İyi dileklerin için teşekkürler...
İyi dileklerin için teşekkürler...
Geçmiş olsun hocam, umarım birşeyiniz yoktur.
Hocam ön camı ben pleksiglas denen bir malzemeden ürettim fakat rüzgarlı bir havada 140 basınca cam hafif çatladı. Yenisini daha kalınından üretebilirim belki ama Pleksiglas kırılgan bir malzeme o yüzden hyosungsource dan almak şimdilik daha mantıklı geliyor bana.
Arkadaşlar vaktim çok kısıtlı olduğundan resim ekleyemiyorum ama izne falan ayrıldığımda cam üretme aşamalarını yayınlayacağım belki sizin daha iyi bir fikriniz olur.
Hepinizi selamlıyorum.
En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.
Bulunması sıkıntılı olan bağlantı aparatı galiba onu bi bulsam(birazda uygun fiyatlı olanını)
cam kısmı (pleksiglas denen malzemeden yapıldığını öğrendiğim iyi oldu) hallederimde... Bu aparatı ankarada nasıl temin ederim bilmiyorum.
http://www.hyosungsource.com/index.p...rt=20a&page=26
Kastettiğin cam ve aparatı linkteki galiba yalnız small... demesi kafama takıldı.
Ayrıca
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...4917785/detay/
istanbuldaki bir motosiklet firması bunu satıyor sizin kullandığınız bumu ve ne kadar sağlıklı sizce...
Hocam sahibindekinin fotoğrafında bana bombe biraz garip verilmiş gibi geldi.
Malzemeyi buradan alabilirsiniz
http://www.evidea.com/urun/pleksigla...4mm%C2%A0.aspx
yalnız ben tekrar uyarayım 4mm çatladı. Ancak ben çatlamanın malzeme kalınlığından mı yoksa malzemenin yapısından mı kaynaklandığını tam olarak söyleyemiyorum. Çok dikkatli ve eşit olarak ısıtmanız gereken bir malzeme, sıcakken bükülebilse de soğukken çok kırılgan.
Hyosungsource daki cama küçük deme nedenleri herralde bu
http://www.hyosungsource.com/index.p...8hi92d7kb06h91
small diye sattıkları yeterli bence.
En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.
213+113 TL kargo ücreti toplamda 326 tl ye geliyo hyosungsource den cam ve aparatı sanırsam
bu mebla bi cam aparat için çok fazla
en akıllıcası merkez motor istanbuldan alıp camı kırılırsa da yenisini senin yaptığın usülde yeniden şekillendirmek olur herhalde...
İlgi ve alakan için teşekkürler hakan kardeş
Small diye sattıkları hyosungsource'tan 200'e geliyor. Bence bu motorlarda görüntü de önemli; 326'ya geleni almayı düşünüyorum bu yakınlarda.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
Hocam onda gümrük vergisi sorunu çıkabilir. En son kargo dahil 100 euro sınırı var diye biliyorum ben. Ama getiren arkadaşlar varsa yardımcı olurlar herhalde.
Ben şu windows u kapatıp ubuntu ya geçeyim de fotoğrafları işleyip koyayım siteye. Bir iki saate cam maceramı yazarım. Görüşürüz arkadaşlar.
---------- Post added at 11:02 ---------- Previous post was at 10:20 ----------
Deneme
En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.
Elimde hyosungsource da satılan camdan vardı fakat üzerindeki çisikleri gidermesi için verdiğim bir zırtapoz camı kullanılmaz hale getirdi. Bu nedenle benim cam maceram başladı.
Önce eski cam ve eski bir bez parçası yardımıyla kalıp çıkardım.
[IMG=http://img266.imageshack.us/img266/1006/image00507.jpg][/IMG]
Sonra yine eski camı kullanarak alçıdan bir kalıp yaptık
[IMG=http://img228.imageshack.us/img228/9050/image00521.jpg][/IMG]
[IMG=http://img854.imageshack.us/img854/5617/image00522d.jpg][/IMG]
[IMG=http://img525.imageshack.us/img525/8182/image00524.jpg][/IMG]
Sipariş ettiğim pleksiglass geldi 60cmx60cmx4mm boyutlarında
[IMG=http://img411.imageshack.us/img411/1148/dsc04918f.jpg][/IMG]
Bezden yaptığım kalıbı ortadan ikiye katlayıp fazla olan yerlerini kestim. Eksik olanları da bantla tamamladım. Böylece düzgün bir şekil elde ettim.
[IMG=http://img839.imageshack.us/img839/4919/dsc04926f.jpg][/IMG]
Şekli malzemeye çizdim.
[IMG=http://img543.imageshack.us/img543/4087/dsc04929q.jpg][/IMG]
Sanayide ahşap işleri ile uğraşan benim evin de dolaplarını ve kilerini yapan bir arkadaşa malzemeyi kestirdim. Çorum'da Öykü Mobilya aha reklamı da yaptım. Kendisi hem motorcu hem de bu iş için benden para almadı. Ben motorcunun birbirine yardım edenini sever reklamdan kaçınmam. Küçük sanayi sitesinde giderken solda gelirken sağda. Öykü Mobilya, öykünmez öykünülür.
Yalnız keserken dikkat edin. Malzeme plastik olduğundan eriyor ve tekrar kaynıyor. Yanınıza bir su tabancası alırsanız bu sorunu halledersiniz.
[IMG=http://img411.imageshack.us/img411/7972/image00518.jpg][/IMG]
[IMG=http://img860.imageshack.us/img860/7148/image00519.jpg][/IMG]
Şimdi zurnanın zırt dediği yere geldik. Hatta bu aşama o kadar meşakatli geldi ki bana zurnanın zırt la yetinmeyip zort, pııırt, fıısssss (en pisi buydu) gibi efektler oluşturduğunu da duyar gibi oldum.
İşin püf noktası şu malzemeyi her yerine eşit ısı yayılacak şekilde ısıtıp bir seferde kalıba basmak gerekiyor. Benim aklıma suda ısıtmak geldi.
[IMG=http://img818.imageshack.us/img818/8417/dsc04964e.jpg][/IMG]
[IMG=http://img189.imageshack.us/img189/1707/dsc04965t.jpg][/IMG]
Kaynayan suyun ısısı yetersiz geldi ve kalıba basarken kenarını kırdık. Sinirlenip alçı kalıbı attım çöpe. Aynı şeyi tuzlu suyla denedim yine olmadı. Sonra aklıma elektrikli ısıtıcılar geldi.
[IMG=http://img59.imageshack.us/img59/8812/dsc05005h.jpg][/IMG]
[IMG=http://img545.imageshack.us/img545/5798/dsc05006c.jpg][/IMG]
Bu yöntemle kısmen başarılı oldum malzeme pelte gibi oldu ve kolayca kalıpladım. Fakat soba çok yakın olduğundan dalga dalga oldu. Sobayı en az bir metrede tutup yavaş yavaş ısıtmak lazım. Kırılan yeri de eriterek yapıştırdım. Eski camdan örnek alarak delikleri deldim ve montajını yaptım.
[IMG=http://img41.imageshack.us/img41/927/dsc05010n.jpg][/IMG]
[IMG=http://img818.imageshack.us/img818/5504/image00549.jpg][/IMG]
[IMG=http://img805.imageshack.us/img805/2622/image00550.jpg][/IMG]
Arkadaşlar bu yaptığım camı bir iki ay kullandım. Geçen rüzgarlı bir havada 140-150 ile uzun süre gidince çatladığını farkettim. Benim tecrübelerim bunlar umarım faydalı olmuştur.
İyi günler.
En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.
Baya emek vermişsin hakan kardeş techizatın olsa kendini bırak bizlere bile bu hususta yardımcı olacağına nedense eminim
Paylaşımın için gerçekten saol ben kendi adıma faydalı olduğunu düşünüyorum.
Artık bende en azından aparatı temin etmek adıma istanbul merkez motordan getirticem. Zaman ve para kısıtlı idare ettiği kadar artık naparsın...
Özellikle sabahları motor soğukken marş basmakta zorluk yaşıyorum. 2012 model benim motor; öyle bir sistem yapmışlar ki marş basması için boş viteste dahi debriyajı sıkmak gerekiyor. O debriyajın alt tarafındaki kabloda bir temassızlık var. En kötü ihtimal ortasından kes kabloları birbirine bağlarsın dedi servisteki usta ama kesmek istemiyorum tabii ki. Bunu nasıl halledicem? Garantiden gidip değiştirmeyi düşünüyorum da Sakarya'dan kalkıp izmite gitmem gerekiyor onun için, ona da üşeniyorum.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
Arkadaşlar bişey soracağım; ben bu makinenin yedek deposu musluğunu göremedim, kullanım kılavuzunada baktım oradada yok gibi, acaba bu makinede yedek depo olayı yok mu ( benim makine 2012 model )
İyi günler;
Bendeniz Uşak'tan Ercan
Forumu uzun zamandır takip ediyorum.üye olmadan önce de yazıları okurum.Her nedense uygun fiyat/performans dengesinde alınabilecek en iyi cruiser olarak gv 250 gözüme çarptı.7000-7500 tl civarı çok temiz;5000-15000 arası km lerde gv250 ler var.Benim gv250 kullanıcılarına sorularım olacaktı.yalnız tecrübemi ve beklentilerimi yazayım ki daha net cevaplar verebilesiniz.
Şuanki motorum 2011 model honda cbf 150.sıfır almıştım.5000 km tecrübem var.cruisere geçmek istiyorum.Daha sağlam olan ikinci el shadow dragstar veya intruderlere baktım baya pahalı geldi bütçeye.7000 tllere var ama çok yaşlı veya km si aşırı çok.çok temizleri de bütçeye uygun değil.
arkadaşlar bu motoru cbf 150 ye göre güç ve performas açısından kıyaslayabilirmisiniz.commuterle cruiser tabiki kıyaslanmaz.kategori farklı.biri 13 beygir biri 29 beygir tabiki gv 250 güçlü.asıl sorum bu aradaki fark kayda değermi yoksa birazcık daha güçlü mü? cbf 150 ile düz yolda rahatlık ve konfor hızım 90-95 km/h.105 in üzerinde motor güven vermiyor.gv250 in düz yolda rahatlık-konfor hızı max kaçtır.tabiki 150 km/h yi istiyor değilim.düz yolda 120 ile çok konforlu bi şekilde yolculuk yapabilir miyim?.ivmelenmesi nasıl arkadaşlar.ben fotodaki rampaya cbf 150 ile çıkarken rampaya çıktığımda hızım 5.viteste 80km/h ye düşüyor.hatta rüzgar varsa 70-75 e kadar düştüğü oluyor.gv 250 bu yokuşu 110-115 km/h hızla konforlu çıkabilir mi.yoksa rampaya çıktığında 80 e kadar düşüp o da cbf gibi çok yorulur mu?
Son hız 140 ama ortalama 120yle rahat yolculuk yaparsın. Rampada 110 biraz zor ama 90-100 arası rahat gidebillir o rampada. 2 hafta önce o sıcakta sakaryadan bodruma gittim geldim motor bana mısın demedi. Uzun yolda insanın kıçı ağrıyor ama 1-2 saatlik yollarda konforda üstüne yok. Motor alırken benzini de dikkate almak gerek. CBF 150den sonra dragstar alsan mesela benzin masrafın iki kat artar. GV250yle de artar elbet ama 100km'de 3,5 litre nerde, dragstarın 5-5,5 litresi nerde.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...0018261/detay/
Arkadaşlar merhaba, 2007 model, haziran 2011 trafiğe çıkışlı, 2013 aralığa kadar muayeneli, gözüm gibi baktığım motorumu malesef satıyorum. güncel kilometresi 2.200.
ön cam, sissy bar ve yan çantaları mevcut. bir miktar paraya ihtiyacım olduğu için elden çıkartmak zorundayım. sitemizin üyeleri için fiyatım 7.000 tl. umarım benim kadar sevecek bir arkadaşım alır. teşekkürler...
slm ercan ben de uşak merkezdeyim gv 250 var bende istersen tanışalım bi bak motora begenirsen anlaşırız ne dersin?
özel msj attım telimi yazdım istersen arayabilirsin..
Herkese merhaba, ön-arka fren balatalarımın sesi beni delirtiyor. hele ön balatamdan fren yapmadığımda bile sürekli vik vik ses geliyor. lütfen bu problemi yaşayan ve çözen birileri bana yardım etsin. balata spreyi malesef fayda etmiyor...
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)