Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung/S&T Kanuni Gv250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #22561
    Levent E. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung gv 650
    Yok yok hic bir sıkıntı degil o terleme


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22562
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    benim motordada dediğin gibi contaların oralarda bazı sıyahlıklar var. yağ.. ama aşırı derece değil. sanırım ısındığı zaman sıkıştırırsak atıyor ordan kullanılan yağ 10-40 olduğundan

    ben yağ atmaktan üzerinden dumanlar çıkan motorda gördüm, bütün blok yağ içindeydi ancak yağ eksiltmedi neredeyse.. bu şekilde 100 km kullanıldı üstelik. o yüzden çok korkucak bişey yok
    dadaş-bb bunu beğendi.

  3. #22563
    İzci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul - Şerifali
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Koruma demiri Metal Sanatları Atölyesi'nden mi ?
    Hayır. Belki orada yapılmıştır. (Hoş orayıda bilmiyorum):-) Mecidiyeköy'deki Kanuni Bayiisinden almıştım. Shell Binasının karşısındaki. Tekti elinde.

  4. #22564
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı İzci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır. Belki orada yapılmıştır. (Hoş orayıda bilmiyorum):-) Mecidiyeköy'deki Kanuni Bayiisinden almıştım. Shell Binasının karşısındaki. Tekti elinde.
    Koruma demiri görebildiğim şekliyle MSA yapımı veya aynısının kopyası. Önceki sayfalarda aynı şekildeki koruma demirinin kırıldığına dair resimler paylaştı bir arkadaşımız.

    Benim söyleyeceğim şudur ki, Metal Sanatları Atölyesi'nin bu ürünü paslanmaz çelikten. Yani o sebeple malzeme olarak bükülmez, kırılır. Demir, alüminyum vs gibi malzemeler de kırılmaz, bükülür. Muhtemelen bahsettiğiniz kullanılan koruma demiri demirden yapılıp nikelajlanmıştır.

    Bir örnek olarak ise bu motosikletin konusunun 1111. sayfasında kendi motosikletimi görebilirsiniz. Ben o demiri MSA'dan aldım. Aynı demiri benim iş yerimden bir arkadaşım da kendi GV250'sinde kullanıyor ve Aralık 2014'te yağmurdan duramayıp bir arabaya 70 km hızla sağ arkasından çarptı. Çarpan kısım direk koruma demiri idi. Arabanın arka kısmında epey bir hasar oluşurken koruma demirinde herhangi bir bükülme yoktu, yalnızca çizikler oluştu.

    Bu olay neticesinde sizdeki koruma demirinin MSA'nın daha ucuz maliyetli bir kopyası olduğunu düşünüyorum ama yanılıyor da olabilirim. O sebeple sormuştum. Tekrardan geçmiş olsun.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  5. #22565
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Koruma demiri görebildiğim şekliyle MSA yapımı veya aynısının kopyası. Önceki sayfalarda aynı şekildeki koruma demirinin kırıldığına dair resimler paylaştı bir arkadaşımız.

    Benim söyleyeceğim şudur ki, Metal Sanatları Atölyesi'nin bu ürünü paslanmaz çelikten. Yani o sebeple malzeme olarak bükülmez, kırılır. Demir, alüminyum vs gibi malzemeler de kırılmaz, bükülür. Muhtemelen bahsettiğiniz kullanılan koruma demiri demirden yapılıp nikelajlanmıştır.

    Bir örnek olarak ise bu motosikletin konusunun 1111. sayfasında kendi motosikletimi görebilirsiniz. Ben o demiri MSA'dan aldım. Aynı demiri benim iş yerimden bir arkadaşım da kendi GV250'sinde kullanıyor ve Aralık 2014'te yağmurdan duramayıp bir arabaya 70 km hızla sağ arkasından çarptı. Çarpan kısım direk koruma demiri idi. Arabanın arka kısmında epey bir hasar oluşurken koruma demirinde herhangi bir bükülme yoktu, yalnızca çizikler oluştu.

    Bu olay neticesinde sizdeki koruma demirinin MSA'nın daha ucuz maliyetli bir kopyası olduğunu düşünüyorum ama yanılıyor da olabilirim. O sebeple sormuştum. Tekrardan geçmiş olsun.
    Paslanmaz çelik hiç de düşündüğünüz gibi sert ve bükülemeyen, kırılan bir şey değil gayet bükülebiliyor. Zaten o fotoğrafa bakarsanız kırılanın malzeme değil aşırı derece dandik kaynak işçiliği olduğunu anlayabilirsiniz.

  6. #22566
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı inanma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Paslanmaz çelik hiç de düşündüğünüz gibi sert ve bükülemeyen, kırılan bir şey değil gayet bükülebiliyor. Zaten o fotoğrafa bakarsanız kırılanın malzeme değil aşırı derece dandik kaynak işçiliği olduğunu anlayabilirsiniz.
    Yok sert ve bükülemez diye demedim. Bir darbeyle veya dışarıdan kuvvet uygulanarak bükmeye çalışırsanız kırılır. Çünkü sünek değil, gevrek bir malzemedir. Sanayide kullanılan boru bükme makinelerinde haddelenerek bükümü yapılır.

    Evet fotoğrafta kötü kaynak sonucu kaynak noktasından kırıldığı görülüyor. Bu arada sizde de gidonu tam tur sağ ya da sol yaptığınızda çatal koruma demirine vuruyor muydu ? Benimkinde böyle bir uygunsuzluk var çünkü. Sanırım MSA'nın demirlerinin hepsinde aynı şey var.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  7. #22567
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok sert ve bükülemez diye demedim. Bir darbeyle veya dışarıdan kuvvet uygulanarak bükmeye çalışırsanız kırılır. Çünkü sünek değil, gevrek bir malzemedir. Sanayide kullanılan boru bükme makinelerinde haddelenerek bükümü yapılır.

    Evet fotoğrafta kötü kaynak sonucu kaynak noktasından kırıldığı görülüyor. Bu arada sizde de gidonu tam tur sağ ya da sol yaptığınızda çatal koruma demirine vuruyor muydu ? Benimkinde böyle bir uygunsuzluk var çünkü. Sanırım MSA'nın demirlerinin hepsinde aynı şey var.
    Piyasada kullanılan paslanmazlar genelde 304'tür. Bu paslanmazın içindeki karbon miktarı epey düşük olduğundan neredeyse sıradan bir demir kadar esnek ve yumuşak bir metaldir. Yani sert bir darbede 304'ü kırmak pek mümkün değildir.

    Fotoğraflardaki motor ve dolayısıyla koruma demiri bana ait değil. Yani çarpıp çarpmadığını bilmiyorum ama tahminimce bazıları çarpıp bazıları çarpmıyordur. Çünkü hepsini aynı şekilde üretemiyor bu adamlar. Mesela kimisi çok rahat takılabilirken, yere hiç değmemiş (dolayısıyla yamulmuş olma ihtimali olmayan) koruma demirini kasarak zorla takan da gördüm.

  8. #22568
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    arkadaşlar ben msa ya demirleri yaptıran kişiyim ustamız hepsini farklı yapması mümkün değil bunlar bükme makinaları da ayarları aynı ölçüde yapılarak bükülür ve bir kalıp üstünde kaynakları yapılır tek kalıp oldugundan farklı yapmak istesende yapamazsın .kaynaklar gaz altı argon kaynagıdır arada curuf vs kalması mümkün değil .
    koruma demiri malzeme ve şekil olarak en saglam olaması ve estetik durması için bir çok testen gecerek bir çok model yapılıp motor üstünde denererek motor kaza anı canlandırılarak motorun takla atmasını engellemesi sürücü ve motoru korumasını saglıyacak şekili bulunup üretilmiştir .
    yandan sıkıştırmalı kazalarda da istenmeden denenmiştir ve arabalara çok maddi hasar vermesine karşılık hafif bükülmelerle veya çiziklerle yüzünün akıyla olaydan çıkmış sürücüsünü ve motorunu korumuştur.
    bazı motorlarda sol tarafta hifif temas olması montajdan kaynaklanan sıkıntı dır . istanbulda olanlar ugrarlarsa basit şekilde düzeltilir.
    istiyen özelden yazabilir.
    saglıkla sürün keyfle yol alın.

  9. #22569
    İzci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul - Şerifali
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    Alıntı inanma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Piyasada kullanılan paslanmazlar genelde 304'tür. Bu paslanmazın içindeki karbon miktarı epey düşük olduğundan neredeyse sıradan bir demir kadar esnek ve yumuşak bir metaldir. Yani sert bir darbede 304'ü kırmak pek mümkün değildir.

    Fotoğraflardaki motor ve dolayısıyla koruma demiri bana ait değil. Yani çarpıp çarpmadığını bilmiyorum ama tahminimce bazıları çarpıp bazıları çarpmıyordur. Çünkü hepsini aynı şekilde üretemiyor bu adamlar. Mesela kimisi çok rahat takılabilirken, yere hiç değmemiş (dolayısıyla yamulmuş olma ihtimali olmayan) koruma demirini kasarak zorla takan da gördüm.
    Merhaba,
    Anlattığım olay. Benim başıma gelmedi. Yazışmalardan benim koruma demiri büküldü gibi anladım. Düzeltmek istedim. Benim avatar'ın arkasında duran motorun başına geldi. Daha benim demir ciddi bir teste maruz kalmadı. Umarımda kalmaz. Ayrıca direksiyonu büktüğümde hiç bir şekilde koruma demiri engel olmuyor.[COLOR="Silver"]

  10. #22570

    Üyelik
    24 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    Arkadaşlar yağ olarak ne kullanıyorsunuz? Memnun olduklarınız, olmadıklarınız?

    Motul 7100, 5100, Castrol, başka bir marka? 10-40 haricinde kullandığınız var mı?

  11. #22571
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    Alıntı mrka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yağ olarak ne kullanıyorsunuz? Memnun olduklarınız, olmadıklarınız?

    Motul 7100, 5100, Castrol, başka bir marka? 10-40 haricinde kullandığınız var mı?
    çok yag denendi en son castrol pover 1 10/40 en iyi neticeyi verdi.
    mrka bunu beğendi.

  12. #22572
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok yag denendi en son castrol pover 1 10/40 en iyi neticeyi verdi.
    Castrol dahil bir cok yag kullanmama ragmen gozlemsel ve kullanim sirasinda hissedilir hic bir fark goremedim. Saniyorum siz cikan yagi kimyasal analize goturdunuz. Sonuclarini bizimle paylasirsaniz sevinirim.

  13. #22573
    Levent E. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung gv 650
    Petrol ofisi koyuyorum o da ayni

  14. #22574
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    bizim motora ne koyarsan koy vite geçişleri tahta kırar gibi gerçi ben seviyorum geçtiğini anlıyorsun en azından

  15. #22575
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Valla ben yağın herhangi bir etkisini görmedim. Markadan ziyade bence ince yağ/kalın yağ durumları fark yaratır gibi. O da hava sıcaklıklarına göre ayarlanır. Ama kullanım kılavuzunda tavsiye edilen 10w40. Ona uymakta fayda var.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  16. #22576
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    Alıntı inanma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Castrol dahil bir cok yag kullanmama ragmen gozlemsel ve kullanim sirasinda hissedilir hic bir fark goremedim. Saniyorum siz cikan yagi kimyasal analize goturdunuz. Sonuclarini bizimle paylasirsaniz sevinirim.
    inanma sen kardeşim istediğin yagı koymakta serbestsin. Farkı şöyle anlıyorsun motor sesi vites geçişleri yag değiştirme zamanında çıkan yagın rengi ve partikul talaşı tapa mıknatısına yapışan bunlara göre bir sonuca varıyorsun.bazı yaglarda köpüklenme ve eksilme durumuda oluyor.

  17. #22577
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    inanma sen kardeşim istediğin yagı koymakta serbestsin. Farkı şöyle anlıyorsun motor sesi vites geçişleri yag değiştirme zamanında çıkan yagın rengi ve partikul talaşı tapa mıknatısına yapışan bunlara göre bir sonuca varıyorsun.bazı yaglarda köpüklenme ve eksilme durumuda oluyor.
    İstediğim yağı koymakta tabii ki serbestim herkes gibi. Birileri bir dayanağı olmadan şu iyi dedi diye onu kullanacak halim yok. Gözlemsel ve fark edilir hiç bir değişiklik olmadı diyorum, benden sonra 3 kişi daha aynı şeyden bahsediyor ama hala vites geçişi yağın rengi falan diyorsun. Hepimizin sol ayağındaki sinir uçları ölmüş hissiyatsızlık var da sen mi fark edebiliyorsun sadece anlamadım. Ama tabi sanayi klişeleri vardır; en iyi yağ castrol, en iyi lastik michelin, en iyi mal benim sattığım.

  18. #22578
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    gv650i 50 yıllık motorcudur teyit ettim inanırım kaya beye...kusura bakma sen istersen inanma... bir de böyle agresif olmanın kimseye bi faydası olmaz...sevgiler saygılar...

  19. #22579
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı inanma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstediğim yağı koymakta tabii ki serbestim herkes gibi. Birileri bir dayanağı olmadan şu iyi dedi diye onu kullanacak halim yok. Gözlemsel ve fark edilir hiç bir değişiklik olmadı diyorum, benden sonra 3 kişi daha aynı şeyden bahsediyor ama hala vites geçişi yağın rengi falan diyorsun. Hepimizin sol ayağındaki sinir uçları ölmüş hissiyatsızlık var da sen mi fark edebiliyorsun sadece anlamadım. Ama tabi sanayi klişeleri vardır; en iyi yağ castrol, en iyi lastik michelin, en iyi mal benim sattığım.
    Kullanım kılavuzu derki API SG ve üzeri koruma değerlikli bir yağ koyun. Ne kadar koruma değeri yüksek yağ koyarsanız motosiklet size o kadar uzun hizmet sunacaktır.
    Dediğin gibi bu özelliği taşıyan istediğin ürünü seçebilirsin.Gerisi tecrübe.

    Örneğin:Her benzin istasyonu benzin satıyor fakat içerik katkılarına göre bazısı iyi bazısı kötü olur. Düz araba kullanıcıları için fark yoktur fakat Çok uzun süreler araba kullanmış kişiler farkı görür.Bu sebeple mesela lt/100km değil de kuruş hesabı yaparlar ki; ölçüm hassasiyeti daha hassas olsun. Yoksa hepsi benzin arabalar hep gidiyor


    Kaya abinin dediği gibi Köpürme engelleyici(Deterjan diye geçer) içeren, uzun süre rengini veya yağlayıcılık özelliğini koruyan bir yağ gerekir.

    Bunun sonucunda da yağ değişimine yakın vites geçişleriniz daha az etkilenmiş olur, değişimde de yağ tıpasının mıknatısında daha az demir talaşı olur.

    Buradaki konuşmalarda sanayi ağzı diye bir durum yok yani. İyi olan yağlar konuşuluyor. Motul,Castrol Shell'in üst segment yağları, vs vs
    Fakat Ben motul tercih ediyorum. Yağın rengi kırmızı(7100) 5bin km sonra(GT650 kullanıyorum) yağın rengi siyah değil sadece koyu kırmızıya dönüşüyor.
    ver gazı... ver çoşkuyu

  20. #22580

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    yağın hissetirdiği şey önemli değil.. yağın kalitesi içindeki muhteviyatı önemli.. motorun kendine aktarma organlarına pistonlarına segmenlarına şanzımanına faydası önemli.. yağ firmaları boşuna milyon dolarlar harcamıyorlar ar-ge işlerine.

    yoksa yağın ciddi hissedilebilir ne farkı olucak son kullanıcıya.. gv yi bilmem ama motorda motul iyidir bütün motorlarıma motorsiklette motul kullanırım..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)

Bu Konudaki Etiketler