arkadaşlar herkese iyi akşamlar,
bir konuda fikrinizi almak istiyorum:
motorumun lastiklerinin değişim zamanı geldi. metzeller düşünüyorum ama anakee falan derken avon diye bir lastik markası duydum.çok eski ve yıllardır avrupada lastik üreten bir firmaymış. ülkemizde haliyle bir ön yargı ile yaklaşılacak,bildiğinden şaşma vs diye ama birçok forum sitesinden olumlu yorumlar okudum..hiç duydunuz mu?ne dersiniz denemeye değer mi?
herkese sevgi ve saygılarımla..
avon ön yargı ile yaklaşılıcak bir marka değildir en azından eski motorcular bilir yeniler bilmeye bilir doğaldır.. avon ingiliz malıdır ama aslen sahibi cooper motorsdur amerika ohio merkezli bir firma bayada eski bir firmadır avon.. avonun tercih edilmemesinin tutmamasının genelde tek nedeni dergilerin yıllık lastik testlerinde yada firmaların lastik testlerinde akranlarına göre hep alt sıralarda kalmasıdır fiyatlarıda o kadar ucuz değildir haliyle insanlar pek tercih etmiyor.. ama üst sınıf custom ve performance lastikleri fena değil gerçi ucuzda değil bildiğim kadarı ile o yüzden insanlar bu tür markalardan ziyade üç beş kuruş fazla verir bilindik bir markanın bilindik bir modelini alırım zihniyetinde.. tabi şuda var türkiyeye yollanan avonlar orjinal ingiliz değilde fason uzakdoğu üretimimi öyleyse uzak durmak lazım.. kısaca avon lasitkleri iyidir..
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:31 ----------
o hesaplar öyle olmuyor ama yapılan aksesuarın parası motora katılmaz tamamen kişisel şeyler istiyen çıkartır saterken isteyen üstünde satar yani çokda mühim önemli para edicek şeyler değil..
kaldıki bizde o tip motorları elimizden geldiğince eledik memur orjinal motorlara bakdık bizim için tek önemli olan koruma demiri ve ayaklık gerisini zaten takmayı yaptırmayı düşünmüyoruz.. kısaca fiyatlara onlar katılmaz ikinci elde fiyat brüt sıfır raici üstünden yapılır yoksa takdığın 500 tl lik michellin lastiğide ekle fiyata 250 tl lik dod zinciride ekle fiyata sonu gelmez..
bende regal vardı motorun fiyatı 3 bin tl idi üstündeki masraf çantalar,koruma demiri,ayaklık,metzeller lastikler,dod zincir,farda modifikasyon vardı camı değişmiş mercek uygulaması yapılmışdı mtec xenon kit taktırmışdım bunların masraf toplamı 2 bin tl yi geçiyordu benimde motoru o mantıkda 5 bin tlye satmam gerekirdi ama yok öyle bir piyasa ikinci el 3 bin tl ye sattım..
sıfırda birde taksit avantajı var adamlar her çeşit taksit yapıyorlar 2 aydan 12 aya kadar ödeme imkanın var çok rahat.. bende şu anda tdm 850 var bende gv250 alıcam ilk ikinciel 2012 falan alırım diyordum ama fiyatlara bakınca hiç gerek yok gidip 4 taksitle sıfır alıcam bin lira iki bin lira için ikinci el almaya değmez..
farketmez akseusuarlı diye motorun satışı hızlanabilir daha tercih edilebilinir olabilir aksesusar var diye motorun üstüne ekstradan iki bin tl üç bin tl koyarsada sataşını uzatır sadece..aksesuar sadece motorun satışını hızlandırır tercih edilebilinir yapar diğer aksesuarsız akranlarına göre bir adım öne çıkartır.. oda alıcı düşkünse bu tip şeylere meraklı değilse orjinalciyse o zaman tam aksine aksesuar orjinalci kesim için tercih edilebilir değildir zaten..
Merhabalar uzun araştırmalar sonucunda benim sevdiğim tarzın bobber tarzı motorlar olduğuna karar verdim ve bir kaç motosiklet arasında uzun süre gidip geldim. Bunlardan birinci sırayı GV250 Virago ve Regal Raptor Bobber modelleri aldı. Metal yorgunluğu vs. gibi sebeplerden ilk önce Virago'dan vazgeçtim. Daha sonra uzun rüre RR ve Hyo arasında gidip geldim fakar RR'ın sıralı 2 silindiri daha motoru almadan bana rahatsızlık verdiği için aldıktan sonra daha da fazla gözüme batacak diye düşünerek Bir GV250 alıp onu bobber'a çevirmeye karar verdim.
Bobber yapılmış bir GV 250 nasıl olur onu görmek için kolları sıvadım ve amatör bir photoshop çalışmasıyla GV250 bobber hakkında görsel bir fikir sahibi oldum. Sonuç aşağıdaki gibi oldu. Ben sonuçtan memnun kaldım fakat bunun maliyeti hakkında tahminden öteye geçemiyorum. Değiştiğim parçalar yazmama gerek yok zaten resimlerde görebilirsiniz.
Sizden ricam bu işlemin maliyeti hakkında tahminde bulunmanız. Eğerki astarı yüzünden pahalıya gelecekse Regal Raptor'a yönelmeyi planlıyorum.
Resimler aşağıda belki sizlere de ilham verir.
Bobber meselesinde forumda ayberk vardır onu bul hastasıdır bobber ın ve türkiye bobber klubününde kurucusu olması lazım yanlış hatırlamıyorsam..
resimdeki bobber gibi bir şey yapıcaksan resmi nerden aldıysan kim yaptıysa hangi firma yada şahıs bence onlarla temasa geç burdan bir fiyat hayali olur.. sanırım tek arka sele ve ön arka çamurlukla egzos modifikasyonu var depo falan orjinal tutmuşlar genelde bobberlarda çekiç depo tabir edilen küt bir depo kullanılır ama gv nin kasa yapısı geniş cılız dururdu orjinali muhafaza etmekle iyi yapmışlar..
Logaritma merhaba,
Resimdeki bobber'ı dediğim gibi ben photoshopta yaptım gerçekte olan bir motosiklet olmadığı için sizlere sorma ihtiyacı duydum.
Üstteki küçük fotoğrafı bir kolaj çalışmasıyla alttaki büyük fotoğrafa çevirdim.
motorla oynamak her açıdan zor işdir göz ve zevk meselesidir ..
çamurluğunu kestirip tek sele takan bir gv ci arkadaş vardı..
illa bobber istiyorsan hazır bobber zaten olmaz normalde bobberları insanlar kendileri yapıyor ama adamların ülkesinde bu booberları yapan profesyönel ustalar ekipmanlar garagelar var.. bizde onlar olmadığı için bence hazır bir bobber alman daha iyi olur gibime geliyor regal gibi.. yada sahibindende jinlunlardan eski seyhan mct tigerlardan yapılmış güzel bobberlar tek tük oluyor onlardan birinede talip olabilirsin..
resimde yapdığın çalışma çok güzel olmuş ama bunu türkiye standartlarında resimdeki yapdığın gibi tutturabilirmisin o kısmı soru işareti..
Logaritma yorumun ve fikirlerin için çok teşekkür ederim.
Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Ayrıca hoşbulduk
Krank kırma konusunun gt serilerinde olduğu tamamen aklımdan çıkmış evet gv'lerde hiç okumadım doğru ve kullanandan dolayı oluyormuş onuda öğrenmiş oldum. Gaz yememe problemi de kısa süreli ve pek sorun değil söylediğinize göre.
Permatiq59 cevabındaki son pragraf beni ikna etti gerçekten. Ayrıca bizde maşallah diyelim
0 konusunda şuanda bir sıkıntı var galiba. Uşak ve Manisa'da yaşadığımı söylemiştim. Uşak'ta bayi getiremiyoruz bizde yok diyor. Manisa'dan şu an için haberim yok. Ama bulunduğum yerden almam lazım benim. Çünkü Ankara'dan alıp Manisa'ya getirecek kadar sürmeyi bilmiyorum, trafiğe çıkmadan önce pratik yapmam lazım.
Servis konusunda da cevap bekliyorum hala yazan olmamış, Uşak ve Manisa servislerinden haberi olan var mı? Servis konusunda özellikle bu 2 il önemli benim için olmadı Ege bölgesi?
Avon iyidir ama senin motorun için daha iyi alternatifler olabilir, ben bi bakayım kullanan arkadaşlar ve uzmanımız ne der.
Benim başıma gelmesi biraz zor zira karbüratörlü motor kullanıyorum Ama sorunun rölanti valfinden (SAV selenoid) kaynaklanma ihtimali gayet yüksek. Diğer ihtimaller, soketlerde gevşeklik olması, IAP sensörlerinde sorun olması, beyinde sorun olması. Eğer garantisi devan eden bir motorun varsa servise git bir beyini resetlesinler düzeltme ihtimali var.
arkadaslar bildiğiniz üzre grup sürüşü faktöründen dolayı maxi arayıslarına girip motorumu takas/satıs 'a cıkarmıstım.. az önce kaporasını aldım salı günü satışını vericem kısmetse. içim bi buruk oldu. bu topiği bırakmıycam ama tekeriniz düz bassın..
logaritma ve rıdvan ilginiz için teşekkürler.. peki bir benzer soru daha: mitas. mitas markası da off road lastikler başta olmak üzere yıllardır lastik üretiyormuş. sadece motor değil otomobil,iş makineleri,vs lastiklerinde de yıllardır üretim yapıyorlarmış. yine forumlardan okuduğum kadarı ile mitastan kötü bir yorum yapan yok. hatta avondan da iyi diyenler var.bu konuda da değerli bilgilerinize ihtiyacım var. şimdiden çok sağolun,
saygı ve sevgilerimle.
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)