Hyosung/S&T Kanuni Gv250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
21 Ocak 2009, 11:54
#1601
Selka adlı üyeden alıntı
Orhan sen Bournemouth damısın? Ben İngilterede 1 ay kalmıştım. Bournemouth ta idim.
Evet Selçuk Bournemouth dayım. Burası bizim oralara göre biraz acayip valla. Milet akşam 6 dedin mi evinde kimseler yok sokaklarda. Heryer kapanıyor bir tek barlar, publar ve gece klüpleri açık. Geçen haftasonuda Londrayı gezdik arkadaşlarla.
Koray kardeşim bu cumartesi akşamı dönüyorum inşallah. Memleketi ve herkesi çok özledim inan. Deselerki al bu İngiltere senin olsun Türkiye'ye hiç dönme arkadaşlarını görme, inan kabul etmem. Suyunu bile özledim Türkiyemin... Buradaki hiç bir şeyde tat yok, alışmamışım ondan sanırım.
Az kaldı ama geliyorum, sonrada toplanır konuşuruz bol bol inşallah. Herkese selamlar, kazasız sürüşler diliyorum...
Reklamlar
-
21 Ocak 2009, 15:12
#1602
-
21 Ocak 2009, 23:36
#1603
Koray merhaba.. En kısa zamanda ustanı değiştirmeni tavsiye ederim. Sana bildiğim kadarı ile şöyle diyebilirim.
1. Ben motor yağı Valvoline 1.5 lt +yağ filtresi değişimi 50 YTL
2. Motor yağı Valvoline 1.4 lt 30 YTL verdim. Yağlarımın hepsi 10/40 idi.
Ayrıca 15/40 yağ daha ucuzdur. Mesela büyük mağazalarda satılır motosiklet yağı diye git bak 10/40 yağın litresi ne (sanırım 18-19 lira) 15/40 ise (sanırım 8-9 lira)
Farkı şu eğer Antalyada yaşıyor olsaydın 15/40 bir ihtimal bildiğim kadarı ile kışın düşük rakamları yağlar daha iyi.
Şöyleki numara azaltıkça yağ incelip madeni mineral yapısı güçleniyor ve 0 yada 1 derece bile çabuk ısınıp motoru yağlıyor. Oysa 15/40 10 derece altındaki bir havada tam performans vermiyor. Dediğim gibi Antalyada kışın 10 derecenin altına hava inmez. Ama İstanbul sıfırları görür. Bence 15/40 gibi kalın bir yağ uygun değil. Ustaya sorma aksini diyecektir. Bana itiraz edende çıkacaktır. İtibar etme, (özellikle başka forumlardan katılanlar) sadece büyük marketlere git ve bu rakamlı motorsiklet yağlarının litre fiyatılarını karşılaştır sonucu seni mutsuz edip ustanı değiştirmene yol açacaktır. Yazın belki; kışın ı-Ihhh.. Kal sağlıcakla..
Orhan Bournemouth da Broadway Tavern e takılırdım. Arasıra Merkezde Moon Square gidip bira içerdim. Pubları ve kızları çok hoş idi.. 1 ay kalmıştım...
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
21 Ocak 2009, 23:49
#1604
selçuk söylediğin şeylerin aynılarını emrahta söyledi.. benim şimdi merak ettiğim motora nasıl bir zarar verir bu 15 40 yağ? eğer bitirir motoru derseniz ben gidip yeni bir yerde yağı değiştiricem.. ama eğer yok sadece performans açısından kötü bir müddet kullan sonra değiştir derseniz bi süre kullanıcam.. acil cevap yazarsan sevinirim.. bu arada verdiğin bilgiler için teşekkür ederim..
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
21 Ocak 2009, 23:52
#1605
emekkoray adlı üyeden alıntı
kardeşim benim sen geliyorsun ben gidiyorum.. :( şubat tatili için cuma günü ayvalıka gidiyorum.. hayırlısı ile gelde.. biraz önce yağ değişimini zinciri balataları yani kısacası bakımı yaptırabildim.. hatta aynaların ve sisi barın nikelajını bile cilalattım.. pırıl pırıl oldu.. ( maşallah ) saat 11 den beri üstündeyim
volkanında dediği gibi o cıyk sesi balatalardanmış sesi kesildi.. son susturucu tıpayı çıkarttırdım çok tatlı geliyo sesi rahatsız etmiyo ama patırdıyo biraz..
yanlız bişey içime sinmedi emrahada sordum fakat sorduğumda çok geçti.. yağı 15 40 koydu motordan iyi anlayan işini iyi yapan bi arkadaş gerçi bana güven dedi ama.. daha önce herkesin 10 40 koyduğunu bildiğim için biraz huzursuz etti.. bilmiyorum sizler ne düşünürsünüz bu konuda.. bide bu yapılan işlemler için 50 lira aldı.. yağ filtresi değişmedi sadece havayla temizlendi.. birdahaki yağ değişimini biraz zamanından önce yaptırıp filtreyide değiştiricem.. işte böyle.. şimdi çıkıyorum biraz gezip foto çekeyim.. sizlerle paylaşmayınca gezdiğimdende bişey anlamıyorum.. inşallah buluştuğumuzda tam tadını ala ala gezeriz..
Yağ için çok güzel bir site adresi vereceğim sana ;)
http://www.shell.com/home/page/tr-tr...atch_2203.html
Bu adresten önce motosikleti seç, sonra marka ve model seç önereceği yağları gör, senin motorun için önerilen :
Motor yağında ki havalara göre değişim için senin motora öneri yapmamışlar ama benim motora öneri yapılmış, bulunduğun bölgede ki sıcaklığa göre sen karar vereceksin, kolay gelsin...
Alternatif tavsiyeler, Motor (4 zamanlı): -10°C arası 35°C, 10W-30; -10°C arası 45°C, 10W-40; 5°C arası 45°C, 20W-40; 5°C arası 50°C, 20W-50
Bu arada kesinlikle araba yağı koydurtma...
-
22 Ocak 2009, 00:00
#1606
sağolasın dragy bakıyorum şimdi.. bide şu an içindeki yağın vereceği zararlardan bahsederseniz... çok sevinirim..
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
22 Ocak 2009, 00:07
#1607
Koray abi fotolar on numara senide görmek çok güzel...Yakında Şehir dışından fotolarınıda göreceğiz artık
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
22 Ocak 2009, 00:12
#1608
emekkoray adlı üyeden alıntı
sağolasın dragy bakıyorum şimdi.. bide şu an içindeki yağın vereceği zararlardan bahsederseniz... çok sevinirim..
Soğuklar 5 derecenin altına düştüğü zaman motorundan istenilen verimi alamazsın, yağlanmayı tam yapamaz ( ama bu durum ilk çalıştırma için geçerli ) İlk çalıştırma çok önemli, motorunun sağlığı ilk çalıştırmanda ki duruma göre değişir. Ben de 20-40 kullanıyorum ama sıcaklık (-) lerde iken zaten çalıştırmam, hava durumuna göre bu durum bağlı, eğer bulunduğun bölge 5 derecenin altına düşüyorsa motorunun ömrünü kısaltırsın bu baharlık yağla...
-
22 Ocak 2009, 00:16
#1609
şu orhan bi gelse bide havalar düzelse... ben sürekli çıkarım valla hiç durmam.. bugün çok güzeldi ve yavaş yavaş tanıyoruz birbirimizi.. ama sanki grup olarak gezilse daha zevkli olacak sanırım.. yol... yolun sonunda bi amaç ( bir ziyafet ) sonra sohbet ve dönüş... buna çok özeniyorum.. bu arada aklıma gelmişken yağı değiştirmeden önce boş vitese geçmede ciddi sorun yaşadım.. ama yağ değiştikten sonra okadar güzel olduki.. her istediğimde kolayca geçti..
yani şöyle diyebilirmiyiz dragy ; eğer hava 5 dereceden yüksekse ve garajda ilk yağlanmayı yürütmeden rolantide ısıttıktan sonra çıkarsan zararı yok.. çünkü zaten hava soğukken kullanamıyorum.. mesela bugün çıkmaya cesaret ettim bugünde burada hava 14 dereceydi.. doğrumudur? eğer çok zarar verecekse yarın boşaltırım o yağı çünkü...
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
22 Ocak 2009, 00:24
#1610
emekkoray adlı üyeden alıntı
şu orhan bi gelse bide havalar düzelse... ben sürekli çıkarım valla hiç durmam..
bugün çok güzeldi ve yavaş yavaş tanıyoruz birbirimizi.. ama sanki grup olarak gezilse daha zevkli olacak sanırım.. yol... yolun sonunda bi amaç ( bir ziyafet ) sonra sohbet ve dönüş...
buna çok özeniyorum.. bu arada aklıma gelmişken yağı değiştirmeden önce boş vitese geçmede ciddi sorun yaşadım.. ama yağ değiştikten sonra okadar güzel olduki.. her istediğimde kolayca geçti..
yani şöyle diyebilirmiyiz dragy ; eğer hava 5 dereceden yüksekse ve garajda ilk yağlanmayı yürütmeden rolantide ısıttıktan sonra çıkarsan zararı yok.. çünkü zaten hava soğukken kullanamıyorum.. mesela bugün çıkmaya cesaret ettim bugünde burada hava 14 dereceydi.. doğrumudur? eğer çok zarar verecekse yarın boşaltırım o yağı çünkü...
5 derecenin altında kullanmayacaksan sorun yok, yağ motorun kanıdır demiştim sana hatırlarsan kan ne kadar temizse vücududa o kadar güzel çalışır
-
22 Ocak 2009, 00:29
#1611
eyvallah dragy rahatladı içim biraz ama bu tecrübe oldu tabi.. dediğin gibi vites geçişleri bile değişti.. inşallah yarında hava yumuşak olur yine çıkabilirim.. cevaplar için teşekkür ederim.. bu sitenin hakkı ödenmez valla..
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
22 Ocak 2009, 16:13
#1612
Koray kardeşim asıl motorda yağ ilk çalıştırma anı içindir. İlk motor çalıştırmasında motordaki aşınmanın 70% 'i ilk 5 dakikada olur. O sebeble ilk çalıştırıp motor ısınmadan yola çıkma. Birde 5 derecenin altında motor çalıştığı anda motorunun rolantide çalışınca bile ilk anda yağ kalınsa tam yağlama yapmayacakdır. Hareket etmeyince aşınma dahada az olacaktır. Ancak -5 derecelere kadar inen bir yağ inceliği hava 5 derece ise çalıştırır çalıştırmaz motoru yağlayacaktır. Ama motor yağını değiştimek gerekli mi? Bence değil! Önümüz yaz. Sanırım Şubat ayı ortalaması 5 derecenin üzerinde. Problem olmaz. Ama bir daha 10-40 koy. Mesela arabamda Castrol Magnatec kullanırım. Pistonlara yapışır kartere süzülmez bu yağ. İlk çalıştırmada bile arabamın pistonları yağlı olur ve aşınma en aza iner. Kolay Gelsin..
Birde asla araba yağı kullanma çünkü arabalar yüksek torklu düşük devirli çalışan motorlardır. 5000-6000 rpm devirde araba motoru red line a girer. Oysa motosiklet 14000 rpm devir çevirir. Eğer araba yağı kullanırsan yağın sentetik yapısı yüksek devirle beraber bozulacaktır. O sebeble motorsiklet yağı daha dayanıklıdır...
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
22 Ocak 2009, 17:11
#1613
selçuk teşekkür ederim baya bişey öğrendim.. birdahakini şansa bırakmayacagım.. ayrıca bu gün e 5 te ölen arkadaşı gördükten sonra çok kötü oldum.. inanın korktum.. allah rahmet eylesin..yakınlarına sabır versin..
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
22 Ocak 2009, 17:25
#1614
bende alıcam ya gv250 hemde bu ay içinde.. çok istiyorum çapırmı neykt mı derken bir anda durdum sordum kendime ne neykt olum tabiki çapı dedim.. m-rock la yaptığımız yollar aklıma geldi bazen arkalı önlü bazen artçısıyken düşünmeden gv250 olmalı dedim motorum... nakedlar evet daha hareketli karakterime uyuyor ama motor ahlakıma uymuyo:D koray abi motorun çok yakışıklıymış ne de olsa gv250:D
ooops!
KASK TAKMIYORSAN,KORUYACAK BİRŞEYİN YOK DEMEKTİR....
..:: 35 EA 5130 ::..
-
22 Ocak 2009, 18:31
#1615
Oumar kardeşim ben 4000 km den fazla GV250 kullandım ve hala kullanmaktayım, çok şükür hiçbir sorun hatta en ufak bir sorun yapmadı. Sadece 1000 km ve 4000 km de yağ değiştirdim. O kadar... Bir kere bizim motorlarımız chopper değil. Chopper motor seri üretim motoru olmaz. Chopper kişiye özel yapılan (fiziki ölçülerine göre) el yapımı pahalı motorlardır. Bizim motorlarımız seri üretimi olan klasik/cruiser (yol-mesafe) motorlarıdır. Bir racing kadar hızlı değillerdir ancak bir racer ile 15 dakika yol alırken cruiser bir motorda otoruş şekli itibarı ile tek seferde 300 km yol alabilirsin. Belli bir süre sonra araba hissiyatı bile verir. Ancak Naked modeller daha seri ve hızlı motor türleridir. Off-Road performansı ise kesinlikle Cruiser tip motorlardan daha iyidir. Ancak asfaltta kesinlikle cruıser derim.. Cruıser yada chopper tarzı olan motorlar asla kapalı bir yola gelmez. Genelde Mesafe motorları soğutma olarak yağ soğutmasını kullanırlar. Yağ ise kimyası gereği çok kolay soğur ve çok kolay ısınır. Dur kalk yapmayan sürekli düz sürüş yapıp ortalama 100 km lik bir hız ile yol alan motor bloğunun yağ ile soğumasından başka mükemmel bi'şey olmaz. Rüzgar ile soğuyan yağ, motor bloğunun etrafında motorun ısınını hemen emerek motoru soğutacak kendiside rüzgar ile hemen soğuyacaktır. Ancak şehir içinde olay tam tersine dönecektir. Ayrıca Cruıser motor Naked bir motora göre çok daha fazla temizlik gerektirir. Cruıser bir motorun olacaksa bir elinde cila, bir elinde boya parlatıcı olmalı. Belki kirli bir naked, kesinlikle kirli bir cruıser dan daha çekici görünecektir. O sebeble gösterişe biraz daha uygun olan Cruıser dır. Bence tüm bunların ışığında Naked yada Cruıser.. Bende çok gittim geldim. Mesela Honda CBF 250cc Naked, Hyosung GV 250cc Cruıser mı? Fiyatlarıda aynı gibi.. Burada gönlünü ve ihtiyaçlarını dinle bence!
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
22 Ocak 2009, 18:44
#1616
işte aynen bu yaa... cbf250 ve gv250... ikiside bana çok uygun gibi duruyo, tarzlarını bir kenarıya bırakırsak tabi... şimdi kullanımı düşündüğümüzde nakedlar çok daha uygun ama gerçekten hangisini kullanmak sana zevk verir dersen gv250 elbette.. bu arada chopper konusunda şunu söyliyim doğrusunu şimdi öğrenmeme rağmen benim gönlümdeki motor olan gv250 hala çapır benm için:D:D:D gv250nin sorunsuzluğu şıklığı gerçekten cezbedici bakalım.. ben kararımı verdim artık top babamda o nezaman derse ozaman benim olur gv250
ooops!
KASK TAKMIYORSAN,KORUYACAK BİRŞEYİN YOK DEMEKTİR....
..:: 35 EA 5130 ::..
-
22 Ocak 2009, 19:23
#1617
-
22 Ocak 2009, 19:49
#1618
inşalaaaaah dediğiniz gibi olur inşallah dediğiniz gibi biran önce alır, yazın toplanmalara gezilere katılırız... tabi kütahyadan fırsat kalırsa, birazcık ipucu veriyim; tahminimizce en geç 2 aya kadar toplam 6kişide hyosung olucak 5i gv250 biri gv650 kiii 650liliği iyi tanıyoruz mrock.. çete gibi olduk:D
ooops!
KASK TAKMIYORSAN,KORUYACAK BİRŞEYİN YOK DEMEKTİR....
..:: 35 EA 5130 ::..
-
23 Ocak 2009, 00:54
#1619
BEYLER BUNU GÖRDÜNÜZMÜ? ? ? http://www.sahibinden.com/2009_model...XQQdisplayitem ben ilk defa bu kadar detaylı gördüm.. aslında gv yi ilk gördüğümde keşke komple siyahı olsaymış demiştim.. şimdi vazgeçtim.. yada benim gözüm gri siyaha alıştı.. tabi zevk meselesi..
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
23 Ocak 2009, 02:47
#1620
SELKA kardeş 15/40 yağlar için 8/9 lira demişsin ama inan geçen gün gittim carrefor'a ve ne göreyim castrol 15/40 power1 motorsiklet yağı 1 litre 22,00 TL gözlerime inanamadım.tabi bu fiyat ist için
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)
Bu Konudaki Etiketler