kimse benim sorunumu dikkate almadı sanırım :S
kimse benim sorunumu dikkate almadı sanırım :S
Dostum ben pek anlamam bu işlerden ama cok yuzeysel anlatmissin durumu;gelen sesin nasil bişeydi,tahminen,nereden geldi,motor stabil çalışıyor mu,gaz yiyor mu,duman var mı,cekis düştü mü,debriyaj ayırıyor mu gibi daha ayrıntılı yazarsan doktor Rıdvan teşhisini koyar hemen diye düşünüyorum..
anladım ozaman hemen ayrıntıya gireyim :D ses olarak biltiğimiz tak diye bi ses geldi vitesin oradan sol taraftan gaz yiyor ama seyir esnasında 5. vitesteyken çok bağırıyor ama sürat olrak 100 e gelmiyor bile :S duman yok. vites geçişleri sert onceden tık tık diye geçerdi şimdi çok zor geçiyo ve gürültülü geçişlerimiz var malesef:S debriyaj ayırıyor onda bi sıkıntı yok . ben debriyaj balatasından şüpheleniyorum motor daha önce hiç açılmadı ben 2. sahibiyim kapaklara anahtar değmedi daha derler ya kız gibi motor diye derece yanii motorum 26,350 km de balatanın bitme ihtimali varmı sizcce
Düşündüğüm çoğu ihtimalde motorun gidişinde sorun varken vites geçişlerinde sorun olmaması gerekiyor ya da tam tersi, mantıklı bir kesin sonuç çıkaramadım. Ama ses soldan geldi diyorsun, debriyaj motorun sağ tarafında. Soldan ses geldiyse debriyaj telinin motora bağlandığı kısımda bir sorun olabilir. Orayı kontrol edebilirsin, olmadı debriyaj kapağı açılıp kontrol edilecek. Bu motor açılması olmuyor sadece sağ kapağın açılması yeterli. Ayrıca normal şartlarda 26.000 km'de debriyajın bitmesi imkansıza çok yakın, düzgün kullanılırsa 100.000'de bile bitmemesi normal görülebilir. Ama 15.000 civarında bitiren birini bile tanıdım. Balatadan olduğunu sanmıyorum ama İstanbul'da olsan bakardık.
teşekkürler rıdvan dostum bilgine sağlık bizim grubun ustasına götürcem oda tatilde bi gelsinde bırakayım o baksın heryerine artık :D birde bu facede ki grubun linkini tekrar yazabilirmisin sana zahmet olmazsa
arkadaslar ciddi ciddi çaylak gidon (ön cam iptal) ve smoke tarzı egzoz düşünmeye basladım.. kartal köprüsünde bir egzozcudan bahsediliyordu. bana eskortluk edicek yardımcı olucak bir arkadas varmıdır acaba ? birde çaylak gidonda debriyaj teli bir şekilde bulunurda gaz teli uzuycak nerden buluruz kullanan varmı ?
ankarada var biz daha yeni aldık.. bu arada bu gv lerin ikinci eli ilginç olmuş..
ikinci el alalım dedik 2011-2012 falan insanlar sıfır fiyatına yakın rakamlar çekmişler bizde gittik ankaradan 9500 tl ye hemde pazarlık bile etmeden aldık..
pazarlık etsek belki 9 bine bile alabilirdik..
Garip 2011 - 2012 model motora 7-8 bin tl rakam çekmişler saygım sonsuz mal onlarındır nihayetinde parada bizim.. ama bende o rakamın üstüne bin tl ekler gider gıcır gıcır naylonu poşeti üstünde sıfırını alırım ki öylede yapdık niye 10 binde 20 binde yatması varmı bakımları zamanında yapılmışmı bilmediğimiz tamamen satıcının sözüne güvenerek alıcağımız bir motoru alıyım ikinci el.. ikinci el herzaman en temiz motoruda alsan bir riskdir ve bu riski göze alarak alıyorsun bin tl hatta iki bin tl içinde o riske girilmez...
Selam arkadaşlar;
Uzun zamandır hayalim ancak daha önceleri imkanım olmadığından hiç araştırmamıştım, yaklaşık bir aydır araştırıyorum motordan az çok anlayan arkadaşlarıma sordum, internetten araştırdım, 2 haftadır da bu sayfadan bilgi ediniyorum. Almayı düşündüğüm tarz kesinlikle cruiser ve gv250'yi gördüğümden beri fena halde vuruldum bu modele. Sizlere de danışmak istedim, bazı sorularım olacak ve yardımınıza ihtiyacım var.
En başta daha önce hiç motor kullanmadığımı söyleyeyim. Burası da dahil pek çok yerde başlangıç için uygun olduğu söylenmiş gv250'nin, bu konuda sıkıntı yaşayacağımı düşünmüyorum, boyum 1.70 kilom 65, motor 167 kg sizce zaptedebilir miyim bu aleti?
Krank kırma, gaz yememe gibi kronik sorunları olduğundan bahsedilmiş çoğu yerde burada da bahsi geçmiştir mutlaka sayfasını söylerseniz ya da varsa sebebini aslı astarı olup olmadığını yazarsanız kısa bir açıklama tadından yenmez
Şu an için motordan anlamıyorum, bana sorun çıkarsın istemiyorum, fazlasıyla işimi göreceğini düşünüyorum ve geçiş motoru olarak değil gittiği yere kadar kullanacağım Bu sebeplerden dolayı 0 almayı düşünüyorum st kanunide fiyatı 9032 görünüyor bayiden kaç civarı alabilirim, bunun altına iner mi, ya da 0 almaya gerek yok mu dersiniz?
Hyosung'un sitesinde Uşak bayisi yazan yere gidip sordum bizde yok ayrıca getirtemiyoruz da, İstanbul Ankara İzmir bayilerine bak ancak oralarda bulursun dediler bayinin böyle bir şey demesi hiç mantıklı gelmedi bu işler nasıl yürüyor, ben bu motoru bayisinden alamayacaksam nereden alıcam?
Burada iyi servisler olduğunu okudum ama bayi böyleyse servis nasıldır o konuda da şüphelendim, pek çok şehirde bayi ve servis mevcut görünüyor sitede, yılın büyük bölümünü Manisa ve Uşak'ta geçiriyorum ege bölgesindeki bayi ve servisler hakkında bilginiz var mı? Servise de işim düştüğünde biz yapamıyoruz İstanbul Ankara İzmir bayilerine git denmesi hiç hoşuma gitmez
2014 modeli ne zaman çıkar, 2013 modelden farkı nedir? Geçmiş yıllardaki modellerin yılına göre iyisi kötüsü var mıdır ve 2014 modelin ne olacağı belli midir? Çıktığı gibi gözüm kapalı alabilir miyim?
Şimdilik aklımdaki sorular bunlar, belki defalarca konuşulan sorulan sorular, belki kafanızı şişirdim ama tamamen ikna olmak istiyorum biri bana pişman olmazsın desin
arkadasım oncelıkle hos geldın. bahsettiğin krank kırma sorunları kronik değildir.. aksine gv lerde ben henüz duymadım. gv-gt-gtr modellerinde aynı motor var. gt ve gtr modellerinde 600 luk goruntusuyle gaza gelıp 250cc bir motoru sürekli yüksek devirlerde kullanmaktan kaynaklı o sorunlar.. gv modelleri cruiser olduğundan daha düşük devirlerde daha sakin kullanılırlar genelde..
ben 2 hafta gt ve gtr aradım.. gitmediğim yer kalmadı canakkale - kesan - edirne - kırklareli vs vs. hep üst silindirden yağ atma terleme krank bosluk sesi vs ile karsılastım.. sonra bir gv var gelip bakarmısın dediler.. arkadas tavsiyesi gittim ve bu modelin bu kadar temiz ve sorunsuz olduğuna şasırdım aldım.. hicte pişman olmadım..
güç konusunda kalite konusunda bu paraya alınabilecek en iyi 250cc motorlardan biri.. bilinçli kullanır bakımları düzenli yapar makinayı üzmezsen makinada seni üzmez. ben karbüratörlü modelini kullanıyorum. bi sıkıntım yok çok sükür.. taş gibi makina ki 34.500 km oldu. 50 bine doğru bi egzantrik zinciri atarız sıkıntısız kullanırız diye düşünüyorum. yeni nesil injeksiyonlu modellerde injeksiyon lambasının ara ara yanmasından bahsediyorlar bazı arkadaslar. onunda çözümü vardır mutlaka. mesajını görünce yazıcaktır injeksiyonlu kullanıcı arkadaslarda.. ama pişman olmıyacagın bir makina...
kendi adıma konuşuyorum cok memnunum.. 7 yaşında bir makina kullanıyorum 2012-2013 model maxi (japon malı) kullanıcı arkadaslarla geziyoruz.. uzun yolda bayırlarda vs vs. onlardan cok daha rahat ve performanslı gidiyor makina.. hala dipdiri ve sorunsuz makinam.. (Maşallah diyelim)
Gidonda Eşşek Varsa , Deponun Altında Kaç Beygir Olduğunun Bir Önemi Yoktur..
Arkadaşar herkese günaydın
10 puanlık uzmanlık soruları geliyor:
- 2 seferdir motoru ısıtıp yola çıktığım halde ışıklarda v.s. debriyajı sıktığım motorum stop ediyor. Neden olabilir?
- İş yerime şu sıralar sürekli motorla gelip gidiyorum ancak sanayi içerisindeki köpekler beni gereğinden fazla tedirgin etmeye başladı. Nereden çıkacakları belli olmuyor ve çok fena peşime düşüyorlar. Tehlikeli olmaya başladılar. Bu hayvanlardan korunmanın yolu nedir?
Köpekler bekçi köpeğiyse sakat, genelde kaçıyorum, ama sokak köpeğiyse, genelde durup ben de onlara havlıyorum, zaten hayvan gelişinden psikopatlığına mı yoksa standart köpek davranışı olarak mı geldiğini belli ediyor. Aslında bu köpeklerden korunmanın bir yolu varsa ben de meraktayım. Kız arkadaşımda köpek fobisi var, artçı almaya başlayacağım onu, tehlikeli olabilir.
Günaydın,genelde gercekten ısıracak köpekleri basibos göremezsin ortalıkta.ozel bir alana girmediysen korkutmak icin havlayip koşuyorlar üzerine ama sen yavasladikca gazı azalıyor hayvanın hatta korna çaldığında kacabiliyorlaryaklaştığında yavaşla,o da yavaslar,vitesi düşür,ac gazı git..yol müsait degilse durman da gerekebilir o zaman saldıranı görmedim daha.kiz arkadasım cok tedirgin oldugundan kopek kovucu bir cihaz da aldım hatta ama simdiye kadar kullanmadık hiç,bu yöntemler ise yaradı hep..
Bilgilendirmeler için çok teşekkürler arkadaşlar ancak köpekler sahipsiz, iri iri çoban köpeği ayarındalar...
Sorun şu ki bulvarın ortasında bulunan belediyenin yeşil alan olarak yaptığı bölgelerden direk atlıyorlar ve nereden çıktıklarının farkına bile varamıyorum...
üstatlar bende gv250 alma arifesindeyim bütçem hazır fakat 2009 model üstü enjeksiyonlu modelimi yoksa 2007-2008 model enjeksiyon suz model mi alayım bilemedim. tecübelerinize dayanarak bilgi verirseniz sevinirim.
"Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."
Şöyle bir hesap yapılabilinir.Sıfır motor 9.500 tl + 500 tl civarı plaka masrafı 10.000 tl ..koruma demiri+sisy bar ve arka yukluk 750 tl civarı...Canta+cam+ayaklık extra diyelim ama 2.el bazı motorlarda var. sonuc olarak full aksesuar 2012 bir motor 7.000-8.000 desen.(ort 7.500 diyelim) .yenisi 11.000 tl'ye geliyor.7.500 - 11.000/ 7.500 desen .yuzde olarak sıfır motor ikinci elden yaklasik %45-%50 daha pahalı )))))))
krank kırma gv 250de olmadı daha.. gt serisinde krank kran çok oluyor sürekli redlineda sürüyorlar rampa aşşağı gittiği kadar basıyorlar kesici olmadığı için motorda krankı krana kadar gidiyor sınırların dışına çıkıyor krank bu yüzden kırılıyor...
gaz yememe 5.5 devirde oluyor ama büyük bir sorun değil 2-3 saniye gaz takılı kalıyor sonra devirlenmeye devam ediyor
2014 modeli seneye mayıs- haziran gibi gelir ancak bu sene öyle oldu çünkü sıfır alan arkadaşlar ancak haziranda motorun kontağını çevirebildiler..
fark olmayacaktır yüksek ihtimalle..
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------
2007 ve üstü modeller enjeksiyonludur.. ben mekanik severim dersen karbratörlü al sevmem dersen enjeksiyonlu almalısın farketmez yani kısacası..
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:28 ----------
bugün koruma demiri taktirdim bursada 160 tl ye taktırdım şekli şemalı çok hoşuma gitti sağlamda... ve gittiğim dükkanın önünde 2007 model gv 250 vardı 81.000 km de hemen sağını solunu incelemeye başladım kazalıymış.. deposunun bazı yerleri göçük ekzostaki nikelaj bozulmamış ama yanık lastik izleri bolca var motor bloğunun üstünde lekeler oluşmuş ön dişli muhafazasının nikelajları soyulmuştu geri kalan başkada birşey çarpmadı gözüme.. daha yükseği varmı bilmiyorum 75.000 kmde olan bir motor vardı burda belki o 80 bini geçmiştir sonuş olarak bu motorlar çok sağlam
Gidonda Eşşek Varsa , Deponun Altında Kaç Beygir Olduğunun Bir Önemi Yoktur..
saol hocam ucuza kapattık bakalım düştüğümüzdede ucuza kapatabilicekmiyiz.. benim motorun yan yatması varmış onu öğrendim bugün ayaklık hafif yukarı eğik duruyormuş bunun yan yatması var dedi şaşırdım kaldım sadece ayaklıkta hasar var gidonda falan çizik yok belkide değiştirmiştir elcikleri falan bilemiycem..
Gidonda Eşşek Varsa , Deponun Altında Kaç Beygir Olduğunun Bir Önemi Yoktur..
süper olur anında katılırım size.. ben zamanında kayapa barajında kamp yapmıştım bisikletlerle gitmiştik oraya 1 gece kalmıştık masmavi bir göl ve buz gibi akan bir derenin yanında ama elektrik yok tabi su var dereden akıyor kamp alanı pek bilmiyorum anlayacağınız ama araştırırım...
Şu an bu konu içerisinde 77 kullanıcı var. (0 üye ve 77 misafir)