:D doğrudur dediklerin. ben direk 650 cc ile başladım. sonra arkadaşın gv250 sini kullandım bi ara yokuşlarda gaz açıyorlar ben de açıyorum, motor gitmiyor. onlar yokuşun sonunda beni bekliyorlar. yokuş sıkıntısını ona dayanarak söyledim. ayrıca benim arkadaşlar genelde hyosung kullanır ve konjektör arızasına çok rastladım. bana denk gelmiş de olabilir. hatta geçen zonguldak yolunda biri beyin yaktı. gücüne birşey diyemem ivmelenmesi de fena değil. diğe 250 lik cruiser lere göre gayet iyi ama 650 lik kullanınca iyi gelmiyor o kadar da. açıkçası ben hyosung u hep savunurdum ama sıkıntıları göre göre soğudum. hyosung al deseler almam mesela
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------
gördüklerimize dayanarak konuşuyoruz burada. kimseye element uyduracak vaktim yok benim. motorunu seviyorsun belli ki. haydi kolay gelsin
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:03 ----------
ben şehir içinde zorlanma kısmına ve maddi külfete katılmıyorum. gv km de 20 kuruş yakıyorsa benimki 25 yakıyor(atıyorum). tabi maddi külfetten kastın benzin tüketimiyse söylüyorum. ayrıca ben motorumu 6000 tl ye aldım. gv lerle aynı hemen hemen.
benim bildiğim kadarıyla 4 44 teki yiğit le yaptığım sohbet sırasında hyosunglar ilk Türkiye ye geldiğinde global motors getiriyormuş bunlarda uynıklık yapıp hyosung markasını kendi adlarına tescil ettirmişler. daha sonra mahkeme süreci başlamış mahkeme 2012 yılında sonuçlanmış ve hyosung kazanmış bu süre içinde s&t firması hyosung u bünyesine katmış kanuni de kendi müşteri potansiyelini elindeki motor çeşitliliğini ve kalitesi yükeseltmek için Türkiye de S&T Kanuni olarak satışa başlamış. mahkemeyi kazanınca 2013 modeller hyosung olarak geldi ama hala eksozlarında ve bazı parçalarında s&t kanuni yazıyor. Örnek olarak 2010 model bir gv 650 ye bakın eksozunda hyosung yazan yer kazınmıştır. motorları hiçbir zaman kanuni üretmedi bunu bilmenizde fayda var diye düşünüyorum. en azından benim bildiğim kadarıyla.fabrikadan hyosun olarak çıkıyor Türkiye ye gelen motorlarda Hyosung markası yazan yazılar kazınıyor siliniyormuş. sizinle paylaşmak istedim.
ben kanuniye geçince kanuni üretmeye başladı sanıyorum ama dediğin doğru olabilir. kanuni ile birleşen bir firma daha vardı eskilerden hatırlamıyorum şu an. mesela onlar da tam Türkiye de tutulmaya başlamıştı ki kanuni ye geçince gözden düştü. çevremdeki insanların kanuniye geçtiğinde takındıkları tavırlara dayanarak söylüyorum. bi tarafımdan uydurmuyorum. bi kaç arkadaş muhalefet olmasın diye söyledim yanlış anlama.
yanlış anlamıyorum zaten s&t kanuniyi gören herkes kanuni zannediyor bizim motorları,kanuni isim uyanıklığı yapmış s&t yerine kendi adınıda eklemiş olay bundan ibaret. mesela bizim motorlara kanuni servisi bakmıyor hyosung servisleri (s&t kanuni servisleri) bakıyor. parçalarını da kanuni servislerinde bulamazsın. ama insanlardaki ilk tepki "aaaa kanuni" ama değil saygılar
Hacı biraz kulaktan dolma olmuş,devirli gitmeye alışana kadar motor yürümüyor dedim ben de,ancak bunu neden diyoruz;çünkü araba kullanmaya alismisiz,2500 devirle rampa çıkmasını bekliyoruz ilk zamanlar.benimki acemilikten,diger kullanıcılar da daha güçlü motorlara alışmışsa onlar da yine düşük devirle seyretmek istediği icin bekleneni karşılamaz..ancak uzun yolda motor yukluyken de olsa yuksek devirle girdiğinde hızını düşürmeden rampayı tamamlıyorsun.buyuk cc arkadaslar yine bizim tarz makinelerse geri kalmazsin eger digerleri limitlerini zorlayarak kullanmazsa..
Gitmek istedikten sonra her yer yakındır.
dediğine katılıyorum. insan yüksek cc kullandımı düşük cc kesmiyor. cc düşürmek zorunda olan arkadaşlar da mesela çok aramıştır eski motorunu
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------
kesinlikle katılıyorum şimdi araştırdım. kanuni S&T ile anlaşmış, benim adıma motosiklet üret demiş. örneğin turkcell marka telefonlar var ya, aslında o telefonları Huawei adlı firma üretiyor. turkcell benim adıma telefon üret demiş adamlara onlar da üretmiş. bunun gibi birşey. hyosung u kanuni üretiyor sanıyordum. yanlış biliyormuşum affola
bütün bilgilerin gözden geçirmeni tavsiye ederim. en başda arkadaşlar yazmışlar üstüne daha detaylı yazmaya gerek yok global ile kanuni arasındaki ticari ve hukuksal marker sorunu yüzünden hysoungler bir seri stkanuni olarak geldi.. hysoung öyle basit iki günlük ufak bir firma değil yada çin malı fason üretim yapan firmalardan değilki kanuniye özel motor üretsin hysoung zaten amerika avrupa pazarına üretim yapan büyük bir firma kanuni sadece bu firmanın türkiye distirübütörü yani ithalatçısı o kadar..
kanuniye özel üretilen bir şey yok hysoung tüm dünyaya amerikaya avrupaya ne üretiyorsa aynısını türkiyeyede yolluyor sadece bir ara markanın türkiyede isim telif sorunları nedeni ile stkanuni olarak getirtildi o sorunda haloldu artık 2013 ler direk eskisi gibi hysoung olarak gelicek diye biliyorum.. yani kimsenin kimseye özel bir şey ürettiği yok.. kaldıki hysoung çinde üretim yapmıyor hysoung a dan z ye kore üretimidir hysoungun çinde üretimi yokdur çin malıda değildir.. bu yüzden zaten arkadaşlar parça alırken parçaların pahalılığından gem vuruyorlar çünkü çinden almıyorlar direk parçaları koreden alıyorlar.. hayal gücünüzde bir şeyler canlandırıp (turkcell huwai örneği) başka şeylerle benzetmeler yapıp sanki gerçekdede öyleymiş gibi yazmayın zira bilgiler eksik ve sadece bilgi kirliliğine neden oluyor..
gv250 ile inegöl bursa istanbul uzun yolum oldu ne dik yokuşda şişdi ne tıkandı ne aksadı bende şu anda tdm850 var uzun yolda ortalama 100-120 km güvenli emniyetli sürat dalgası içinde gv250 ile tdm min en ufak hissettirdiği güçde bir farkı yok.. başlangıç motoru gibi kimse kusura bakmasın ama saçma laflarada gülüyorum niye başlangıç motoru olsun ben şimdi 850cc lik motorumu satışa çıkardım gv250 yada 250 lik bir maxi düşünüyorum ben gerçi çok hacim düşürüp çıkartan biriyim öyle hacimsel takıntılarım yok.. 250cc yi geçmiycek bir şey aldımmı tekrar acemimi olucam şimdi..
herşey ihtiyaç ve beklenti orantısında şekillenir uzun yolun azsa şehir için çoksa yakıtı servis ağını ve kuvvetli bir ikinci eli ön planda tutuyorsan heleki artık yeni nesil küçük hacimli enjektörlü yeni beyinli motorlar eski 90'lı yıllardaki 600-700 cc lik makinelerin gücüne yakın güç üretiyorlar o zaman niye tercih edilmesin.. eskiden 90'lı yıllarda africa twinler 46 beygirdi adamlar o 46 beygirlik motorlarla dünyayı gezerlerdi o motor kaçtane dakarı birinci bitirdi hepi topu 46 beygirdi şimdi adamlar 250cc lik motor yapmış 30 beygirleri çıkartıyor ilerde teknolojinin dahada gelişimi ek sistemler üniterlerle olucak 35 beygir 40 beygir belki.. eskiden başlangıç motoru 30-35 beygirlik motor alıcam desen herkes oha ne yapıyorsun sen canınamı susadın derlerdi şimdi 250cc olunca güç göze ufak geliyor.. biz motor sürmeyi 70cc lik 2 beyigrlik pegeout 103ninjalarda öğrendik karbüratörünü değiştirirdik ön dişliyi değiştirirdik maksat 2-3 beygir fazla alalım diye eskiler bilir ama yeniler inanmaya bilir biz omotorlarla100-120 leri görürdük kaldıki daha ağır o zamanlar modifikasyon yapan abilerimiz vardı onlar 140 -160km hızları görürlerdi kısaca demeye çalışdığım her şey hacimle orantılı değildir güçlede orantılıdır.. gv250 gayet kuvvetli bir motor uzun yolda gayet güzel kaymak gibi gidiyor yormuyor.. son olarak iki kafta önce ayvalığa gittim motorla değil arabayla adım başı çevirme ve radar vardı hatta bir çevirme noktasında 3 tane motorsikletli bir konvoyu durdurmuş ceza yazıyordu polis kısaca isteidğin kadar kuvvetli motor al doğru dürüst basamadıkdan gidemedikden sonra kullanmadığın atıl olan güç sadece israf olur..
Hala daha neyin peşindesiniz anlamış değilim, motor piyasaya 2005 de girmiş,forum sayfası 920 olmuş, iyisi, kötüsü,yaşanan sıkıntılar herşey yazılmış çizilmiş.Bir arkadaş çıkıp bişeyler yazıyor, herkez de cevap veriyor, zaten arkadaş alma da dememiş ya neyse. 920 sayfalık forumun yarısı "almalımıyım ? ve buna verilen cevaplar ile dolu.Almak isteyen, isteyecek arkadaşlara yazıyorum,almayın arkadaşım ne 2007 ve öncesini ne de sonrasını dandik bu makinalar çin malı zaten.78000 (yetmişsekizbin) kilometre yol yaptım hala da yapıyorum çok dandik bu motor çok.Bari bir iki bişi de ben yazayım
1-Üzerindeki teker rulmanları çok kaliteli değil.Değişim zamanı kullanılan yolun kalitesine göre değişir AMA değiştiğinde SKF yada FAG marka rulman takarsanız uzuuunnn dönem kullanırsınız
2-Elektirik sistemi çok iyi değil, bağlayacağınız, ekstra korna sis farı vs. aksesuarları röle ile bağlamanızı tavsiye ederim.
3-Uzun süre motorun gidonunu aynı tarafa çevirip kilitlediğinizde bir süre sonra kablolarda sorun yaşayabilirsiniz.(benim devir saati kablosu bozulmuştu)
4-2007 model motorum 3.vites 6000 devir civarında takılabiliyor. ( o üniteyi değiştirmedim 4 e atıp yürüyorum)
5-Konjektör arızasını yaşadım 65000 km de,değiştirdim 15 tl ye yürüyorum. (söylemem nerden aldığımı)
6-Yağ değişimi zamanında yapılmalı ve yağ filtresini 5 liralık TVS apache nin filtresini takıp yürüyorum.
7-78000 km dir debriyaj balatasını değiştirmedim (çin malı ya dandik malzeme)
8-Öle düşük devir de tor-tor gidemiyorsun alet yüksek devir seviyor.
9-Kromaj kalitesi bir amerikan yada japon değil.
10-Mafsal burcu artık yeter dedi değiştirdim, aynı zamanda arka amortisör takozları da aşındı (e olsun okadar)
11-Şahsi fikrim malzemesi sağlam ama tasarım hatası var MSA nın koruma demirin de En ufak bir darbede radyatörün patlaması an meselesi (arkadaşım trafik levhasına çarpıp yamutdu ve radyatör patladı)
12-Vibrasyon ve artcı rahatından bahsedersek, eşimin uyuduğunu biliyorum arkamda
13-Ön dişli MCT 250 dişlisi ile aynı (kanuni yedek parçasının kalitesini de biliyorum)
14-Arka fren balatasının ölçüsü piyasadaki bütün 250 cc ler ile aynı (ben paraya kıyıp lucas taktım o ayrı)
15-İridyum buji uzun ömürlü fakat endiksiyon bobini ve kablo nedeni ile performansa bi katkısı yok.(ikisinin de değişmesi belki bir katkı yapabilir ama o bobini nerden bulacağım)
16-Takılan ön cam göstergelerin naket motorlar gibi gidonun önünde yer almasından dolayı çok fazla bir koruma sağlamıyor uzak kalıyor sürücüye (bence)
17-H-D 883 egzozu bile taktım ses çok değişmiyor 40 km daha az yol yapıyodu.(orjinalleri delmeye kıyamadım)
18-650 Dragstarın yanına koydum "aynı lan" dediler.
19-Ayak müşürü su ve başka dış etkenlerden dolayı bozuluyor,Motorunuz yolda giderken silkelemeye başlarsa sorun bu olabilir.Yani karbüratör,akü konjektör olayına girmeden önce oraya bakın derim.
20-Yağmurlu havalarda kirleniyor.
21-Alırken verdiğim parayı tamamen helal ettim.
bilmiyorum yeterlimi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------
22-aklıma geldi ön fren müşürü sık bozuluyorsa fren merkezi değişmesi gerektiğini söylüyordur.
23-VN900,f650,dragstar650,dyna,vt600 shadow ile yola çıktım kimsede beni bekmelemedi, evet rampada biraz bayılıyor (çadır,mat,uyku tulumu,şişme yatak,tamir araç gereci falan varken)
78000km maşallah listede benim tek arıza olarak görebiliceğim konejktör olur diyicem ama oda sanırım parça ömrünü doldurmuş 65000km'de değişmiş..
şu yazdığınız şeylerin çoğu almanda alsan amerikanda alsan japonda alsan 78000km gibi bir rakamda çıkıcak doğal şeyler.
2004 yılında f650gs'im vardı 20 bin km sürdüm şu yazdıklarınızdan çok daha fazla masraf çıkartmışdı.. tekrar maşallah..
Dandikliğinin kanıtı 20. madde
ağzı olan konuşuyo diyorum üstüne alınana
Bence senin valf hava deliğini tam kapatmış o şekilde de kalmış benimki si ise kafasına göre takılıyor bazen tam açık (yüksek devir) bazen tam kapalı (istop).
Demek istediğin yöntemi anladım. Ben Antalya'dayım sen İstanbul'da yinede teklifin için saol. Keşke İstanbul'da olsam en azından usta gibi ustalar mevcut burada motoru servise götürüyorsun ben enjeksiyonlu motordan anlamam diyorlar.
Valfi değiştirdim sorun hala aynı beyin kontrol ediyor ama konumlandıramıyor. Beyine reset attırmayı deneyeceğim ama nerede onu bilemiyorum. Araba beyincileri yapabilir mi acaba?
Bu durumu yaşayanlar için geçici çözüm yöntemim: Hava filtresinden çıkan hortumu çıkartıp oraya bir musluk/vana (akvaryum vanası) takıyorsun sonra motoru çalıştırıp manuel olarak vanayı yavaş yavaş kısıyor rölanti ayarını yapıyorsun; motor ısınınca biraz daha kısmak gerekiyor
*** 2013 Model Hyosung Gt250r EFI Full Kırmızı Racing ***
Bugün ben de motor ilanda olmama rağmen dayanamadım biraz gezdim. Bugün motor hakkındaki fikirlerim biraz değişti gibi sanki. Belki satmayabilirim. Hatta kısmetse yarın da arkadaşlarla gezeceğiz eğer hava güzel olursa.
Benim arkadaşlara iki tavsiyem olacak!
* Özellikle yan heybe çanta kullananların mutlaka ama mutlaka uygun yan çanta demiri kullanmalarını önemle uyarırım. Ben daha önceki motorlarımdan ve arkadaşların da Cruiser motorlarından edindiğim tecrübelerden dolayı, yan heybe çantaları daha almadan önce, yan çanta demirlerini ve özel montaj mekanizmalarını taktırdım. Bu sayede, çantalar amortisörlere, sinyallere, eksoza, çamurluğa vs. sağa sola hiç bir şekilde sürtmüyor ve hiç ses yapmıyor. Ayrıca lambur lumbur sallanmıyor.
* Daha önceki motorlarımda mutlaka dizlik kullanırdım. 2-3 motor önce de Cruiser sahibiydim gene. O zaman da dizlik mutlaka kullanmaya çalışıyordum ama özellikle Cruiser kullananların dizlik kullanırken, heleki sert plastik dizlik kullanırken, Cruiser'in şekilsel yapısı gereği öne doğru genişleyen benzin deposunun yanlarını haşat etme ihtimali kuvvetle muhtemel. O sebeple bu tür bir sorundan dolayı, dizliklerinin denk geldiği yere kendinden yapışkanlı büyük çaplı keçe yapıştırmalarını önemle öneririm.
*** 2013 Model Hyosung Gt250r EFI Full Kırmızı Racing ***
bende cruiserda yanlarda deri heybeler falan sevmiyorum yolculuğa çıkıcaksam ancak evde 5 yıllık kappalarım var çok şık her motora uyuyor atıyorum arka seleye yoluma bakıyorum.. biz harley davidson ile marlboro man nesliyiz onları izledik o hayalle büyüdük zaten cruiser sevdamda o filimle ateşlendi hala cruisera bindim mi kendimi mickey rouke gibi hissediyorum
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)