Yok yok hic bir sıkıntı degil o terleme
Yok yok hic bir sıkıntı degil o terleme
benim motordada dediğin gibi contaların oralarda bazı sıyahlıklar var. yağ.. ama aşırı derece değil. sanırım ısındığı zaman sıkıştırırsak atıyor ordan kullanılan yağ 10-40 olduğundan
ben yağ atmaktan üzerinden dumanlar çıkan motorda gördüm, bütün blok yağ içindeydi ancak yağ eksiltmedi neredeyse.. bu şekilde 100 km kullanıldı üstelik. o yüzden çok korkucak bişey yok
Koruma demiri görebildiğim şekliyle MSA yapımı veya aynısının kopyası. Önceki sayfalarda aynı şekildeki koruma demirinin kırıldığına dair resimler paylaştı bir arkadaşımız.
Benim söyleyeceğim şudur ki, Metal Sanatları Atölyesi'nin bu ürünü paslanmaz çelikten. Yani o sebeple malzeme olarak bükülmez, kırılır. Demir, alüminyum vs gibi malzemeler de kırılmaz, bükülür. Muhtemelen bahsettiğiniz kullanılan koruma demiri demirden yapılıp nikelajlanmıştır.
Bir örnek olarak ise bu motosikletin konusunun 1111. sayfasında kendi motosikletimi görebilirsiniz. Ben o demiri MSA'dan aldım. Aynı demiri benim iş yerimden bir arkadaşım da kendi GV250'sinde kullanıyor ve Aralık 2014'te yağmurdan duramayıp bir arabaya 70 km hızla sağ arkasından çarptı. Çarpan kısım direk koruma demiri idi. Arabanın arka kısmında epey bir hasar oluşurken koruma demirinde herhangi bir bükülme yoktu, yalnızca çizikler oluştu.
Bu olay neticesinde sizdeki koruma demirinin MSA'nın daha ucuz maliyetli bir kopyası olduğunu düşünüyorum ama yanılıyor da olabilirim. O sebeple sormuştum. Tekrardan geçmiş olsun.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Yok sert ve bükülemez diye demedim. Bir darbeyle veya dışarıdan kuvvet uygulanarak bükmeye çalışırsanız kırılır. Çünkü sünek değil, gevrek bir malzemedir. Sanayide kullanılan boru bükme makinelerinde haddelenerek bükümü yapılır.
Evet fotoğrafta kötü kaynak sonucu kaynak noktasından kırıldığı görülüyor. Bu arada sizde de gidonu tam tur sağ ya da sol yaptığınızda çatal koruma demirine vuruyor muydu ? Benimkinde böyle bir uygunsuzluk var çünkü. Sanırım MSA'nın demirlerinin hepsinde aynı şey var.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Piyasada kullanılan paslanmazlar genelde 304'tür. Bu paslanmazın içindeki karbon miktarı epey düşük olduğundan neredeyse sıradan bir demir kadar esnek ve yumuşak bir metaldir. Yani sert bir darbede 304'ü kırmak pek mümkün değildir.
Fotoğraflardaki motor ve dolayısıyla koruma demiri bana ait değil. Yani çarpıp çarpmadığını bilmiyorum ama tahminimce bazıları çarpıp bazıları çarpmıyordur. Çünkü hepsini aynı şekilde üretemiyor bu adamlar. Mesela kimisi çok rahat takılabilirken, yere hiç değmemiş (dolayısıyla yamulmuş olma ihtimali olmayan) koruma demirini kasarak zorla takan da gördüm.
arkadaşlar ben msa ya demirleri yaptıran kişiyim ustamız hepsini farklı yapması mümkün değil bunlar bükme makinaları da ayarları aynı ölçüde yapılarak bükülür ve bir kalıp üstünde kaynakları yapılır tek kalıp oldugundan farklı yapmak istesende yapamazsın .kaynaklar gaz altı argon kaynagıdır arada curuf vs kalması mümkün değil .
koruma demiri malzeme ve şekil olarak en saglam olaması ve estetik durması için bir çok testen gecerek bir çok model yapılıp motor üstünde denererek motor kaza anı canlandırılarak motorun takla atmasını engellemesi sürücü ve motoru korumasını saglıyacak şekili bulunup üretilmiştir .
yandan sıkıştırmalı kazalarda da istenmeden denenmiştir ve arabalara çok maddi hasar vermesine karşılık hafif bükülmelerle veya çiziklerle yüzünün akıyla olaydan çıkmış sürücüsünü ve motorunu korumuştur.
bazı motorlarda sol tarafta hifif temas olması montajdan kaynaklanan sıkıntı dır . istanbulda olanlar ugrarlarsa basit şekilde düzeltilir.
istiyen özelden yazabilir.
saglıkla sürün keyfle yol alın.
Merhaba,
Anlattığım olay. Benim başıma gelmedi. Yazışmalardan benim koruma demiri büküldü gibi anladım. Düzeltmek istedim. Benim avatar'ın arkasında duran motorun başına geldi. Daha benim demir ciddi bir teste maruz kalmadı. Umarımda kalmaz. Ayrıca direksiyonu büktüğümde hiç bir şekilde koruma demiri engel olmuyor.[COLOR="Silver"]
Arkadaşlar yağ olarak ne kullanıyorsunuz? Memnun olduklarınız, olmadıklarınız?
Motul 7100, 5100, Castrol, başka bir marka? 10-40 haricinde kullandığınız var mı?
bizim motora ne koyarsan koy vite geçişleri tahta kırar gibi gerçi ben seviyorum geçtiğini anlıyorsun en azından
Valla ben yağın herhangi bir etkisini görmedim. Markadan ziyade bence ince yağ/kalın yağ durumları fark yaratır gibi. O da hava sıcaklıklarına göre ayarlanır. Ama kullanım kılavuzunda tavsiye edilen 10w40. Ona uymakta fayda var.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
inanma sen kardeşim istediğin yagı koymakta serbestsin. Farkı şöyle anlıyorsun motor sesi vites geçişleri yag değiştirme zamanında çıkan yagın rengi ve partikul talaşı tapa mıknatısına yapışan bunlara göre bir sonuca varıyorsun.bazı yaglarda köpüklenme ve eksilme durumuda oluyor.
İstediğim yağı koymakta tabii ki serbestim herkes gibi. Birileri bir dayanağı olmadan şu iyi dedi diye onu kullanacak halim yok. Gözlemsel ve fark edilir hiç bir değişiklik olmadı diyorum, benden sonra 3 kişi daha aynı şeyden bahsediyor ama hala vites geçişi yağın rengi falan diyorsun. Hepimizin sol ayağındaki sinir uçları ölmüş hissiyatsızlık var da sen mi fark edebiliyorsun sadece anlamadım. Ama tabi sanayi klişeleri vardır; en iyi yağ castrol, en iyi lastik michelin, en iyi mal benim sattığım.
gv650i 50 yıllık motorcudur teyit ettim inanırım kaya beye...kusura bakma sen istersen inanma... bir de böyle agresif olmanın kimseye bi faydası olmaz...sevgiler saygılar...
Kullanım kılavuzu derki API SG ve üzeri koruma değerlikli bir yağ koyun. Ne kadar koruma değeri yüksek yağ koyarsanız motosiklet size o kadar uzun hizmet sunacaktır.
Dediğin gibi bu özelliği taşıyan istediğin ürünü seçebilirsin.Gerisi tecrübe.
Örneğin:Her benzin istasyonu benzin satıyor fakat içerik katkılarına göre bazısı iyi bazısı kötü olur. Düz araba kullanıcıları için fark yoktur fakat Çok uzun süreler araba kullanmış kişiler farkı görür.Bu sebeple mesela lt/100km değil de kuruş hesabı yaparlar ki; ölçüm hassasiyeti daha hassas olsun. Yoksa hepsi benzin arabalar hep gidiyor
Kaya abinin dediği gibi Köpürme engelleyici(Deterjan diye geçer) içeren, uzun süre rengini veya yağlayıcılık özelliğini koruyan bir yağ gerekir.
Bunun sonucunda da yağ değişimine yakın vites geçişleriniz daha az etkilenmiş olur, değişimde de yağ tıpasının mıknatısında daha az demir talaşı olur.
Buradaki konuşmalarda sanayi ağzı diye bir durum yok yani. İyi olan yağlar konuşuluyor. Motul,Castrol Shell'in üst segment yağları, vs vs
Fakat Ben motul tercih ediyorum. Yağın rengi kırmızı(7100) 5bin km sonra(GT650 kullanıyorum) yağın rengi siyah değil sadece koyu kırmızıya dönüşüyor.
ver gazı... ver çoşkuyu
yağın hissetirdiği şey önemli değil.. yağın kalitesi içindeki muhteviyatı önemli.. motorun kendine aktarma organlarına pistonlarına segmenlarına şanzımanına faydası önemli.. yağ firmaları boşuna milyon dolarlar harcamıyorlar ar-ge işlerine.
yoksa yağın ciddi hissedilebilir ne farkı olucak son kullanıcıya.. gv yi bilmem ama motorda motul iyidir bütün motorlarıma motorsiklette motul kullanırım..
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)