Hyosung/S&T Kanuni Gv250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
09 Şubat 2017, 16:47
#23821
Değerli dostum, doğru söylüyorsunuz en başında itibaren bir akış algoritması içerisinde planlanarak yapılması lazım ancak, zaman çok dar olduğu için o işi en son derleme toparlama aşamasında yani bol bol zaman olduğu bir günde gerçekleştirmeyi düşündüm. Önce verileri toparlayalım en son derlemeyi yapalım. El birliği ile bu işi yaparız inancındayım.
Teşekkürlerimle...
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------
Değerli dostlarım yine kronik sorunlardan bir tanesi olan buji piposunun çatlaması hakkındaki derlemelerimi sizlere sunuyorum.
Daha önce de belirttiğim gibi yanlışım var ise düzeltmenizi, ekleyecekleriniz var ise eklemenizi diğer eleştiri ve önerilerinizi bekliyorum. Ancak lütfen bunları PM (özel mesaj yolu ile yapınız.
Sevgi ve Saygılarımla,
GV 250 ÇATLAYAN BUJİ PİPOSU HAKKINDA
Gv250 nin kronik sorunlarından bir tanesidir. Fabrika çıkışı olarak takılan buji pipoları hemen her yıla ait modelinde aynı sorunu ısrarla tekrarlamaktadır. Buji pipolarından birisi muhakkak ilk kullanımdan birkaç bin km sonra kendi ekseninde kılcal çatlama yapıyor. İki buji piposu da aynı anda çatlamadığı için problem hemen anlaşılmıyor. Aşağıdaki belirtiler takip edilmelidir.
Neden böyle?
Buji piposunda kullanılan plastik malzeme ısınma ve geri soğuma aşamasındaki genleşme toleransına karşı yeterince dayanıklı değil, özellikle bujinin motorun ortasında olmasından dolayı alışılagelmedik bir ısıya maruz kalıyor. Zaman ierisinde de deforme olarak çatlıyor. Deformasyon sürecini hızlandıran en büyük etken bu ısınma sonrasındaki ani soğuma yani motorun tam soğumadan su ile teması kısacası yıkanmasıdır. Siz motor soğudu sanıyorsunuz ancak bujinin olduğu alan motorun en son soğuyan yerlerinden biri halindedir.
Çatlayınca ne oluyor da, aşağıdaki gibi oluyor ?
Çatlayan buji piposundan bujiye gitmesi ve kıvılcım atarak yakıtı ateşlemesi gereken akım çatlak olan yerden kendisine en yakın olan metal parçaya ( motor bloğu) kıvılcım şeklinde atlıyor. Bu durumda bujiye akım gitmiyor ve ateşleme olmuyor. Kısacası buji kablosu kaçak yapıyor. Uyarı; çatlak olduğunu tahmin ettiğiniz yeri elinizden yalıtılmamış bir metal yahut drek elinizle kontrol etmeye kalkışmayınız, oluşan kaçak akım iyi gıdıklar. Çünkü o akım aküden gelen bildiğiniz 12 DC değildir. Öncesinde ateşleme bobininden geçmiş, indüke edilmiş halde DC 18.000 – 24.000 V arasındadır. Bu voltaj sağlıklı bir insana dahi zarar verebilir.
Nasıl anlaşılıyor ?
1- Abi motoru çalıştırıyom, rölanti bi acayip.. dengesiz böyle ne biliyim tekliyo bazen bazen de yükseliyor….
2- İlk çalıştırmadan sonra biraz beklendiğinde rölantide dalgalanmalar devam ediyor, motor ısınsa da değişmiyor…
3- Sürüş esnasında gaz bir süre gaz yemiyor, geç tepki veriyor, tepki verince de eskisi gibi şahlanmıyor motur…
4- Bizim motor galiba tek silindire düştü abiler….
5- Daha önce 130-140 km/h’i gören motorum tapa gaz vermeme rağmen rağmen 90-110 falan yapıyor, bide yakıt tüketimi acayip arttı yahu…
6- Kırmızı ışıktaki kalkışlarda motor stop ediyor, bir süre bekleip soğuduğunda normale dönüyor, sonra gene aynı… ( çalak yeni ve çok incedir gözle görülemez, genleşme nedeni ile motor ısındığı zaman arıza kendini gösterir, diş hassasiyeti gibi düşünün bir süre sonra problem kendini motor soğukken de gösterecektir.)
7- Motoru rölantide çalıştırıp bloğa iyice kulak verince çıt, çıt diye aralıklı bir ses duyuluyor ( mutfak ocağının manyetolu çakmağı gibi)
8- Bujiler kontrol için söküldüğünde bir tanesi temizken diğeri kurum bağlamış haldeydi (muhtemelen şu an zaten yetkili servistesiniz)
NOT: Burada yazılı yakınmalar buji piposunun kesinlikle çatlak olduğu ifade etmez. Sadece sık karşılaşılan vaziyetleri ve bu durumda en sık görülen problemi işaret eder. En doğru arıza teşhisini yetkili servisiniz yapacaktır.
Ne yapmalı?
1- Motoru zorlamadan bir yetkili servise gidilerek burada bahsedilenler anlatılmalı ve buji piposunun çatlamış olabileceği söylenmeli, ilk kontrol pipolarda yapılmalıdır.
2- Kendiniz değiştirebilecek tecrübede iseniz ki, oldukça kolay ancak dikkat isteyen bir işlemdir, aşağıda bahsedilen marka ve model buji pipolarından temin etmelisiniz.
3- Buji pipoları ile beraber mutlaka bujilerinde değiştirilmesi önerilir. Bujilerde hasar olabilir ve yenilemek motor sağlığı için faydalıdır. İlaveten buji değişimi Gv250 ler için oldukça meşakkatli bir işlemdir, depoyu falan sökmek gerekir. Tekrar tekrar uğraşılması sıkıntı vericektir.
4- Buji seçimi için uyumlu model yine aşağıda belirtilmiştir.
5- Buji pipolarını takmadan önce göz ile kablo ve yalıtım kontrolü yapılmalıdır.
6- Eski orijinal pipoların ağzındaki lastik, yerinden çıkabilecek tiptedir, onu çıkartıp yeni piponun başlığına takınız, böylece buji yuva ağzına su gelmesini engellersiniz.
Hangi Buji Piposu ?
Forum içerisinde kullanılan, memnun olunan ve tavsiye edilen marka ve modeldir. (reklam amacı yoktur)
NGK Marka SD05F veya SD05FGA Model buji piposudur. Her ikiside uyumludur.
Hangi Buji ?
Yine NGK marka CR8E yada CR9E tek tırnaklı buji tercih edilmelidir. CR8E normal tip CR9E ise soğuk tip tir. Pek birşeyi fark ettirdikleri GV250 için söylenemez. İkisi de olur. Piyasada CR9E yi bulmak daha kolaydır.
İridyum bujiler diğer bujilere oranla çok daha fazla uzun ömürlüdür. Performansa bir katkısı olmaz ancak buji değişim zaman aralığınızı oldukça uzatır ve servis maliyetini etkiler. Buji seçiminde verilen modele sadık kalınarak seçim yapılabilir. Bu durumu yetkili satıcıya danışınız.
Çift tırnaklı bujiler ateşlemenin daha homojen olması için faydalıdır. Tırnaklardan biri arızalanınca diğeri çalışmaya devam eder denmesi şehir efsanesidir. Dikkatli bakılınca tırnakların aynı metale bağlı olduğu görülür. Yani ya çalışır yada çalışmaz. Çift tırnaklı bujiden performans alınabilmesi için ateşleme sisteminin komple değiştirilmesi ve beyin ayarının yapılması gereklidir ki bu durumda bence gereksizdir.
NOT: Herhangi bir neden ile yetkili servise gitmişseniz imkanlarınız dahilinde buji ve buji pipolarını yukarıda bahsedilenler ile değiştiriniz. Çatlamanın ne zaman ve hangi durumda olabileceğini kestirmek mümkün değildir.
Eski Bujileri temizlesem tekrar kullansak olmaz mı?
Olmaz,Olmamalı,Ben yapmam yani… NGK yı dahi temizlemekle uğraşmam. Değişim periyodunu takip ediniz, ve zamanından kısa bir süre önce ilk fırsatta değişimi yapınız. Değişim zamanı geldiğinde fırsatınız olmayabilir.
Buji pipolarının ömrü ne kadardır ?
Kılavuzlarında ömürleri ile ilgili bir teferruat bulunmuyor ama imkan dahilinde bujiler ile beraber değiştirilmesi sağlıklı olacaktır.
NGK buji ve pipolarının sahtesine sıkça rastlandığından alışverişinizi güvendiğiniz firmalar yahut doğrudan NGK distribütöründen yapmanız şiddetle tavsiye olunur.
Esenlikle Kalınız...[COLOR="Silver"]
EGE-08 nick li üye dikkatine...........
Motorunuzun hararet müşhürü yada müşhüre giden kablo hattı arızalıdır.
Buna motor ısı sensörü de denmektedir. Motorunuz aşırı derecede ısındığı zaman koruma amaçlı olarak ateşleme devresini kapatır ve motor güvenli çalışma sıcaklığına düşene kadar tekrar açmaz. Motorun korunmasında görev yapan ana elemandır.
Bu sensöre bağlı kabloları ve devamında beyine kadar giden hattı kısadevre ihtimaline karşı kontrol ediniz. Kısadevre yok ise büyük ihtimalle sensör arızalanmıştır ve yenisi ile değiştirilmesi gerekir diye düşünüyorum. Bu kesin bir teşhis değildir. Yetkili servise gittiğiniz zaman bu ihtimalden bahsetmeniz faydalı olacaktır.
Arızanın giderilmesi hakkındaki sonuçları bizlerle paylaşırsanız müteşekkür oluruz.
Reklamlar
-
09 Şubat 2017, 17:13
#23822
BLUERAY adlı üyeden alıntı
Değerli dostum, doğru söylüyorsunuz en başında itibaren bir akış algoritması içerisinde planlanarak yapılması lazım ancak, zaman çok dar olduğu için o işi en son derleme toparlama aşamasında yani bol bol zaman olduğu bir günde gerçekleştirmeyi düşündüm. Önce verileri toparlayalım en son derlemeyi yapalım. El birliği ile bu işi yaparız inancındayım.
........
Selamlar Blueray , hoş geldin. Böyle araştırmacı ve paylaşımcı arkadaşların olması büyük şans. Zaten bu konuda sanırım forumun neredeyse en aktif konusu da bizimki olsa gerek :D bir yandan da face üzerinde paylaşımlarımız var. Oraya da katılmalısın "Hyosung Gv250" . Bu arada 2 yıldan bu yana yazları 3 ay silivri de yaşıyorum, yarı silivrili sayılırım artık.
Kendine yapılmasını istemediği başkasına yapma...
-
09 Şubat 2017, 17:27
#23823
Merhabalar SİYAHUS, çok memnum oldum, iyi niyetlerimiz her daim karşılıklıdır. Elimden geldiğince yolda bırakması muhtemel fabrikadan kaynaklı sandığım arızalar hakkında araştırma ve paylaşımda bulunmak istedim. Aslına bakarsanız yaklaşık 1200 sayfa içerisinde her konudan bahsedilmiş ancak yeni kullanıcı olupta, tek tek her sayfayı okuma imkanı olmayan çok kişi var. Aynı sorunların tekrar tekrar gündeme getirilmesinden bu açıkça anlaşılıyor. Hazır bilgiye laaap diye konulmasıda hoş değil, biraz rahatsız ediyor emekçileri.... Demek istediğim şu ki, hazır bilgiyi elde olan kadarı ile verelim başka konulara eğilelim aynı yerde dönüp durmayalım. Bakınız örneğin ege-08 arkadaşımız ısı sensörü arızasından bahsetmiş. Bu duruma 2015 modelleri arasında ilk defa rastladım ve dikkatimi çekti. Misal dir.. uzatmanın anlamı yok konu açık zaten.
Nazik hoşgeldiniz seslenişinize karşı teşekkürlerimi sunuyorum. Önümüzdeki yaz kısmetse silivride 2 gv250 yi yan yana park ederiz.
Silivri de şu barların bulunduğu dalgakıran var ya (küpeşte) onun karaya vardığı yerden ana yola çıkarsınız. Hah orda denize bakan ilk bina bizimdir. Mutlaka görüşürüz.
sağlıcakla kalınız.
-
09 Şubat 2017, 22:47
#23824
BLUERAY adlı üyeden alıntı
Değerli dostlar, bir süredir forum içerisinde arka kapı misafiri olarak bulunmaktayım. Acemi motorcuyum, ehliyetimi aldım ve acemiliğimi atmaktayım. Bir kaç defa kullandığım GV250 den kaptığım hastalık beni satınalma noktasına kadar getirdi. Bu konu içerisindeki arada rastlanan sohbet muhabbet mesajları hariç neredeyse tamamını okudum. İnanınız ki motorun dört-beş yıllık kullanıcısından daha fazla bilgi sahibi oldum, sağolunuz var olunuz. Eh bu kadar okuduktan sonra bir şeyler yazmadan, bir katkıda bulunmadan durmak olmuyor.
Önce biraz kendimden bahsedeyim. 40 yaşındayım, İstanbul'da ikamet ediyorum, Silivri'liyim. Elektronik Güvenlik Sistemleri ve Güvenlik Stratejileri Uzmanıyım. Kendi konumda iki üniversite bitirdim ve yaklaşık 20 yıldır bu işle iştigalim. Çok uluslu bir şirkette Güvenlik Yöneticisi olarak çalışmaktayım. Motosiklet tecrübem oldukça az, trafik tecrübem oldukça fazla. Müsait bir zamanda eğitim almak için GİS Akademi ile görüşüyorum. Malumunuzdur, özellikle son zamanlar pek boş vakit olmuyor. 7/24 standby konumundayız
hoşgeldiniz, yazılarınız çok güzel. bu arada hatırlatmak isterim mesaj yazıldıktan 10 dakika sonra üzerinde değişiklik yapma hakkınız ortadan kalkıyor, ancak moderatörle iletişime geçerseniz yardımcı olucaktır.
birde sormak istediğim bir şey var, t yaşınız, motosiklet eğitimi almak istemeniz ve yaptığınız işe rağmen neden gv 250 almak istiyorsunuz, yani cruiser sınıfında yüksek hacimlerde başlanabilir. siz neden tercih etmediniz?
konjektör hakkında sizin merak ettiklerinizin cevapları bende pek net olmasada var, biraz toparlayıp yazarım size
-
10 Şubat 2017, 11:15
#23825
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
hoşgeldiniz, yazılarınız çok güzel. bu arada hatırlatmak isterim mesaj yazıldıktan 10 dakika sonra üzerinde değişiklik yapma hakkınız ortadan kalkıyor, ancak moderatörle iletişime geçerseniz yardımcı olucaktır.
birde sormak istediğim bir şey var, t yaşınız, motosiklet eğitimi almak istemeniz ve yaptığınız işe rağmen neden gv 250 almak istiyorsunuz, yani cruiser sınıfında yüksek hacimlerde başlanabilir. siz neden tercih etmediniz?
konjektör hakkında sizin merak ettiklerinizin cevapları bende pek net olmasada var, biraz toparlayıp yazarım size
Bende 38 yaşındayım hala gv250 kullanıyorum , bana sormuyorsun tabiki ama bende görüşümü yazsam abes olmaz inşallah bu biraz beklentiyle alakalı. Benim Gümbür gümbür ses beklentim yok , hatta elektrik motorlu, 250cc gibi güç veren uzun menzilli bi cruiser üretilirse hiç acımam. Bana ihtiyacım olan kadar güç de verebiliyor, istediğimde yeterince uzayabiliyorum. Haa bazen diyorum ki biraz daha tork olsa şu ivmeyi kemiklerimde hissetsem diye ama yeni motor alacak kadar tırmalamıyor halen beni. Birde büyük hacim , büyük motor ağır olacak düşük süratte dur kalk istanbul trafiğinde sıkıntı olacak. HD iron yada Yamaha xvs750 daha compact motorlar belki olabilir ama onlarında tipi pek hoşuma gitmiyor ve HD özellikle haketmediği kadar pahalı. Birde sürekli kullandığın motorun işletme maliyeti var ; 3,5 lt benzin , nisbeten uygun bakımları ve yedek parçası ile diğerlerinden çok daha ekonomik. Bunlar benim sebeplerim :D
-
10 Şubat 2017, 18:12
#23826
merhabalar size yeni bir sorunumu iletmek istiyorum daha önceki postlarımı okuyanlarınız vardır oksijen sensörü hatası alıyorduk motordan halada öyle fi yanıyor herhangi bir problem çıkarmadı bana şimdiye kadar ancak 2 gündür motoru çalıştırıp herzamanki gibi 2 dk bekledikten sonra hareket ediyorum yok ayrımı yada kırmı ışıkda duracağım anda (herzaman ışığa yada duracağım yere felmeden vitesimi uygun devirde küçültürüm) boşa aldığımda motor stop ediyor 2 kere yaptı bunu servis bana 100 km olduğu için aradım tanıyorlar beni birlikte iş yaptığımız için bana oksijen sensörlerini söküp benzin yada balata spreyi ile temizle iyice kurut dedi bunuda biraz önce konuştum daha önce yapan varmı diye size sormak istedim şimdiden teşekkür ederim. ayrıca arkadaşlar ben motosiklet metal aksesuar üreten bir firimada çalışıyorum normalde 260 tl olan gv 250 koruma demirini bana buradan ulaşanlara 200 tl ye vereceğim iş verenlerim 10 adet kota verdiler bana ihtiyacı olanlara yardımcı olmak için elimden geleni yaparım. lütfen son yazdığım yanlış anlaşılmasın bunu ben rica ettim işverenimden sağolsun kırmadı beni. herkese güvenli sürüşler diler cvaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Aydın Kardeşler Motosiklet Yedek Parça İmalatı www.aydinkardesler.org
https://www.facebook.com/osmanyaman.avrasya
RKS Titanic 150, RKS CRUİSER 250, YAMAHA MT 25, HYOSUNG GV 250, SUZUKİ VZ800 MARAUDER.
-
10 Şubat 2017, 19:37
#23827
Oksijen sensörü hakkındaki tespit olanlara bakınca doğru görünüyor. Sensor doğru veriyi beyine iletemedigi için hali ile yakıt sistemine de doğru karışımı veremiyor muhtemelen zengin karışım veriyor devri rölantiye düşüncede stop ediyor. Benzin ile temizledikten sonra basınçlı hava ile kurutup ve tüm kablo bağlantılarını kontrol ediniz. Işık ise sonmeyebilir bu durumda serviste pc bağlantısı ile resetlenmesi gerekebilir. Yakın bir zamanda bununla ilgili bir yazı daha yayınlayacağız, takipte kaliniz.
Neden gv250 diyen arkadaşım....
Daha 10 tane beygirle bas etmeyi yeni ogrenmisim 70_80 tanesine nasıl kovboyluk yapayım. Hedefim gv650 dir. 250 nin ikinci sahibi sırada bekliyor zaten babaaa ne zaman alcen yeea diye. Biraz babasının eskilerini kullansın. Valla işle güçle yaşla başla olacak şey değil. Tamamen ayrı bir makine ve ayrı bir sürüş dinamiği. Drek 650 ye hele ki gv650 ye...... adamı öldürür.
Son olarak şöyle diyelim de biraz gülelim....
38 yas üstü cruzerciler teeeey kime diyom. Koca koca adamlarımız isinizde gucunuzdesiniz hic utanmiyomusunuz gv 250 kullanmaya.....
Simile koyulmuyo bu cihazdan idare edin azcik.
-
11 Şubat 2017, 11:40
#23828
BLUERAY adlı üyeden alıntı
Oksijen sensörü hakkındaki tespit olanlara bakınca doğru görünüyor. Sensor doğru veriyi beyine iletemedigi için hali ile yakıt sistemine de doğru karışımı veremiyor muhtemelen zengin karışım veriyor devri rölantiye düşüncede stop ediyor. Benzin ile temizledikten sonra basınçlı hava ile kurutup ve tüm kablo bağlantılarını kontrol ediniz. Işık ise sonmeyebilir bu durumda serviste pc bağlantısı ile resetlenmesi gerekebilir. Yakın bir zamanda bununla ilgili bir yazı daha yayınlayacağız, takipte kaliniz.
Neden gv250 diyen arkadaşım....
Daha 10 tane beygirle bas etmeyi yeni ogrenmisim 70_80 tanesine nasıl kovboyluk yapayım. Hedefim gv650 dir. 250 nin ikinci sahibi sırada bekliyor zaten babaaa ne zaman alcen yeea diye. Biraz babasının eskilerini kullansın. Valla işle güçle yaşla başla olacak şey değil. Tamamen ayrı bir makine ve ayrı bir sürüş dinamiği. Drek 650 ye hele ki gv650 ye...... adamı öldürür.
Son olarak şöyle diyelim de biraz gülelim....
38 yas üstü cruzerciler teeeey kime diyom. Koca koca adamlarımız isinizde gucunuzdesiniz hic utanmiyomusunuz gv 250 kullanmaya.....
Simile koyulmuyo bu cihazdan idare edin azcik.
:D :D abi ben 28 yaşındayım gv 4. motorum ama yaklaşık 4 sene evvel bi 80 km kullanma tecrubem olmuştu motoru karburatörlü modeldi çok hoşuma gitmişti cocukluk hyalim ilk motorumun hep cbf 150 olsun istedim sonrada bi gv 250 sırasıyla rks titanic 150- rks cruiser 250 - yamana mt 25- şimdide gv 250 sahibiyim bazen mt deki serilik ve hızı aramıyo değilim ama hep cruiser tarzını benimsedim heleki rahatlığı paha biçilemez :D bana yamahadan buna mı geçtin diyolar ama anlayamazsınız :D :D
Aydın Kardeşler Motosiklet Yedek Parça İmalatı www.aydinkardesler.org
https://www.facebook.com/osmanyaman.avrasya
RKS Titanic 150, RKS CRUİSER 250, YAMAHA MT 25, HYOSUNG GV 250, SUZUKİ VZ800 MARAUDER.
-
11 Şubat 2017, 21:41
#23829
avrasya09 adlı üyeden alıntı
merhabalar size yeni bir sorunumu iletmek istiyorum daha önceki postlarımı okuyanlarınız vardır oksijen sensörü hatası alıyorduk motordan halada öyle fi yanıyor herhangi bir problem çıkarmadı bana şimdiye kadar ancak 2 gündür motoru çalıştırıp herzamanki gibi 2 dk bekledikten sonra hareket ediyorum yok ayrımı yada kırmı ışıkda duracağım anda (herzaman ışığa yada duracağım yere felmeden vitesimi uygun devirde küçültürüm) boşa aldığımda motor stop ediyor 2 kere yaptı bunu servis bana 100 km olduğu için aradım tanıyorlar beni birlikte iş yaptığımız için bana oksijen sensörlerini söküp benzin yada balata spreyi ile temizle iyice kurut dedi bunuda biraz önce konuştum daha önce yapan varmı diye size sormak istedim şimdiden teşekkür ederim. ayrıca arkadaşlar ben motosiklet metal aksesuar üreten bir firimada çalışıyorum normalde 260 tl olan gv 250 koruma demirini bana buradan ulaşanlara 200 tl ye vereceğim iş verenlerim 10 adet kota verdiler bana ihtiyacı olanlara yardımcı olmak için elimden geleni yaparım. lütfen son yazdığım yanlış anlaşılmasın bunu ben rica ettim işverenimden sağolsun kırmadı beni. herkese güvenli sürüşler diler cvaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
evet daha önce söküp temizleyenler bu sorunun önüne geçmeyi başarmışlardı, tabi ne kadar gider bilemem ama denemekten bişey kaybetmeyiz. bu arada birisi bana oksijen sensörlerinin kötü yakıttan dolayı FI ışığı yaktığını söylemişti, benzin aldığınız istasyonuda değiştirmeyi deneyebilirsiniz.
-
12 Şubat 2017, 01:35
#23830
Rica etsem bir dostumuz tavsiye edilen ngk buji piposu ve gereğinde değiştirilecek olan buji kablosunun montaj evresini etraflıca izah edebilirmi?
Kablo eski pipodan nasıl ayrılır yenisine nasıl bağlanır, komple kablo değişimi nasıl yapılır gibi...
Şimdiden teşekkür ederim.
-
12 Şubat 2017, 20:52
#23831
merhaba arkadaşlar, bu fotoğraflardaki çantayı nereden buluruz acaba bilgisi olan var mı? yahu çanta çok tatlı ve şık duruyo bee ))
https://www.facebook.com/HyosungGv25...type=3&theater
https://www.facebook.com/HyosungGv25...type=3&theater
-
13 Şubat 2017, 17:17
#23832
BLUERAY adlı üyeden alıntı
Rica etsem bir dostumuz tavsiye edilen ngk buji piposu ve gereğinde değiştirilecek olan buji kablosunun montaj evresini etraflıca izah edebilirmi?
Kablo eski pipodan nasıl ayrılır yenisine nasıl bağlanır, komple kablo değişimi nasıl yapılır gibi...
Şimdiden teşekkür ederim.
Merhaba ;
öncelikle yakıt deposuna bağlı olan vidalar sökülüp,depo motordan ayrılır. Yalnız burda önemli olan depoyu bir anda çekmemektedir. Zira burada elektrik kablolarının geçtiği bir konjektör var. 2 kişi yaparsa ( birisi depoyu tutup kaldırırsa diğeri kabloyu tırnağından ayırırsa) çok daha iyi olacaktır. Üst silindir kapaklarının olduğu yerden 2 adet buji piposu bağlantılarının gömülü olduğunu göreceksiniz. Onları çekerken çevirerek dikkatli bir şekilde çıkarmak lazım aksi takdirde kırılıyorlar.Çıkmayacak gibi duruyorsa(uzun zaman değişmeyen buji ve pipolarda bu oluyor) hafif yağ sürün ya da tükürüğünüzü kullanın çıkacaktır Buji pipoları geldikten sonra akabinde buji anahtarı ile çevirerek bujilerinizi çıkartabilir ve yenilerini takabilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:05 ----------
konar-göçer adlı üyeden alıntı
Hocam Armode marka heybe çantalar bunlara çok benziyor. Ben kullandım tarz olarak ve duruş olarak gösterdiklerinize benziyor. Armode alabilirsiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:07 ----------
Arkadaşlar ben de ön ve arka fren balatalarını bulamıyorum set olarak. Aramadığım yer kalmadı servislerden.Çoğunda ön var arka yok. Ön ve arka takım olarak 1 serviste var o da 240 lira istedi.Çok pahalı geldi. önerisi olan var mı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------
avrasya09 adlı üyeden alıntı
merhabalar size yeni bir sorunumu iletmek istiyorum daha önceki postlarımı okuyanlarınız vardır oksijen sensörü hatası alıyorduk motordan halada öyle fi yanıyor herhangi bir problem çıkarmadı bana şimdiye kadar ancak 2 gündür motoru çalıştırıp herzamanki gibi 2 dk bekledikten sonra hareket ediyorum yok ayrımı yada kırmı ışıkda duracağım anda (herzaman ışığa yada duracağım yere felmeden vitesimi uygun devirde küçültürüm) boşa aldığımda motor stop ediyor 2 kere yaptı bunu servis bana 100 km olduğu için aradım tanıyorlar beni birlikte iş yaptığımız için bana oksijen sensörlerini söküp benzin yada balata spreyi ile temizle iyice kurut dedi bunuda biraz önce konuştum daha önce yapan varmı diye size sormak istedim şimdiden teşekkür ederim. ayrıca arkadaşlar ben motosiklet metal aksesuar üreten bir firimada çalışıyorum normalde 260 tl olan gv 250 koruma demirini bana buradan ulaşanlara 200 tl ye vereceğim iş verenlerim 10 adet kota verdiler bana ihtiyacı olanlara yardımcı olmak için elimden geleni yaparım. lütfen son yazdığım yanlış anlaşılmasın bunu ben rica ettim işverenimden sağolsun kırmadı beni. herkese güvenli sürüşler diler cvaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Hocam sorununuz bujilerinizeden de kaynaklı olabilir. Sensör hatası almış ve yenisi ile değiştirmiştim ama oksijen sensörünün en büyük etkisi, motosikletin yakıtı çok fazla harcamasıdır.Bunu da kontrol edebilirsiniz. 100km de 7.5 litre civarı harcıyordu. Oksijen sensörü;yakıt ve oksijen harcama dağılım dengesini ayarlayan ve motorunuzu minimal yakıt değerleri ile maksimum performansı almanız için yapılmış birşeydir.Rolantide oynama var mı ? motosikletinizin çalışma durumu nasıl ? motor sıcakken stop edip tekrar marşa bastığınızda hızlıca çalışıyor mu yoksa 10 sn civarında basmanız mı gerekiyor ?
-
13 Şubat 2017, 22:23
#23833
BLUERAY adlı üyeden alıntı
Rica etsem bir dostumuz tavsiye edilen ngk buji piposu ve gereğinde değiştirilecek olan buji kablosunun montaj evresini etraflıca izah edebilirmi?
Kablo eski pipodan nasıl ayrılır yenisine nasıl bağlanır, komple kablo değişimi nasıl yapılır gibi...
Şimdiden teşekkür ederim.
yubaka biraz anlatmış ama ön bujiyi söylemeyi unutmuş sanırım ben sıradan yazayım.
-Sele yerinden çıkartılır, deponun en dibinde depoyu tutan 2 adet 10mm anahtar ile açılan vida var, bunları açıyoruz.
-Depoyu kaldırmadan önce sele boşluğuna yumuşak birşeyler koyuyoruz, çünkü deponun hortumlarını sökmeden buraya yerleştiricez çizilmesin diye.. neyse depoyu yerinden kaldırıp yavaşça sele boşluğuna koyuyoruz aman düşmesin.
-buji piposuna gelen kablolar bobinden geldiği için bobinlere de ulaşmak lazım bunun içinde sol taraftaki EFI kapağını söküyoruz yıldız tornavidayla.
-bobinden gelen kabloyu elinizle sakin ama kararlı bir şekilde çekerseniz gelicektir, her hangi bir vidaya bağlı değil bu kablolar. ancak bunları kurcalamaya pek gerek yok buralardan sorun olmaz genelde.
-bu haliyle arka silindirin bujisini ve piposuna rahatlıkla ulaşabiliris, pipoyu sökmek için aynı şekilde sakin ve kararlı bir şekilde yukarı doğru çekeriz, takarkende çıt sesini duyana kadar bastırırız.
-bujiyi sökmek için bizim motorlarda uzunca bir buji anahtarı gerekli, yuvalar çok derinde çünkü.
-Ön silindir piposuna ulaşmak için, motorun ön tarafında bulunan yağ radyatörünün 2 adet 10mm lik civatasını söküyoruz radyatörü yerinden çıkartıyoruz, eğer motorda koruma demiri varsa radyatörle beraber aşağıya doğru çekin, çalışmak ve bujiyi sökmebilmek için yeterli alan oluşması lazım.
şimdi gelelim yeni pipo bağlamaya, piponun cinsine göre bobine giren kablosu ve bu kablonun pipoya giren kısmı değişiklik gösterebiliyor. ufak değişiklikler yapmak gerekiyor, ama ngknın pipoları belki tam uyumludur.
-
14 Şubat 2017, 14:07
#23834
Eline emeğine sağlık kardeşim, boyle katkilar ile kore nin bile kiskanacagi güzel bir eser olusacak. Teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------
GV250 OKSİJEN SENSOR ARIZASI (LAMBDA)
(Güncelleme : 14.02.2017)
Oksijen sensörü nedir?
Ne sensor ne ben söyliyim… Gv250 nin egzoz borusunun egzoz gövdesine bağlandığı yere yakın hizada, etrafında boruya kaynaklı U şeklinde minik bir bariyer ve grenaja doğru giden bir kablo göreceksiniz. Hah evet o işte zımbırtı. Miliamper ve milivolt derecesinde hassas bir akımın taşındığı kabloların hemide kontak uçları altın kaplama seviyesinde hassasiyetle ileti vermesi gereken kabloların deyim yerindeyse teyyareden nem alması, ayağınızı atarken ‘ on ne len’ diyerek ayağınızın takılması yada meraklı bir çocuğun ‘bu ne len’ deyip çekiştirmesi (düğme yada kablo görmeyiversinler bikere) için yapılmış bir düzenektir. 1976 da Bosh emminin icadı olup, bir türlü universalleştirilemeyen aygıttır.
Bu aygıt egzoz gazındaki oksijen miktarını belirli bir ısıya ulaştığında ölçer, (yanma sonrası kalan miktarı) bunu bir şekilde yapar. O kadarına girmeyelim. Oksijen miktarındaki azalma yada çoğalmaya tepki olarak beyine (ECU) miliamper miktarında akım gönderir , beyin bu veriye dayanarak enjektörden püsküren hava-yakıt karışımının ayarlanmasını sağlar. AB standartlarında egzoz emisyonunu tutturmak için bunu yaptığı düşünülmektedir. Hali ile yakıt tüketimini doğrudan etkiler. Yurtdışında yayınlanan GV250 ye ait manuellerde bu aygıttan katalizörden önce ve sonra olmak üzere iki adet olduğundan bahsetmektedir. Orasını bende çözemedim. Bizim alakadar olduğumuz bahsettiğim kablosu açıkta olanıdır.
Arızalanırsa nasıl anlaşılır, neler olur ?
1- ECU veri almadığı için motor sürekli zengin karışım kullanmaya başlar,
2- Yakıt sarfiyatı iki katından fazlaya çıkar, yaklaşık 100km/7-8 lt. kadar,
3- Ara gazlanmalarda motor teklemeye meyil eder, sarsıntılı çalışır, gaza hızlı tepki vermez,
4- Egzozdan çiğ benzin kokusu alınabilir, (zengin karışım yakmanın tüm belirtilerini verir)
5- Aynı anda bujilerden biri ıslanmış yada arızaya geçmiş ise motorun çalışması tek silindire düşer ve çalışmayan silindirdeki yakıt monifolttan sonra egzoz içinde alev alarak, egzosun, eksozun, egzostun (canınınz hangisini isterse) kıpkırmızı olmasına sebep olur.
6- Gösterge panelinde F1 ışığı yanar. Bu ateşleme sisteminde bir sorun olduğunu gösteren servis uyarı lambasıdır.
7- F1 ışığının motor soğuduğu zaman söndüğü, ilk çalıştırmada yanmadığı kısa süre sonra ikaza geçtiği sıkça bahsedilmiştir. Mantıklıdır. Çünkü sensörde komple bir arıza yoktur ve kısmen çalışmaktadır. Sensör, egzos gazının yaklaşık 250-300 C’ ye çıkmasını beklemekte ve ondan sonra ölçüm yapmaya başlamaktadır, ısıyı algılar, devreye girer ama sinyal yollamaz ondan sonra ECU duruma uyanır ve F1 ikazı vermeye başlar.
Ne yapmalı? Nasıl olmalı?
Lambda sensörü diğer sensörler gibi kapalı kutudur, direk kendisine müdahale mümkün değildir. Sevmez öyle şeyi. Yerinden nazikçe sökülüp aşındırıcı ve/veya yağlı olmayan çabuk uçucu bir madde ile silinir (tiner, gazyağı,wd40, vb. olmaz) (balata spreyi, benzin, alkol olabilir) ve ardındanbasınçlı hava ile temizlenebilir, kablosu ve soket girişleri ile soket girişlerinden beyine giden kablo hattı kontrol edilebilir. Soket girişleri çok dikkatli kontrol edilmelidir en ufak bir korozyon dahi o minnacık akımın geçişini engelleyebilir. Bu sebeple soket bağlantıları birçok sensorde en iyi iletkenlerden ve korozyona uğramayan altın kaplama olarak imal edilmektedir. Bu kontroller yapıldıktan sonra yetkili servise gidilir ama gidilmeden önce ellerinde diagonal cihazın olup olmadığı sorulmalıdır . Gerekli inceleme ile sizin arıza tespitiniz uyuşuyorsa ve durum düzelmiş ise sistem resetlenir. Sorun kontrol ve basit temizlik işlemlerine rağmen devam ediyor ise lambda sensörü yenisi ile değiştirilmelidir. Üzerinden çıkan orijinal sensörün muadilinin olup olmadığını araştırmaktayım. Bulursam bu yazı içeriğine ekleyeceğim.
Düzeltme yada eklentilerinizi sabırsızlıkla bekliyorum.
Sağlıcakla kalınız
-
15 Şubat 2017, 00:02
#23835
Blueray abi. Gv250 nin orjinal sensoru hyosungwholesale.com adresinde var. Suanki dolar kuruna gore 200 liraya geliyo
-
15 Şubat 2017, 08:25
#23836
Cpt.Enes adlı üyeden alıntı
Blueray abi. Gv250 nin orjinal sensoru hyosungwholesale.com adresinde var. Suanki dolar kuruna gore 200 liraya geliyo
Var olmasına var haklısın da... daha yüksek kaliteli tekrar sorun çıkarmayacak bir parça bakıyorum. Vatandaş garanti kapsamı dışına çıktığında gerekirse 3 kuruş fazla versin yıllarca problemsiz kullansın ;)
Bir bilgi buldum ama teyid ettiremedim henüz. Bu sensörlerin hepsi aynı ölçüm standartlarında yani hepsi kullanılabilir ama soketleri farklılık gösteriyormuş.
-
15 Şubat 2017, 21:54
#23837
BLUERAY adlı üyeden alıntı
Var olmasına var haklısın da... daha yüksek kaliteli tekrar sorun çıkarmayacak bir parça bakıyorum. Vatandaş garanti kapsamı dışına çıktığında gerekirse 3 kuruş fazla versin yıllarca problemsiz kullansın ;)
Bir bilgi buldum ama teyid ettiremedim henüz. Bu sensörlerin hepsi aynı ölçüm standartlarında yani hepsi kullanılabilir ama soketleri farklılık gösteriyormuş.
Evet dogru. Birkac gune ben sensorlerimi söküp temizliycem. Soketin resmini cekerim. Bu arastirmaya ben de yardim ediyim. Buji piposu degisimini de resimliyim.
-
16 Şubat 2017, 00:29
#23838
Şimdiden eline yüreğine sağlık derim
Bu soket bağlantıları bir çok alanda sikintidir. Örneğin yangın dedektorleri yada patlayıcı buhari dedektorlerinin soket fişi ve kontakt noktalarını her bakımda gerek olsun yada olmasın kontak temizleyici sprey ile elden gecirtirim. İllallah dedirttiğim tekniker sayısı belli değildir...
Temizlik iyidir aga...
-
16 Şubat 2017, 09:57
#23839
Arkadaşlar Merhaba,
2.el bir GV250 aldım motorun aküsü beni 2 haftada 3 kez mal gibi bıraktı. Onun dışında giderken canavar gibi herkese tavsiye ederim. Bi cruiser için yeterince atılgan vs vs konuya gelelim. Benim akü hakkın rahmetine kavuşmuş olabilir mi?
Mesela;
1)Motora bağlı bi çakmak/usb bağlantısı var
2)Dalgınlıktan sağ kol paneldeki far düğmesini açık pozisyonda bırakmışım geçen ancak kontak kapalı tabii
3)İş yerinde açık otoparka bıraktım hava soğuk malum
4)Benden önceki sahibi motoru uzun süre yatırmış şarj da etmemiş aküyü.
Şimdi bi servise gitsem oo hocam senin akü ölmüş ağlayanı yok diyecekler %100.
Aklımda ilk seçenek olarak aküyü güzelce şarj ettirmek geliyor. Bunun için aküyü sökmek lazım sanırım, ilk defa yapıcam. Ya da silkerler deyip bi akü alıcaz en son.. Değerli görüşlerinizi bekliyorum ee benim eyyorlamam bu kadar eyvallah..
-
16 Şubat 2017, 12:23
#23840
enesgunay adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Merhaba,
2.el bir GV250 aldım motorun aküsü beni 2 haftada 3 kez mal gibi bıraktı. Onun dışında giderken canavar gibi herkese tavsiye ederim. Bi cruiser için yeterince atılgan vs vs konuya gelelim. Benim akü hakkın rahmetine kavuşmuş olabilir mi?
Mesela;
1)Motora bağlı bi çakmak/usb bağlantısı var
2)Dalgınlıktan sağ kol paneldeki far düğmesini açık pozisyonda bırakmışım geçen ancak kontak kapalı tabii
3)İş yerinde açık otoparka bıraktım hava soğuk malum
4)Benden önceki sahibi motoru uzun süre yatırmış şarj da etmemiş aküyü.
Şimdi bi servise gitsem oo hocam senin akü ölmüş ağlayanı yok diyecekler %100.
Aklımda ilk seçenek olarak aküyü güzelce şarj ettirmek geliyor. Bunun için aküyü sökmek lazım sanırım, ilk defa yapıcam. Ya da silkerler deyip bi akü alıcaz en son.. Değerli görüşlerinizi bekliyorum ee benim eyyorlamam bu kadar eyvallah..
Hayirli olsun. Akünün ömrü tamamlandiysa zaten şarj tutmayacaktir. En sağlıklısı değiştirmek.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)
Bu Konudaki Etiketler