Yakıt yönünden oldukça ekonomik bir makine .
biraz sürüş deneyimini yazacağım ancak henüz daha erken .
İyi ve kazasız sürüşler tekeriniz düz bassın .
Tesadüf odur ki bazen ilk sahibi ile karşılaşılabiliyor
Yakıt yönünden oldukça ekonomik bir makine .
biraz sürüş deneyimini yazacağım ancak henüz daha erken .
İyi ve kazasız sürüşler tekeriniz düz bassın .
Tesadüf odur ki bazen ilk sahibi ile karşılaşılabiliyor
Selam arkadaşlar sizlere bir sorum olacak bugün bir problemle karşı karşıyayım ve bu canımı çok sıktı.
Motor bu sabahtan beri sürekli yüksek devirde kalıyor.
Bildiğiniz gibi boş vites olmadığı için, 1. viteste kalkıyorum trafikte, 1.viteste çok uzun bir süre gidemiyorum motor boğuluyor, eskiden 2. vitese attığımda devir biraz düşüyor ve motor rahatlıyordu.
Şimdi motor 2. vitese attığımda 4.000 devirde sabitleniyor ve trafikte durduğumda devir düşmüyor motor rahatlamıyor. sabit 4.000 devirde kalıyor, elimi yavaş yavaş debriyajdan biraz çektiğimde(duruyorken) devir düşmeye ve uğultu susmaya başlıyor. Sürekli boğuk bir gürültü içinde geldim, problem tam olarak nedir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:36 ----------
Tam anlatamadım sanırım,
motoru çalıştırdığımda vitese attığımda 4.000 devirde sabitleniyor ve trafikte durduğumda devir düşmüyor. Motor rölantide 4bin devirde boğulup duruyor.
motor rahatlamıyor. sabit 4.000 devirde kalıyor, elimi yavaş yavaş debriyajdan biraz çektiğimde(duruyorken) devir düşmeye ve uğultu susmaya başlıyor. Az gaza bastığımda ya da debriyajı tam sıktığımda yine çıkıyor.
Sürekli boğuk bir gürültü içinde geldim bugün, problem tam olarak nedir anlamadım.
Ama paso gürültülü boğuk bir şekilde motor.
Baklavaspor, motor FI ışıgı yakiyormu?
Yakmiyorsa sağ ve sol taraftaki gaz kelebeklerine bakin takılma yapmış olabilir.
Yakıyorsa rölanti sensörü olur oksijen sensörü olur bir problem var demektir.
Motor gaz verdiginiz zaman 4 bin.devirden yukariya cikiyormu?
Oguzcan selam dostum, allah senden razı olsun ne sorduysam cevapladın. Keşke bir ihtiyacını bilsekte yardımcı olabilsek.
FI ışığı yanmıyor, Motora gaz verdiğimde 4bin devirden yükseliyor devir yükseliyor ama devriyajı salmadan 4binden aşağı düşmüyor trafikte.
Gaz kelebekleri neresi oluyor 1000 kilometre yeni yapmışımdır ama donanım kısmını pek inceleyemedim.
Ne yapabilirim ?
Mobil oldugum icin resim atamiyorum ama sağ ve soldaki efi kapaklarinin arkasinda gaz teline bağlı 2 tane mekanizma var gaz kolunu cevirdiginizde hareket edecektir.
İkisinide inceleyin bir terslik varmi takilimi kalmis bakin, cok anlamam dersenizde bir tamirciye götürün benim aklima baska birşey gelmedi bu tür bir problemi yaratabilecek
Sizn motor kaç modeldi?
Hocam, dün eve dönerken problem yoktu bu sabah tekrar etti. Çok canım sıkıldı.. Bir arkadaşım motoru durur konumdayken biraz yana doğru yatırıp gaz vermemi söyledi epey ama bir işe yaramadı.
Şöyle bir şey fark ettim motor sürekli gaz alıyor bir yerden, devriyajı bıraktığımda rahatlıyor motor çünkü ilerlemeye başlıyor. Mesela devriyajı gaz vermeden çektiğimde motor ilerliyor istop etmiyor.
Duruş anında o yüzden 4000 devirden aşağı düşmüyor sürekli bir uğultu hali var, işin kötü kısmı dur kalk yapmak çok zorlamaya başladı tekerlerde sürekli bir ileri halde yük olduğu için frenlere daha özenli daha sert basmam gerekiyor.
Kadıköy tarafında bu işten anlayabilecek bir usta bilen var mı acaba ? Problem tam nedir, herkes Cengiz usta diyor ama ben yolları pek bilmiyorum kendi başıma gidebilir miyim emin değilim.
İlginize teşekkür ederim.
Cengiz ustanın yeri Avcılar'da baya uzak ya ben gittiğim için biliyorum ama şansıma dükkanı kapalıydı. Usta konusunda Kadıköy'de elbet güzel yerler vardır da istersen Maltepe'ye gel benim Fırat usta senin sorununu halleder. Bulamam dersen seni götürürüm. Hyosung satışlarına başladıkları için yetkili serviste olacaklar gibi duruyor yakın zamanda. Problemin gaz teliyle alakalı olabilir, takılı kalıyor bir yerde sanırım. Gaz kolunun içinden de olabilir, dediği gibi kelebeklerle de alakalı olabilir. Çözülmeyecek bir şey gibi değil. Maltepe'ye gelmek istersen dediğim gibi halleder bizim usta.
Live To Ride, Ride To Live
ilk önce baskı balata v.s.kontrol ettir . debriyajı sıkmana rağmen boşta değilmiş gibi ileri doğru ilerlemek istiyorsa makine debriyaj sorunun olabilir .anlamak için orta ayak varsa orta ayağa al yoksa bir şekilde arka teker havada olsun . viteste iken debriyajı sık teker dönüyor ise sıkıntı vardır.usta işidir.ustaya götür.
Motorun yüksek devirde kalıyor ise rölenti ayarlarına baktır . yada ilk önce kendin bak.
Dostum gv250 hakkında henüz teknik bilgim yok daha 400km anca yaptım ben de, fakat eski motorumda aynı sorunları yaşamıştım, gaz telim gidonda bir yerlere takılı kalıp rölantiyi hep yüksekte tutuyor, bağırıyordu
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:02 ----------
Dostum gv250 hakkında henüz teknik bilgim yok daha 400km anca yaptım ben de, fakat eski motorumda aynı sorunları yaşamıştım, gaz telim gidonda bir yerlere takılı kalıp rölantiyi hep yüksekte tutuyor, bağırıyordu. sağa sola çevirip bir dene istersen, gaz kelebeğini göre şansın varsa ordan da halledebilirsin.
Sorun genelde ateşlemeyle ilgili bir problem olursa oluyor. Bujide ki bozukluk, buji kablosunda kopukluk yada temassızlık, buji piposu çatlaması gibi. Bazende oksijen sensörü kirlenmesi yada bozulması buna sebebiyet verebiliyor.
Benim aklıma takılanda .
A-eksozda ki sarılık neden oluşur .
B-gidermenin yolları nelerdir . (krom kısım)
Keşke yolu olsa, buji piposu çatlaması dışında bizim motorların kronik sorunu olduğundan yanlış buji takıldığında da yine egzozda sarılık oluşuyor. Öyle kullanmaya devam ettikçe komple sap sarı oluyor. O yüzden doğru buji ve pipo takılması cidden önemli.
Çözüm için de komple sararınca siyah mata boyatanlar oluyor. Ben siyah mattan hoşlanmıyorum ama isteyen yaptırır tabii.
Live To Ride, Ride To Live
Selamlar öncelikle forum üzerinden bir süre takip etmekteyim gerek yorumlarınız gerek ise kendi çabalarınız ile oluşturmuş olduğunuz içerik için teşekkürler öncelikle yakın bir tarihte 0 km 2016 model almayı düşünüyorum biraz endişe var tabi rodaj yapmadığım için daha önceden ancak aklıma takılan sorular var onları şöyle yönelteyim:
1- 0 alan arkadaşlar rodaj yapar iken kılavuza göre kullanırken fazla zorlandı mı ?
2- Bujileri ne kadar çabuk değiştirirsek o kadar iyi tarzı bir izlenime kapıldım değiştirmeli miyim ?
3- Elektrik aksamı hakkında şikayet edenler de var düzgün kullanan da neyine nasıl dikkat edilmeli nelerden kaçınılmalı ?
4- Başka dikkat etmem-değiştirmem gereken bir şey olur mu ?
Şimdiden teşekkürler.
Arkadaşlar son 2 haftalık izlenimime göre, motorda bir yakıt artışı söz konusu. Sebebi nedir bilmiyorum.
20 TL atıp her seferinde deneme yaptım. 3.9 LT falan veriyor. Ve 3.9 LT benzinle 65 km'den fazla gitmiyor. Sizce neyden kaynaklı olabilir? 100-110 km aralığında gidiyordu motoru ilk aldığım zamanlar. Çok fazla yakıyor şu an.
İkinci olarakta, bugün motoru bir süre kullandıktan sonra park ettiğimde bir yanık kokusu alıyorum. 20 Bin km'ye ulaşıyor az kaldı. Yakın zamanda kamp ve geziler yapacağım için bu durum beni sıkıyor biraz. Konjektör ile alakalı bir durum olabilir mi ?
Buji, oksijen sensörü, lastikler yeni değişti ayrıyetten. Buji pipolarını yeni kontrol ettirdim bunlarda bir sıkıntı yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:25 ----------
Öncelikle şimdiden hayırlısı olsun umarım bir an önce istediğin makineye ulaşırsın.
1. Rodaj her motor için motorun ömrünü belirleyen en önemli etkenlerden biridir. Rodaj konusunda kullanım klavuzunu inceleyerek ya da internetten küçük bir araştırmayla 10'larca videoya rastlayabilirsin zaten. Ben 0 almadığım için zorlayıp zorlamadığı konusunda bilgilendiremem ama rodaj konusu genel olarak aynı şeylerden oluşan bir konu.
2. Tabii ki, sonuçta buji konusunda sorun yaşamayan GV250' li göremedim daha açıkçası. Ama en azından bir 5000 km falan gittiğini söyleyenler olmuştu buralarda. Ancak ilerde bu problemle karşılaşmamak için 1000-1500 km'ye gelindiğinde değiştirilip rahat rahat kullanmak en faydalısı olur bence. Zaten toplamda 60-70 TL falan tutacak bu durum.
3. Elektrik aksamında öyle aham şaham sorunlar yok. Motor belli bir km'ye geldikten sonra bu gibi problemler olmaya başlıyor çoğu kişide gördüğüm kadarıyla. 15 - 20 bin gibi km aralığında işte benim de karşılaştığım, oksijen sensörü problemi ya da konjektörle alakalı sorunlar yaşayanlar oluyor. Enjeksiyonlu bir makine ayrıyetten 16 tanecik sensör olduğunu duyuverince şok olmuştum.
4. Dikkat etmen gereken şeyler, motor bir cruisera göre baya yüksek devirler çevirebildiği için insanlar sanıyor ki bu alet 10 bin devir çeviriyor 150 ile giderim hiçbir cacıkta olmaz! diye düşünüyor. Motoru sürekli tapagaz kullanmamalısın, 1. viteste 7-8 bin devire çıkıp 50 km hıza ulaşabiliyor diye ışıklarda her kalkışta bunu yapmamalısın. Ben ilk aldığımda bir süre bunu yaptım sonra motor bana; ' yapma artık yeter tadını aldın dur! ' dedi. Ben de yapmıyorum artık.
Bunların dışında benim aklıma şu an bir şey gelmiyor. Kendi izlenimlerime göre söyleyebileceklerim bunlar.
OgulcanMC konjektörünü en kisa zamanda ölçtürmelisin, söyledigin degerler çok yüksek hesaplamasa bir hata yapmis olmayasin
Yok her ölçtüğümde aynı, özellikle sırf denemek için benzini bitirip öyle denedim. Göstergede E ışığı yanıp sönerken 20 TL atıyorum 3 tık doluyor. Daha sonra tekrar E ışığı yanıp söndüğünde 65 km gitmiş oluyorum. Ve tamamen yavaş ve sakin kullanımda. 4. ya da 5. viteste 3-4 bin devirde kullanıyorum makineyi.
Live To Ride, Ride To Live
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)