Rıdvan bahsettiğimşeyi anlatamadım sana.Burdan bir arkadaşımızın bir projesinden bir resim koyuyorum.Aklımdaki arka görüntü bu.
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
Rıdvan bahsettiğimşeyi anlatamadım sana.Burdan bir arkadaşımızın bir projesinden bir resim koyuyorum.Aklımdaki arka görüntü bu.
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
[I]Viraj Güzeldir..[/I]
İşte ikinci seçenek olarak dediğim yani yükseklik olarak inceltme mi dediğin buydu zaten. Bizim motorda ön-arka sele arasındaki yükseklik farkı fazla ve bu farkı kapatmak için en iyi ihtimalle fotoğraftaki gibi seleyi şase hizasına kadar indirmen gerekecek. Şasenin olduğu hizaya indirdiğinde de motorun tasarımı gereği şase lastik arasında o kadar boşluk olmadığı için bir çukur/tümsekten geçerken çamurluğu/arka seleyi lastiğe sürtmüş olacaksın. Ayrıca seleyi örnekteki gibi düz yapmak istersen şaseye kadar indirmen de yeterli gelmeyecek çünkü ön sele şaseden epey aşağıda.
En önemlisi örnekteki gibi motorlar crusier tipi motorlardan evrilmezler. Bunu yapabilmek için öncelikle naked tipi bir motora ihtiyacın var. Bu arada bu motorlar cafe racer olarak geçer ve örnekteki de cafe racer olarak hazırlanmış bir CB750.
Fotoğraftaki motorun cafe racer olarak hazırlandığını biliyorum.Gün gün takip ettiğim bir konuydu.Cafe racer yapma niyetinde de değilim.sana sadece sele konusundaki düşüncemi anlatması açısından resmi koydum.Aynısı gibi düz sele olmıycak zaten.Ama selenin hemen şasi üzerinde olmasını istiyorum.Burdaki gibi ince ve tek parça.
Çamurluk olayıda yukarıdaki cb de görüldüğü üzere sürücü sele kısmının altında kalan yeri koruma amaçlı.Malum akü sigorta vs orda.
Dediğim gibi cafe racer değil niyetim görüntü benzeyebilir.Bobber değil ki hardtail olsun isterim,yaylı sele falan.Tamamen kişisel beyeniler üzerine kurulu biraz değişiklik amaçlı düşünceler bunlar.
[I]Viraj Güzeldir..[/I]
Şunu yazınca arayıp öğrendim bu forumda bir konu olduğunu.
İşte asıl sorun olarak bahsettiğim yaylanma hareketiyle selenin/çamurluğun lastiğe sürtme olayı olacak bunu yaparsan. Çünkü mevcut haliyle bile artçılı sürüşte sert bir çukura/tümseğe girince süretebiliyor, 10-15 cm kadar alçaldığında kesin sürter.
arka çamurluğu çıkardığımızda şasenin iki ucu kalıyor dışarıda.Arka lastik şasenin bu kısmına kadar/yada daha yukarısına kadar esniyor mu acaba?Ki bnece esnemiyor.Çünkü tam orada çamurluğun bağlantı vidaları var zaten.Bende seleyi bu noktanın aşagısında düşünmedim..Kafam karıştı yaaa
[I]Viraj Güzeldir..[/I]
En üst noktası değil ama biraz daha arka tarafı oraya kadar esneyip stop lambasına giden kabloların lastiğe sürtüp sıyrılmasına bile sebep olabiliyor. Emre'nin Edirne hatıraları (o anlar ) içeren çamurluğunu söküp bu kabloları düzeltmişliğim var. Bu normalde olan bir durum değil, dediğim gibi artçılı bir şekilde sert çukur/tümseğe girdiğinde olan istisnai bir durum ama bu haliyle oluyorsa çamurluğu alçalttığında istisnai bir durum olmaktan çıkıp sık karşılaşılan bir şey haline gelir. Yani bunu yaparsan artçın arka lastiğin sıcaklığını fazla yakından hissedebilir.
[I]Viraj Güzeldir..[/I]
Arkadaşlar custom dediğiniz zaman en sevdiğim çalışma gv 250 de şu
O ibre o elcikler o kontrol panelleri nedir öyle yaaa hasta oluyorum
http://www.youtube.com/watch?v=Ivro510OpFc
http://www.youtube.com/watch?v=rqfeCC_QTLA
Şundan da esinlenilebilir çok profesyonel olmuş bence
http://www.youtube.com/watch?v=NV_J0E0YOm0
Şu siteyede bakılabilir çamurluklara çare bulunmuş ve güzel olmuş
http://korider.com/index.php?topic=14267.0
Birde bişi soracağım şu şekilde susturucu çıkaran varmı,ben sesi biraz açmak istiyorum böyle birşey yapsam bi zararı olur mu çekişte olsun yakıtta olsun yada uzun vadede bi zararı olurmu aslında ses benm için sıkıntı değilde çevremdekiler hep biraz daha ses olsa süper olacak diyor
http://www.youtube.com/watch?v=2j6dbkoBg5g
Ne demek yaa bende şimdi şu egzoz işine taktım bi video daha buldum acaba bunun bi zararı olurmu yaa??
http://www.youtube.com/watch?v=p0Z1xcjTEAA
Susturucuyu çıkartmak, az biraz tüketimi arttırır, soğuk havalarda 1-2 saniye geç çalışır, düşük devirlerde çok az güç kaybı olur. Ama bunlar büyük farklar değil, aynı seste olduğu gibi. Çıkartmadan önce motoru bu videolarda sesini duyduğun rölanti devrinde değil yüksek devirlerde kullanacağını da düşün. Yüksek devirlerde sesi bence pek hoş olmuyor.
Bu konuda benim olduğu kadar seninde hatıraların olmalı Rıdvan Çamurluğun içinden çıkıp ellerine bulaşan Edirne Atları Pisliği gibi
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------
Bu arada asıl amacımız motoruma alarm takmaktı, stop lambasının yanmadığını fark edince kendimizi çamurluk içinde kablo düzeltirken bulduk, eğlenceli bir akşamdı, her ne kadar pisliğe bulaşmış olsa da ellerin dert görmesin Rıdvan.
selamlar;
kara kızımdan ilk görüntüleri eklemeyi deneyecem. acemi motorcu, acemi gv250'ci ve acemi bir forumcu olarak umarım başarabilirim (her üçünü de).
şimdilik bu kadar
ha bu arada kapalı alan alıştırmalarından sonra tenha trafiğe ufak ufak çıkmaya başladım. yok böyle bi keyif...
mali kardeş ben koruma demirinden şimdilik vazgeçtim. bizim buralarda bu işleri yapan bi usta varmış onunla bi görüşecem.
bir de sorum olacak sprey zincir yağı alacağım, castrol almamı önerdiler, diğer markalardan ciddi bir farkı var mı? bir de hangi sıklıkla yağlamalıyım kaç km'de bir mesela? yağlamada dikkat etmem gerekenler nelerdir? cevaplarsanız sevinirim.
hayırlı, kazasız sürüşler,
saygılar...
Castrol iyidir çünkü hem iyi yağlama yapar hem de (asıl farkı) fazla sıçratmaz. Bazı yağlar o kadar sıçrıyor ki bir kaç yüz km'lik kullanımdan sonra zincire sıktığım tüm yağı arka jantta görebiliyorsun. Hatta yakınlarda bulamazsan şuradan 24 TL'ye alabilirsin, kargo da bedava. http://www.madeniyag.net/Castrol-Cha...cc,PR-140.html. Zincir yağlama kullanıma göre değişir aslında, yani en iyisi kullanma şartlarına göre zincirin yağsız olup olmadığına bakarak yağlamak. Ben hiç km hesabı yapmam mesela. Ama genel olarak 500-1000 km arasında diyebiliriz yağlama zamanı olarak.
hızlı ve doyurucu cevap için teşekkürler
burada da 25 TL diyorlar. hemen alayım o zaman. çok acemi olduğumdan yağsız olup olmadığını bakarak tam olarak anlayamayacağımı düşünüyorum. bu durumda sık yağlamamın sanırım bir mahzuru yoktur. bu günlerdeki ıslak ve kirli sürüş şartlarında en fazla 500 km örneğin??
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)