Merhaba, kendi motorum olan gv250 hakkında ve motosiklete başlama konusunda ufak bir video yaptım, sizlerle paylaşmak istedim.
Güzel video ama dururken hafif sıkıntı olmuş
Ayka merhaba;
motopitte birşeyler var. link'i ekledim istersen sende bir ara sor.
http://www.motopit.com.tr/yedek_parca/hyosung/gv_250_n/panel_sase_grubu/masa_suspansiyon/on_amortisor_kecesi_35_x_48_x_11_adet_fiyatidir
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:36 ----------
Arkadaşlar bu arada arka freninden ses gelen varmı daha 3 ay önce değiştirmiştik. arka freni sıktığımda eski belediye otobüsleri gibi ses yapıyor.
Merhaba dostlar. Uzun bir aradan sonra tekrar aranızdayım. Elimden geldiğince (bilgim dahilinde) yardımcı olmaya çalışacağım sizlere. Saygılar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------
Amortisör, rulman, keçe falan oynattırmayın sakın. Ben sizlere o zırıltı gibi gelen rahatsız edici sesin nereden geldiğini anlatayım. Kendiniz çözersiniz. Genelde bu zırıltı 4000-6000 devir arası motorun titreşim haline ulaşırken kulağınıza gelir. Ya sağ-sol ya da her iki tarafdan gelir. Sorun şu: aslında sorun değil. Gidon ile depo arasında bulunan ön sağ ve sol grenajın deponun altına girinti yapan (sıkıştıran çentik) vardır. Grenaj plastik olduğu için motorun titreşimi sırasında sac olan deponun kenası ile zırıltıya sebebiyet veriyor. Yol alırken elinizi bu sağ veya sol grenaja bastırın hangisinden sesin geldiğini anlayabilirsiniz. Resim ile anlatmaya çalışayım.
1. Depo ile yan grenaj sıkıştırma çentiği. (Genelde burası yapar, araya çok ince bir plastik sıkıştırabilirsiniz. Kırmamaya dikkat edin.)
2. Grenaj vidalarını sağ ve sol olmak üzere iyice sıkıştırın. (Burası zırıltı yapmaz ama yinede kontrol...)
3. Sağ ve sol grenajın birleştiği (gidonun tam ortası)bir tırnaklı kısım var. (Eğer ses buradan geliyorsa buraların arasınada ince bir plastik sıkıştırabilirsiniz.)
https://yadi.sk/i/NfFMUqSgu5xEf
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:58 ----------
bak dostum. benim yaşım 44. 20 yıldır motor kullanırım. öyle ustalar (kendini usta zanneden) gördüm ki, neyse... şimdi senin sıkıntın öncelikle o gittiğin servisi bir an önce terketmen. önünden bile geçmemen. yahu arkadaş nerede görülmüş buji başlığı sökülürken piponun kırıldığı. be usta sen o pipoyu oradan nasıl çıkarmaya çalıştın. ikincisi ise buji başı kırılmış diyorsunuz. o ise tam bir muamma. bujiyi eğer işe yeni başlayan çırağına taktırmaya çalıştıysa veya usta taktıysa (hyosung'larda buji motor bloğunun 90mm dibinde olduğundan)bujiyi meyilli bir şekilde sokmaya çalışırsa tırnağı da kırar porseleni de çatlatır. öyle yağmur suyu kaçmış falan ise hikaye. gazel okumasınlar. ben ne yağmurlarda kullandım bu motoru. bir damla bile bujiye su kaçmaz (tabii buji kapak başlıkları iyi oturmuş durumda olmalı). ikincisi yağ durumunda ise normal standart ve fabrika tavsiyesi 4T (4 zamanlı) 10w40 yağdır. ha yaşadığınız yer çok sıcak ise bu 15w50 yağ normal olur. yahu neymiş 20w50 yağ. sizin motora silindir sardırmak istiyor galiba ustanız. benim tavsiyem 10w40 olur. çünkü bu motor yağ soğutmalı olduğu için öndeki yağ radyatöründen geçen yağın çabuk soğuması lazım. yani kalın yağ ne kadar geç ısınırsa o kadar geç soğur, ince yağ ne kadar çabuk ısınırsa o kadar çabuk soğur mantık bu. motorun gaz almama ve stop etme durumu ise ya bujilerde sıkıntı var ya da master ustanız buji kablolarını takarken pipo dibinden kablo çıkmış veya temassızlık olabilir.
saygılar motor hevesiniz geçmesin. merak etmeyin herşeyin bir çözümü vardır %)
Herkese Merhaba,
Forumdan daha önceleri sadece misafir okuyucu olarak faydalanıyordum, artık üye olarak aranıza katılma vakti geldi diye düşündüm ve neden daha önceden üye olmadığımı bilmemekle birlikte bu iletiyi yazarken buldum kendimi.
Öncelikle kısa bir süre Fiddle 2 125s kullandığımı belirtmeliyim. Geçtiğimiz hafta satışını gerçekleştirdim ve vitesli motosiklete geçiş yapma kararını epeydir verdim. Burada belirtmek istediğim bir başka önemli husus ise motosiklet konusunda teknik bilgim en düşük düzeyde. Bu yüzden siz değerli tecrübeli arkadaşlardan öğrenecek çok şeyim var. Geçtiğimiz ay doğrudan A sınıfı ehliyet sahibi oldum. 24 Yaşındayım. Kendimi tanıtma faslını kısa geçmek istiyorum. İlerleyen vakitlerde zaten tanışacağımızı ümit ediyorum.
Aklımdaki motosiklet GV250 fakat belirttiğim üzre teknik bilgim yok diyebiliriz. Öncelikle benim düzeyimdeki birisi için GV250'yi tavsiye eder misiniz? Yeni bir motosiklet alacağım ve stabil-rahat motosiklet tercih etmek istiyorum bu yüzden yaptığım araştırmalar neticesinde en uygun olarak bu modeli tespit ettim. Hem uzun süre kullanmak hem de öğrenmek istiyorum. Sizler bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Bana şunu araştır, şuna da bir bak, şunları şunları öğren dediğiniz neler var?
Bir diğer konu ise bütçem çok zorlarsam en fazla 8 bin TL'ye kadar. İnternetteki ilanlara baktığım zaman eski modellerine ancak karşılık bulabileceğini görüyorum. Bu konuda sizlerden ayrıca destek isteyeceğim.
Gelelim iletimin sonuna; İstanbul Anadolu Yakası'nda ikamet etmekteyim. Acaba müsait olduğu bir vakit benimle hem bilgi ve tecrübelerini paylaşabilecek, hem de motosikletini canlı görme fırsatı sunabilecek var mı aranızda? Kahve benden
Teşekkürler.
Selamlar. hoşgeldiniz. öncelikle kaç yıllık motorcusunuz? daha önce vitesli motorsiklet kullandınız mı? gibi sorular sizin için daha önemli olmalı. otomatik vites ile manuel vitesli motorsiklet arasında dağlar kadar fark var. ama sonuçta tabii ki öğrenince ve alışınca sürebileceksiniz. teknik bilginiz ise çok da fazla olmasına gerek yok. motorun bakımlarını aksatmadan üşenmeden yaptığınız/yaptırdğınız takdirde sizi üzmeyecektir. GV250'ye gelirsek. ben tavsiye ederim. fakat 125'likten sonra ilk aşamada 250 kg'lık (180kg motor+70kg sürücü) motorsiklet biraz ağır ve kullanımı zor gelebilir, zamanla alışırsınız. benim fikrim, GV250'yi 8000 tl'ye almam. bence bütçenizi biraz daha zorlayarak daha az kilometreli yüksek modellere bakmanızdır.
Kronik sorunlarda ise ardadaşlar buradan yardımcı olacaktır.
8000 TL civarına temiz bir karbüratörlü bakman daha iyi olur. Enjeksiyonluların problemleri saç baş yoldurabilir. 1,5 yıl boyunca 2014 modelini kullandım. Daha da yolun başında olduğun için sorun çıktığında çözümü kolay bir model alman yararına olacaktır. Bu arada Kadıköydeyim, istediğin zaman gel uğra yanımıza fikir paylaşalım. 2 tane daha GV250'li arkadaşım var bu civarda biri enjeksiyonlu, öbürü karbüratörlü kullanıyor. İkisini de inceleme şansın olur. Kahveden ziyade bira tercih ederiz. Senden olmasa da olur : )
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Ses gelen yerler arasına debriyaj manetininde ekleyebiliriz zira benim titreşimde manetten ses geliyor elimle tuttuğumda kesiliyor. Ses yapan O plastik kısımlar içinse araya siyah yumuşak bir plastik sokmak çözüm oluyor, bu musluk contası da olur, iç lastik parçası da olur. Bunlar gibi basit esnek bir plastik sorunu hallediyor.
Hoş buldum.
4 aydır motosiklet kullanıyorum. Vitesli motosiklet kursa gittiğim zaman MT-07 ile yaklaşık 10-12 saat eğitim aldım sınava da onunla girmiştim zaten. Onun dışında bir iki kere farklı viteslilerden kullandım. Otomatik ile vitesli arasındaki farkı keşfettikten sonra zaten vitesli alma ihtiyacı hissettim. Henüz bilgi birikimim ve tecrübem pek olmadığı için, bu bütçeyle en az sorun yaşayacağım motosiklet modelinin GV250 olduğuna kendimce kanaat getirdim ama tabii sizlerden artı ve eksilerini öğrenmem gerekiyor
Teşekkür ederim.
Evet ben de çözümü kolay sorunlarla karşılaşmayı isterim, yönlendirmelerinize ihtiyacım var.
Ben de Kadıköy'de çalışıyorum, bu hafta bitmeden o halde sizlere bira içmek için rahatsızlık verebilirim, çok şanslı hissettim kendimi
Beleş bira varsa ben de gelirim
İşin şakası yakınlarda olanlarla ya da olmayanlarla da görüşmek isterim..
Arkadaşlar merhaba,
daha önce de forumda konuşulmuş ama güncel bilgi almak adına soruyorum. GV 250 için buji piposu nerden bulabilirim. Sirkeci'de her yeri gezdim bulamadım. İstanbul'da bildiğiniz bir yer var mı acaba?
Teşekkürler
Maslakta Atatürk oto sanayide 2. kısımdaydı sanırım motobakkal var ben oradan NGK SD05F-R (R kırmızı olan , r yoksa siyah olan) buji piposunu 20 tlden 2 ay önce aldım. Şimdi siyahı 20 kırmızı 30 tl gözüküyo nette. https://www.motobakkal.com/buji-pipolari
Kendine yapılmasını istemediği başkasına yapma...
hepinize merhaba, sabah motoru çalıştırdım yaklaşık 30 dk lık bir mesafe gidiyorum, ilk 15 dk sorunsuz çalışıyordu her şey ancak sonrasında yakıt aldım yaklaşık 10 dk sonra motor rölantide stop etmeye başladı. Devri yüksek tuta tuta eve geldim ama gazı kestiğim her an motor stop ediyor acaba sıkıntı aldığım yakıt ile mi alakalıdır yoksa başka bir problem mi vardır
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)