14 uyar mı?yoksa ytx 9 mu takılması gerekir?

  8. #24588
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı isomancan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aküyle ilgili bir sorum var: bir blogda ytx 14 önerilmiş fakat 2007 modelde ytx 9 var buna ytx 14 uyar mı?yoksa ytx 9 mu takılması gerekir?
    Karbratörlünün akü kutusu bir miktar daha küçük olabilir, ölçülerine bakmak lazım. Bu arada karbratörlü motora 12 amper akü takmanız şart değil, 10 amper taksanız yeterli. Fiyat farkı olduğu için söylüyorum.

  9. #24589

    Üyelik
    31 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa - Denizli
    Motosikleti
    660 Tenere
    Arkadaşlar bu gv250 çok hoşuma gidiyor bir kaç gündür bu motora bakıyorum ama 2016 model üzeri yok. 2016'da üretimi bitti mi acaba?

  10. #24590

    Üyelik
    30 Aralık 2015
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hyosung Gv250 - 2015
    Selam ustalar. Yakin zamanda 10bin bakimi zamanim geliyor. Kendim yaparim diye tahmin ediyorum. 10bin bakiminda nelere bakiyoruz. Neleri degistirmemiz gerekir

  11. #24591
    Se-ZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda Shadow Vt 750 C4
    Alıntı MlhCnsz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu gv250 çok hoşuma gidiyor bir kaç gündür bu motora bakıyorum ama 2016 model üzeri yok. 2016'da üretimi bitti mi acaba?
    Merhaba,
    Evet bitti.

  12. #24592
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı Cpt.Enes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam ustalar. Yakin zamanda 10bin bakimi zamanim geliyor. Kendim yaparim diye tahmin ediyorum. 10bin bakiminda nelere bakiyoruz. Neleri degistirmemiz gerekir
    10.000 km de öyle spesifik ağır bir bakımı yok.
    Yapılabilecekler.

    -Yağ değiştirme zamanı ve kmsi geldiyse yağ ve yağ filtresi değişir.
    -Hava filtresi normalde 12.000 km de bir değişmesi lazım.Bakıma başlamışken o da değişebilir.
    -Normalde 8000 km de bir buji değiştirilir.Üstünde hala fabrika çıkışı bujiler duruyorsa değiştirmekte fayda var.
    -Gaz ve debiryaj telleri bir kontrol edilir.Herhangi bir yıpranma varsa değişebilir.
    -Zincir temizlenip yağlanır.Gerginliği kontrol edilip gerekirse ayarlanır.
    -Fren hidroliği 2 yılda bir değişir.Ben tembellikten aldığımdan beri değiştirmedim.

    Benim şimdilik aklıma gelenler bunlar.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  13. #24593
    osmanada - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2018
    Yeni modeli gelecek mi bilen var mı?

  14. #24594

    Üyelik
    30 Aralık 2015
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hyosung Gv250 - 2015
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10.000 km de öyle spesifik ağır bir bakımı yok.
    Yapılabilecekler.

    -Yağ değiştirme zamanı ve kmsi geldiyse yağ ve yağ filtresi değişir.
    -Hava filtresi normalde 12.000 km de bir değişmesi lazım.Bakıma başlamışken o da değişebilir.
    -Normalde 8000 km de bir buji değiştirilir.Üstünde hala fabrika çıkışı bujiler duruyorsa değiştirmekte fayda var.
    -Gaz ve debiryaj telleri bir kontrol edilir.Herhangi bir yıpranma varsa değişebilir.
    -Zincir temizlenip yağlanır.Gerginliği kontrol edilip gerekirse ayarlanır.
    -Fren hidroliği 2 yılda bir değişir.Ben tembellikten aldığımdan beri değiştirmedim.

    Benim şimdilik aklıma gelenler bunlar.


    Teşekkürler hocam. Ben de böyle düşünmüştüm

  15. #24595
    sash_009 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Hyosung GV 250 (2016)




    sayın abiler, arka dişli değiştirme düşüncesine girdim. araştırma yaparken bilginiz olmasında fayda olabilecek şeyler buldum.

    öncelikle bizim arka dişli 46 T 520 ölçülerinde. 46 diş sayısı, 520 ise zincir ölçüsü.

    zincir için 520-116 veya 525-116 kullanmanız lazım diyorlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:03 ----------

    zincir ölçülerindeki farklılıklar zaten resimlerde görülüyor. 116 da bakla sayısını ifade ediyor ki bu gerginlik ayarına göre değişiklik gösterebilir.

    esas olay dişlide aslında. http://sprocketcalculator.com diye bir site buldum ve arka dişliyi 44 yapma fikri yürüttüm.

    arka dişlimiz JT firmasında JTR 1073 koduyla geçiyor. ESJOT firmasında ise 50-32118-46 koduyla mevcut. farklı firmalarda var ama sadece gv 250 için ve muadili bulunamıyor.

    sonuç olarak dişli sayısını değiştirerek tork ve hız oranını istediğimiz gibi değiştirebileceğimizi çözdüm.

    fakat en büyük sorun burda başlıyor. nerdeyse binlerce teknik resim inceledim. ama ölçüleri bizim motora uygun altı saplamalı 44 dişi olan bir dişli bulamadım.

    eğer bulursam devam edicem yazmaya. ama bulması baya zor gibi gözüküyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------



    bu da bizim arka dişli. malum JT firması. ölçüleri kafanızda oluşsun diye koydum. ayrıca bir model daha buldum kawazakilerde kullanılan. saplama deliklerinin iç kısmından 2 mm alınsa olacak gibi. bizimki saplamadan saplamaya 100 mm. JTR 478 var onda ise 104 mm. belki de uydurabilirim...
    Respect

  16. #24596
    Akias - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV250 Aquila 2016
    Alıntı sash_009 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://bicycle.iomotaimpact.com/sma...-fcI6MXQWA.jpg

    https://i909.photobucket.com/albums/...0eaa44d2e1.jpg

    sayın abiler, arka dişli değiştirme düşüncesine girdim. araştırma yaparken bilginiz olmasında fayda olabilecek şeyler buldum.

    öncelikle bizim arka dişli 46 T 520 ölçülerinde. 46 diş sayısı, 520 ise zincir ölçüsü.

    zincir için 520-116 veya 525-116 kullanmanız lazım diyorlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:03 ----------

    zincir ölçülerindeki farklılıklar zaten resimlerde görülüyor. 116 da bakla sayısını ifade ediyor ki bu gerginlik ayarına göre değişiklik gösterebilir.

    esas olay dişlide aslında. http://sprocketcalculator.com diye bir site buldum ve arka dişliyi 44 yapma fikri yürüttüm.

    arka dişlimiz JT firmasında JTR 1073 koduyla geçiyor. ESJOT firmasında ise 50-32118-46 koduyla mevcut. farklı firmalarda var ama sadece gv 250 için ve muadili bulunamıyor.

    sonuç olarak dişli sayısını değiştirerek tork ve hız oranını istediğimiz gibi değiştirebileceğimizi çözdüm.

    fakat en büyük sorun burda başlıyor. nerdeyse binlerce teknik resim inceledim. ama ölçüleri bizim motora uygun altı saplamalı 44 dişi olan bir dişli bulamadım.

    eğer bulursam devam edicem yazmaya. ama bulması baya zor gibi gözüküyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------

    https://www.mandp.co.uk/media/catalo.../t/jtr1073.jpg

    bu da bizim arka dişli. malum JT firması. ölçüleri kafanızda oluşsun diye koydum. ayrıca bir model daha buldum kawazakilerde kullanılan. saplama deliklerinin iç kısmından 2 mm alınsa olacak gibi. bizimki saplamadan saplamaya 100 mm. JTR 478 var onda ise 104 mm. belki de uydurabilirim...
    Sanırım top speed istiyorsunuz? arka dişliyi küçültmek yerine ön dişliyi büyütmek aynı hesaba gelmiyormuydu? alternatif olarak düşünebilirsiniz.

  17. #24597
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı sash_009 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://bicycle.iomotaimpact.com/sma...-fcI6MXQWA.jpg

    https://i909.photobucket.com/albums/...0eaa44d2e1.jpg

    sayın abiler, arka dişli değiştirme düşüncesine girdim. araştırma yaparken bilginiz olmasında fayda olabilecek şeyler buldum.

    öncelikle bizim arka dişli 46 T 520 ölçülerinde. 46 diş sayısı, 520 ise zincir ölçüsü.

    zincir için 520-116 veya 525-116 kullanmanız lazım diyorlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:03 ----------

    zincir ölçülerindeki farklılıklar zaten resimlerde görülüyor. 116 da bakla sayısını ifade ediyor ki bu gerginlik ayarına göre değişiklik gösterebilir.

    esas olay dişlide aslında. http://sprocketcalculator.com diye bir site buldum ve arka dişliyi 44 yapma fikri yürüttüm.

    arka dişlimiz JT firmasında JTR 1073 koduyla geçiyor. ESJOT firmasında ise 50-32118-46 koduyla mevcut. farklı firmalarda var ama sadece gv 250 için ve muadili bulunamıyor.

    sonuç olarak dişli sayısını değiştirerek tork ve hız oranını istediğimiz gibi değiştirebileceğimizi çözdüm.

    fakat en büyük sorun burda başlıyor. nerdeyse binlerce teknik resim inceledim. ama ölçüleri bizim motora uygun altı saplamalı 44 dişi olan bir dişli bulamadım.

    eğer bulursam devam edicem yazmaya. ama bulması baya zor gibi gözüküyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------

    https://www.mandp.co.uk/media/catalo.../t/jtr1073.jpg

    bu da bizim arka dişli. malum JT firması. ölçüleri kafanızda oluşsun diye koydum. ayrıca bir model daha buldum kawazakilerde kullanılan. saplama deliklerinin iç kısmından 2 mm alınsa olacak gibi. bizimki saplamadan saplamaya 100 mm. JTR 478 var onda ise 104 mm. belki de uydurabilirim...
    Eğer amacınızı 90-110 km gibi seyir hızlarında daha düşük devirlerde motoru biraz rahatlatmaksa işe yarar.Ama son hızı arttırmak istiyorsanız bence hiç uğraşmayın.Bizim motorlar 130-140 km hızlardan sonra çok fazla miktarda rüzgar direncine maruz kaldıklarından daha yüksek son hızlara ulaşmıyorlar.Rüzgar direnci olmasa standart dişli oranları ile tahminlerime göre 180 km ye ulaşırlar.

    Eğer illa denemek istiyorsanız @Akias'ın dediğini gibi ön dişlinin yuvasında yeterli boşluk varsa ön dişliyi sadece tek diş büyütüp ufak bir deneme yapabilirsiniz.Ayrıca dişli değişiminden sonra tork dolayısıyla hızlanma ve ara hızlanmalarda düşüş olacağını da unutmayın.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  18. #24598
    Se-ZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda Shadow Vt 750 C4
    Beyler/hanımlar aleti hangi devir aralığında kullanıyorsunuz? Ben 7-8.000 devirde kullanıyorum 4-4.5 litre arası yakıyor 100 km'de, normal midir?

  19. #24599

    Üyelik
    20 Mart 2018
    Alıntı Se-ZeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler/hanımlar aleti hangi devir aralığında kullanıyorsunuz? Ben 7-8.000 devirde kullanıyorum 4-4.5 litre arası yakıyor 100 km'de, normal midir?
    bende senin gibi kullanıyorum. rodajdayken ilk 1600km ye kadar 4.5 yaktı.
    Se-ZeR bunu beğendi.

  20. #24600
    sash_009 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Hyosung GV 250 (2016)
    Evet arkadaşlar, bnm amacım en yüksek hız sınırını yükseltmek değil de motorun zaten yeter de artar olan tork gücünün ufak bir kısmını farklı şekilde değerlendirmek. Özetle niyetim uzun yol boyunca 8500 devirle değil de 7500 devirle aynı hıza ulaşabilmek. Dolayısıyla bu mantıkla ortalama yakıtı birazcık olsun aşağı çekebilmek. Arka dişliyle oynama niyetimin sebebi arka dişlinin şu an yaşından ötürü(2009) aşınmış olması. Tabiki de ön dişli de mantıklı ama şu an ondan yana bir sıkıntım yok.

    Bu arada ben uzun yolda yüklü vaziyette 8500 devirle kadrana göre 120 ile gidiyorum. Ama yavaş gidin yazan radarlarda genelde 115-116 görüyorum. Ve yakıtım da 4-4,5 civarlarında sizinkiler gibi. Örnek olarak daha Nisanın ilk haftası Marmaris-Ankara-Marmaris yaptım. Toplam şehir içi şehir dışı 1600 km.
    Se-ZeR bunu beğendi.
    Respect


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler