Uzun bir aradan sonra herkese merhaba. Yaz ayları özel sektör iş güç derken ancak zaman ayırabildim. Son kaldığım yer motorun zırt pırt stop etmesiydi. 4.44 motora teslim ettik. Sorun konjektörmüş. Hazır usta eli değmişken yağ, yağ filtresi falan tüm bakımlarını da yaptırdım. Onun üzerine 1000 km sürdüm motoru maşallah bir sorunu yok
Aynı şeyi bende yaşadım. bir süre sorunsuz gidiyordum. Sonra eğer durdurursam motoru stop ediyodu. Tekrar vurdurmam gerekiyordu. Büyük ihtimalle elektriksel. Daha önceki sayfaları okuduysanız zaten bir çok kere aynı sorunu yaşayan farklı kişiler olduğunu görebilirsiniz. Yanlış bilgi vermek istemem ama benim anladığım özet geçmek gerekirse kablolarda bir şasi problemi yoksa elektrik elemanları üç ana başlıkta toplanıyor. Statör ( motor dönme gücüyle ( veya hızıyla )) elektrik enerjisi üretiyor, konjektör statörün ürettiği elektrik enerjisini sabit akıma çevirip motoru çalıştırıyor veya aküyü dolduruyor, akü de elektrik stok durumunu idare ediyor. Bu üç elemandan biri arızalı. Umarım düzgün bir usta bulup bir an önce sorunu halledersin.
konjektör arızasını basit 2 yöntem ile kendiniz test edebilirsiniz.
1. yöntem: Karanlıkta uzun farları yakınız. gaz verdiğinizde ışıkta dalgalanma varsa,
2. yöntem (daha garantilisi): Dijital multimetrenin Volt ayarında ile akünün artı-eksi uçlarına tutturulur. normalde 12,5-13 volt arası göstermesi gerekir (akünün voltajı). motor çalıştırılır, 4000-5000 devire kadar gaz verilir. bu devirlerde voltmetredeki voltaj 13,5-14,5 arası değeri gösteriyorsa konjektör sağlamdır. değer yükselmiyor veya aksine düşüyorsa arızalıdır.
ölçme işlemini kendiniz yapmak istemezseniz, bir elektrikçi veya akücüye gidip ölçtürebilirsiniz. onlarda akü-konjektör ölçümü için tuhaf bir alet bulunur (dijital ölçü aleti, el yapımı
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------
Eğer motor stop edip çalışmıyor veya marşa bastığınızda cırrrrrr diye kısık bir ses geliyorsa akü mefta... bunun nedeni motorda kısa devre (şasi) veya konjektör arızasından dolayı aküyü bitirmesi. çünkü konjektör aküyü şarj edemez ise konjektörün ilk arıza gününde aküde bulunan volt ile bir süre motor hareket eder, ilk stop etmede bir daha çalışmaz. akü tamamen boşaldığında ise motor çalışmaz. çünkü aküden elektrik geçip devreyi tamamlaması gerekir. aman diyim bu motorları vurdurarak çalıştırmaya uğraşmayınız. benzin pompasından, bujiye ve beyine kadar arıza verip büyük sorunlara yol açabilir. en sağlıklısı, çalışmıyorsa motoru orada bırakıp gelebilcek usta bulmak veya güvenli nakliyeye yükleyip servisin yolunu tutmak. Benden söylemesi... "ozanatahan"ın motoru her stop ettiğinde marş alıyorsa bence büyük ihtimal konjektör sağlam. yine de ölçtürmekte yarar var çünkü aküyü tam şarj edemiyor olabilir. sorun bence ateşleme sisteminde gibi...daha detaylı bilgi verilirse daha iyi yardımcı olunabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:46 ----------
nasıl zorlayınca bujiler yanıyor? bir de bujilerin yandığını nasıl anlıyorsunuz? anlatır mısınız?
Merhaba,
http://www.akusepeti.com/HYOSUNG,LA_...l#labels=249-2
Şu sitede akü modelleri var ancak gv 250 için 8amp demiş. Forumda bir yerde 9 amperden aşağısı tavsiye edilmiyordu. Kafam karıştı. Hangisini tavsiye edersiniz?
8A düşük olur. far ampulünüze bakınız. 55-60W yazıyorsa en az 12A almanızda fayda var. motorun standardında bazılarında 12A bazılarında 14A akü çıkıyor. benim karaşimşekte 14A akü çıktı
kesinlikle katılıyorum . Bende 8 amper aldım. gündüz kullandığın takdirde sorun olmuyor. Fakat gece olduğunda yani farları yakmak zorunda kaldığında farın parlaklığı bariz şekilde düşüyor. Veya far açıkken kontak almakta zorlanıyor. Yine lobomoto nun dediği gibi durumu test ettim. farı yakmadığım takdirde akünün kutup başlarında 12,5 volt üstünde ölçüyorum avometreyle. Fakat farları yakarsam 12 volta düşüyor. Tabi haliyle farın parlaklığı düşüyor. En kısa sürede aküyü değiştirmek lazım.
Selamlar arkadaşlar. gv250 lere tel jant takılabiliyormu acaba?
Diğerlerinin yüksekliği farklı, acaba uyarmı? Ya da ideal akü boyutu nedir acaba bizim motorun? Ya da tavsiye ettiğiniz model/marka hangisi?
Bence aküyü sökebiliyorsanız tam ölçülerine göre akü almakta fayda var. yüksekliğin fazla etkili olmayacağını (yükseklikler kurtarır) fakat yan boyutlarının daha önemli olduğunu düşünüyorum. çünkü yan boyutları küçük olursa akü yuvasına tam oturmayacağı için çukurlarda takur tukur ses yapacaktır. büyük olursa da zaten yuvaya sığmayacaktır. marka olarak da Yuasa tavsiye edebilirim. yalnız üretim tarihine bakmayı unutmayın. çünkü bunlar kuru akü. çok eski aküler çabuk tükeniyor
şu an benim motorda kullanımda. sıkıntı yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:22 ----------
yalnız şuna dikkat edin! eski piponuzu sakın atmayın. NGK'nin buji tarafındaki lastik korumayı orjinal piponuzdaki lastik ile değiştireceksiniz. çünkü NGK piposunun buji lastiği biraz geniş olduğu için motor bloğuna girmiyor. lastikleri çıkarırken yırtmamaya dikkat ediniz. pipo çapları aynı olduğu için tam oturuyor. buji kablosundan geçen (motor kapak lastiği, L şeklinde olan lastik) lastiği de kabloya (kabloyu tükürükleyin kayganlaşır) geçirmeyi de unutmayın. yoksa yağmurlu havalarda bujinin içine su kaçabiir. yapamaszasın veya üşenirseniz getirin motoru ben takarım.
Merhaba arkadaslar, ılandakı motor hakkında yorum yapabilirmisiniz, ederi nedir eksiği geidği vs.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hyosung-orjinal-extrali-gv250-indirimde-takasa-acik-327684313/detay
Selamlar.
Amortisör kecesi degistirmek istiyorum ama keçeleri sökemedim,tarif ederseniz sevinirim
Patron ufak tefek işler geliyor elimizden az da olsa,takildigimiz yerleri de sizin gibi bilenlere sorup öğreniyoruz,bahsettiginiz ayrıntıları da service manual yardımıyla kolayca hallediyoruz.yalniz 'ustaya götür' olayı dışında bir bilginiz varsa paylasirsaniz sevinirim,amortisorun içini boşaltım,kecenin segmanlarini da çıkardım ama alttan kovana giren vidaları çıkartamadım sanirim o yüzden kovan ve boru ayrılmadı.
Yardımcı olursanız sevinirim,tesekkurler
amortisör ile ilgili bakım veya tamirim hiç olmadığı için yanlış bilgi paylaşmak istemedim. alttaki video yardımcı olur umarım.
https://www.youtube.com/watch?v=ovzpJH54j-U
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)