105 km ile titreşim yok uzun süre yol yapılabiliyor. 110 da ufaktan başlıyor, 130-140 da bayaa var, kısa süreli gidilir. En yüksek 155 gördüm, %5-%8 standard yanılma payı olur genelde, 140-145 km hıza tekabül eder. Tem de hafif eğim vardı ama gidilmez. Rüzgar tekme tokat girişiyor, titreşimden aynadan bişey seçilmiyor.
Dün akşam ömür plazanın önündeki arkadaş burada mı? geçerken gözüm ilişti
Kendine yapılmasını istemediği başkasına yapma...
Arkadaşlar herkese cevaplar için teşekkür ederim, final haftasında olduğumdan foruma girip bakmaya fırsatım olmadı teşekkürlerinizi geciktirdim. Öncelikle ilk bakım için kartal oto sanayide "altan motor" a gitmek durumunda kaldım, en hızlı böyle olacaktı çünkü; durum şudur arka lastik biraz nanay durumda içindeki teller kırılmış ondan lastik biraz savurma yapıyormuş çünkü zincir gerginliğidir, amortisör ayarıdır, vs kontrol ettiler. Yalnız tabi kendileri yetkili servis olduğundan fiyatları birazcık pahalı tutuyorlar, çok tavsiye ettiğimi söyleyemem ama benim için bir aciliyet olduğundan artık katlandık. fren balatası değişti genel bakım yapıldı işçilik yok efendim arka tarafı komple sök tak derken bi 275TL'cik itelediler. Usta motora kıymet veriyor, özeniyor falan ama tabi 3 ayda bir bünyeyi zorlar bu fiyatlar.
Birde parça yoksunluğundan çok şikayet ediyorlar, Kore'den yedek parça kimse getirmiyor anladığım kadarıyla.
Artık bir lastik değişimine önümüzdeki ay göğüs gereceğiz, tabi sigorta belimizi bükmezse..
İstanbul için yaş 25, ilk motor, 06 plaka internet üzerinden aldığım bilgiler doğrultusunda en ucuz sigorta 1300TL civarında bakalım 1 ay sigortayı geç yaptıracağım sanırım. (gerçi ikamet istanbul olunca plakanın önemi kalmıyor yanılmıyorsam sigorta şirketi yüksek primden hesaplıyor)
Bu arada Tuzlada'ki ustanın yerini merak ettim şimdi lastikleri ona taktırabilirim. hem bir fiyat almış oluruz hem lastik tak sök biraz titizlik ister bakalım el malı deyip üstün körü iş yapıyor mu gözlemleriz.
Herkese merhaba. Uzun süre Blackster 250 bekledim ancak beklemenin bitmeyeceğini fark edince gv 250 aldım iki gün önce. Motor henüz 80 km ve sizlere bir iki sorum var. Açıkçası motosiklet bilgim pek yok yeni yeni öğreniyorum o yüzden saçma bir şeyler söylersem mazur görün.
1. Vites geçişleri bana çok sert geliyor, yüklenmem gerekiyor hatta bazen geçmiyor bile. Bugün iki kere boşta gösterirken debriyajı bıraktığımda vitesteymiş gibi kendini öne atıp istop etti. Geçiş zorluğu için aklıma sadece zincir yağı geldi, acaba yağlasam rahatlar mı?
2. Bugün içinde ne zaman olduğunu bilmiyorum ama egzozda aşınma gibi şeyler oluştu, az önce eve girmeden gördüm. Neden olmuş olabilir ve nasıl geçer? (artçılı kullanıyorum)
Şimdiden teşekkürler, büyük ihtimalle her gün bir iki şey danışacağım sizlere.
Bahsettiğim aşınmalar:
En başta yeni motosikletiniz hayırlı olsun güle güle kullanın.RKS Blackster'den teknik anlamda çok daha iyi bir motosiklettir.Kullandıkça alıştıkça daha çok seveceksiniz.
1-Zincirin genelde vites geçişleri ile bir ilgisi yoktur.Motosikletinizi 0 km aldıysanız ve rodaj dönemindeyse doğal olarak vitesler zor geçer.Rodaj düzgün şekilde yapılıp bittikten sonra,sizde motosiklete alışıp düzgün bir debriyaj ayarı yapıldıktan sonra vites geçişleri ile ilgili sorununuz en aza iner.Ama belirtmekte fayda var Gv 250 lerin hemen hepsinde vitesler biraz kemikli ve alışana kadar boşa geçirmek biraz sorun.Bunların yanında farklı marka yağlar vites geçişlerine küçükte olsa etki ediyor.
2-O izler artçınızın erimiş ayakkabı tabanının izleri.Ben genelde o tarz izleri silmek için metal parlatıcı kullanıyorum.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
1. Vites geçişler hyosunglarda karakteristik olarak serttir ama çekince yada basınca geçmemezlik yapmaz, bunun yanısıra motor rodajda olduğu için bir süre böyle olabilir ilk yağ değişiminden sonra değişir.. bir başka sebebide zincir fazla gerginse bu vites geçişlerini etkiler. motorun yanına eğilip zinciri kontrol edin 2cm boşluk olması gerekli..
2. benim resimde gördüğüm artçınız ayakkabısını egzoza değdirmiş sıcakken. ayakkabının tabanı eriyip yapışmış.
madem motoru sıfır aldınız, ben gerekli uyarıları yapayım. motor ilk bakımına gittiğinde mutlaka buji pipolarını değiştirtmelisiniz. kendiniz 2 tane ngk'nın bize uygun buji piposunu alın ve servise bunları taktırın. bozulmasını beklemeyin ağır sonuçları olabiliyor.
ayrıca konjektörün bağlantı soketlerini iptal edilip, direk bağlantı yapılması gerekli. yanınca güzel kokmuyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:21 ----------
selamlar, geçmiş olsun.. konjektörün orjinalini taktırmanıza gerek yok 250cc motorlara uyumlu konjektörler takabilirsiniz. mesela xmax 250 konjektörü gibi (Y)
Merhaba, Ankara da bayii si var mı gv 250 almaya karar verdim sanırım
merhaba arkadaşlar motorun akü+zincir+yag+hava ve yag filtresi+balata değişimleri sonrası çok daha seri ve sorunsuz sürüş beklerken özellikle artçı varken birinci vites kalkışlarda bayılılıyor biraz şehir içi yol sonraso rolantide çalışırken dengesizlik var. bi motor ne kadar bakımsız bırakılırsa sanki okadar daha güçlü olmayı öğreniyor gibi geliyo bana
sonuç olarak problem olan şey kötü bir yakıtta olabilir tabiki ama bu daha önce hiç duymadığım buji piposu denen şeyi ben hiç değiştirmedim daha önce sorun yaşamaış arkadaşlar sizce bunun belirtilerimi var şuan ?
teşekkür ederim.
Arkadaşlar herkese merhaba;
2015 Eylül ayında motosiklet kullanmam gerektiğine karar verince forumdan uzun araştırmalar neticesinde 2006 model GV250 sahibi oldum. Sağolsun forumdaşların paylaşımlarından çok faydalandım. ( Gerek kullanım, gerek bakım) Forumda arama yaptım yerli yedek parça satıcısına ulaşamadım.
Sorunum şu; Artçı aldığım zaman arka amortisörler yumuşak olduğu için (Ustamın beyanı) çamurluktaki vidalar lastiğe sürtüyor. Amortisor ayarı yaptırdım fakat fayda sağlamadı. Bulunduğum bölgede maalesef amortisör yok. Acaba farklı markaların muadili uyar mı? Yada yurtdışı haricinde TR'den alabileceğim bir kaynak var mı bildiğiniz? Servis distribitörden 1 ayda geleceğini , tanesinin 75$ olduğunu iletti.
Şimdiden teşekkürler
selam.
motorun servisi artık tam bir ızdırap olmuş. beyin ya da benzin pompasından kaynaklanan bir arızadan dolayı servis servis gezdirdiğim ve çözüm bulamadığım motoru ölü fiyatına sattım hemde sıfır lastikler,bujiler,akü vs ile. uzun yol için tüm bakımını yaptırıp yola çıktım ve yolda kaldım.motorun karbüratörlüsü sanırım daha tercih edilebilir, enjektörlüsü tam bir bela arızalanırsa.
arkadaşlar belki haberiniz vardır ama 6 haziranda paypal türkiyeden çekiliyor. bu yüzden hyosungsource'dan ne alacaksanız siparişinizi bir an önce verin derim
http://www.hurriyet.com.tr/paypal-turkiyeden-cekildi-40111199
Merhaba arkadaşlar hyosung parçaları belli bir süredir problemli idi şu anda nasıl ? Temin etmek kolay mi?
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)