Hyosung/S&T Kanuni Gv250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
20 Mart 2013, 01:04
#18001
Gecmis olsun,muhtemelen egsoza giren oksijen sensörü arızası bu,benim yaşadığım soruna benziyor.ariza lambası yanması da iyi,hemen söyleyecek hatayı,baglat cihaza baksınlar..
İstanbuldaysan kayalar motoru tavsiye ederim cihaz var ellerinde ve ilgili insanlar..
Gitmek istedikten sonra her yer yakındır.
Reklamlar
-
20 Mart 2013, 01:05
#18002
carlione adlı üyeden alıntı
Yeşilyurt motoru bir ara, enjeksiyonda sıkıntı varsa soruna bakmak için para almayabilirler. Beyinle ilgili bir arıza olabilir sanki.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
-
20 Mart 2013, 01:12
#18003
carlione adlı üyeden alıntı
Paracıklarını millete kaptırmadan önce sana tavsiyem:
EFI motor karbüratörlü gibi değildir akıllıdır. EFI ışığı yanıp sönme aralıkları ile motor arızasını kodlu olarak iletir.
Öncelikle google amcaya GV250-GT250-EFI-service-manual pdf yaz orada bulamaz isen mail adresini ver ben göndereyim...
Sonra servis kitapçığından arızasını araştır. Çözümü de aynı kitapçıkta mevcut.
O kitapçık geçenlerde çok işime yaramıştı. hava akış sensörü arızası vermiş EFI yanıp sönüyor ama nereden bileceksin netten aradım taradım kitapçığı buldum tüm teknik bilgiler mevcuttu okuyunca sonuçta bana sensörü değiştirmelisin çıktı fakat biraz işten anlayıp ve bilgiyi yorumlayınca 150tl lik sensör arızasını 0,5tl den çözüme kavuşturdum. İsterseniz buradan uzun bir yazı ile kendin yap tamirat başlığı altında adım adım anlata da bilirim
-
20 Mart 2013, 11:23
#18004
Garanti bitmediyse arıza tespitine ya da garanti kapsamında değişecek parçadan ücret almiyorlar,hatta işçilik bile alınmıyor aklınızda bulunsun..
Arıza lambası normalde öyle bir sinyal vermez,arıza gördüğü sürece kesintisiz yanar.Ridvan dan duyduğuma göre selenin altındaki sokette kısa devre yapınca yanıp sonerek arıza kodunu belirtiyormuş ama iyi tahlil edilmesi gereken bir durum,arızayı bulduğunuzda da wandoga gibi söküp değiştirip takmayı bilmek lazım,yapabilirseniz cok ise yarar bence..
Gitmek istedikten sonra her yer yakındır.
-
20 Mart 2013, 11:59
#18005
Şu arıza tespit aletini ters mühendislikle söküp kopyalayıp kara borsa modelini çıkarsak ya
-
20 Mart 2013, 12:20
#18006
WanDoGa adlı üyeden alıntı
EFI motor karbüratörlü gibi değildir akıllıdır. EFI ışığı yanıp sönme aralıkları ile motor arızasını kodlu olarak iletir.
Bu sadece 2008-2009-2010 modelleri için geçerli.
Levent E. adlı üyeden alıntı
Ridvan dan duyduğuma göre selenin altındaki sokette kısa devre yapınca yanıp sonerek arıza kodunu belirtiyormuş
Aynı şekilde bu da 2008-2009-2010 modelleri için geçerli.
hyce adlı üyeden alıntı
Şu arıza tespit aletini ters mühendislikle söküp kopyalayıp kara borsa modelini çıkarsak ya
Aslında arıza tespiti yapan OBD aparatından bende var ama motorda standart OBD soketi kullanılmadığı için dönüştürücü soket gibi bir şey lazım. Olsa 2011 ve sonrası modellerde arıza tespiti yapabilir, arıza kaydını silebilirim.
-
20 Mart 2013, 12:29
#18007
KORUMA DEMİRLERİNİN AYNISI BENDE VAR HATTA BİRAZ DAHA UZUN VİRAJLARDA HERHANGİ BİR SÜRTME YAŞAMADIM, ŞEKİL OLARAK ÖN TARAFI KIZAK GİBİ YERE SÜRTÜNSE BİLE DENGEYİ BOZACAĞINI SANMIYORUM.DENEMEK İÇİN OLABİLDİĞİNCE YATIRIYORUM.
WanDoGa adlı üyeden alıntı
Bu tip koruma demiri görsel olarak çok hoş duruyor bende mevcutu değiştirip bu tip taksam mı? acaba diye düşünüyordum ama yorumlardan sonra biraz duraksadım. Gerçi ben mevcut lastiklere güvenmediğim için o kadar yatırmaktan kaçınıyorum.
Eğer sende de Shinko lastik varsa bence o ped değmeden az önce zaten o lastik kayar ve yeri öpersin
Soru: Bu koruma demiri çizimi ve yapılışı özel dizayn mı? yoksa hazır mı? aldın. Sanki hyosungsource.com ürünü ile benzer gibi duruyor
http://www.hyosungsource.com/index.php?main_page=product_info&cPath=71&products _id=488
-
20 Mart 2013, 12:48
#18008
Lastik için fiyat buldum ama ellerinde var mı bilmiyorum.
http://www.motosikletim.com.tr/urun/metzeler-perfect-me-77-touring-motosiklet-lastigi.aspx?ttype=Reviews
-
20 Mart 2013, 15:35
#18009
Slayerrr adlı üyeden alıntı
Tüm viteslerde 8000 deviri mi geçmiyor? Boşta da aynı şekilde mi? Yoksa sadece 5. viteste 8000 deviri mi geçmiyor?
Tüm viteslerde aynı :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:41 ----------
WanDoGa adlı üyeden alıntı
Paracıklarını millete kaptırmadan önce sana tavsiyem:
EFI motor karbüratörlü gibi değildir akıllıdır. EFI ışığı yanıp sönme aralıkları ile motor arızasını kodlu olarak iletir.
Öncelikle google amcaya GV250-GT250-EFI-service-manual pdf yaz orada bulamaz isen mail adresini ver ben göndereyim...
Sonra servis kitapçığından arızasını araştır. Çözümü de aynı kitapçıkta mevcut.
O kitapçık geçenlerde çok işime yaramıştı. hava akış sensörü arızası vermiş EFI yanıp sönüyor ama nereden bileceksin netten aradım taradım kitapçığı buldum tüm teknik bilgiler mevcuttu okuyunca sonuçta bana sensörü değiştirmelisin çıktı fakat biraz işten anlayıp ve bilgiyi yorumlayınca 150tl lik sensör arızasını 0,5tl den çözüme kavuşturdum. İsterseniz buradan uzun bir yazı ile kendin yap tamirat başlığı altında adım adım anlata da bilirim
İlginiz için teşekkür ederim akşam farklı bir servise götüreceğim.Servis kılavuzunda anladığım kadar ile extra bir aparat ile yani Diagnostic tool ile bağlanmak gerektiğini gösteriyor.Ayrıca motor 2011 model enjeksiyonlu olan versiyon FI ışığıda motor kontağını açtıktan sonra çıkan seslerin akabinde sönüp motoru çalıştırınca ise sürekli yanıyor.kılavuzda ingilizce olup ingilizceyi tam anlamıyla öğrenememiş biri olarak pek birşey anlayamadım.Sürekli FI ışığının yanması ile ilgili bir şey yazıyor ise ne yapmam gerektiği ile ilgili yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Saygılarımla
-
20 Mart 2013, 15:39
#18010
carlione adlı üyeden alıntı
Ayrıca motor 2011 model enjeksiyonlu olan versiyon FI ışığıda motor kontağını açtıktan sonra çıkan seslerin akabinde sönüp motoru çalıştırınca ise sürekli yanıyor.kılavuzda ingilizce olup ingilizceyi tam anlamıyla öğrenememiş biri olarak pek birşey anlayamadım.Sürekli FI ışığının yanması ile ilgili bir şey yazıyor ise ne yapmam gerektiği ile ilgili yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Dediğim gibi senin motorda lambaya bakarak değil cihaza bağlayarak tespit yapılıyor. Ama o lambanın motor çalıştıktan sonra sönüp bir daha yanmaması gerekiyor. Lambanın sürekli yanması bir arıza oluğunu gösteriyor.
-
20 Mart 2013, 23:18
#18011
Genellikle bu konularda öneri sunmayı pek sevmem ama lastik alacak kişilere Unilli markayı önerebilirim. Eminim aynı öneriyi Rıdvan da yapacaktır. Yumuşak hamurlu bir lastik olduğu için ısınmadan önce bile güzel bir yol tutuşu var, ısındıktan sonra yola yapışıyor resmen. 25-30bin kilometre gibi bir ömrü var. Çifti 250TL gibi bir rakam. Ben arka lastikle 30bin kilometre devirdim kullanıma göre değişir ama ben 1 kere bile dönüşte arka lastiğimin kaydığını hissetmedim. Ne kadar yatırıyorsun derseniz egzozum çizik içinde. Çok zor bişi değil diyorsanız benim gv 2007 model, yani efi modellerdeki gibi egzoz yere zaten yakın değil. Bulabileceğiniz yer ise Avcılar motopark 0212 694 7435
-
21 Mart 2013, 01:28
#18012
TwisTeD adlı üyeden alıntı
Genellikle bu konularda öneri sunmayı pek sevmem ama lastik alacak kişilere Unilli markayı önerebilirim. Eminim aynı öneriyi Rıdvan da yapacaktır. Yumuşak hamurlu bir lastik olduğu için ısınmadan önce bile güzel bir yol tutuşu var, ısındıktan sonra yola yapışıyor resmen. 25-30bin kilometre gibi bir ömrü var. Çifti 250TL gibi bir rakam. Ben arka lastikle 30bin kilometre devirdim kullanıma göre değişir ama ben 1 kere bile dönüşte arka lastiğimin kaydığını hissetmedim. Ne kadar yatırıyorsun derseniz egzozum çizik içinde. Çok zor bişi değil diyorsanız benim gv 2007 model, yani efi modellerdeki gibi egzoz yere zaten yakın değil. Bulabileceğiniz yer ise Avcılar motopark 0212 694 7435
Emre' nin hemen önümde motosikletini sürerken o lastiklerle defalarca egzozunu yere sürttüğüne şahit olmuşluğum var. Abartılı tercihler yapmak size kalmış ancak ben lastik alacak olsam direk gider unili alırdım.
-
21 Mart 2013, 01:47
#18013
Slayerrr adlı üyeden alıntı
Dediğim gibi senin motorda lambaya bakarak değil cihaza bağlayarak tespit yapılıyor. Ama o lambanın motor çalıştıktan sonra sönüp bir daha yanmaması gerekiyor. Lambanın sürekli yanması bir arıza oluğunu gösteriyor.
Bilgiler sanki biraz eksik.... EFI beyin tıpkı arabada ki gibi kontak çevrildiğin de direk çalıştırmadan bir müddet bekmek gerekir. Başlangıç anında ışık yanar ve bu esnada beyin tüm sensörleri test eder eğer sorun yok motor çalışmaya hazır ise efi lambası söner, tıpkı arabalarda ki gibi... Tabi o andan sonra çalışırken bir arızaya denk gelirse yine lamba yanar. Lambanın sürekli yanması cahil kullanıcı için anlamı motoru durdur servise gittir.
Yeni modellerde lambanın sinyal kodu üretmemesi cümlen çok saçma geldi bu bilginin teknik bir kaynağı varsa okumak bilgilenmek isterim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:45 ----------
TwisTeD adlı üyeden alıntı
Genellikle bu konularda öneri sunmayı pek sevmem ama lastik alacak kişilere Unilli markayı önerebilirim. Eminim aynı öneriyi Rıdvan da yapacaktır. Yumuşak hamurlu bir lastik olduğu için ısınmadan önce bile güzel bir yol tutuşu var, ısındıktan sonra yola yapışıyor resmen. 25-30bin kilometre gibi bir ömrü var. Çifti 250TL gibi bir rakam. Ben arka lastikle 30bin kilometre devirdim kullanıma göre değişir ama ben 1 kere bile dönüşte arka lastiğimin kaydığını hissetmedim. Ne kadar yatırıyorsun derseniz egzozum çizik içinde. Çok zor bişi değil diyorsanız benim gv 2007 model, yani efi modellerdeki gibi egzoz yere zaten yakın değil. Bulabileceğiniz yer ise Avcılar motopark 0212 694 7435
Eğer yumuşak bir lastik ise ekonomik seçenek olabilir. Ölçüleri nedir Unili'de arka tekere ölçü yok diye anımsıyorum
-
21 Mart 2013, 01:55
#18014
TwisTeD adlı üyeden alıntı
Ne kadar yatırıyorsun derseniz egzozum çizik içinde. Çok zor bişi değil diyorsanız benim gv 2007 model, yani efi modellerdeki gibi egzoz yere zaten yakın değil.
gencotr adlı üyeden alıntı
Emre' nin hemen önümde motosikletini sürerken o lastiklerle defalarca egzozunu yere sürttüğüne şahit olmuşluğum var.
Ne istiyonuz arkadaş egzozdan, egzozun suçu ne?
-
21 Mart 2013, 02:07
#18015
Slayerrr adlı üyeden alıntı
Ne istiyonuz arkadaş egzozdan, egzozun suçu ne?
Adam sürte sürte alttakini eritip tek parça egzozla custom yapacakmış motoru
-
21 Mart 2013, 13:55
#18016
şimdi 140/90-15 bizim motorlarda bi sorun yaratmıyor değil mi ? ona göre unilli alayım ben de 6-7 yıllık lastikle gezmektense :D
-
21 Mart 2013, 17:23
#18017
Benim de uzun süren sert yan çanta macerası sonuca ulaşacak gibi, sonunda bugün gümrüğü de geçmiş torbaya eklendi yazısını gördüm. Yarın ya da gelecek haftabaşı çantalar elimde olur diye düşünüyorum. Nasıl olacak bakalım. Armode çantaları yapıştıra yapıştıra bi hal olmuştum, dağıldı gittiler. Lastik kalsın, değiştirmekten vazgeçtim idare eder şimdilik. Bir de son bir soru; sağ taraftaki zincir ayar somunu diş kaptırmış sanırım olduğu yerde kaldı, üstünde fazladan bir somun takıldı öyle sıkıyor da o somun nasıl çıkar? Tornacıya mı gitmek gerek yoksa başka bir yolu var mı onu çıkarmanın? Serviste o mekanizmayı toptan değiştirelim dediler de ona bir sürü para veresim gelmedi.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
-
21 Mart 2013, 18:11
#18018
lycantrophic adlı üyeden alıntı
Benim de uzun süren sert yan çanta macerası sonuca ulaşacak gibi, sonunda bugün gümrüğü de geçmiş torbaya eklendi yazısını gördüm. Yarın ya da gelecek haftabaşı çantalar elimde olur diye düşünüyorum. Nasıl olacak bakalım. Armode çantaları yapıştıra yapıştıra bi hal olmuştum, dağıldı gittiler. Lastik kalsın, değiştirmekten vazgeçtim idare eder şimdilik. Bir de son bir soru; sağ taraftaki zincir ayar somunu diş kaptırmış sanırım olduğu yerde kaldı, üstünde fazladan bir somun takıldı öyle sıkıyor da o somun nasıl çıkar? Tornacıya mı gitmek gerek yoksa başka bir yolu var mı onu çıkarmanın? Serviste o mekanizmayı toptan değiştirelim dediler de ona bir sürü para veresim gelmedi.
Eğer takipte gümrüğe bir şekilde uğramış görünüyorsa kesin gümrükte kalır. Benim paket de gümrükten çıktı ptt iş yerine teslim edildi diyordu ama öyle değilmiş gümrüğe gidiyorsun yine yani.
Somunun anahtar geçen kısmı mı sıyrıldı, dişleri mi yalama oldu? Milde sorun yok değil mi? Eğer somunun dişleri sıyrıldıysa onu kim o hale getirdi? Servis tamirci falansa neden düzeltmedi? Komple değiştirmeyi teklif eden servis değiştirmek için çıkarmak zorunda olduğuna göre çıkarabilir demek olur, neden çıkarmadı somunu?
-
21 Mart 2013, 18:43
#18019
Slayerrr adlı üyeden alıntı
Eğer takipte gümrüğe bir şekilde uğramış görünüyorsa kesin gümrükte kalır. Benim paket de gümrükten çıktı ptt iş yerine teslim edildi diyordu ama öyle değilmiş gümrüğe gidiyorsun yine yani.
Somunun anahtar geçen kısmı mı sıyrıldı, dişleri mi yalama oldu? Milde sorun yok değil mi? Eğer somunun dişleri sıyrıldıysa onu kim o hale getirdi? Servis tamirci falansa neden düzeltmedi? Komple değiştirmeyi teklif eden servis değiştirmek için çıkarmak zorunda olduğuna göre çıkarabilir demek olur, neden çıkarmadı somunu?
Sıkarken ben yamultmuş olabilirim, nasıl olduğunu pek anlamadım açıkçası, servisle ilgili olmama ihtimali yüksek. Mekanizmada sorun yok, somunu çıkartmam gerekiyor da taktiği var mı bu işin? Gümrüğe uğramadan gelen ürün yok yurtdışından, daha önce defalarca aldım. Gümrükte sıkıntı olursa gümrükte tutuluyor şeklinde bir mesaj düşmesi lazım; teslim edildi diyorsa sisteme yanlış girmiş adamlar. Yine bir yanlış girme durumu söz konusu olabilir, çok güven olmaz PTT'ye, ama gümrüğe sevk edildi standart mesaj bütün ürünler için yurtdışından gelen. Tabii vergi de ödeyebilirim paket rahat gelse bile gümrüğe gitmesem dahi. Hayırlısı.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
-
21 Mart 2013, 21:26
#18020
Arkadaşlar benim gv 250 nin ilk tescil tarihi 04-08-2011 kanunide bu motora 2 yıl garanti verdiğine göre 04-08-2013 e kadar yani hala bu motorun garantisi devam etmektedir diye anlıyorum.Garanti kapsamı nedir GV250 nin bilgisi olan var mı acaba ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler