Mustafa'nın dediği gibi ayaklık sensöründan kaynaklanan bir sorun olabilir. Sonuçta fazlasıyla su ve çamur alabilen bir yerde. İptal edip deneyebilirsin, eğer sorun çözülmezse buji, kabloları, bobinler ve cdi olarak kontrol etmek gerekir.
2008'de enjeksiyona geçildi. Yani 2005-2007 arası çift egzozlu, 2008-2012+ tek egzozludur. 2008 modellerin hem tek hem çift egzozluları var.
Ayaklık sensörü ateşlemeyi kesecek şekilde yapıldığı için evet.
Özel egzoz yaptırabilirsin ama 250cc yüksek devirli bir motordan çok güzel ses elde edemezsin. Eğer ille de sesi olsun istiyorsan en az 500cc bir şey alman lazım.
Ayak musuru degil,öyle olsa ya çalışır ya çalışmaz.daha once anlatılan olayları hatırlıyorum;beyin gibi sanki..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------
Serviste bununla ilgili hikayeler konuşuluyordu biz de bosuna mı tirsiyoduk yani?
Gitmek istedikten sonra her yer yakındır.
Ayaklık sensörü tam olarak böyle sorun çıkarır. Çünkü bu ayaklık sensörü/müşürü dediğimiz şey basit bir butondan ibaret aslında. Zamanla çok su, çamur pislik sebebiyle geçirimsizlik yapabiliyor. Yani tamamen bozuk olması lazım diye bir şey yok. Hatta yan ayaklığın yayı gevşemiş olup da sarsıntı/titreşimden dolayı yolda giderken ayaklığın bir kaç mm de olsa açılması sebebiyle de oluyor olabilir. Ama sensör iptali her iki durumda da çözümü sağlayacaktır. Eğer sensör iptaliyle düzelirse yeni sensör ya da ayaklık yayı alıp takmanı öneririm çünkü gerekli bir şey bence.
Serviste konuştuğumuz dediğin dediğin eğer egzozsa, zaten böyle konuşmuştuk. Özel egzoz yaptırırsan ve iyi yapılırsa orjinali gibi olmasa da teknik olarak motorda çok etkili olmaz. Ama aynı zamanda ses açısında işe yarayacak gibi de olmaz. Bir de bir ton para harcamış olursun. Egzoz işi ucuz değil.
çok acayip bi ses elde etmek değil gayem zaten bundan önce ragalraptor vardı bende susturucuları çıkarıp önden birer delik atmıştım en azından trafikte dikkate değer bir sesi olmuştu bunada öle bi işlem yapsam diyorum?Enjeksiyonlu olması bu işlemden sonra sıkıntı yaratır yani öle mi?
Bu motor regal gibi de ses çıkartmaz. Daha yüksek devirli ve mekanik yapı olarak da daha teknolojik bir motor. Ayrıca evet susturucuları çıkartır ya da delersen egzozun çıkış basıncı değişecek ve oksijen sensörü sağlıklı veri gönderemeyecek beyine. Beyin de kusursuz bir karışım ayarlayamayacak, motoru performansı düşüp yakıt tüketimi artacak. Ama bu dediklerim çok belirgin bir şekilde mi olur yoksa kabul edilebilir değerlerde mi olur tam olarak bir şey söyleyemem. Ama örnek vermek gerekirse dünya markası egzoz üreticilerinin yaptığı egzozlarda bile az da olsa bu dediklerim olabiliyorken senin egzozu delmen, susuturucu çıkartman ya da herhangi bir yerde egzoz yaptırman sonucu muhtmelen belirgin bir fark olacaktır. Karışılığında alacağın ses de yine muhtemelen tatmin edici olmayacaktır. Beyni yeniden programlanabilen motorlarda egzoz değişiminden sonra tekrar programlama yapılıyor.
Sağol hocam cevapların için anlaşılan bu riske hiç değmez olduğu haliyle kullanıcaz neyse olsun.Bu gün baktım motora çok hoşuma gitti tipi duruşu olsun e tabi bi de regalden sonra daha kalıplı geldi o da beni baya cezbetti bakalım fiyatta tam anlaşamadık bi daha konuşucaz kısmet se olur artık.Tekrar sağolun cevaplar için.
Tamam arkadaşlar dediğiniz gibi yan ayak müşürünü kontrol edicem en kısa zamanda..Bu yaptığım yolda epeyce yağmur altında da sürdüm..Etkilenmiş olabilir.
Olmazsa rıdvanın dediği gibi buji,buji kabloları vs kontrol edicem.Umarım basit bi şekilde hallolur..Zira cdi alacak param yok..
Şunu tekrar belirtmek istiyorum yüksek devir çevirince yapıyor bunu..
[I]Viraj Güzeldir..[/I]
İyi guzel de bana bu ayaklik sensörü olayı mantıksiz geldi,arada bir sarsıntıdan temas kesilip motor stop etse anlarım da,tolga nin motorda devir saatinin sapitmasinin,aşağı yukarı sacmalamasinin bu sensörle nasil bir alakası var yahu cahilliğime verin?
Gitmek istedikten sonra her yer yakındır.
İlgincmis
Gitmek istedikten sonra her yer yakındır.
Motor 3-4 bin devir civarında çalışırken en fazla bir saniye olacak şekilde ayaklığı açıp kapatırsan aynı şekilde olduğunu görürsün. Hatta yeterince hızlıysan yine motor çalışırken kırmızı düğme hatta anahtardan kontağı kapatırsan da aynı şekilde motorun devir düşüp hemen ardından normal çalışmaya döner. Ama sen yapma enjeksiyon sistemi "nooluyo lan" diyebilir
Bence sensör olma ihtimali uzaktan, yakından ilgisi yok, Sorunun kesinlikle ateşleme ile alakalı öyle ki hem boşta hem viteste yüksek devirde yapıyor demişsin yüksek devirde gerekli yakıt gelmiyor alabilir buna da sebep sırayla benzin pompası, benzinde pislik olabilir veya ateşleme sorunundan dolayı beyin olabilir, tabi birde farklı bir bakış açısı ile voltaj değerleri var motor yüksek devirde çalışırken daha yüksek değerde elektrik üretir bunu da konjektör düzenler eğer arızalı ise ve beyinden önce herhangi bir regüle devre kullanmamışlarsa beyin ya saçmalar yada yanar.
Ben motor tamircisi değilim sadece öngörülerim yetkili işi bilen birine bantırmak da fayda var
Arkadaşlar merhaba...
Muhabbetin orta yerinde kesinti yaratıyorum, kusura bakılmasın.
Ben motosiklet (fiyatı ve şekli uygun diye Hyosung GV 250) almayı düşünüyorum.
Yeni kullanıcıyım (forumda da yeniyim ve motosikletler hakkında herhangi bir fikrim yok) ve Küçükçekmece/İstanbul'da yaşıyorum. Dolayısıyla, aşağıdaki sorularımı yanıtlamanızı rica ederim.
1- Motosiklet kullanmayı öğrnemek adına GV 250 almam uygun mudur?
2- GV 250 ve aksesuarlar için kaç para gerekir?
3- Motosikleti sıfır mı almalıyım? İkinci el nereden bulabilirim?
4- Yılın bu vakti motosiklet almak/öğrenmek için uygun mudur?
5- Motor kullanmayı nerede/nasıl öğrenebilirim?
6- Keeway Superlight 150 alternatifini değerlendirmeli miyim?
7- İstanbul'da (her gün TEM'i kullanan biri için) motosiklet akıllıca efektif bir araç mıdır?
Hoş geldin.
Bu muhabbet 2005'den beri sürüyor bitmesini bekleyemezsin
Öncelikle hiç motosiklet kullanmadıysam tavsiyem kesinlikle eğitim alman. Honda bu işi çok güzel yapıyor ve 2 günlük eğitim karşılığı olarak da 350 TL alıyor yani makul. Her ne kadar kabul edilebilir bir bahane olmasa da param yok deyip biraz yardımla kendin de kullanmayı öğrenebilirsin. Ben dahil çok kişi bu şekilde yapar ama eğitimlerde öğretilen sadece motosiklet üzerinde durmak değildir, yani gereksiz bir şey gibi düşünme. Ama yine de kendim öğrenirim diyorsan önce forumdaki güvenli sürüş tekniklerini okuyarak başlayabilirsin. http://www.motosiklet.net/forum/surus-teknikleri/
Sorulara gelirsek;
1- Başlangıç için gayet uygun bir motosiklet, tavsiye edilir.
2- Kaç para gerekeceği senin alacağın motora göre değişir. Eli yüzü düzgün bir ikinci el motor yaklaşık 5000 TL'den başlar sıfırını da 8500 gibi satıyorlar. Sıfırında aksesuar olmayacağı için alacağın aksesuarlara göre değişmekle beraber ortalama 500-1000 TL arası aksesuar masrafın olacaktır.
3- Sıfır ya da ikinci el almak tamamen senin seçimin olan bir şey. İkinci el olarak alacağın motosiklet sağlıklı bir şekilde kullanılmışsa -ki bunu servislere baktırarak öğrenebilirsin- sorun çıkaran bir motor değil. Yani tamamen sana kalmış keyfi bir şey kaçıncı sahibi olacağın. Ama ilk defa motosiklet kullanacak birisi olacağın için ben kesinlikle ikinci el almanı tavsiye ederim. Çünkü bir süre sonra, aslında tarzının bu motor olmadığını düşünebilirsin, belki 1 sene sonra daha büyük hacimli bir motosiklete geçmek isteyebilirsin hatta motosiklet kullanmaktan bile vazgeçebilirsin. İkinci el alırsan böyle durumlarda satarken daha az zarar edeceğin için bence ikinci el al.
4- Bu mevsimde fazla motosiklet kullanamazsın ama aslında daha iyi olur. İyice motosiklete alışıp öğrenene kadar ara ara kısa mesafelerde kullanırsın. Yaz başında falan alırsan havanın güzel olması ve o heyecanla sürekli gezmek isteyeceğinden acemiliğe bağlı kaza yapma riskin daha fazla olmuş olur.
5- Başlangıçta yazdığım gibi Honda güvenli sürüş okulu tavsiyemdir. İlle de kendim öğrenecem dersen forumda belirttiğim konu ve bu motosiklet eğitimi hakkındaki kitapları okuyarak başlayabilir sonrasında önce trafiğe kapalı alan olmak üzere yavaş yavaş motosikletle trafiğe çıkarsın.
6- Keeway'le bu motoru karşılaştırmak ayıptır, hiç düşünme
7- Motosiklet herkes için akıllıca bir araçtır ama İstanbul'da hangi yolu kullanacak olursan ol, akıllıca bir araçtan öte bir gerekliliktir.
Aramıza katılmayı düşünüyorsan adını, yaşını falan yazarsan az da olsa tanışmış oluruz.
uzun uzun cevaplardim da M.Y. slayerrr kesin pusuda beni bekliyordur cevap yapistirmak icin)) yazar simdi)) 1-2 sayfa geri gidersende sorularini cogunun cevabi var. tesekkur edeceksen bana et. ridvana degil))
edit: ridvan cus artikkk)))))
Hızlı ve dopdolu cevaplarınız için çok teşekkür ederim.
Bana İstanbul'da, özellikle Küçükçekmece yakınlarında, ikinci el motosiklet nerede bakabileceğimi söylebilir misiniz?
(sahibinden.com'da baktım fakat canlı da görmek istiyorum.)
Aslında bütçe oldukça kısıtlı. İkinci el tavsiyenize ayrıca sevindim bu yüzden
Bir de, ikinci el motosiklet alırken km'si çok önemli midir?
İsim; Murat. Yaş; 26.
1- Uygundur. Çok başlayan gördüm.
2- Ön cam, yolcu sırtlığı, koruma demiri toplamda 1000 TL fiyat aldım.
3- Sıfır candır, enjeksiyonlu, saatli falanmış.
4- Uygundur. Zemin kuruysa çıkılır, üşünür.
5- İnternetten araştırılır. Sadece Ankara için cevap verebilirim.
6- superlight 150 çok tatlı ama iyi bir motor değil. motoru zayıf.
7- Süper dikkatli kullanılması durumunda şahane araçtır.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Hyosung firması şu topiği okusa, Rıdvana sör ünvanı falan verip, ömür boyu ücretsiz hyosung motor verme olayına falan girerlerdi kesin
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)